Stránka 1 z 1

Dněpr MT-11

Napsal: 04 zář 2017, 08:40
od agostini79
Ahoj kolegové,

jsem tu nový a rád bych se poradil ohledně mého nového stroje. Pořídil jsem si dněpra MT-11, který sice fungoval ale byla to spíše olejnička než motorka, takže jsem koupil novou sadu těsnění a celý motor jsem přetěsnil. Teď je motor poskládaný ale motorka odmítá naskočit. Je nějaký trik jak dosáhnout toho aby motor naskočil? Vždy jenom na chvilku zabublá a pak hned chcípne. Svíčky pálí, benzín tam jde když to zabublá tak jsou oba výfuky teplé takže jdou oba válce. Je třeba možné že s novými těsněními a novým olejem nemá motor dostatečný tlak aby chytnul? Ventily mají nastavenou vůli cca 1mm. Jediné těsnění co jsem zatím neměnil tak je na přírubách od karburátorů tak je ještě zkusím shodit ale je tam strašný přístup.
Má tato motorka nějaký sytič nebo něco podobného? Na karburátorech jsou takové černé špunty co jdou trochu povytáhnout a mohlo by to být podobné jako sytič ale nejsem si jist?
Za každou radu díky

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 04 zář 2017, 15:09
od mirda
Ahoj,to pretesneni je spis k dobru. U karbecu se podívej,jestly nemáš prohle příruby.
Píšes ze ventilovou vůli mas cca 1mm.Tak to je špatně!Ta ma být 0,1mm,na měrku.Takže to by mohlo být to,proč to nejede.Pokud se tedy počítá s tím,ze vše ostatní je správně nastaveno.
Jinak si procti cele fórum, je tu snad vše. Hodně zdaru.

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 04 zář 2017, 18:53
od Michal
Na MT-11 může být namontováno několik typů karburátorů.
Jsou li tam origo K-63 nebo K-65, pak sytič se ovládá tyčkou, kterou je potřeba vytáhnout a pootočit, aby zůstala vytažená.
Je-li tam K-68, tam se sytič jen vytahuje, drží nahoře sám.
Pak jsou ještě mnohem starší karburátory, kde nevím zda vůbec sytič mají. Dále si tam lidi bastlili karburátory Jikov, které mají sytič na páčku.
Na to, aby to nechtělo chytnout, stačí když je volnoběžná směs seřízená na horké léto a ono se výrazně ochladí.

Vůle ventilů má být 0,08 až 0,10 mm. V žádném případě ne méně než 0,08mm, nad 0,15 je to zvonkohra. Při 1 mm to musí mít zvuk jak kladívko na kovadlině.

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 04 zář 2017, 20:38
od agostini79
díky kluci, mi přišla ta vůle 1 mm nějak moc :-) takže to zkusím seřídit a snad to bude tím. Ostatní by mělo být OK. Dám vědět pokud by to nepomohlo

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 05 zář 2017, 20:34
od agostini79
tak vůle jsem upravil na 0,1 mm nicméně moto stále nechce naskočit. Vypadá jako kdyby neměl motor tlak. Ještě zkusím sundat a vyčistit karburátory jestli tam není nějaký problém a pak už mně nenapadá kde by mohl být problém? Nějaké nápady, případně není tady někdo z Kladna nebo Prahy a okolí kdo by se zajel podívat a poradit. Nějaká tekutá odměna se tady určitě najde.
díky

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 08:28
od Davy
Jakože necejtíš moc odpor když ho prošlapáváš? Jsi si jistej žes ty ventily seřídil dobře? Zkus nám popsat jak je seřizuješ. To vypadá že ti nedovíraj.

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 09:38
od agostini79
sundaval jsem jenom válce takže po nasazení zpět jsem utáhnul 4 šrouby co drží válec. Válce jsem sundaval když byly písty v horní úvrati takže ventily byly zavřené. Po nasazení jsem seřídil šroubkama (na vahadle mezi vůli mezi vahadlem a miskou na ventilu aby byla podle měrky 0,1 mm. Pak jsem nasadil a dotáhnul hlavy ale přijde mi to že motor teď nemá při prošlápnutí takový odpor jako původně a už ani pořádně neblafne.
Je možné že by třeba byly opotřebované pístní kroužky i když to předtím normálně fungovalo?
Pravda důvod pro přetěsnění byl hlavně ten že motorka byla víc olejnička než motorka a navíc po ujetí cca 10 km najednou ztratila výkon a chcípla tak jsem předpokládal že po zahřátí díky netěsnostem přestane jet.
každou radu uvítám. díky

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 11:30
od Davy
Ty jsi seridil ventily a pak jsi teprv namontoval a dotahnul hlavy? Jsi si jistej ze mas MT11, 650 OHV motor? To skoro vypada na 750 SV. Vule se serizuje na smontovanym motoru jednu otacku po strihu ventilu, v miste kde znacka na setrvaku (tusim ze je tam B) je videt v okenku. Tzn. ne v jakykoliv horni uvrati.

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 11:43
od agostini79
ne hlavy jsem dotáhnul předtím :-). Okénko myslíš kde? Na bloku motoru? tam kde by měl být setrvák tak je taková gumová ucpávka. Je to ono? Omlouvám se ale je to můj první ruský stroj a zatím se moc neorientuji.
díky

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 12:02
od Davy
jj, pod tim gumovym spuntem

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 14:12
od Dneprstein
Nastav si motor podle značky na setrváku (jsou tam dvě, někdy i tři - musíš nastavit tu správnou = poslední). Sundej obě víka ventilů. Na jedný straně budou ventily stříhat, na druhý se seřizují (pokud to není moc rozštelovaný, tak ventily mají vůli jen na jedné straně). Potom protočit motor o jednu otáčku a stejným způsobem nastavit druhý válec...

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 06 zář 2017, 20:05
od agostini79
tak jsem to znova zkouknul a seřídil a vůle jsou OK, přesto mi připadá že motor nemá kompresi . Když sundám sání z karburátorů tak při protočení jde tlak skrz sací ventil a tlačí benzín do sání ale nevím jestli to je normální nebo ne. Nevím v čem by mohl být problém. Když jsem sundaval hlavy a válce tak jsem to ve stejném pořadí nahodil zpátky jenom jsem dal nové těsnění.
Ještě mi poraďte jak seřídit karburátory K68, které jsou tam namontovány.

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 11 zář 2017, 10:03
od agostini79
tak motor jsem konečně rozchodil. Musel jsem zase sundat hlavy a válce a všechno vyčistit. Sundal a vyčistil jsem i karburátory jenom bych ještě potřeboval poradit s jejich seřízením. Jsou to K-68 a jsou tam 2 šroubky. jeden z boku a jeden shora. Vím že jedním se seřizuje volnoběh a druhým bohatost směsi? Akorát nevím který je na co. Motor teď běží ale pocitově ve vysokých otáčkách a nerad bych motor uvařil na bohaté směsi :-)
Bohužel všechny motory co jsem doteď dělal tak jsou moderní stříkačky tak prosím o radu.
Díky

Re: Dněpr MT-11

Napsal: 11 zář 2017, 11:07
od Davy
Bohatou směsí motoru neublížíš. Jednoduchá kuchařka pro začátečníka jak seřídit karby neexistuje. Ten šroubek zeshora je směs, ale pozor - jen v první třetině zdvihu šoupátka. V druhý působí hlavně poloha jehly vůči šoupátku a ve třetí hlavní tryska, přičemž ty oblasti se částečně překrejvaj. Z boku je volnoběh. Tu směs si nastav od oka na obou stejně, třeba jednu otáčku od dorazu. Volnoběh dolaď na cca 900 až 1000 rpm. No a pak nejjednodušší je dát ruce za vejfuky a dolaďovat volnoběhy tak aby oba prdlaly zhruba stejně. Na seřízení směsi existuje postup, ochuzuje se dokud stoupaj otáčky, pak se o kousek povolí. Ale u tohodle flat twinu to jde dost blbě. Spíš se nastavuje tak nějak podle citu, podle toho jak se motor sbírá z volnoběhu při prudkym přidání. A pozor - na každym válci ti může vyjít úplně jiný nastavení.