Stránka 1 z 1
Bronzová pouzdra.
Napsal: 28 čer 2017, 08:35
od JPS
Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s výměnou bronzových pouzder na ojnici ?
Díky Honza
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 28 čer 2017, 12:05
od host
Na Uralu / Dněpru ne, obecně ano.
Výměna - staré pouzdro vylisovat, nové zalisovat, nejlépe přípravkem ze silného šroubu a vhodného trnu. V tom není problém, ALE.
Vnitřní průměr se musí vystružit na přesný rozměr, a v tom je problémů několik:
- stavitelný výstružník není úplně ideální / přesný
- obecně vystružování na motorce taky není úplně košer kvůli nemožnosti ojnici pořádně upnout
- a nakonec to nejlepší - výše popsaným způsobem nelze zajistit vyúhlování celku ojnice - píst; jinými slovy zajistit souosost klikového a pístního čepu, neboli kolmosti osy pístního čepu na ojnici.
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 30 čer 2017, 12:23
od lenoch
Jak uz tu napsal host, samotna vymena pouzdra (vylisovani, nalisovani) neni nijak narocny. Na vystruzeni doporucuji jednorazovy vystruznik a struzit urcite upevneny mimo motorku. Pak prijde ta nejdulezitejsi cast - vyuhlovani ojnice. Vyuhlovani ma zasadni vliv, aby ti to slusne chodilo a zaroven nevydrbavalo valec tim ze pujde pist "sikmo". Pak by te cekalo znova to samy + vybrusy apod.
Vyuhlovani udelas v pohode uchylkomerem

Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 30 čer 2017, 13:02
od Spo.On
Já Vám nevím, když člověk vidí jak je na tom motoru vlastně všechno špatně, tak bych se s tím asi tak nepáral a udělal to prostě na "rusa", nalisovat vystružit trochu volněji a hotovo, oni by to taky nedělali jinak... protože pokud by si s tím chtěl člověk opravdu vyhrát, úhlovat ojnice do rovných válců s 2-3 výbrusy (protože jeden výbrus na tu zatáčku většinou nestačí). Tak by jsi musel ještě nechat přefrézovat do roviny dosedací plochy válců, protože konkrétně u mého motoru jsou taky křivé. A to se podle mě, teda za předpokladu že nevlastníš strojařskou firmu, prostě nevyplatí.

Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 30 čer 2017, 15:03
od JPS
lenoch píše:Jak uz tu napsal host, samotna vymena pouzdra (vylisovani, nalisovani) neni nijak narocny. Na vystruzeni doporucuji jednorazovy vystruznik a struzit urcite upevneny mimo motorku. Pak prijde ta nejdulezitejsi cast - vyuhlovani ojnice. Vyuhlovani ma zasadni vliv, aby ti to slusne chodilo a zaroven nevydrbavalo valec tim ze pujde pist "sikmo". Pak by te cekalo znova to samy + vybrusy apod.
Vyuhlovani udelas v pohode uchylkomerem

Díky za odpověd
ale..
Vyhluvání se dělá jak ?
Kliku mám v motoru a motor na stole. (leží "na spojce")
Když nechám udělat bronzový pouzdro s vnitřním průměrem 21 a vnější průměr s nepatrným přesahem, pak nalisuju, a následně vystružím, neměl bych tím výstružníkem nijak změnit kolmost pouzdra ke klice ne ?
Jina to teda vydím asi že to udělám na Rusa čekám na nový čepy, ty starý sou vymačkaný o necelý 2 desetiny, možná že měnit pouzdra ani nebude potřeba

Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 30 čer 2017, 20:41
od MOTOCENTRUM CB
taky by mě zajímalo jak se to úhlování dělá a hlavně tím uchylkoměrem
MG
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 30 čer 2017, 22:20
od Davy
rek bych ze asi takhle
https://www.youtube.com/watch?v=daxLDVE6_gg, ctrnacta minuta. Ale v motoru to tak nepujde.
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 01 črc 2017, 13:16
od MOTOCENTRUM CB
opraveno
ono to nepujde ani mimo motor , ten člověk
na videu 
radí lidem nebezpečné teorie jak si zničit ojnice.
Na tom soustruhu trápí Jawu 350, u těch orig ojničních ložisek byly válečky ?3x5? a tím suportem je vtisknul do čepu. Páka cca 150x5 mm.Ta klika moc neujede.
MG
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 01 črc 2017, 13:30
od lenoch
Nikomu neradim nic nebezpecnyho, uchylkomerem jsem kdysi delal ojnice pro S120. Je na to potreba mit ale venku celou ojnici a nedelat to s klikou dohromady a bez loziska (aby se nevymackli valecky do ojnice). Navic je k tomu potreba udelat pripravek, treba jako tento -
https://publi.cz/books/160/images/pics/217.jpg
Jinak ojnice pro dnesni moderni motory jiz vyrobeny v tolerancich 1 mikronu, coz se nam doma zrejme nepodari.
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 01 črc 2017, 18:15
od bobanbob
tohle je u rusa k ničemu

ojnice se rovnají mimo motor v případě že se počítá s tím že je válec v ůhlu vučí klice .
u rusáka utopie
mě rusa uhloval starej dědek měřením vule pístu bez kroužků ve válci .
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 02 črc 2017, 18:26
od Jirka-veteran
lenoch píše:Nikomu neradim nic nebezpecnyho, uchylkomerem jsem kdysi delal ojnice pro S120. Je na to potreba mit ale venku celou ojnici a nedelat to s klikou dohromady a bez loziska (aby se nevymackli valecky do ojnice). Navic je k tomu potreba udelat pripravek, treba jako tento -
https://publi.cz/books/160/images/pics/217.jpg
Jinak ojnice pro dnesni moderni motory jiz vyrobeny v tolerancich 1 mikronu, coz se nam doma zrejme nepodari.
Tak jestli dokážeš vyrobit takový přípravek tak jseš machr a klobouk dolů, samozřejmě na numerice by to šlo,ale jak na tom zkontroluješ ojnici na zkroucení?. Ještě jsem nikdy přesně neúhloval ojnice u lisované kliky samostatně, vždy u kompletně slisované kliky.
K těm tisícinám, asi takhle: jednou jsme rozebrali motor z Octávky 1,9 tdi, ten motor šel úplně v pohodě najeto 58 tis., jen jsme se do něj chtěli podívat a změřit jak to mají udělané z výroby. Celkem to šlo až na ty ojnice, mám německou úhlovačku Hoffman, je to starý ale špičkový výrobek úhluje se ojnice s pístem a měří se na setiny hodinkami, takže jednotlivé ojnice od 0,1 do 0,5mm, ani jedna nebyla rovná. Měřeno bez šál a bez vůle na pístním čepu. Takže asi tak.
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 02 črc 2017, 21:18
od lenoch
No, vyrobit lze leccos... Ja jsem delal pouze kdysi delal na podobnym pripravku ( ten odkaz byl jen priklad a ne dogma) samotnou ojnici. Na lisovanou kliku s ojnici jsem mel stesti a sehnal jsem ji za par kacek, tak jsem se s tim nesral.
Jinak, jak znam vykresy motoru rady EA211, vyrobni tolerance vyvrtu ok ojnic je fakt v tisicinach, to mi verte. Ze motor po rozebrani a nejakemu probehu km uz je mimo, to je jina pohadka...
Re: Bronzová pouzdra.
Napsal: 03 črc 2017, 21:43
od romanovic24
Kdyz uz tu resite tolerance, rad bych vedel, zda je u rusa k750 ,na klice problem, kdyz ma mezi trny hazivost , 0,06 a na druhem cepu 0,07. Rozdil po spojeni ojnic a jedne a druhe strane je asi 0,3.