Stránka 1 z 1

Hlava, stržený závit na svíčku, pouzdro

Napsal: 16 kvě 2011, 18:16
od Vici
Řeším následující problém. Hlava motoru měla poškozený závit a někdo ho již opravil bronzovým futrem, které mělo taky již odslouženo. Takže se staré pouzdro odfrézovalo, vyřízl nový závit a udělalo nové pouzdro. Jenže při zkoušení motoru jsem zjistil, že to mezi tímto pouzdrem a hlavou fouká. Pouzdro je v hlavě šroubované a proti povolení zajištěno červíkem. Máte někdo zkušenost čím závit mezi hlavou a bronzovým pouzdrem dotěsnit? Lepidlo na závity, teflonovou šňůru, tmel na výfuky, motorový silikon.....víc mi nenapadá.

Re: Hlava, stržený závit na svíčku, pouzdro

Napsal: 16 kvě 2011, 21:09
od Ivo
Mě to opravovali přímo v brusírně válců. Dali tam tzv. pérko a je to naprosto super. Pokud ti to fouká, tak je to udělané špatně. Tenhle způsob opravy se už moc nepoužívá

Re: Hlava, stržený závit na svíčku, pouzdro

Napsal: 16 kvě 2011, 21:24
od Vici
To "pérko" znám. je to vložka heli-coil, v-coil nebo podobné. V tomto případě to nešlo použít, protože už se v tom přede mnou někdo vrtal. Navíc to není dobová oprava....pro veteránisty :)
Takže má otázka stále trvá. Čím to dotěsnit. Je to poprvé co jsem se potkal s tím, že by futro nefungovalo....

Re: Hlava, stržený závit na svíčku, pouzdro

Napsal: 16 kvě 2011, 21:50
od Ivo
Zkusil bych klasické lepidlo na závity... Samo o sobě má docela dobré těsnící vlastnosti. Ale osobně si myslím, že tam jsou moc velké vůle... Proto to podfukuje.

Re: Hlava, stržený závit na svíčku, pouzdro

Napsal: 17 kvě 2011, 01:07
od Míra
nechal bych si vyrobit nové futro s přesahem v závitu, a to pak zalepit. pokud je to jednou volný, tak to držet nebude. přecejen teplota hlav je dost veliká, kolem 200°C při zatížení a nepříznivých podmínkách, a rázy vznikající při spalování nejsou taky nejmenší... helicoil je největší šmejd. Jedna zkušenost mi stačí. to je oprava dobrá tak leda na spoje, který už nikdy nebudete rozebírat. když se pérko poškodí, vyndat nejde, šroub tam taky nejde, nebo se vytáčí napůl s nim a pak se kousne, odvrtat se to nedá... fuj. 6 těhle vložek sem mordoval z olejový vany takřka celej den, závity sem musel přeřezat až na M10 a zalepit hliníkový vložky (hliníková závitovka vysoustružená s mírným přesahem), ty pak nově navrtat a donich říznout M6.