Stránka 1 z 1

Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 19:51
od Waikiki
Zdravím Vás a chtěl bych poprosit o radu.
Fórum jsem poctivě prohledal, ale nenašel...

Jsem hrdý majitel Urala M67.36, se kterým jsem dokázal přelít všechen olej ze zadního převodu do brzdového bubnu. ;) Převod není zadřený. Pokusil jsem se převod sundat, ale tisícihran (je bez šteftu) na kardanu před vidličkou u hardyny je nabobtnalej rzí a vidlička stáhnout nejde.

Je lepší nahřát vidličku a pokusit se sklepat z tisícíhranu nebo sundat kryt z převodu a odjistit kardan mezi křížkem a převodem?

Předem děkuju.

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 21:46
od Ivo
Ono otázkou je, co bude pro tebe momentálně jednodušší. Protože podle toho jak to popisuješ, to stejně budeš muset vyřešit na obou stranách. Pro správnou funkci to prostě musí fungovat jak má :) Jestli nebude lepší to říznout a nepořešit novou hřídel. Ale nevím v jakém stavu to celkově je :)

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 21:58
od Waikiki
Ivo píše: Jestli nebude lepší to říznout a nepořešit novou hřídel. Ale nevím v jakém stavu to celkově je :)
To mě napadlo taky, ale nechtěl jsem být tak "brutální". Na tom tisícihranu by to stejně asi mělo být nasazené bez vůle - a to je teď "perfektní" :D

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 22:07
od Michal
Já bych rozebral kříž, čímž se odkreje hřídel hrušky pro opření stahováku.
Pro přetěsnění výstupu převodu to ale není potřeba rozebírat. Ostatně, pokud je problém v guferu výstupu převodu, tak to lze vyměnit snadno bez rozebírání čehokoliv. Stačí sundat zadní kolo motorky a máte ho jak na dlani.

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 22:45
od Waikiki
Michal píše:Stačí sundat zadní kolo motorky a máte ho jak na dlani.
To je vlastně pravda. Sice by se to líp dělalo na ponku, ale takhle nemusím nic vytahovat.
Děkuji!

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 23:01
od Fort
..a když se, už provozovaná hřídel, občas prostříkne, časem trochu povolí....

Když už jsme u toho, nebožtík profesor Švestka nás učil, že používáním orgán sílí a mohutní... ale ve strojírenství platí, že součást se opotřebí a uvolní.

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 23:09
od fapeko
No pokud ti chčije přes to gumogufero ,tak asi ten zadní převod nebude úplně OK .Doporučuji zadní převod rozebrat a udělat pořádnou GO s tím, že tam dáš naše gufera s ČSN rozměrem a ne ty ruské tvrdé atypy
Tady máš takové malé nakopnutí ,když nevíš jak nato https://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 24 led 2016, 23:35
od Michal
Fapeko, proč by to nemohlo být jen špatné gufero a ucpaný odtokový kanálek pod ním? Každá motorka není Káčko, aby tam úplně každý díl byl špatný, polovina už z výroby.

Mě to origo placaté gufero na Dněpru funguje už 25.000km. Kromě nedávných pokusů s rychlým soukolím mám ten hlavní převod tak jak vyjel z továrny, včetně ložisek.

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 07 úno 2016, 21:38
od Waikiki
Michal píše:jen špatné gufero a ucpaný odtokový kanálek pod ním
Bylo to opravdu jen špatné gufero a ucpaný odtokový kanálek. Převod jsem nakonec stáhnul hned za křížem. Olej hustý a černý, ale bez špon a ložiska bez vůlí. Nová gufera mám ze Zlonína. Dobře to dopadne. ;)
Děkuji za rady!

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 07 dub 2016, 22:16
od Drak
Ahoj, právě rozebírám svou M62, bude kompletní renovace. Jen prosím o radu, jakým způsobem sundám ten plechový kryt kloubu kardanu (vzadu u kluzáku). Dočetl jsem se, že je tam opačný závit - použít tedy opatrně hasák, nebo je na to jiný fígl. Nerad bych to pojebal...
Díky

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 08 dub 2016, 07:08
od Dneprstein
Ten kryt by měl mít na obvodu dírky pro nasazení hákového klíče...

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 20 dub 2016, 08:17
od Honda Wanderer
Ten levý závit je tam zcela jistě. Většinou to jde povolit i rukou, moc síly na to netřeba.

Re: Sundání kardanu z M67.36

Napsal: 20 dub 2016, 17:17
od Drak
Ahoj, mám dotaz k chromu na kardanu - nechal jste někdo chromovat? Uměj to chromatéři udělat tat, aby nebyl nachromován kříž (kloub) a zároveň rádlovaný konec do hardy spojky? Páč pak bych to tam asi nenarval...
Díky