Stránka 1 z 5
Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 01 úno 2015, 22:33
od Michal
Kdo jste montoval velmi rychlé soukolí hlavního převodu 10/35, co jste museli upravit?
Chápu že je potřeba obrousit držák ložiska hrušky, aby prošla, standardní velikosti byly jen 9/35 a 8/37.
Jenže ikdyž vyndám všechny vymezovací podložky pod hruškou i pod ložiskem talíře, chybí mi asi milimetr k tomu, abych vůbec složil skříně k sobě, natož abych něco vymezoval.
Jelikož to nechci podkládat dvaceti papírovými těsněními, přemýšlím zda osoustružit unašeč na nemž je věnec přišroubován, nebo dosedací plochu pod ložiskem ve víku. A nebo si nechat vyříznout "těsnění" mezi skříně z 1mm+ plechu?
Jak jste to řešili? Nebo se vám to soukolí do skříně vešlo?
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 02 úno 2015, 06:18
od fapeko
Ja to montoval na svou emku. Prvni vec co udelej ,tak si vyzkousej jestli to ozubeni hrusky je v ose hridele ,protoze ja to mel krive (ovalite)jako prase a musel jsem trochu ojet zuby na soustruhu, nasledne namontuj ozub. talir na unasec a taky vyzkousej jestli to nehaze vsechno. No a az to budes mit vse srovnane ,tak potom muzes delat nejake upravy v dosedaci plose vika za tim velkym loziskem 6207. Pocitej s tim ze jeden milimetr ubrani na viku loziska dela posunuti hrusky 3mm. Prvne se vymezuje vule mezi unasecem a tim velkym jehlovym loziskem a nasledne az hruska.
Pocitej s tim ze ti ty zuby budou stejne nekde drhnout pri toceni ,ale to si sedne po 500km a budes posunovat hrusku jako ja o 2mm. No proste ta sada hruska talir je nejaka ukrajinska tretivyroba . Po ujeti 100km si vypust olej a uvidis co tam vse bude ....

To vymezovani je strasna drbacka a mej v zaloze kupu vymez. podlozek jinak to nedas dohromady.
A jeste jsem zapomel dodat ,ze jsem taky musel trochu stahnou zadni celo te hrusky kde se dava to dvourade lozisko aby slo vice posunout k tomu ozubeni. No musis improvizovat kde se da ,ale vysledek stoji potom za to

Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 02 úno 2015, 09:48
od jarda_na
Michal píše:Kdo jste montoval velmi rychlé soukolí hlavního převodu 10/35, co jste museli upravit?
Chápu že je potřeba obrousit držák ložiska hrušky, aby prošla, standardní velikosti byly jen 9/35 a 8/37.
Jenže ikdyž vyndám všechny vymezovací podložky pod hruškou i pod ložiskem talíře, chybí mi asi milimetr k tomu, abych vůbec složil skříně k sobě, natož abych něco vymezoval.
Jelikož to nechci podkládat dvaceti papírovými těsněními, přemýšlím zda osoustružit unašeč na nemž je věnec přišroubován, nebo dosedací plochu pod ložiskem ve víku. A nebo si nechat vyříznout "těsnění" mezi skříně z 1mm+ plechu?
Jak jste to řešili? Nebo se vám to soukolí do skříně vešlo?
Moje poznatky jsou úplně stejné jako "motochirurga"
Chce to mít přebroušené starší ložiska, aby šli dobře nandat/vyndat a vymezovat.
Je to Do/do = dodělej doma
Průměr hrušky je také zbytečně velký, nejde do futrálu a stejně přebytek průměru je mimo talíř.
Bez soustruhu ani ránu :lol:Ve víku jsem ubíral matroš.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 02 úno 2015, 19:18
od fapeko
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 02 úno 2015, 23:26
od Michal
Na tom videu mají přesoustruženou dosedací plochu pro ložisko ve víku. Jen nevím, jak to víko chytit do soustruhu aby bylo vystředěný a kolmo.
Ten rusák je úžasnej, používá kladivo úplně na všechno a pokud už použije jiné nářadí tak ve spojení s kladivem
Příklad bych si z něj ale moc nebral. Jednak soukolí se nevymezuje na vůli, ale barvou tak aby zuby zabíraly v obou směrech středama a nikoliv krajem. Vůle nějaká vyjde, je daná geometrií. Dále ten kroužek z kuželíkového ložiska, kterým zajišťuje gufero - jednak není potřeba, když tam to gufero musel natlouct kladivem a zadruhé eliminuje funkci odtokového kanálu, takže olej co proteče, končí na paknách.
Vůli soukolí samozřejmě vymezit umím. Jako většina lidí co jezdí s 2WD Uralem v terénu, jsem to už musel dělat.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 03 úno 2015, 09:47
od hipik634-750
michale, ale na dnepru to na barvu nejde

tam je vsecko tak krivy, ze se to dela na vuli

na uralu mozna ne

to víko upnes ta, že do diry dáš osu z kola a přimacknes, o pohon se postara zachyt reakce. hlinik je mekej, tak to slo docela dobre
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 03 úno 2015, 11:34
od fapeko
Hihi ,tak to je vtip týdne vymezovat na ruském *diferenciál* s ukrajinskou 10 hruškou vuli na barvu

Budeš rád ,když ti to bude jen v jednom mistě drhnout a půjde to protočit a tomu se říká úspěch už.
Určitě bych neopovrhoval tim člověkem na tom videu ,protože jde vidět ,že má určitě větší zkušenosti s těma motorama než my tady a své zkušenosti prezentuje na Youtube . Že tam tříská do toho kladivem ,tak to taky se mi nelibí ,ale proto ho nebudu zavrhovat už jen proto ,že pomohl mnoha lidem tady co neměli vůbec páru o tom jak se vymezuje soukoli atd. Mnoho kluku z fóra vi o čem tady píši ze ?
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 03 úno 2015, 21:59
od Michal
Můj hlavní převod je krásně rovný a doteď byl dobře vymezený, proto origo soukolí i po hromadě kilometrů vypadá naprosto perfektně. A protože chci udržet současnou míru spolehlivosti, kdy na Dněpru za sezónu vůbec nic neopravuji, při jakémkoliv zásahu rozhodně dodržím vysokou strojařskou přesnost. To víko má na hřídeli mírný vakl, nároky na souosost tímpádem zdaleka nesplňuje. Otázka je, zda je dostatečně souosá vůbec ta díra. Vidím to spíš tak, že si pro uchycení udělám nějaké mezikruží, ke kterému to víko přišroubuju dosedací plochou. A nebo místo víka osoustružím ten unašeč, na kterém je přišroubovaný ozubený věnec, ten se dá chytit dobře.
Nevím odkud je to soukolí, na KMZ rozhodně nevypadá ani materiálem ani opracováním. Jiný je i tvar a sklon zubů. Mám ho od zdejšího známého prodejce, co by si nějakej křivej šmejd prodávat snad nedovolil. Rozhodně ho zkusím vymezit správným způsobem. Pokud by to bylo kvůli špatné geometrii nemožné, bez váhání mu ho hodím na hlavu.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 04 úno 2015, 18:26
od serpico-3
Já musím říct, že na svém káčku jsem před 15 lety opravil hlavní převod, dal všude svorníky místo šroubů , které tam dalo nějaké prase a mám dokonce pořád stejnou olejovou náplň a je pořád suchý a bez vady. Za tu dobu jsem pouze jednou měnil simering u kola...Takže tady byla technologická kázeň dodržena..

Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 21 dub 2015, 08:00
od da'Weed
Doufám, že to tu už nezaznělo, mě se to nepodařilo najít. Jaké číslo má prosím to dvouřadé ložisko?
Díky Pavel
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 21 dub 2015, 20:29
od fapeko
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 21 dub 2015, 21:23
od Michal
Zkontrolujte si, že je standardní ložisko 3304 utaženo tou maticí na pevno, nesmí se protáčet. Originál byl nepatrně širší.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 23 dub 2015, 21:51
od Mira3.0.9
po neustálých unicích jsem předělal díry na česká gufera, dal nové soukolí a zkusil jsem udělat správnou vůli. viz video. Je ta vůle správná? Jak se dělá ta vůle na barvu? Zkoušel jsem jak to jde s kolem celé stažené , Zdá se mi ta převodovka dost hlučná snad se to zlepší, až naplním převodovku olejem. Děkuji za rady.
https://www.youtube.com/watch?v=7BikDAXFCVc
https://youtu.be/MKEZR7uGGtA
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 24 dub 2015, 15:03
od fapeko
1: první video nejde přehrat ,máš tam zaplou ochranu
2:ruské novodobé soukolí neuděláš nikdy na barvu
3:pokud ti nikde to soukolí nedrhne ,nebo jen jemně ,tak no neřeš složto a jezdi
4:po ujetí 400km stejně musíš znova vymezit hrušku,protože se to sedne a taky musíš vypustit železný mazut z *diferenciál*
5:tohle vše neplatí pokud si nechaš udělat to soukolí někde na zakázku
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Napsal: 25 dub 2015, 22:34
od hipik634-750
ja bych na to naopak nesahal, dokud se to nerozsype, olej bych uz vymenit mel
