oprava nádrže Ural 750 Ranger

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Viki »

Zdar borci
Začala mi sáknout nádrž u levýho spodního oka, dal jsem to zaletovat zámečníkům a ejhle problém, při letování se jim to okolo spoje začalo trhat, matroš je nějakej moc křehkej. Netušíte někdo z čeho to v tom Irbitu lisujou ? Ten plech je asi nějakej moc křehkej. Pájeli to bronzí, pak zkusili čistou měď. Poslední pokus daj tam zítra stříbro.
Nádrž na číze jsem přeletoval cínovou pájkou, ale tuhle chci dát do komaxitu a tam by cín vytekl (vypalování na 160 - 200°C). Ještě mě napadá jestli to nechladne moc rychle a proto se to škube - v nádrži maj pochopitelně nalitou vodu.
Dík za postřehy, pokud jste to už někdo taky řešili dejte vědět jak jste se s tím popasovali.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od František Buřval »

autogenem na to nechytej ,praskat to bude pro že tam máš vodu ,pust do nádrže vzduch s kompresoru a nech to chvili odvětrat ,pak to zavař cočkem
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Viki »

No borci už tam právě napráskali tu tvrdou pájku, tak nevím jestli to ještě tím cočkem půjde.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Davy »

Napustit cockem, nebo argonem. Voda je nouzovka.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Viki »

Ráno jim tam zavolám a přetlumočím vaše postřehy. Oni jsou všichni z toho vaření nádrží hrozně vyplašení :) pustit tam co2 z hasičáku už mě taky napadlo (na letišti si jednou pilot spletl flašku ze stlačeným vzduchem a dusíkem, protáčel tím motor u Brigadýra L60, benál chcal z výfuku a mašina ani nehlesla - takže něco na tom je). Bohužel ale nemám doma požadovaný svařovací aparát tak jsem to svěřil odborníkům :)
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Michal »

Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Viki »

Michal píše:Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.
Jo tu VĚC jsem tam taky nějak nepochopil :)
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Davy »

Jsi si jistej tim komaxitem? To neni uplne nevhodnejsi povrchovka na nadrz na motorku. Je neopravitelnej.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Viki »

No ale zase to hodně vydrží, aspoň co jsem teda viděl (chlapík v komaxitovně tam má kus plechu do kterýho jsem praštil kladivem a ani se to neodřelo). Neopravitelnej v jakým smyslu ? Akorát prej to nejde sundat dolů. Zatím tím mám udělaný přední šavle a kyvku + airbox a netváří se to špatně.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Davy »

Komaxit je povrchova uprava do interieru. Na nabytek, stinitka lampicek atp.. Ven to nepatri. Ma spoustu nectnosti. Kdyz pominu ze dil timhle nalakovanej je neopravitelnej (skarabanec nejde zabrousit a dolakovat a nedejbuh aby se na takovym dilu muselo neco svarovat) tak treba nema zadny inhibitory koroze, takze jakmile se proskrabne, tak to pod nim vykvete a shnije. Pri nanaseni dela to samy co chrom, tzv. galvanicky stin. To znamena ze v koutech, kam bezna barva zatece, se vrstva zeslabuje az k nule a samozrejme to odtamtud kvete. (Proto hodne lidi place potom co si s tim nalakujou kola) Na motorku dobry, pokud je urcena k vystaveni v obyvaku.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od drumbas »

ja sem si nechal puvodni rafky otryskat pak zinek a komaxit
už 5let to drži a nepozoruju ani že by se to loupalo nebo nějak škodilo gumy už se taky sundaval a jen nevihoda že je to měkke takže par stop po pakach
u mě to byla jedina alternativa vzhledem k rozsahle korozy
lak by to nezpravilmusel bych to kitovat a to neni zaruka že to vypadne
jinač 1kolo otryskani +zinek a komaxit vyšlo do 250kč a bez roboty
to za to stoji
a když nahodou se to zniči tak koupim na burze origo kolo na ktere nedavaly vubec zaklad
a zrenovuji ho stejnym zusobem
ale na nadrž nevim asy bych měl strach co na to pak benzin
vim že komaxit na 100procent žere aceton
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od Davy »

Sorry, kola na auto sem myslel. Tam kde je stred privarenej k rafku se komaxit nedostane.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od fapeko »

Davy: měl by jsi najít kvalitní práškovou lakovnu kde ti to udělají poctivě s kvalitní barvou a i se základem ,který obsahuje inhibitor koroze a potom ti takový auto ráfek,rám a mnoho dalších věci ktere jsou vystavené povětrnostním vlivům vydrží mnoho let a pro lepší efekt si to ještě můžeš stříknou průhledným (čirým)lakem ;)
Lidi se snaží ušetřit a proto každý říká stříkněte mi to komaxitem bez základu at to je levné a potom dochází k takovým věcem jako je odlupování atd.
Já osobně komaxit bez základu nikdy nedávám ,když to má být venku a mají na to působit ty vlivy :D
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od host »

Předesílám, že nekopu za komaxitovou lobby a už vůbec nejsem příznivcem této povrchovky na motocyklech. Ale!
Musím dát za pravdu předchozímu příspěvku! Já jsem zvolil komaxit na Dněpra jakožto motorku pro provoz z ryze praktických důvodů. Jak psáno výše - existuje "venkovní" systém, který odolává povětrnosti, navíc když se to ještě převrství lakem (komaxitovým pochopitelně), je to dokonalý psíkulínový dojem. Odvážím si tvrdit, že z odstupu několika cm běžné oko nepozná, co pozoruje za povrch.
Další zkušenost - pod komaxit jsem mohutně tmelil, třeba i ráfky na okrajích, není vidět nic a neloupe se či nepraská nic nikde. Nepraská a neodprýskává pod opakovaně utahovanými šrouby. Nepraská pod montpákami, podloženými jen tvrdým papírem či tenkou kůží. Pokud není povrch násilím poškrábaný, lze i obnovit lesk běžnými postupy a leštěnkami. Tvrdost a odolnost vynikající, výdrž na podkladu rovněž. Jen tak mimo - mám x let na zahradě léto-zima starou litinovou lavičku, tímto komaxitem upravenou, a za 10 let se vrstva ani nehnula, jen trochu zmatovatěla.
Negativum jsem ovšem také našel. Kromě problematického řešení škrábanců i to, že vrstva laku okolo hrdla nádrže, kam občas přetéká benzín, po několika letech pavučinkovitě popraskala a ztratila lesk (ten vrchní lak), tak že vypadá jak originál od Van Gogha. Dále nutnost bezvadného očištění podkladu (otryskání) vč. všech škvír, odkud může při vypalování sublimovat či vytékat leccos a následně poničí výsledek. Na nedokonalých porézních svarech má sklon ke tvoření bublin (unikající vzduch a pára).
Je potřeba si vybrat - zda ano či ne; pokud ano, tak dobrou lakovnu. Já na ni mám štěstí ;) .
Na jinou běžnou spotřební motorku bych neváhal opět. Na veterána veteránovitého nikdy.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Nový příspěvek od drumbas »

mno ted si dělam sen a to jawu 250 sport
a rafky sem dal zase do komaxitu střibrneho
a řiditka taky
je pravd ŽE TO NEVyPADA ORIGOŠ ale dle mych finančnich možnosti jsem spokojen
v zaloze mam rafky nachystane na chrom taky řiditka
Odpovědět