Stránka 1 z 2

oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 15:30
od Viki
Zdar borci
Začala mi sáknout nádrž u levýho spodního oka, dal jsem to zaletovat zámečníkům a ejhle problém, při letování se jim to okolo spoje začalo trhat, matroš je nějakej moc křehkej. Netušíte někdo z čeho to v tom Irbitu lisujou ? Ten plech je asi nějakej moc křehkej. Pájeli to bronzí, pak zkusili čistou měď. Poslední pokus daj tam zítra stříbro.
Nádrž na číze jsem přeletoval cínovou pájkou, ale tuhle chci dát do komaxitu a tam by cín vytekl (vypalování na 160 - 200°C). Ještě mě napadá jestli to nechladne moc rychle a proto se to škube - v nádrži maj pochopitelně nalitou vodu.
Dík za postřehy, pokud jste to už někdo taky řešili dejte vědět jak jste se s tím popasovali.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 17:15
od František Buřval
autogenem na to nechytej ,praskat to bude pro že tam máš vodu ,pust do nádrže vzduch s kompresoru a nech to chvili odvětrat ,pak to zavař cočkem

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 19:03
od Viki
No borci už tam právě napráskali tu tvrdou pájku, tak nevím jestli to ještě tím cočkem půjde.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 20:18
od Davy
Napustit cockem, nebo argonem. Voda je nouzovka.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 20:32
od Viki
Ráno jim tam zavolám a přetlumočím vaše postřehy. Oni jsou všichni z toho vaření nádrží hrozně vyplašení :) pustit tam co2 z hasičáku už mě taky napadlo (na letišti si jednou pilot spletl flašku ze stlačeným vzduchem a dusíkem, protáčel tím motor u Brigadýra L60, benál chcal z výfuku a mašina ani nehlesla - takže něco na tom je). Bohužel ale nemám doma požadovaný svařovací aparát tak jsem to svěřil odborníkům :)

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 01 pro 2014, 22:56
od Michal
Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 02 pro 2014, 05:48
od Viki
Michal píše:Když už to budeš mít suchý a plný CO2, můžeš rovnou udělat libovolné další úpravy. Např. odstranění toho nesmyslu ztěžujícího tankování.
Jo tu VĚC jsem tam taky nějak nepochopil :)

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 02 pro 2014, 08:32
od Davy
Jsi si jistej tim komaxitem? To neni uplne nevhodnejsi povrchovka na nadrz na motorku. Je neopravitelnej.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 02 pro 2014, 17:46
od Viki
No ale zase to hodně vydrží, aspoň co jsem teda viděl (chlapík v komaxitovně tam má kus plechu do kterýho jsem praštil kladivem a ani se to neodřelo). Neopravitelnej v jakým smyslu ? Akorát prej to nejde sundat dolů. Zatím tím mám udělaný přední šavle a kyvku + airbox a netváří se to špatně.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 08:39
od Davy
Komaxit je povrchova uprava do interieru. Na nabytek, stinitka lampicek atp.. Ven to nepatri. Ma spoustu nectnosti. Kdyz pominu ze dil timhle nalakovanej je neopravitelnej (skarabanec nejde zabrousit a dolakovat a nedejbuh aby se na takovym dilu muselo neco svarovat) tak treba nema zadny inhibitory koroze, takze jakmile se proskrabne, tak to pod nim vykvete a shnije. Pri nanaseni dela to samy co chrom, tzv. galvanicky stin. To znamena ze v koutech, kam bezna barva zatece, se vrstva zeslabuje az k nule a samozrejme to odtamtud kvete. (Proto hodne lidi place potom co si s tim nalakujou kola) Na motorku dobry, pokud je urcena k vystaveni v obyvaku.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 12:04
od drumbas
ja sem si nechal puvodni rafky otryskat pak zinek a komaxit
už 5let to drži a nepozoruju ani že by se to loupalo nebo nějak škodilo gumy už se taky sundaval a jen nevihoda že je to měkke takže par stop po pakach
u mě to byla jedina alternativa vzhledem k rozsahle korozy
lak by to nezpravilmusel bych to kitovat a to neni zaruka že to vypadne
jinač 1kolo otryskani +zinek a komaxit vyšlo do 250kč a bez roboty
to za to stoji
a když nahodou se to zniči tak koupim na burze origo kolo na ktere nedavaly vubec zaklad
a zrenovuji ho stejnym zusobem
ale na nadrž nevim asy bych měl strach co na to pak benzin
vim že komaxit na 100procent žere aceton

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 12:35
od Davy
Sorry, kola na auto sem myslel. Tam kde je stred privarenej k rafku se komaxit nedostane.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 17:20
od fapeko
Davy: měl by jsi najít kvalitní práškovou lakovnu kde ti to udělají poctivě s kvalitní barvou a i se základem ,který obsahuje inhibitor koroze a potom ti takový auto ráfek,rám a mnoho dalších věci ktere jsou vystavené povětrnostním vlivům vydrží mnoho let a pro lepší efekt si to ještě můžeš stříknou průhledným (čirým)lakem ;)
Lidi se snaží ušetřit a proto každý říká stříkněte mi to komaxitem bez základu at to je levné a potom dochází k takovým věcem jako je odlupování atd.
Já osobně komaxit bez základu nikdy nedávám ,když to má být venku a mají na to působit ty vlivy :D

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 17:47
od host
Předesílám, že nekopu za komaxitovou lobby a už vůbec nejsem příznivcem této povrchovky na motocyklech. Ale!
Musím dát za pravdu předchozímu příspěvku! Já jsem zvolil komaxit na Dněpra jakožto motorku pro provoz z ryze praktických důvodů. Jak psáno výše - existuje "venkovní" systém, který odolává povětrnosti, navíc když se to ještě převrství lakem (komaxitovým pochopitelně), je to dokonalý psíkulínový dojem. Odvážím si tvrdit, že z odstupu několika cm běžné oko nepozná, co pozoruje za povrch.
Další zkušenost - pod komaxit jsem mohutně tmelil, třeba i ráfky na okrajích, není vidět nic a neloupe se či nepraská nic nikde. Nepraská a neodprýskává pod opakovaně utahovanými šrouby. Nepraská pod montpákami, podloženými jen tvrdým papírem či tenkou kůží. Pokud není povrch násilím poškrábaný, lze i obnovit lesk běžnými postupy a leštěnkami. Tvrdost a odolnost vynikající, výdrž na podkladu rovněž. Jen tak mimo - mám x let na zahradě léto-zima starou litinovou lavičku, tímto komaxitem upravenou, a za 10 let se vrstva ani nehnula, jen trochu zmatovatěla.
Negativum jsem ovšem také našel. Kromě problematického řešení škrábanců i to, že vrstva laku okolo hrdla nádrže, kam občas přetéká benzín, po několika letech pavučinkovitě popraskala a ztratila lesk (ten vrchní lak), tak že vypadá jak originál od Van Gogha. Dále nutnost bezvadného očištění podkladu (otryskání) vč. všech škvír, odkud může při vypalování sublimovat či vytékat leccos a následně poničí výsledek. Na nedokonalých porézních svarech má sklon ke tvoření bublin (unikající vzduch a pára).
Je potřeba si vybrat - zda ano či ne; pokud ano, tak dobrou lakovnu. Já na ni mám štěstí ;) .
Na jinou běžnou spotřební motorku bych neváhal opět. Na veterána veteránovitého nikdy.

Re: oprava nádrže Ural 750 Ranger

Napsal: 03 pro 2014, 18:08
od drumbas
mno ted si dělam sen a to jawu 250 sport
a rafky sem dal zase do komaxitu střibrneho
a řiditka taky
je pravd ŽE TO NEVyPADA ORIGOŠ ale dle mych finančnich možnosti jsem spokojen
v zaloze mam rafky nachystane na chrom taky řiditka