Stránka 1 z 1
štafloidní geometrie
Napsal: 22 zář 2014, 20:24
od hipik634-750
Zdar a silu, uz mi docela leze krkem křivý zadní kolo. Je vykloněný skoro o 5 cm. Jakým způsobem změřit, co je křivý ? délka levého zadního tlumiče je 31,5 cm delka praveho 32 cm. Co zvolit jako referenční hodnoty ?Jak postupovat ?
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 22 zář 2014, 22:16
od Davy
tak pokud to chces delat poctive, tak odpoj sajdu, motorku vysprajcuj v nejaky ouzky chodbe tak abys mel savle, resp. krk rizeni kolmo k zemi podle olovnice a pak podle olovnice a nejakyho vetsiho uhelniku hledej. Podle me kombinace krivy kyvky a nakrivo privarenejch ok na tlumice. Ja vcera prevaroval jedno oko na kyvku sajdy o 5 mm dopredu. Ty motorky svarujou nejaky zednici.
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 23 zář 2014, 07:49
od Jura
Esi to chceš narovnat pořádně,potřebuješ holej rám a pevnej ve všech směrech rovnej stůl, postaviš rám na stůl , prostrčíš krkem řízení trubku, druhou strčíš do uložení pro kyvku a z čelního pohledu musi trubky byt ve vinklu, to je základ, oka na tlumiče se doladí. Ono je jedno co člověk dělá za práci, vždy narazí ve svém oboru na prase. Každopádně rovina není betonová podlaha garáže a vinkl nesvírá stěna s podlahou, to jsou teorie žejo
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 23 zář 2014, 22:50
od hipik634-750
lze spatnou montazi dosahnout krivy kyvky ? prijde mi to blbost. taky mi prijde divny, ze by se ten kus zeleza - kyvka dala ohnout o vrtule. to tak mozna pri nejaky bouracce, ale neprijde mi, ze pri nejakym normalnim provozu. jeste si dovedu predstavit na opacnou stranu pri jezdeni po dvou kolech, ale na tu opacnou ?? OK, udelal jsem fotku a tipuju to na jezdeni po dvou. jak byste to rovnali?
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 18:10
od jarda_na
Konečně pořádné téma... jak to teda srovnat? Oka motoru a krk řízení ve středu rámu , potom rovnat kyvku nebo kluzáky??? Kde se to teda kroutí? Je hodně pevnej rám při rovnání?
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 18:54
od Dneprstein
Rám u Dněpra se při ježdění se sajdou zkroutí vždycky...
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 20:03
od fapeko
Hipajs , v první řadě jsi měl udělat po zakoupení motorky kompletní GO a začat od rovnání rámu a ne sednout na moto,jezdit a postupně časem vše generálkovat. S takovou se budeš v té motorce rýpat pořád.
Jak psal Jura holý rám ,rovný stůl , autogen,trubky a potom se můžeš pustit do toho.
Ještě bych zkouknul zadní tlumiče jestli maji opravdu stejnou délku(viděl jsem rozdíl v rozteči i 2cm)
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 21:37
od hipik634-750
zatim jsem zjistil, ze bez zateze nejsou ty křivosti tak strasny - je tam rozdil asi 2 cm mezi uhlem predniho a zadniho kola, pricemz predni je 1 cm doleva a zadni 1 cm doprava. kdyz se na tom sedi, tak je to vyrazne vetsi, takze podezreni mam na ruzne tvrdy tlumice vzadu
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 22:31
od Davy
Tak nejak se obavam ze fapeko ma pravdu.
Tohle je jasna kyvka do vrtule. Vyndej ji, hod si ji na stul a zkoukni. Prace na hodku. Pak nahrat a srovnat. Moje predni kyvka na tom byla hur fungl nova

Taky se to muze hnout v ulozeni kyvky. V jakym stavu to mas? Menils ty gumy, nebo jsou puvodni?
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 25 zář 2014, 22:40
od hipik634-750
kde přesně nahřát ? nemam pristup k autogenu ...
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 26 zář 2014, 08:39
od Davy
No prece tam kde je to krivy, kde potrebujes aby to zmeklo. Na to staci velka letlampa, kdyz nespechas. A nebo dobre roztopeny kamna (uhlim).
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 26 zář 2014, 09:31
od fapeko
Re: štafloidní geometrie
Napsal: 26 zář 2014, 10:31
od Davy
V tom pripade jeste doporucuju nahlasit hasicum, abys nemusel platit vyjezd
A ten koks musi bejt cernej, bilej nebrat, nehori a je zbytecne drahej

Re: štafloidní geometrie
Napsal: 26 zář 2014, 15:50
od hipik634-750
nahlásíme tedy v lovosicích

aktualizace: kyvka je vyosena o par mm, nemelo cenu rovnat, dalsi kandidat jsou tlumice. vzhledem k tomu, ze jsem mel rozebranej celej zadek motorky, tak jsem to rozhodil cely a prestrika se to
