nechce mi naskočit motor

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Zdravím všechny.Mám problém s nastartováním motoru.Nemám zatím žádné zkušenosti s boxerem.Jiskru mi to dáva,benzin tam taky snad jde.Před tím motor chytal na půl otočení.Měl sem strhaný zavity v hlavách(opraveno sadou na opravu závitů svíček).Jediné co by na to mohlo mít vliv tak je špatný předstih.Mám ten typ s tou odstředivkou.Sundaval sem viko rozvodu,abych usadil správně dynamo,tak jsem sundal ty pružiny s vačkou,ale snad sem to tam dal jak to bylo původně.Jak se dá zkontrolovat předstih?Jinak už nevím čím by to mohlo být.Je to Ural 650 ohv Díky za info
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Nevím jestli se u Uralu nastavuje předstih stejně jako u Dněpra, ale tam je to dle manuálu takhle. Na setrvačníku je značka pro maximální přestih (v otáčkách) a značka pro horní úvrať. Nastaví se ta značka pro maximální předstih, roztáhnou se od sebe závažíčka regulátoru předstihu a v ten okamžik by to mělo házet jiskru (což se zkontroluje žárovičkou připojenou ke kladívku a na kostru)... Jinak by to šlo nastavit i dle horní úvrati. V tom případě nastavit cca 1 cm před značku úvrati a tehdy by to mělo házet jiskru (rozsvítit žárovičku) při zatažených závažíčkách... No a pokud už to běží, tak je nejlepší stroboskop...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 27 bře 2011, 22:54, celkem upraveno 1 x.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Jo ještě: Zkontroluj si, jestli máš správně sestavený ten regulátor. V Dněpřích manuálech ke stažení u Pavla Kučery je určitě obrázek jak to má být správně poskládané...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Michal »

Pokud se sundá celé víko rozvodů i s krabičkou kladívka (regulátor PM302, jestli si to dobře pamatuji), tak by po nasazení neměl být předstih tak rozjetej, aby to bylo nějak moc poznat. Jak bylo teplo, když to naposled dobře startovalo? Mám s Dněprem a karburátorama K65 takovou zkušenost, že když jsem je seřídil koncem léta, na podzim to už ani neblaflo, musel jsem o skoro otáčku obohatit volnoběh, aby to šlo nastartovat. Ono teda s karburátorama K65 jsem seřizoval volnoběh téměř pořád. Nevím jaké karburátory se používaly na Uralech.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Jasny sundal sem to viko i s zapalovanim,jediny co sem sundal je ta vacka na te hrideli ma ktere sou dve plosky,vacka se zda symetricka.tenkrat bylo cca kolem 20stupnu.karbece mam ty puvodni 301 s tim hranatym soupatkem.mam doma i k68,ale nechci je tam davat pred testaci,na zkousku nemam ty podlozky mezi hlavu a karbec.ale asi to bude v tech karbecech,ty sem mel plny bordelu,tak sem je cistil.myslel sem,ze je seje pokusim seridit az to pojede,ale koukam,ze to bude orisek.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Tak sem to ověril.Po najetí setrváku na levou znacku Je tam pismeno asi B tak pri roztazenejch zavazickach.ale uz jsou vytahany pruzinky.Nakonec sem ho dneska premluvil a naskocil.Ale jde mi na jeden valec,vypada to na spatne serizene karburatory.V diskuzi na Ural.cz ,nez ji zrusili popisoval tam nekdo zakladni nastaveni tech karbecu(jen orientacni,o kolik otacek ktery sroubek).Jak stelujete vy tyhle karbece?Diky za rady
Přílohy
IMG132.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Michal »

Nejsem si jistý, ale písmeno B nebo nápis BMT je u rysky horní úvratě. U rysky horního předstihu má být písmeno P. Ryska P by měla být u Dněpra 34 stupňů před horní úvratí, v případě Uralu to může být o kousek jinak.
Zapalování pálí v horní úvrati jen při startovacích otáčkách, proto nikdy nekope.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Míra »

Přesně. BMT je "Vrchnaja Mrtvaja Točka" nebo jak se to čte, horní úvrať.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Základní nastavení směsi volnoběhu by mělo být asi 1,5 otáčky. Zkontroloval bych osobně ještě svíčky, potkal jsem se s tím že svíčka pálila, ale pod tlakem ve válci se jí vůbec nechtělo. Takže osobně bych dal nové svíčky, zkontroloval fajfky (takové ty s plechovým stíněním dokážou dobré kousky i když jsou nové), nastavit 1,5 otáčky směsi volnoběhu. Po nastartování seřídit jeden válec, pak druhý. Po seřízení volnoběhu následuje seřízení souběhu, což osobně dělám tak že dám Dněpra na stojánek, aby bylo zadní kolo ve vzduchu. Nastartuji, zařadím 4-ku, plynem "rozjedu" na 50-60 s odpojeným jedním válcem, zaaretuji plynovou rukojeť, přepojím na druhý válec a lankem došteluji na stejnou rychlost. Pak zapojíš oba válce a jedeš vstříc dobrodružstvím :D .
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Dneprstein »

Ty pružinky v regulátoru si kleštičkama došteluj tak, aby šly do tahu hned od začátku roztahování závažíček (přihnout háčky na konci)... Teď ti stejně nezbývá než štelovat karbce až do úplného seštelování (nebo rozštelování)... :D
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Takze mam ten predstih mam dobre nebo ne?ty pruzinky zkusim sehnat nove stejne tloustky.svicky mam novy fajfky mam bakelitovy.diky
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Míra »

pružinka má být každá jiná! ta měkčí má být trošku předepnutá, ta tvrdší trošku volnější. ale u tohohle regulátoru je to vlastně úplně jedno. půjč si stroboskop a koukni s ním na předstih. cca od 3000 ot/min a výš už by jsi měl vidět v okýnku značku předstihu. pokud jí nemáš, stačí si jí domalovat třeba fixem. podle toho našponovat silnější pružinku. silnější pružina se má dostat do tahu tak kolem 1500 ot/min, ale to se bohužel nedá zjistit.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Dneprstein »

To záleží, na který značce ti to hází jiskru... :D Jelikož tam jsou dvě po sobě (obvykle) a pak celej zbytek setrváku nic, tak ta první je předstih (při roztažených závažíčkách) ta druhá je horní úvrať. Lze to seřídit i na ní, ale závažíčka musí být zatažená (na volnoběh by to mělo pálit asi tak 1 cm před úvratí)... Co se týče těch pružinek, tak to že ti budou vycházet rozměrově ještě nemusí znamenat, že budou stejně fungovat. Jde o to z jakého jsou materiálu, atd... Navíc je každá z těch pružinek v regulátoru jiná...

Pokud budeš mít seřízený předstih a i relativně nastavený karbce a stejně to nepojede, tak by to taky mohla být cívka nebo kondenzátor, aby toho nebylo málo... Případně též odtrh, kladívko a milion dalších věcí... :D
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Pokud si chceš ušetřit nervy, tak bych osobně nasadil karburátory K68 a šteloval to s nima. Měl jsem na své MT9 původně také K301 a pokud nejsou zánovní, nebo repasované tak jsou téměř neseřiditelné. Osobně jsem si s tím hrál asi 2 hodiny, pak šel jakž takž, ujel jsem asi 30km a mohl jsem začít znovu. Po třetím štelování jsem nasadil k68, seřídil a od té doby jsem na ně musel sahnout až loni na podzim (asi po 5000 km) když se mi rozpadly těsnicí kroužky jehel na plovácích a tím pádem mi nedržela hladina. Co se týče testace na veterána, neměla by to být překážka. Osobně jsem prošel testací už s K68 a uvedl jsem to i do testačního protokolu. Pokud je testační komise rozumná, tak to uzná.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: nechce mi naskočit motor

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Potřeboval bych poradit.Sehnal sem nový zavažíčka,po celodení marné snaze nastavit predstih.Pořáde mi chybí kousek na dosažení otevření kladívka(na znace p a roztazenyma zavazicama na max) a už jsem na dorazech.Na stary zavazicka ten rozsah je dobry.Kdyz dam zalovani viz foto,tak vacka rozpina kde ma.Tak ted nevim co s tim.Setkal jste se tim nekdo?Premyslim jak to vyresit,jestli udelat zavity dal?Nebo jestli mi dodavatel dal zavazicka na dnepra?.Díky za zkusenosti ,rady.
Přílohy
stary.jpg
novy.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Odpovědět