seřizeni karburatoru k 68

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Michal »

Míra píše:michal : trysky M5 jsou do karbeců dellorto a micuni,běžně je maj na skůtr tuning schopech. jinak hodnoty trysek 165 a 190 mi přijdou úsměvný :-). originál K65 trysky jsou 55 (cm3/min) a k nim je ekvivalent asi 110 (průměrově) od dellorta. a i ty jsou na dněpra dost dost bohatý... já mám momentálně 95ky trysky, a ještě musím jít níž, typuju tak na 90. ale u mě je problém s bohatostí tak trochu způsobenej komínkama z K63 (maj mosazný vnitřky a větší průměr) a k nim jehlama z K65 (ocelový jehly, K63 jehly silnější a mosazný). mopžná že kdybych měl jehly a komínky co k sobě patřej, byly by ty originál 110ky (55 po rusku) trysky dobrý.
Dněpří tryska s označením 190 má průměr díry něco nad 0,8mm, možná 0,9mm, nedokážu to tak přesně změřit. Tryska s označením 165 bude jen o málo menší. Protože Pavel Kučera žádný trysky nemá, budu muset experimentovat s tryskama jiných značek. Přeměřil jsem závit a je to M5x0.8 Uvidím, co se tu dá sehnat. Trysky Mikuni naprosto běžně, narozdíl od Keihinů.

Koukal jsem teď na netu a trysky Mikuni jsou číslovaný podle průtoku ccm (ml) benzínu za minutu při konstantním sloupci 50cm benzínu. Pokud bych si vyrobil přípravek, ve kterým bych pokusně změřil průtok 165 a 190 ruských trysek, tak bych získal přepočet na číslování Mikuni.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Míra »

já mám v v dněpromi trysky micuni, z karbů BSR33, jsou tam 115ky, a ty jsou pro dněpra trošku bohatější. jinak jestli chceš, tak mám výstružníky na trysky, tak si je půjčím :-) já si dělal na dněpra trysky vlasní, akorát na míru :-D

jinak s tim číslováním je to nějakej bordel... pokusim se zjistit víc.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Už tu bylo o seřízení karbeců hodně,rád bych si to jen ujasnil,jestli jsem to dobře pobral.Motorku podlozim,aby měla kolo ve vzduchu,povolím bowdeny,aby lanko bylo naple,ale nevytahovalo šoupátko.nastartuju sundam jednu fajfku z válce a serídim karbec tak,aby mel co nejnižší otáčky ,pak tam dám 4 a rozjedu to na 60km/h a udělám si značku kolik sem otocil rikojeti. to same na druhe strane a bud lanko pritahnu,nebo povolím,aby to bylo ve stejnem místě.Jediné co mi uniklo,jak poznat spravně nastavenou bohatost směsi?díky za radu
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Míra »

takhle se mi to nikdy nepovedlo. zkus spíš:
1) šroubek bohatosti dotáhnout (lehce až nadoraz!) a o dvě otáčky povolit
2) povolit úplně bowdeny lanek
3) strčit do karburátorů 4mm drát pod šoupě (nebo třeba vrták) a nastavit dorazy šoupátek tak, aby šlo s drátem těsně lehce šoupat. (jako se seřizuje vůle na ventilech)
4)dát teméř plnej plyn, tak aby spodní hrana šoupátka lícovala s horní hranou šoupátkový komory. seřídit dorazy bowdenů tak, aby lícovaly obě hrany šoupátek.

5) nastartovat, a ladit volnoběh tak, že pootočim půlotáčku na jednom karbecu, a hned půlotáčku na druhým, či mírně doladím. neladit tim stylem, že se zdá, že jeden nejde, tak se začně točit se všema šroubkama na všechny strany, to nevede nikam. a základem k tomu aby to chodilo je samozdřejmě mít v pořádku bowdeny, s různě polámanýma a pérovacíma to nemá cenu ani seřizovat.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Tak jsem to zkoušel ,ale nejde mi to.Když dám pod šoupě 4mm drát tak i při max utažení dorazu šoupátka je drát zatížený šoupátkem a když dám plný plyn,tak mi šoupě při max povolených bowdenech zajiždí 2mm nad horní hranu šoupátkové komory a lanka zůstávají viset a vypadavají z rukojeti.Lanka s lanovody jsou nové.Možná je to tím,že mám karburátory od výrobce Weber cw 68ul (měly by být úplně stejné jako Pekary) ,ale před tím šlapaly na dněpru,ale nevím jak..dneska jsem zacpal ty podtlakové vystupy na připojení měřáku a přestalo to střílení do sání a průběh bez děr atd,ale ještě ten volnoběh,ale už nemám benzín na zkoušení,žere to jak tank,dost to hulí a motor mi přijde,že se dost hřeje.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

jsem asi jedinej komu to nejde,ale netusim proc.Dneska jsem si rekl,ze an to pujdu vedecky.Udelal jsem si ten zkusebni pripravek na synchronizaci karbecu( ta hadicka na prkne naplnena kapalinou,u me vodou).Pripojil jsem to na ty vystupy karbecy co jsou k tomu urceny,ale hladiny se ani nehnou.Vubec to nesaje.Je to normalni?Ja prave netusim jestli je puvodni majitel nezaslepil necim.A jeste jsem seridl kazdy valec zvlast na volnobeh u jedneho se mi stava ze jde pekne na volnobeh a jak vezmu za plyn tak zakucka nekdy i chcipne napodruhe je to vetsinou dobry.Nejak mi dochazi napady.Jehlu mam na prostrednim zarezu. A ještě jedna věc mě zaráží.Je normální,když sundám za běhu fajku ze svíčky tak přeskakuje oblouk mezi výstupní svorkou a tím zkratovacím zobáčkem?
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Ahoj, začnu od konce. To že odpojíš fajfku a přeskakuje jiskra na cívce je normální, od toho tam to jiskřiště je. Sekundární vinutí je zapojené na fajfky a kdyby tam to jiskřiště nebylo, tak se nemá jak uzavřít obvod když jednu fajfku odpojíš. Přípravek na synchronizaci jsi předpokládám připojil na ty tenké trubičky, ale ty nejsou na to určené (pokud se nemýlím, tak je to odvětrání plovákové komory) a nemělo by to ani nic dělat. Pokud chceš měřit synchronizaci, měl bys hadičky napojit do sací hadice mezi karburátor a motor, pak to bude něco dělat (asi budeš muset vyrobit mezikus - ruské turbo). Zkus si ještě hladinu v karburátorech, jak ti zavírají plováky (jak to má být mi v diskuzi radil Zdeněk800 i s nákresem). Já jsem s tím laboroval a nakonec jsem našel poškozené maličké těsnění na jehlách. Zkoušel jsem to ladit s colortune sadou a pravý válec tak nějak šel seřídit (jehla úplně dole) ale levý, pokud jsem jej nastavil stejně, tak odmítal (nastavil jsem o jeden zářez výše - bohatší směs) a zatím se zdá že to nějak jede, tak snad dojedu i na sraz. Takže nakonec nastavení napůl dle colortune, napůl dle ucha. Držím ti palce, ať už to zmákneš. :)
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, tady jde i o to, jestli je dobré mít na každém karbci nastavenou směs (jehlu) jinak. Dle Pavla, dobře udělaný motor musí mít i nastavení karbců víceméně shodné... Nicméně u Vepříka mě také trápí, že jeden válec je bohatý a druhý chudý. A dělá to od jaktěživa, výbrus nevýbrus, vodítka nevodítka. Takže to spíš nastavuju tak, aby ten chudý válec nebyl moc chudý a ten druhý se s tím holt musí nějak poprat... :)
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Jo chápu že to má logiku, mít stejně nastavené válce oba, ale když nevím, jestli jsou stejně vyrobené karburátory, jehly, trysky a šoupátka, tak nezbývá nic jiného než se přizpůsobit. Zkoušel jsem karburátory nově osadit opravnou sadou a dva týdny jsem okolo toho lítal a nadával. Nakonec jsem vše vrátil zpět a dokud se to hýbe vpřed, tak na to nechci dále sahat. To že levý válec při směsi modrého plamene pořádně nejede přičítám více vyběhaným vodítkům a průsaku oleje do spalovacího prostoru, nicméně dle zabarvení svíček za posledních 100km se domnívám, že je vše OK. Obě svíčky jsou hezky vypálené, žádné saze jako dříve. Jen při studeném startu musím více používat sytič a počkat tak minutku, než vyjedu. Uvidím co to bude dělat dále, když tak to zkusím znovu a lépe :D .
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Michal »

Já jsem na silně vyběhaném válci nastavoval chudší směs, aby se vyšší teplotou lépe spaloval olej. Ale válec se silně vyběhanýma vodítkama má porůznu chudou směs tak jako tak, protože si citelně saje z motoru.
Na jednom motoru nemůžu nastavit bohatost a synchronizaci tak, aby oba válce běžely na volnoběh stejně, protože mají kvůli zapalování mírně rozdílný předstih. Ale není to nic, co by za jízdy bylo poznat, tak to neřeším. Na spotřebu oleje se mi velmi osvědčily sací vodítka s guferkama z žigula. Do takhle upravenýho motoru jsem posledních zhruba 5000km nemusel dolít žádný olej. Ale má i o rok dříve měněné kroužky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 321
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Jarda »

tak jsem včera opět po dlouhé době laboroval s karburátory a asi mám teda chudou směs,jehla je ve druhém zářezu a šroubkem to nedohoním,tryska je 190,ale když dám sytiče,tak jde ihned za plynem i po velmi prudkém přidání,ten motor prostě nepoznávám,samozřejmě když se za tepla se potom začíná ulejvat,ale jede jak das,takže co s tím?Mám snad dát ještě větší trysku?
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Michal »

Opět ladím Dněpra s K-68.
Mám 2 motory, ten staršího typu má štefty na hlavách na výšku a adaptéry sání na karburátor s přírubou pro štefty horizontálně, novější motor r.v. 2002 má válce se štefty pro normální karburátory.

Starý motor jede dobře s tryskama 165 (Dněpřího číslování) původně z menších karburátorů K-63/K-65. Na trysku 190, co byla v K68 origo, nejede.
Nový motor je se 165 moc chudý. Se 190 jede skoro normálně, ale je to bohatý, furt to není ono.

Protože trysky do karburátorů řady K-6x se u nás dají koupit jen v těch dvou velikostech, co se jsou origo v karburátorech, laboruji s tryskama jiných výrobců, co do toho pasují. Závit je M5x0.8, trysky Keihin a Jikov do toho mechanicky pasují přesně. Dále by měly také Dellorto, možná Mikuni (jsou vyšší) a samozřejmě dynojet.
Já mám doma hromadu trysek pro Keihin, protože je v Uralu a Hondách (a také v Kawách, zatímco Mikuni je v Sůzách). Bohužel moje trysky jsou směs různých výrobců, kromě originálu Keihin také slušná druhovýroba Prox a pochybná druhovýroba "101 Octane".

Změřil jsem průtok tryskou v normálním směru s metrovým sloupcem benzínu. Z toho mi vyšlo, že tryska 165 v Dněpřím číslování odpovídá Keihinu velikosti 98.5 a tryska D190 odpovádá přesně K105.
Dle srovnávací tabulky Keihin 105 odpovídá Dynojet 102 a Mikuni 95.

Já bych tedy potřeboval asi tak K103 (nebo Dynojet 100), což se od druhovobců nedá koupit. Buďto zjistit, ve které Hondě je K103 a koupit tu trysku jako origo ND, nebo něčím přestružit čínskou K100. A nebo sehnat trysky Jikov a změřit je taky.

Oprava: Měření je špatně, srovnávací trysky "101 Octane" jsou šmejd!
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Michale čím si vysvětluješ ten rozdíl v motorech? Máš tam stejný filtr vzduchu?
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: seřizeni karburatoru k 68

Nový příspěvek od Michal »

Rozdíl je hlavně v těch adaptérech mezi karburátorem a hlavou. Vzducháč i výfuk mám jen jeden pro oba motory. Kromě toho jsou ty hlavy taky v detailech jiné. Už si nevzpomenu, zda jsem i v některých dněpřích hlavách dolaďoval kanály dremlem. Nutno říct, že ten rozdíl 13% průtoku mezi těma dněpříma tryskama není až tak propastný.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět