Protékající karburátory Keihin

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Dlouho mám střídavě větší nebo menší problémy s jehlovým ventilem v karburátorech Keihin - a to ten, že síla plováku sotva stačí na uzavření ventilu. Při zmáčknutí prstem těsní. Výsledek je, že na volnoběh a při jízdě (téměř) bez plynu se to po chvíli ulejvá. Při jízdě v otáčkách na velký výkon tento motor dokáže sežrat libovolné množství benzínu, takže se to neprojevuje. Dělají to oba karburátory bez rozdílu. Podtlakový kohout nádrže v nízkých otáčkách otvírá méně, díky čemuž lze s těmito karburátory jezdit i když karburátory protékají.

Výměna jehel pomohla částečně, následně zaleštění sedla brusnou pastou na vatové tyčce zhruba stejně. Sice mi to už neteče při jízdě po asfaltu, ale při naklepávání v terénu se to pořád ulejvá. Na běžné polňačce se to neprojeví, ale při jízdě po cestě připomínající vyschlé říční koryto (což je 80% offroad cest na Ukrajině nebo v Albánii) to po kilometru už sotva jede a nastartuju jen s obtížema a plným plynem.

Jako první chci zkusit nějak ofrézovat sedlo jehlového ventilu, aby mělo ostrou a kulatou hranu. Je to bronzový váleček zalisovaný hluboko v karburátoru, na rozdíl od některých jiných typů není vyměnitelný. Je tam hluboko utopený a těžko se k němu dostává. Nevíte o vhodném nástroji, co by byl dost přesný, dodržel kolmost a vešel se tam?

Další možnost je dodělat doprostřed plovákovky přepadovou trubku 3mm nad předepsanou hladinu, jako mají starší modely Keihinu. Benzín by pak chcal ven (na boty) ale neulejval by se motor. Těžko by se pak ale řešila těsnost karburátoru pro brodění. Teď mám odvětrávací otvory napojené na hadičky, aby tam neteklo při karburátoru ponořeném pod hladinu.

Ještě můžu zkoušet odlehčovat plovák obroučením jeho plastové stěny. Tím ale zase můžu zhoršit jeho spolehlivost.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od fapeko »

Tohle same mi delal jeden skutrik s tema samymi karbecama . Problem byl ve spatne nastavene hladine v plovakovce . Taky jsem lapoval sedlo atd . ,hladinu nastavolal dle manualu ,ale musel jsem tam dat vysku svou kdy to nechcalo.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od hipik634-750 »

co prodloužit páku plováku? je tam místo?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Ahoj Michale, zkus odpojit ty hadičky pro brody. Měl jsem je na pekarech a když tam byly, tak se mi to chovalo podobně. Nepřemýšlel jsem o tom do hloubky proč, ale po odpojení hadiček to je vše ok, tak to schválně zkus a když to pomůže tak budeme studovat co s tím dál :roll: .
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Fapeko> S hladinou jsem laboroval několikrát, je předepsaná. Když jsem dal nižší, netěsnilo to vůbec.
Hipík> Neproveditelné, není tam ani trocha místa navíc, poloha čepu je daná odlitkem těla karburátoru.
Jirka> Dělalo mi to už před jejich připojením. Můžu to ale zkusit, ikdyž to nedává žádný logický smysl.

Pravděpodobně je to ale stavem toho sedla, které nejde vyndat. Ono by teda asi šlo, ale ne bez jeho zničení.
To ve spojení s tím, že jsou to karburátory pro silniční motorku, endura mají většinou jiné.
Vliv také mohou mít ruské tlumiče, co s věkem neztrácí tlumící schopnosti, ale kupodivu naopak tuhnou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od František Buřval »

jehlu máš mosaznou nebo pogumovanou,ta pasuje do pekaru 68 z čínských pitbiku
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Davy »

Nemluvils kdysi o nadrzi v podlaze sajdy? Udelat prepady a svest je tam a vymalovano.

Nechces to nafotit, abysme mohli rozumovat i my co ty karbece nemame? :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Davy: Dobrý nápad - přepad jako zpátečka - plovák by vůbec nebyl potřeba :-)

Vyfocení se nezdařilo, zastaralý foťák. Musím počkat na denní světlo.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Fotky karburátoru. Ta šachta na jehlu ventilu má průměr zhruba 5mm.
Přílohy
karb1.jpg
karb1.jpg (31.68 KiB) Zobrazeno 8730 x
karb2.jpg
karb2.jpg (35.15 KiB) Zobrazeno 8730 x
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Davy »

A jehla je normalni mosaznej kuzel? Zkousels to zalapovat do sebe? Pripadne bych podle jehly udelal nastroj, sedlo prerovnal a pak to zalapoval. Ale obavam se ze stoprocentne by to asi vyresil jen ten prepad.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Jehla je s gumovou špičkou, jako ve všech Japonských karburátorech posledních asi 40 let. Úhel špičky je zhruba 70 stupňů.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od drumbas »

Možná ze je to blbost ale zkusil bychdo toho napojit hadicku s benzinem a zvedl ten plovak a pak uvidíš jestly ti to nekde neprotika a jak to vlastně zavira
Samozřejme nadobu na zachytávání benzinu pod to
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Michal »

Drumbas: To vše mám vyzkoušené, viz nahoře. Teď jde o to jak zvýšit těsnost to ventilu při síle, kterou je schopen poskytnou plovák i při jízdě na hrbech. A protože jehly jsou zánovní, je potřeba opravit sedlo na které dosedá. Je to stejný případ jako že je potřeba jednou za čas zabrousit ventily a sedla, protože přestanou těsnit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Davy »

Moc neverim tomu ze se ti to povede. Endura se nejspis uchlastavaj taky, ale jejich motory v takovym terenu bezej v otackach pri kterejch to nevadi, resp. stiha se to spalovat. Z logiky veci mas dve moznosti. Budto zvysit silu od plovaku, nebo pretesnit ten ventil. Silu od plovaku muzes zvysit v podstate jedine tak ze ho udelas lehci. Zkusil bych peclive epoxydem lakovanou hodne lehkou balsu. Ale moc bych tomu neveril, rozdil by byl myslim malej, jestli vubec nejakej. No a nebo prerovnat sedlo toho ventilu. Nicmene nemyslim ze by od gumovy spicky bylo poskozeny. Vzhledem k tomu ze v klidu ti to zavira, tak tudy obavam se cesta taky nepovede. To neni netesnosti sedla, to je tim ze ten plovak se tam mele a obcas otevre.
Videl bych to na kapacitni hladinovej snimac, procesor, nejakej rozumnej cislicovej filtr a elektrickej ventil :) No a nebo tyhle plovakovky uplne zrusit, pouzit je jen jako nadoby a vedle dat jiny externi s vetsima plovakama. A nebo karbece ulozit maximalne pruzne. To ale spis nepujde, jsou moc lehky a potrebujes odfiltrovat razy, nebo nizkofrekvencni vibrace. To ulozeni by muselo bejt hodne meky. Tzn. je zatizit. No, to je blbost.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Protékající karburátory Keihin

Nový příspěvek od Ivo »

Osobně si myslím, že byla chyba do těch sedel jakkoliv zasahovat. Ty gumové špice ventilů na něm nezanechávají žádné otlaky. Tedy aspoň jsem o tom nikdy nikde neslyšel a ani jsem se s tím nesetkal.
Asi bych popřemýšlel o nových karburátorech. Zkusil bych třeba dellorto, nebo jinou alternativu za keihin. Taky je nemám moc v lásce :)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Odpovědět