Protékající karburátory Keihin
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Protékající karburátory Keihin
Dlouho mám střídavě větší nebo menší problémy s jehlovým ventilem v karburátorech Keihin - a to ten, že síla plováku sotva stačí na uzavření ventilu. Při zmáčknutí prstem těsní. Výsledek je, že na volnoběh a při jízdě (téměř) bez plynu se to po chvíli ulejvá. Při jízdě v otáčkách na velký výkon tento motor dokáže sežrat libovolné množství benzínu, takže se to neprojevuje. Dělají to oba karburátory bez rozdílu. Podtlakový kohout nádrže v nízkých otáčkách otvírá méně, díky čemuž lze s těmito karburátory jezdit i když karburátory protékají.
Výměna jehel pomohla částečně, následně zaleštění sedla brusnou pastou na vatové tyčce zhruba stejně. Sice mi to už neteče při jízdě po asfaltu, ale při naklepávání v terénu se to pořád ulejvá. Na běžné polňačce se to neprojeví, ale při jízdě po cestě připomínající vyschlé říční koryto (což je 80% offroad cest na Ukrajině nebo v Albánii) to po kilometru už sotva jede a nastartuju jen s obtížema a plným plynem.
Jako první chci zkusit nějak ofrézovat sedlo jehlového ventilu, aby mělo ostrou a kulatou hranu. Je to bronzový váleček zalisovaný hluboko v karburátoru, na rozdíl od některých jiných typů není vyměnitelný. Je tam hluboko utopený a těžko se k němu dostává. Nevíte o vhodném nástroji, co by byl dost přesný, dodržel kolmost a vešel se tam?
Další možnost je dodělat doprostřed plovákovky přepadovou trubku 3mm nad předepsanou hladinu, jako mají starší modely Keihinu. Benzín by pak chcal ven (na boty) ale neulejval by se motor. Těžko by se pak ale řešila těsnost karburátoru pro brodění. Teď mám odvětrávací otvory napojené na hadičky, aby tam neteklo při karburátoru ponořeném pod hladinu.
Ještě můžu zkoušet odlehčovat plovák obroučením jeho plastové stěny. Tím ale zase můžu zhoršit jeho spolehlivost.
Výměna jehel pomohla částečně, následně zaleštění sedla brusnou pastou na vatové tyčce zhruba stejně. Sice mi to už neteče při jízdě po asfaltu, ale při naklepávání v terénu se to pořád ulejvá. Na běžné polňačce se to neprojeví, ale při jízdě po cestě připomínající vyschlé říční koryto (což je 80% offroad cest na Ukrajině nebo v Albánii) to po kilometru už sotva jede a nastartuju jen s obtížema a plným plynem.
Jako první chci zkusit nějak ofrézovat sedlo jehlového ventilu, aby mělo ostrou a kulatou hranu. Je to bronzový váleček zalisovaný hluboko v karburátoru, na rozdíl od některých jiných typů není vyměnitelný. Je tam hluboko utopený a těžko se k němu dostává. Nevíte o vhodném nástroji, co by byl dost přesný, dodržel kolmost a vešel se tam?
Další možnost je dodělat doprostřed plovákovky přepadovou trubku 3mm nad předepsanou hladinu, jako mají starší modely Keihinu. Benzín by pak chcal ven (na boty) ale neulejval by se motor. Těžko by se pak ale řešila těsnost karburátoru pro brodění. Teď mám odvětrávací otvory napojené na hadičky, aby tam neteklo při karburátoru ponořeném pod hladinu.
Ještě můžu zkoušet odlehčovat plovák obroučením jeho plastové stěny. Tím ale zase můžu zhoršit jeho spolehlivost.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Protékající karburátory Keihin
Tohle same mi delal jeden skutrik s tema samymi karbecama . Problem byl ve spatne nastavene hladine v plovakovce . Taky jsem lapoval sedlo atd . ,hladinu nastavolal dle manualu ,ale musel jsem tam dat vysku svou kdy to nechcalo.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Protékající karburátory Keihin
co prodloužit páku plováku? je tam místo?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Protékající karburátory Keihin
Ahoj Michale, zkus odpojit ty hadičky pro brody. Měl jsem je na pekarech a když tam byly, tak se mi to chovalo podobně. Nepřemýšlel jsem o tom do hloubky proč, ale po odpojení hadiček to je vše ok, tak to schválně zkus a když to pomůže tak budeme studovat co s tím dál .
Re: Protékající karburátory Keihin
Fapeko> S hladinou jsem laboroval několikrát, je předepsaná. Když jsem dal nižší, netěsnilo to vůbec.
Hipík> Neproveditelné, není tam ani trocha místa navíc, poloha čepu je daná odlitkem těla karburátoru.
Jirka> Dělalo mi to už před jejich připojením. Můžu to ale zkusit, ikdyž to nedává žádný logický smysl.
Pravděpodobně je to ale stavem toho sedla, které nejde vyndat. Ono by teda asi šlo, ale ne bez jeho zničení.
To ve spojení s tím, že jsou to karburátory pro silniční motorku, endura mají většinou jiné.
Vliv také mohou mít ruské tlumiče, co s věkem neztrácí tlumící schopnosti, ale kupodivu naopak tuhnou.
Hipík> Neproveditelné, není tam ani trocha místa navíc, poloha čepu je daná odlitkem těla karburátoru.
Jirka> Dělalo mi to už před jejich připojením. Můžu to ale zkusit, ikdyž to nedává žádný logický smysl.
Pravděpodobně je to ale stavem toho sedla, které nejde vyndat. Ono by teda asi šlo, ale ne bez jeho zničení.
To ve spojení s tím, že jsou to karburátory pro silniční motorku, endura mají většinou jiné.
Vliv také mohou mít ruské tlumiče, co s věkem neztrácí tlumící schopnosti, ale kupodivu naopak tuhnou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: Protékající karburátory Keihin
jehlu máš mosaznou nebo pogumovanou,ta pasuje do pekaru 68 z čínských pitbiku
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protékající karburátory Keihin
Nemluvils kdysi o nadrzi v podlaze sajdy? Udelat prepady a svest je tam a vymalovano.
Nechces to nafotit, abysme mohli rozumovat i my co ty karbece nemame?
Nechces to nafotit, abysme mohli rozumovat i my co ty karbece nemame?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Protékající karburátory Keihin
Davy: Dobrý nápad - přepad jako zpátečka - plovák by vůbec nebyl potřeba
Vyfocení se nezdařilo, zastaralý foťák. Musím počkat na denní světlo.
Vyfocení se nezdařilo, zastaralý foťák. Musím počkat na denní světlo.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Protékající karburátory Keihin
Fotky karburátoru. Ta šachta na jehlu ventilu má průměr zhruba 5mm.
- Přílohy
-
- karb1.jpg (31.68 KiB) Zobrazeno 8730 x
-
- karb2.jpg (35.15 KiB) Zobrazeno 8730 x
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protékající karburátory Keihin
A jehla je normalni mosaznej kuzel? Zkousels to zalapovat do sebe? Pripadne bych podle jehly udelal nastroj, sedlo prerovnal a pak to zalapoval. Ale obavam se ze stoprocentne by to asi vyresil jen ten prepad.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Protékající karburátory Keihin
Jehla je s gumovou špičkou, jako ve všech Japonských karburátorech posledních asi 40 let. Úhel špičky je zhruba 70 stupňů.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Protékající karburátory Keihin
Možná ze je to blbost ale zkusil bychdo toho napojit hadicku s benzinem a zvedl ten plovak a pak uvidíš jestly ti to nekde neprotika a jak to vlastně zavira
Samozřejme nadobu na zachytávání benzinu pod to
Samozřejme nadobu na zachytávání benzinu pod to
Re: Protékající karburátory Keihin
Drumbas: To vše mám vyzkoušené, viz nahoře. Teď jde o to jak zvýšit těsnost to ventilu při síle, kterou je schopen poskytnou plovák i při jízdě na hrbech. A protože jehly jsou zánovní, je potřeba opravit sedlo na které dosedá. Je to stejný případ jako že je potřeba jednou za čas zabrousit ventily a sedla, protože přestanou těsnit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protékající karburátory Keihin
Moc neverim tomu ze se ti to povede. Endura se nejspis uchlastavaj taky, ale jejich motory v takovym terenu bezej v otackach pri kterejch to nevadi, resp. stiha se to spalovat. Z logiky veci mas dve moznosti. Budto zvysit silu od plovaku, nebo pretesnit ten ventil. Silu od plovaku muzes zvysit v podstate jedine tak ze ho udelas lehci. Zkusil bych peclive epoxydem lakovanou hodne lehkou balsu. Ale moc bych tomu neveril, rozdil by byl myslim malej, jestli vubec nejakej. No a nebo prerovnat sedlo toho ventilu. Nicmene nemyslim ze by od gumovy spicky bylo poskozeny. Vzhledem k tomu ze v klidu ti to zavira, tak tudy obavam se cesta taky nepovede. To neni netesnosti sedla, to je tim ze ten plovak se tam mele a obcas otevre.
Videl bych to na kapacitni hladinovej snimac, procesor, nejakej rozumnej cislicovej filtr a elektrickej ventil No a nebo tyhle plovakovky uplne zrusit, pouzit je jen jako nadoby a vedle dat jiny externi s vetsima plovakama. A nebo karbece ulozit maximalne pruzne. To ale spis nepujde, jsou moc lehky a potrebujes odfiltrovat razy, nebo nizkofrekvencni vibrace. To ulozeni by muselo bejt hodne meky. Tzn. je zatizit. No, to je blbost.
Videl bych to na kapacitni hladinovej snimac, procesor, nejakej rozumnej cislicovej filtr a elektrickej ventil No a nebo tyhle plovakovky uplne zrusit, pouzit je jen jako nadoby a vedle dat jiny externi s vetsima plovakama. A nebo karbece ulozit maximalne pruzne. To ale spis nepujde, jsou moc lehky a potrebujes odfiltrovat razy, nebo nizkofrekvencni vibrace. To ulozeni by muselo bejt hodne meky. Tzn. je zatizit. No, to je blbost.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Protékající karburátory Keihin
Osobně si myslím, že byla chyba do těch sedel jakkoliv zasahovat. Ty gumové špice ventilů na něm nezanechávají žádné otlaky. Tedy aspoň jsem o tom nikdy nikde neslyšel a ani jsem se s tím nesetkal.
Asi bych popřemýšlel o nových karburátorech. Zkusil bych třeba dellorto, nebo jinou alternativu za keihin. Taky je nemám moc v lásce
Asi bych popřemýšlel o nových karburátorech. Zkusil bych třeba dellorto, nebo jinou alternativu za keihin. Taky je nemám moc v lásce
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66