Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
StephanNLCZ
Příspěvky: 9
Registrován: 28 dub 2014, 10:42

Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Nový příspěvek od StephanNLCZ »

Prosím, pomozte!

Hledám někoho, kdo může upravit svůj Ural (650, IMZ 8.0103, 1990, solo). Má nové válce (cylindr) a písty, elektronické zapalování a karburátory K63.

Funguje, ale není dobré.

Ví někdo, dobrý mechanik, nebo garáž v Praze? Jsem ochoten zaplatit svou práci.

Děkuji vám!

Stephan.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Nový příspěvek od hipik634-750 »

stick to english :) Michal will recommend somebody ... as he returns from the trip ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Nový příspěvek od Michal »

I know no one who use to do such job. Dnepr&Ural folk is generally the most extreme case of Do It Yourself attitude. So no one offers such service, no one needs such service. The only Dnepr Ural repair shop I know is the official Ural dealer far away from Prague.

However... I've got an idea.... If your rig could make it to some Dnepr&Ural meeting, many experienced Ural owners use to be there.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Nový příspěvek od hipik634-750 »

i would help you, but i am not from prague. The tip with joining a meeting, which is actually in 14 days in Klatovy seems fine, you would run from there on your own with tuned up bike :)
I can just recommend you having a look on two things ->
1) set correctly the electronic ignition, if it is firing back while kickstarting, you have to move it slightly counterclockwise, 5 deg will do that. the setting is just to be made on your ears.
2) set the carburators - start it, warm it up, then: lower one carburator idle and rise one carburator idle, then you set up rich/lean setting with the screw so the side will react best on pulling the wire(usually about one rotation from tight)
then lower this idle, rise the idle on second carb. set richness as before. afterwards set both idles to be same. then you have to set both carbs to work identically -> the wire/throtle valve has to be pulled exactly the same way on both carbs. this is not easy to be set. you can start by the position with the same wire backlash. ideally it is set using https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y this device or ekvivalent
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
bzuk
Příspěvky: 13
Registrován: 14 srp 2012, 13:57

Re: Kdo ví dobrý Ural mechanik v Praha?

Nový příspěvek od bzuk »

In Prague I dont know, but in Stepanov 5 km from Prelouc ( 90 km from Prague ) is Dolamoto service & repair shop, which is able to repair 8.103 bike (I know from my own experience). Link: http://www.dolamoto.cz/web/ , map: http://www.mapy.cz/zakladni?x=15.582926 ... &id=160682
Odpovědět