Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od fapeko »

Pokud máte problémy se seřízením těchto kvalitních karburátorů přidám sem několik svých zkušenosti.
První věc co se musí udělat ,že vylomite ten dorazový kolík co je našroubován ve víčku šoupátka
DSC01625.jpg
Taky je třeba překontrolovat hloubku zalisovani te mosazné trubky ve víčku plovákové komory aby jste měli stejné hladiny v plov. komorách .Já tam vždy dávám cca 6,5-7mm k dorazu viz foto
Obrázek
Ještě vyšroubujte ten mosazný šroub M14 co je pod ním hlavní tryska a překontrolujte jestli je dotáhla .Pod ten velký šroub dejte nové fibrové těsnění (to původni je nějaký papír a chčije z toho)
Další věc je že jehlu šoupátka dáte co nejvýše z důvodu ,že na origo ruských karburátorech je hlavní tryska č.160 a na
Činských je tryska č.93(95). Pokud tu jehlu nedáte co nejvýše tak to bude mít hluché místo při přidání plynu , nebo se budou podpalovat ventily.Spodový motor potřebuje benzín a pokud mu ho nedáte tak se to takhle projevuje.
Další věc co je třeba udělat ,že šroub bohatosti směsi dotáhnete nadoraz a povolíte zpět o pul otáčky.Šroub volnoběhu dejte na 2 otáčky z nulové polohy
Při montáži dávejte na přírubu sání bakelitové termoizolační podložky třeba z jawy +těsnění.http://shop.jawacz-dily.cz/karburator-- ... tor-i1347/
Také je třeba seřídit lanka plynu at mají stejné mezery na obou stranách aby při přidání plynu nezabíral jeden válec spíše a druhy později(tohle se dělá při každém seřízovaní volnoběhu).
Ještě se doporučuje vyměnit ty plastové plováky za mosazné z důvodů ,že jsou strašně lehké a je to citlivé na seřízení těch karbeců( já jsem nechal původní plast. a vše OK zatím)
Pokud motorka je nastartovaná a drží volnoběch ,tak ji běžte projet několik km (stačí 3km) a poté vytáhněte svíčky.
Správná barva svíčky má byt šedočerná ,pokud je bíla nebo černá tak je to špatně.
Na obrázku vidíte že svíčka vlevo je světlá a tím pádem je to chudé a pravá svíčka je šedočerná a to je to správné nastavení karbeců co tomu motoru "chutná".
DSC01624.jpg
Pokud je svíčka světla znamená to že je to chudé a na karbůrátoru dotáhněme o 1/4 otáčky šroub bohatosti směsi.
Pokud je svíčka černá tak zase povolíme o 1/4 otáčky .
Zašroubujeme svíčky a jedeme to zase projet pár km a operaci opakujeme tak dlouho dokud nedosáhneme černošedé barvy na svíčkach.
Až si budete myslet že to je vše OK začneme seřízovat volnoběch s tím , že vám nesmí tahat jeden válec druhý .
Dělám to vše podle poslechu a citu.
Na zavěr nezapomente zase nastavit stejné vůle na plynových lankách.Nejlépe se to pozná tak ,že vám musí obje dvě šoupátka stejně klapat jak rychle povolíte plyn při vyplém motoru .Pokud je ten akustický doraz nerovnoměrný ,tak si bud povolte nebo dotáhněte plynové lanko ,ale pozor vždy musíte přiznat mezeru na tom plynovým lanku min. 3mm jinak se vám může stát , že šoupátko bude viset na lanku a nepůjde vám to seřídit
Ještě dodám , že u káždého SV motoru se to nastavení může lišit a vše se taky odvíjí v jakém stavu máte zapalování(doporučuji bezkontak) a motor
První starty jsou věčinou kruté než se seřidí volnoběh
Naposledy upravil(a) fapeko dne 01 pro 2016, 21:42, celkem upraveno 2 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já třeba šedočernou barvu nedocílím, mám ji cihlovou, ale je pravda, že tam mám jiné karboše./J 634/
Jinak jsi to popsal bezvadně, já také někdy tahám samostatně za lanko vždy jednoho válce, ať ukáže jak na tom je ..
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od host »

Dovolím si jednu faktickou k velikosti trysek.
Velikost 93 a velikost 160 prakticky jedno jest, protože to první číslo (93) značí "velikost" udanou průměrem v setinách mm, a to druhé číslo (větší) je "velikost" průtočná (průtok) v cm3/min.
U nás se nedlouho po 2. sv. válce přešlo (ČSN 30 2402) na značení průměrem, před tímto datem jsme se mohli setkat s obojím, podle výrobce karburátoru; v zemích býv. SSSR přetrvávala dvojakost hodně dlouho (stejně jako svítivost žárovek ve "svíčkách"), v Číně asi doteď.

Pro zájemce přidávám tabulku o dvou sloupcích; porovnání velikostí průměr - průtok:
35 18
40 25
45 35
50 42
55 52
60 62
70 88
75 100
80 115
85 130
90 145
95 165
100 185
105 205
110 225
115 245
120 270
125 290
130 315
135 340
140 365

Tabulka pokračuje dál, ale ty hodnoty už ztrácí smysl. Viz "Příručka pro automechaniky", SNTL Praha, 1974.

Jinak k těm karburátorům zcela potvrzuji fapekova slova, i u mě se chovaly naprosto stejně, jen jsem se ještě kvůli havárii motoru nedostal k té jehle úplně nahoře :mrgreen: . Faktem je, že svíčky byly úplně bílé (ta světlejší na fotce nahoře je proti těm mým jak bota), existenci díry při přidání potvrzuji. Jinak se motor choval velmi způsobně, rozhodně x-krát líp, než s původními i replikovými K 302.
To, že je směs chudá jsem řešil, ale nedořešil dílem také proto, že mám nedůvěru k jakémukoliv nastavení do krajní polohy - jakmile je něco "nadoraz", je to obvykle špatně. A u těch jehel mi ještě dvě polohy chybí. Na první restart po opravě půjdou nahoru.
A ještě drobnůstka - pro jednodušší ladění jsem nahradil "kontramatice" na šroubech bohatosti pružinkami z bůhvíčeho, jako u jiných karburátorů; u dorazů šoupátek jsem to nechal tak.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od Michal »

Drobná poznámka: Průtok trysky nezávisí jenom na průměru díry, ale také na jejím tvaru. Řeší to hlavně majitelé rejží, kde trysky Dynojet mají asi o 10% menší díru než Keihin pro stejný průtok. U značení průtoku čísla nesedí zase protože to každý výrobce měří jinou metodou - jiná výška sloupce tekutiny, jiná tekutina (benzín, voda), jiný čas, případně dokonce směr proudění skrz trysku, což má vliv u trysek s asymetrickým tvarem díry.
Výsledkem je skvělý chaos, kdy velikosti trysek od různých výrobců prostě nelze porovnat. Lze je pouze změřit nebo vyzkoušet. Na tento problém jsem narazil s Dněprem, kde pro karburátory K63, K65, K68 se dají sehnat pouze dvě hlavní trysky (165 a 190), zatímco já bych potřeboval něco mezi. Přitom závit M5 má kde co včetně trysek Keihin a Mikuni, kde ty poslední jsou u nás snadno k sehnání.

K měření bohatosti barvou svíček - ta barva záleží také na teplné hodnotě svíčky. Svíčka bude cihlová nebo světle šedá pro jinak bohatou směs pokud to bude 12, 14 nebo 15. Čím vyšší číslo, tím s bohatší směsí nebo studenějším motorem si bude rozumět.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od host »

Určitě záleží i na hydrodynamickém odporu trysky, daným jejím tvarem (otvoru) - dlouhý, krátký, náběhy atd.
Ta moje tabulka udává průtok 1 m sloupce H2O.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od hipik634-750 »

serpico-3 píše:Já třeba šedočernou barvu nedocílím, mám ji cihlovou, ale je pravda, že tam mám jiné karboše./J 634/
Jinak jsi to popsal bezvadně, já také někdy tahám samostatně za lanko vždy jednoho válce, ať ukáže jak na tom je ..
634 ma preci o 2 mm mensi difuzor ...
638 by mela spravne velky, ale ono to bude mit nejaky duvod, proc je tam malokdo ma, nevite ? a pripadne tryskovani pro karby z 638?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od serpico-3 »

Původně když jsem to koupil,/ majitel mne ohromoval jakou nízkou spotřebu docílil/ jsem vyndal svíce, byly téměř bílé a výkon byl nemastný neslaný , tak jsem si řekl, že namontuji jiné karburátory..Ale v roce 1996 sehnat nové K 37 nové byl jen sen, tak jsem karboše rozebral a zjistil, že dotyčný sundal hladinu přihnutím plíšku u plováku a jehlu dal dolů. Tak jsem od oka plíšky srovnal jak mají být a jehlu dal téměř nahoru, až jsem docílil předpisovou barvu svíček..Jezdím tak dodnes a motor jede až překvapivě dobře,/bohužel šoupátka už tam vaklají/ ale samozřejmě spotřeba tomu odpovídá. Pokud jej tahám za oči, tak k 10 litrům moc nechybí..Ale všechno něco stojí.. ;)
Není nad to cítit po přidání plynu "oheň".
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od fapeko »

Na polském foru je o PZ 28(K37) dosti velká diskuze a vcelku jsou s těma karbecama spokojení.
Chlapík tam testoval na SV motoru K68,K65 a K37 (vše čína)a došel k závěru , že ty K37 jsou nejlepší volbou pro tenhle motor.Testování probíhalo tak že ujel 100km při průměrné rychlosti 80km/h změřil spotřebu a taky maximální rychlost.
K68 maximálka 105km/h spotřeba 10l
K65 maximálka 90km/h spotřeba 7-8l
Nejlepší spotřebu(7l/100km) a maximální rychlost 110km/h a dobrou akceleraci měl na K37(PZ28) na solo emce s origo tryskama u všech karbecu
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Aleš

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od Aleš »

Taky jsem si je pořídil z Ural Zentrale a okamžitý efekt: spotřeba mi klesla na 7 l na 100 a to jsem byl naložený a nijak mašinu nešetřil. Naprostá spokojenost s PZ 28!
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mě zase dnes tvrdil kolega, který má káčko, že tam dal zpět ty karboše s tím plochým šoupětem a žere mu to míň než na K 37.Je to prostě individuální ,a dle mého názoru motor pojede nejlépe na karboše, které tam montovala původní matka motorky/BMW/což byl Graetzin G 24, jehož kopie je K 37..Tu spotřebu kterou mi řekl ve 3 lidech já nedokážu sám... ;)
Uživatelský avatar
Stalinec
Příspěvky: 22
Registrován: 14 kvě 2013, 16:27
Bydliště: U Olomouce

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od Stalinec »

Ahoj lidi. Mám motor sv750 a měl jsem tam původní karburátory , které už byli vychozené . Spotřeba byla kolem 14-15litrů. Bylo to finančně náročné :D Tak jsem koupil jsem od Peťu (Fapeka) nové čínské repliky a bezkontakt. Nevěřili by jste co to udělalo. Spotřeba je 6,5-7L jsem moc spokojen. Díky Fapeko ;)
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od fapeko »

Hoši, pokud se vám nedaří seřídit ty karbecy ,tak je věčinou problém ve vaších rukách a sluchu.Musíte kroutit s těma šroubama opatrně a poslouchat ten motor co dělá ,protože jak to přepísknete s tím volnoběhem,tak se ten karbec přepne do druhého režimu a to potom dělá psí kusy.Taky se stáva ,že se ze začátku ulije ta svíčka ,protože tam je bohatá směs a první kilometry po nasazaní new karbecu je pakárna dát barvu svíček do nějakého slušného stavu.Překvapil mě třeba jeden mladý kluk z ČB s emkou co jsem mu dělal motor ,že si dokázal tak krásně seřídit ty karbecy a ja přitom myslel ,že jako antitalent na motory tu motorku zase uvaří :D .Takže to není o věku a zkušenostech ,ale o citu a dobrém sluchu při seřízovaní karbecu
Ještě podotknu ,že pokud máte modré kolena ,tak ten motor je chudý,který se bude v létě přehřívat a případně i zadírat ,ale to vše vlastně uvidíte .když sundáte svíčku a bude krásně čistá a né šedočerná jak má být správně
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Plastovy plovaky vyhodit. Jsou zalepeny nesmysl lepidlem, po zimě přestalo tesnit a byl plny benzinu. Docela trvá, než to najdu, když jsem jel za 30 na 100 tak uz mi to bylo divný ... Semtam ulilo svíčku. Serizeni pz zatím problém, ty matky na šroubů bohatosti maj dost vuli, dotazenim se rozhodi. Podle barvy vyfuku to je megabohaty.
taky se mi nezda ten postup s jehlou uplne nahoru - jikovy se serizovaly presne opacne - jehlu co nejniz a zkouset rezimy kolem plnyho plynu, kdyz je dira, tak snizit jehlu. az nakonec sroubek volnobehu, ktery by mel mit efekt do 1/3 zdvihu. Generalizovat to tak, ze sroubek urcuje bohatost smesi pri vsech rezimech se mi nezda v poradku. Uvitam dalsi nazory :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od hipik634-750 »

systemem pokus omyl u me je serizeni jehla na 3. zarez, sroubek volnobehu kolem jedne otacky .. a opet silne doporucuju vymenit plastovy plovaky za kovovy treba z puvodnich K302. lepidlo pouzite na slepeni pulek plastu pres zimu povolilo.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízeni karburátorů K37(PZ28) Čina

Nový příspěvek od bobanbob »

tak jsem si na své SV- 750 pořídil u fapeka k vánocům bezkontakt a karbecy PZ 28. dlouho jsem váhal a snažil jsem jít cestou origoš dílů takže mám troje k 302. a pořát nic moc. koupil jsem i nové origoš zapalko to fungovalo dobře a k 302 relativně taky startovalo mi to na první zub za tepla i studena volnoběch taky docela dobrý ale furt se mi to nezdálo spotřeba jak prase výkon mi připadal taky nic moc , nedávno jsem na motor usadil bezkontakt i pz 28. zakladně seřídil v garáži a aš dnes jsem mněl čas otestovat stroj v provozu . spotřeba se teprve ukáže ale ten volnoběh a chod motoru v celém spektru otáček je masakr pad jsem z toho na prdel .. uplně jiná motorka proto kdo váháte -- neváhejte.
a fapeko tobě dík je to opravdu kur---- a znát :D
Odpovědět