klika
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: klika
Zdravím Frantu Buřvala,
Tak to je docela drsný konec srdce motoru, z jakého typu je ta klika?
Koukal jsem na tu diskuzi ohledně klikovek tady na fóru a docela by mne zajímalo jestli k takovým defektům dochází i u starých Bmw... Když vezmu v úvahu zpracování i kvalitnější materiál.. Loni jsem viděl na srazu motorek Saharu, a ta prý neměla od novoti repasovaný motor a dle majitele už měla natočeno - úplně přesně si to nepamatuji, ale bylo to kolem 120 tisíc km!
Poněvadž dle zdejších majitelů u ruských strojů dochází k protočení na čepu i u repasovaných klik. A tak si říkám, jesli je to jen o té zmršené repasi, či proto, že ten materiál z čeho jsou i ty kliky, je prostě špatné kvality.
Někde jsem kdysi četl, že životnost morotu ruské motorky, či spíše motoru je něco kolem snad ani ne 40 tis. km (snad kvalitou materiálu), ale ve skutečnosti si myslím, že odejde i dříve - spíš záleží na štěstí, z jak moc "zvrtaných" dílů je poskládán.. a samozřejmě taky co je to za typ, ekma káčko či něco novějšího. Taky díly z Kyjeva prý nedosahujou kvality Irbitu, kdy i ten se jí rozhodně chlubit nemůže.
Tak to je docela drsný konec srdce motoru, z jakého typu je ta klika?
Koukal jsem na tu diskuzi ohledně klikovek tady na fóru a docela by mne zajímalo jestli k takovým defektům dochází i u starých Bmw... Když vezmu v úvahu zpracování i kvalitnější materiál.. Loni jsem viděl na srazu motorek Saharu, a ta prý neměla od novoti repasovaný motor a dle majitele už měla natočeno - úplně přesně si to nepamatuji, ale bylo to kolem 120 tisíc km!
Poněvadž dle zdejších majitelů u ruských strojů dochází k protočení na čepu i u repasovaných klik. A tak si říkám, jesli je to jen o té zmršené repasi, či proto, že ten materiál z čeho jsou i ty kliky, je prostě špatné kvality.
Někde jsem kdysi četl, že životnost morotu ruské motorky, či spíše motoru je něco kolem snad ani ne 40 tis. km (snad kvalitou materiálu), ale ve skutečnosti si myslím, že odejde i dříve - spíš záleží na štěstí, z jak moc "zvrtaných" dílů je poskládán.. a samozřejmě taky co je to za typ, ekma káčko či něco novějšího. Taky díly z Kyjeva prý nedosahujou kvality Irbitu, kdy i ten se jí rozhodně chlubit nemůže.
M-72
Re: klika
Co by chtěl po 44tkm už tak ma na ní přejeto 14tkm ,když životnost motoru je udávaná 30 00km
Ale jde vidět , že mazal dobře
až na tu kvalitu materiálu no 
Arno77: ty se stresovat tímhle nemusíš
,protože za tvého života ty nenajedeš nikdy tolik kilometrů na te tvé emce jak pan František na Dněpru 650 MT16 
Ale jde vidět , že mazal dobře
Arno77: ty se stresovat tímhle nemusíš
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: klika
Mám najeto na Dněpru 36 000 km, takže je možné , že klika v motoru má již své odpracováno. Proto už preventivně zabezpečuji kliku novou a počítám s celkovou GO motoru. Ale to svěřím odborníkům, tedy Frantovi Buřvalovi.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: klika
a ta klika byla s hvězdou nebo bez ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: klika
má znak tech.kon.hvězdu ne
Re: klika
Doufal jsem, že klika rupne buďto brzy nebo vůbec.
Neslyšel jsem o žádném jiném motoru, kde by praskaly kliky.
Neslyšel jsem o žádném jiném motoru, kde by praskaly kliky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: klika
Tohle je unavovej lom v miste koncentrace napeti. To je zpusobeny nekvalitnim materialem a cyklickym namahanim. Spravne navrzena a vyrobena klika by se na mez napeti pro unavovej lom nikdy nemela dostat. Taky je otazka jestli nebyla v tom miste podbrousena.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: klika
zdarec Frantiku, to je mazec,že se to stává jsem věděl, ale myslel jsem , že zřídka. Jinak ted marodím, mám zánět projkleného nervu, motorka tomu asi taky přidala a to nejezdím často.Dej pak vědět jak jsi to dal dohromady a tak.
mějte se všichni švinda
mějte se všichni švinda
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: klika
mám v zásobě blok s novou klikou a rozvodama ,takže jsem přehodil válce a hlavy ,za 6h to jelo ,druhý den najeto 100km bez závad ,jen jsem seřídil ventily a dněpr je nachystaný na sezonu
Re: klika
Popravdě řečeno jsem si nevšiml zpočátu, že jde o kliku na Dněpr. Vím že dněpry mají kliku z jednoho kusu.serpico-3 píše:Tohle se přeci nedá s klikou na M 72 nebo nedej bože se Saharou srovnávat. Tohle se stane jednodílné klice, třeba i na Zundappu. Skládaná klika se projeví jinak, protočí se...
Šlo mi spíše o to srovnat jestli se to někdy třeba stalo někomu na bmw, kde je klika lisovaná jako na Emce, či uralu.
Ale zřejmě bude to v tom materiálu a zpracování. Tu Saharu jsem dal jako příklad "nesmrtelnosti" kliky a nejen jí.
M-72
Re: klika
Jasně, kolikrát mne překvapuje , kolik to vydrží..Sice je jednodílná klika lepší, protože má demontovatelné ojnice, ale klika skládaná je vlastně "tlumič kmitů", pokud je toho moc, přesah slisování to neunese. Já jezdím s cinkající klikou min. 10 let,/sice ne žádné velké množství km/ vůli sice nemá velkou ale je slyšet. Olej M 6 pro léto moc není, takže při 30 stupních je to na hraně mazivosti..Jsem lempl, ale i proto má mou plnou důvěru, často na konstruktéry tohoto stroje myslím, co to bylo za pomazané hlavy..Mám zato, že emka při slušném zacházení pro člověka, který nemusí a nechce ji ničit modernizováním je tohle ideální stroj a proto také neustále získává na oblibě... 
Re: klika
Franta už má novou kliku z vojenských zásob se značkou OTK a vyraženou hvězdou,takže kvalita by měla být zaručena 
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz