Koncový převod M72
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Koncový převod M72
Ahoj.
Chtěl bych se zeptat. Jak je zatěsněná hřídel kardanu v koncovém převodu proti úniku oleje ?
Z rozpadů a dalších materiálů nejsu moc chytrý.
Během jízdy mě chrstá olej kolem hřídele, celé zadní kolo je od oleje.
Nechtěl bych rozebrat koncový před a zjistit že dané těsnění se dá sehnat pouze párkrát za rok, to ať mě to raději to té doby teče.
Díky za rady.
Chtěl bych se zeptat. Jak je zatěsněná hřídel kardanu v koncovém převodu proti úniku oleje ?
Z rozpadů a dalších materiálů nejsu moc chytrý.
Během jízdy mě chrstá olej kolem hřídele, celé zadní kolo je od oleje.
Nechtěl bych rozebrat koncový před a zjistit že dané těsnění se dá sehnat pouze párkrát za rok, to ať mě to raději to té doby teče.
Díky za rady.
M 72
Re: Koncový převod M72
Pokud myslíš kardanovou hřídel co je nasunutá v *diferenciál* , tak ta je utěsněná dvěma gufery položka 250.
Hruška i kard. hřídel musí být bez vůle

Hruška i kard. hřídel musí být bez vůle

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Koncový převod M72
Ano, myslím přesně tuto.
Jen pro úplnost. Pozice 250 je normální ČSN gufero a 252 je kovový kroužek ? ?
díky
Jen pro úplnost. Pozice 250 je normální ČSN gufero a 252 je kovový kroužek ? ?
díky
M 72
Re: Koncový převod M72
To gufero u nás nekoupíš jedině, že by jsi v té matici položka 251 zvětšil průměr a dodal tam naše gufero dle ČSN normy. Pokud máš vydřené drážky v té kardanové hřídeli tak ji budeš muset taky nechat stočit.
Všechny ložiska krom toho malého jehličkového položka 256 koupiš u nás
Tady máš katalog http://www.sowiet-moto.neostrada.pl/
Znovu upozornuji , že ta hruška musí být bez jakékoliv vůle
Nastuduj si tohle video http://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0
Všechny ložiska krom toho malého jehličkového položka 256 koupiš u nás
Tady máš katalog http://www.sowiet-moto.neostrada.pl/
Znovu upozornuji , že ta hruška musí být bez jakékoliv vůle
Nastuduj si tohle video http://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Koncový převod M72
Trošku mi uniká, proč ten svérázný borec natíral svorníky měděnkou a něci povídal o korozi.. 
Re: Koncový převod M72
Tak já dával teď diferák dněpr dohromady, na video jsem taky koukal.fapeko píše:Pokud myslíš kardanovou hřídel co je nasunutá v *diferenciál* , tak ta je utěsněná dvěma gufery položka 250.
Hruška i kard. hřídel musí být bez vůle
252 je podle mne O kroužek, potom je důležité distančníma podložkama 254 vymezit vůli = klínek/křížek/ hruška, aby to bylo bez vůle!!! Dost práce dá vymezit podložkou talíř = měřit smontovat měřit smontovat atd
BMW to má taky tak.
Re: Koncový převod M72
Fapeko...je možné od tebe koupit sadu ložisek a gufer na kardan plus kříž? To jehlové někde zkusim nahnat ale nějak se nmůžu dopídit označení.
... piva a mašin už fakt plnou garáž
Re: Koncový převod M72
Vše koupiš u nás krom toho malého jehličkového ložiska na hrušce. Všechny díry pro gufera předělej na náš ČSN rozměr potřebuješ k tomu soustruh.Ocelovou vložku unášeče co je nalisovaná v obalu musíš objednat origo a jehličky koupiš naše 3x16 cca 50ks,nebo mi zavolej a já ti to vysvětlím 604 910 545
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Koncový převod M72
Očividně je zde řeč o hlavním převodu BEZ diferenciálu. Ikdyž v téhle konkrétní části by to mělo být stejné.
Origo gufero je atyp 33,8 - 49,3 - 8. Matice se dá uvnitř líznout na soustruhu na dostupné gufero 34-50-7 s prachovkou. Doporučuji matku líznout víc do hloubky a gufera tam vrazit 2 za sebe.
Položka 252 je gumový kroužek, který je na matici navlečený.
Matice tlačí přímo na ložisko, které musí být dotažené, nesmí se volně točit ve skříni. Zde je háček: Standardní (matně si vzpomínám, 3304?) je o asi půl milimetru užší než origo. V některých případech se může stát že matka dotažená nadoraz ho nedrží. Pak je potřeba buďto líznout rantl matky nebo vymezovají podložka vhodného průměru.
Vydlička kardanu musí být dotáhlá, ne volná. Jinak teče olej a časem se vyklepají drážky vidličky. Pokud vám klínek při utahování prolejzá, je potřeba pod vidličku přidat vymezovací podložku vnitřního průměru 20.
To malé jehlové ložisko hrušky je sice atyp, ale neviděl jsem že by bylo potřeba měnit. Mění se při výměně soukolí, protože jeho kroužek stáhnout z hrušky bez poškození jde jen velice obtížně. Je nalisovaný s brutálním přesahem. Nikdy nekombinuj různé části jehlového ložiska. Ač vnější rozměry jsou stejné, vnitřní rozměry se liší. Vnitřní kroužek není nutné vytahovat kladivem jako v tom ruském videu, jde to snadněji a citlivěji sofistikovaným nástrojem "vytahovák ložisek".
Origo gufero je atyp 33,8 - 49,3 - 8. Matice se dá uvnitř líznout na soustruhu na dostupné gufero 34-50-7 s prachovkou. Doporučuji matku líznout víc do hloubky a gufera tam vrazit 2 za sebe.
Položka 252 je gumový kroužek, který je na matici navlečený.
Matice tlačí přímo na ložisko, které musí být dotažené, nesmí se volně točit ve skříni. Zde je háček: Standardní (matně si vzpomínám, 3304?) je o asi půl milimetru užší než origo. V některých případech se může stát že matka dotažená nadoraz ho nedrží. Pak je potřeba buďto líznout rantl matky nebo vymezovají podložka vhodného průměru.
Vydlička kardanu musí být dotáhlá, ne volná. Jinak teče olej a časem se vyklepají drážky vidličky. Pokud vám klínek při utahování prolejzá, je potřeba pod vidličku přidat vymezovací podložku vnitřního průměru 20.
To malé jehlové ložisko hrušky je sice atyp, ale neviděl jsem že by bylo potřeba měnit. Mění se při výměně soukolí, protože jeho kroužek stáhnout z hrušky bez poškození jde jen velice obtížně. Je nalisovaný s brutálním přesahem. Nikdy nekombinuj různé části jehlového ložiska. Ač vnější rozměry jsou stejné, vnitřní rozměry se liší. Vnitřní kroužek není nutné vytahovat kladivem jako v tom ruském videu, jde to snadněji a citlivěji sofistikovaným nástrojem "vytahovák ložisek".
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Peterka
- Příspěvky: 76
- Registrován: 08 úno 2015, 14:17
- Bydliště: Plumlov a Hanušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncový převod M72
Dněpr 12 - r.v. 1983
Jawa 175 Special - r.v. 1938
Yamaha WR 450 F- r.v. 2008
Suzuki Intruder M1800 R2 - r.v. 2009
Aprilia Dorsoduro 1200 - r.v. 2011
Jawa 175 Special - r.v. 1938
Yamaha WR 450 F- r.v. 2008
Suzuki Intruder M1800 R2 - r.v. 2009
Aprilia Dorsoduro 1200 - r.v. 2011
Re: Koncový převod M72
Ten ocelovej kroužek z kuželíkového ložiska ne, to je nesmysl. To si tam ten Ivan vysoustružil větší díru, takže mu z ní gufero vypadává.
Zato to hliníkový krycí kroužek rozhodně ano. Ten odvádí uniknuvší olej do kanálku, stejně jako přebytečnou vazelínu z unašeče kola. Bez toho kroužku půjde veškerá mastnota přímo na brzdovou paknu.
Zato to hliníkový krycí kroužek rozhodně ano. Ten odvádí uniknuvší olej do kanálku, stejně jako přebytečnou vazelínu z unašeče kola. Bez toho kroužku půjde veškerá mastnota přímo na brzdovou paknu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Koncový převod M72
Všechno co tu píšete pánové jsem pochopil. Úpravu na ty gufera určitě udělám. Všechny ložiska budou asi po smrti, na hrušce je docela velká vůle a z náboje jsem vypustil tag panáka černýho asfaltu. Jenom nechápu jak píšeš Fapeko výměnu tý vložky.... objednat origo....nandat naš jehly. To origo jehly jsou špatný? Asi ti budu muset zavolat.
... piva a mašin už fakt plnou garáž
Re: Koncový převod Dněpr
Origo ruské jehly jsou bláto a proč tam dávat bláto ,když to samé ,ale v pořádné kvalitě můžeš dát naše a to samé platí o ložiskách .Položka 282 je ta ocelová broušená vložka pro unášeč kde jsou nasazené ty jehlové válečky 3x16 v počtu max 50ks
Volej kdykoliv

Volej kdykoliv

Naposledy upravil(a) fapeko dne 09 úno 2016, 20:58, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Koncový převod M72
Jo a Michale označení toho malého jehlového ložiska (256) náhodou nevíš? ...nebo třeba kde se dá sehnat? Ještě než to rozkuchám tak se chci připravit na všechny varianty....
... piva a mašin už fakt plnou garáž