elektronické zapalování Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Pro Dave-nemusis se cilit a jen poznamenam ze z osciloskopu vyctu vše o tom kterém spalovacím prostoru i procesu,který tam probíhá,kdyby jsi ho používal,vedel by jsi spoustu věci,ze třeba leva strana potřebuje bohatší směs než pravá a podle analyzátoru to nepoznas,také to ze dosud se nenašla diagnostická metoda,která by osciloskop nahradila.Možná ty právě nevis co vše se da podle osciloskopu odhalit,možná ani nevis jaké závady se dají odhalit pouhým měřením podtlaku v sacím potrubi.Urcite mas pravdu ,když pises,ze se předstih zvyšuje tak jak pises,ale je důležité vědět jak moc a ve kterých otáčkách,pokud to není tak jak ma tak potom ten predstih spise brzdi,ale to určité vis sam.Mozna take vis,ze urcite motory potrebuji naopak predstih v maximalnich otackach snizit.Jaká ma byt mapa tak to určuje vacka,ventily .jejich zdvih a tvar spalvaciho prostoru a tím i víření smesi,pochopitelně i kompresní pomer,ale také výfukové potrubí a tlumice.Mám dost zkušenosti se serizovanim motoru,abych věděl co píšu.Nikomu nic necpu,ale rusky motor potřebuje stejnou peci jako německy a potom se ti odvdeci.Neobstojí názor ze je to bahenní pumpa-mimochodem takhle se říká Honde CX,a vis ze tenhle ctyrventil OHV je schopen točit 9500otacek? to jiný OHV nedokaze-rus je dobrý stroj jen je mu třeba vyhovět. Samozřejmě,ze je Ignitech podstatně dražší,ale nabízí mnohem víc,já ho jezdim už osm let,absolutně bez problémů,ale ne na rusovi ale na motocyklu,který pojede ted v Branné se startovním číslem B46.
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Fapeko-aby jsi mne špatně nepochopil,v žádném případě nehanim tebou nabízené zapalování,bez kontakt ma kladny vliv na chod motoru,jen mne zajímalo zda tu nekdo zná jeho charakteristiku a zda existuje jiné na motor SV a jiné na OHV. Zatím mi nikdo neodpověděl. Uváděl jsem jako alternativu ignitech,s nim mám zkusenosti a to ze nabízí mnohem vice,nic víc. Tak jako kazda vec tak i s tímto se musí umět zacházet a vyhovet tomu,a je jedno jestli to je ruské a nebo ceske.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

tohleto je stejny na ohv i sv
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

Jirka veteran píše:Pro Dave-nemusis se cilit a jen poznamenam ze z osciloskopu vyctu vše o tom kterém spalovacím prostoru i procesu,který tam probíhá,kdyby jsi ho používal,vedel by jsi spoustu věci,ze třeba leva strana potřebuje bohatší směs než pravá a podle analyzátoru to nepoznas,také to ze dosud se nenašla diagnostická metoda,která by osciloskop nahradila.Možná ty právě nevis co vše se da podle osciloskopu odhalit,možná ani nevis jaké závady se dají odhalit pouhým měřením podtlaku v sacím potrubi.Urcite mas pravdu ,když pises,ze se předstih zvyšuje tak jak pises,ale je důležité vědět jak moc a ve kterých otáčkách,pokud to není tak jak ma tak potom ten predstih spise brzdi,ale to určité vis sam.Mozna take vis,ze urcite motory potrebuji naopak predstih v maximalnich otackach snizit.Jaká ma byt mapa tak to určuje vacka,ventily .jejich zdvih a tvar spalvaciho prostoru a tím i víření smesi,pochopitelně i kompresní pomer,ale také výfukové potrubí a tlumice.Mám dost zkušenosti se serizovanim motoru,abych věděl co píšu.Nikomu nic necpu,ale rusky motor potřebuje stejnou peci jako německy a potom se ti odvdeci.Neobstojí názor ze je to bahenní pumpa-mimochodem takhle se říká Honde CX,a vis ze tenhle ctyrventil OHV je schopen točit 9500otacek? to jiný OHV nedokaze-rus je dobrý stroj jen je mu třeba vyhovět. Samozřejmě,ze je Ignitech podstatně dražší,ale nabízí mnohem víc,já ho jezdim už osm let,absolutně bez problémů,ale ne na rusovi ale na motocyklu,který pojede ted v Branné se startovním číslem B46.
Jen me utvrzujes v nazoru ze pouzivas cizi slova o kterejch netusis co znamenaj. Jak proboha chces posuzovat prubeh prohorivani smesi podle osciloskopu? Kam ho pripojis? Rekl bych ze slovem osciloskop oznacujes neco ponekud jineho nez to ve skutecnosti je. To co popisujes by se dalo spis posoudit podle prubehu signalu z MAP senzoru. Ale ty byvaji mechanicky a elektricky zatlumene aby pulzace v sani nebraly. Ty delaj cosi jako klouzavej prumer tlaku. Nebo signal ze snimacu klepani. To by melo smysl. To sou v podstate maly akcelerometry naladeni jako snimace vibraci, signal z nich by o prubehu horeni ve spalovacim prostoru neco rict moch. Ale to by chtelo osciloskop kterej by umel FFT.
Byla by tu jista cesta v posuzovani prubehu proudu sekundarem civky a svickou. Podle toho by se dalo posoudit prubeh zapaleni vyboje mezi elektrodama. Ale to je jen teorie, nevim o tom ze by to nekdo provozoval. Tim by se spis daly odhalit rozdily v obvodech pro jednotlive valce, poskozene svicky atp.. Samozrejme se da osciloskopem merit predstih, ale to je na komara kanonem. Na to staci jednoduchej citac.
Mozna bys mohl poodhalit tajemstvi sveho know-how a prozradit jake hodnoty bys z toho "osciloskopu" zaznamenaval.

Predstih ve vysokych otackach se snizuje u dvoutaktu, to sem nepatri.

Baheni pumpa se rika vsem velkejm V-twinum. Flat-twin je V-twin s rozevrenim 180 stupnu. Proto placata baheni pumpa.

Samozrejme ze bys z toho upravou prubehu krivky predstihu mohl vyrazit par priposrazenejch poniku navic. Ale prakticky to nema smysl, s tema motorama se nezavodi. Ten bezkontakt funguje uplne stejne jako puvodni zapalko, akorat je bezudrzbovej. Staci to, nic vic neni potreba. Pokud nekdo chce vetsi vykon, tak mnohem jednodussi cesta a ve finale i levnejsi je motor z BMW R80.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

jen pro dopnění k tomu jak píše Dave:
Ale to by chtelo osciloskop kterej by umel FFT.
Byla by tu jista cesta v posuzovani prubehu proudu sekundarem civky a svickou. Podle toho by se dalo posoudit prubeh zapaleni vyboje mezi elektrodama. Ale to je jen teorie, nevim o tom ze by to nekdo provozoval. Tim by se spis daly odhalit rozdily v obvodech pro jednotlive valce, poskozene svicky atp..

To se bežně používá u Kogeneračních jednotek například u bioplynových stanic. Kde se pamětovým osciloskopem měří napětí zapalovací napětí. Podle něj se dá určit jak hodně jsou opálené elektrody u svíčky a zda je třeba danou svíčku vyměnit a nebo seřídit vzdálenosti elektrod. Podle průběhu se dá určit např vadná cívka atd. Kdyby to někoho zajímalo mám průběhy jak to má a nemá vypadat.. U těchto motoru se dále měří teplota výfukových spalin stále a dál ten motor hlídají snímače klepání. tyto motory jsou si do jisté míry regulovat u každého válce předstih zvlast. ale to je možné ,protože točí stále otáčky a pod stálým zatížením.no to je jen okrajově..
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od serpico-3 »

Aniž bych chtěl jakkoliv zasahovat do odborné diskuze a případně pomlouvat toto zapalování /fapeko by mne jistě kopnul už do zadku/, chci se jen zeptat na použití u SV...Co má s Sv společného nějaká mapa nebo přidávání předstihu/mimo ruční páčky/s tímto motorem? Nemá to odstředivý regulátor ani nic jiného a je vlastně s podivem, že motoru tohle postačuje..Takže výhoda patrně bude jen v síle jiskry, nebo jsem něco opomněl? :)
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jura »

Serpico, hlavně pravidelnost jiskry přece.
MV650
K750
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Davy- najdi si ne netu diagnosticky přístroj Paltest JT 251,nastuduj si práci s nim a potom poznas co všechno to umí a nebudeš me urazet poznamkami typu,ze nevím na co se používá osciloskop v diagnostice motoru.Vyctes z něho skoro všechno.Dal se s tebou nebudu přít.
Nemáš pravdu,ze na naladění motoru je potreba brzda,myslis tím elektrický dynamometr? Nebo jakou brzdu mas na mysli.Existuje ceskoslovensky diagnosticky přístroj,který se da přesně pro tento případ použít,tedy pro stanovení závislosti výkonu na úpravě charakteristiky predstihu,a nejen toho,ale každé upravy motoru.Dokáže změřit zrychleni,zrovna jako ta brzda,ale nemůžeš z toho pocitat výkon v kW nebo konich,slouží jen pro porovnání před a potom..Navíc ma výhodu,ze nemeris skoro cele převody a pritom muze motor zustat ve vozidle takže ty ztraty odpadnou,meris čistě jen motor plus spojkova hřídel.
Regulace předstihu u ctyrtaktu je nutná,bez toho ten motor nejede pořádně .Proč to tak není u ruských strojů typu Mky je jasné,šlo pouze o jednoduchost výroby a ne o nějaký výkon natož o průběh výkonu.Nechapu,jak někdo může říct,ze to je jedno,není to jedno,dokonce i identické motory potřebují každý jiné seřízení pro optimální chod .Ale klidně si to délejte tak jak dosud já na to mám jiný názor.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

No a je to v prd.... vlakno zaspamovane prispevkama ,ktere jsou uplne mimo misu .
My jsme spokojeni ze nam zapalka pekne makaj a nepotrebujeme tady resit neco co je nad ramec jeho SW i HW vybavy
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Omlouvám se za zas...í vlákna příspěvky,ale trošku se to zvrtlo jinam.Mějte se hezky a přeji všem hezký den.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

Jirka veteran píše:Davy- najdi si ne netu diagnosticky přístroj Paltest JT 251,nastuduj si práci s nim a potom poznas co všechno to umí a nebudeš me urazet poznamkami typu,ze nevím na co se používá osciloskop v diagnostice motoru.Vyctes z něho skoro všechno.Dal se s tebou nebudu přít.
Nemáš pravdu,ze na naladění motoru je potreba brzda,myslis tím elektrický dynamometr? Nebo jakou brzdu mas na mysli.Existuje ceskoslovensky diagnosticky přístroj,který se da přesně pro tento případ použít,tedy pro stanovení závislosti výkonu na úpravě charakteristiky predstihu,a nejen toho,ale každé upravy motoru.Dokáže změřit zrychleni,zrovna jako ta brzda,ale nemůžeš z toho pocitat výkon v kW nebo konich,slouží jen pro porovnání před a potom..Navíc ma výhodu,ze nemeris skoro cele převody a pritom muze motor zustat ve vozidle takže ty ztraty odpadnou,meris čistě jen motor plus spojkova hřídel.
Regulace předstihu u ctyrtaktu je nutná,bez toho ten motor nejede pořádně .Proč to tak není u ruských strojů typu Mky je jasné,šlo pouze o jednoduchost výroby a ne o nějaký výkon natož o průběh výkonu.Nechapu,jak někdo může říct,ze to je jedno,není to jedno,dokonce i identické motory potřebují každý jiné seřízení pro optimální chod .Ale klidně si to délejte tak jak dosud já na to mám jiný názor.
To je soubor diagnostickych pristroju. Porad jsi nam jeste neprozradil co duleziteho vyctes z toho osciloskopu. Takze porad jeste si myslim ze jen delas chytreho a netusis ktera bije.

Motor muzes odbrzdit treba tak ze budes merit akceleraci a deceleraci celelho vozidla, to je uplne jedno jak to udelas, kdyz nepotrebujes zmerit absolutni hodnotu, ale jen najit maximum.

edit: Omlouvam se fapeko, ten pan me ponekud vytocil.
Abych to uzavrel - ta velicina, kterou jsem chtel aby nam prozradil je napeti tesne pred preskokem jiskry. Jak uz tu padlo, pouziva se to hlavne na diagnostiku vadnejch, nebo spatne serizenejch svicek, nebo extremne bohaty smesi. S nastavenim krivky predstihu to nema zadnou souvislost.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Hochu, sice jsem se zařekl,že už na toto téma nebudu s tebou diskutovat,ale budiž.Já nemohu za to ,že ty nevíš co se s osciloskopem na motoru dá změřit.Tak ti trochu pomohu,ale nenapíšu vše,nebudu zde prozrazovat vše co jsem se za více jak třicet let naučil,mysli si o tom co chceš,stále mne to živí a nebudu si zde vyrábět konkurenci.
Za prvé,pomocí osciloskopu nelze! měřit předstih zapalování,analyzovat vyfukové plyny,měřit otáčky motoru,nebo seřizovat karburátor a tedy bohatost směsi.
Pomocí osciloskopu dokáže zkušený mechanik rozpoznat spoustu závad.Třeba stav ventilů-tedy podpálení,netěsnost.Dá se odhalit nesprávná vzdálenost elektrod svíčky,nesprávné hoření ve spalovacím prostoru zaviněné několika důvody-tedy i špatné seřízení karburátoru tedy zvlášt chudá směs,velký předstih nebo velká mezera mezi palcem a víkem rozdělovače,špatná svíčka má úplně jiný záznam přeskokového napětí než nová a třeba i mírně opotřebovaná,špatný kondenzátor,špatná vačka přerušovače ať už nestejný zdvih nebo malý zdvih,dá se objevit i to že ta která svíčka tedy typ není vhodná pro ten motor-tedy spalovací prostor.V jakém stavu je indukční cívka,ale i zda ti dobře funguje zdrojová soustava.A ještě dost dalších věcí.

A teď tedy ukojím tvoji touhu po know-how.To vše se dá vyčíst ze záznamu přeskokového napětí na svíčce které je zaznamenáno na obrazovce osciloskopu,ten oscilogram má určitou výšku a šířku a také počet zákmitů,ty udaje jednotlivých válců si to pamatuje a můžeš je překrýt přes sebe a tak odhalit rozdíly mezi válci.Zkušený mechnik už pohledem a obrazovku podle zákmitu a trvání vyboje dokáže určit závadu,také když si chce vyhrát lze tam simulovat různé závady záměrně a sledovat co se děje a to je důvod proč jsem psal o tom,že je nutné si zaznamenat průběh přeskoku jiskry se starým zapalováním a s novým a porovnat to.
Nebudu tady psát více,pokus jsi ani teď nepochopil o co jde ,tak to už nic nepomůže.
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Davy-Teprve teď jsem si přečetl tvůj příspěvek do konce,ano v zásadě máš pravdu o tom to celé je o záznamu přeskokového napětí a výboje,ale nemáš pravdu v tom,že předstih neovlivňuje hoření ve válci,a právě podle záznamu délky hoření a tedy záznamu délky výboje odhalíš že ten předstih je velký,ale nevíš kolik,od toho je předstihoměr.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Já bych to nepovažoval za zas... vlákna. Jde o velmi zajímavou a poučnou diskuzi. Je jasné, že kdo chce dostat z motoru maximum, tak použije dražší programovatelné zapalování (třeba Ignitech), obětuje mnogo času na naladění a odměnou mu bude nějaký ten hřebec navíc. Většina se však spokojí s tím, že jim to jede. Osobní zkušenost se zapalováním ala Fapeko je pozitivní. Provozujeme ho na 4 strojích a všichni jsme zaznamenali zlepšení oproti klasickému kladívkovému zapalování. Je to podle mne levné, jednoduché a snad spolehlivé řešení pro většinu uživatelů. Já to zapalování hodnotím kladně a myslím, že cena plně odpovídá užitné hodnotě. :P
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

Jirka-veteran> Hochu, kecas. Zaznam VN napeti na svicce ti prozradi jen a pouze jake podminky jsou v okamziku preskoku jiskry. Ze neco rika "zkuseny mechanik", to uz davno neberu jako argument. Mechanici pracujou podle prirucek, dost casto vedi co delaj, ale nevedi proc. Sireni cela horeni spalovacim prostorem je az nasledujici dej. Plamen se siri od svicky v kulovych plochach zhruba rychlosti zvuku. Tezko muze nejak ovlivnovat podminky na jiskristi. V okamziku kdy smes plne prohori uz vyboj na svicce davno skoncil. Z toho poznas jen stav zapalovaci soustavy, svicek atp.. Tesnost valce jen sekundarne, kdyz uz je tak zoufala ze silne ovlivni bohatost smesi. Ale kdyz ti udela dobre naladit si zhruba stejny prubehy na valcich, budiz. Chyba je prezentovat to tak ze mas stejne naladenou bohatost atp., proste mas jen zhruba stejny prubehy napeti. Kazdopadne jsi ten svuj osciloskop naprosto zbytecne zamontoval do debaty o krivce predstihu. Souvislost tam zadna neni. Ale "zaznamenat hodnoty z osciloskopu" zni chytre :)

Predstih se osciloskopem samozrejme merit da. Na jeden kanal signal z primaru civky, na druhej polohu kliky, treba z nejaky halovky, nebo fotonku a namalovat flicek na kliku. Znova rikam, nevis co je to osciloskop, znas jen ten svuj Paltest. Muj Agilent mi umi udelat i frekvencni spektrum signalu. S vhodnejma snimacema bych moch delat diagnostiku jen z vibraci toho motoru. Lambdu pripojovat k osciloskopu nema smysl, to mas pravdu, z ni nejde zadnej periodickej, ani kvaziperiodickej signal. Merit otacky osciloskopem neni problem. Opet, muj Agilent by mi je dokazal zobrazit na monitoru a nepotreboval bych zadnou zvlastni sondu. Stacilo by mi par zavitu dratu kolem VN kabelu. Zapomen na ten svuj Paltest a zjisti si co je osciloskop. Tam sice osciloskop mas, ale jednoucelovej se silne omezenejma schopnostma.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Odpovědět