elektronické zapalování Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

Mira3.0.9 píše:kolik máte odtrh na svíčče? taky jsem namontoval bezkontakt a hur to starovalo a neslo za plynem.Tak jsem lustil návod a tam píšou ,že má být odth 0,8-1mm. já měl menší.Po seřízení mezery,jiskra vetší a moto už jelo jako na kladívka
Nevím no ,ale ja tam čtu že vzdálenost mezi hall snimačem a tim snímacím plechem má být 0,5-1mm a vzdálenost na elektrodě svíčky ma být 0,7-0,8mm
http://sovek.com.ua/docum/11353734.pdf
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od jarda_na »

fapeko píše:
Mira3.0.9 píše:kolik máte odtrh na svíčče? taky jsem namontoval bezkontakt a hur to starovalo a neslo za plynem.Tak jsem lustil návod a tam píšou ,že má být odth 0,8-1mm. já měl menší.Po seřízení mezery,jiskra vetší a moto už jelo jako na kladívka
Nevím no ,ale ja tam čtu že vzdálenost mezi hall snimačem a tim snímacím plechem má být 0,5-1mm a vzdálenost na elektrodě svíčky ma být 0,7-0,8mm
http://sovek.com.ua/docum/11353734.pdf
Moje poznatky el.zápalka: jiskru hodí při každém zapnutí klíčku, když se nic netočí vypne se za 5 vteřin, aby se nevytloukla baterka, to dělají všechny el zapalování. Bylo by hezké znát křivku předstihu, ale to se od rusáků nikdy asi nedozvíme :roll: snad se mění křivka? ;)
Já to dal na BMW R51, možná to chtělo víc experimentovat s nastavení předstihu, ale majitel odjel....
chyběla tomu ta ostrost motoru v max otáčkách
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

jarda_na píše: Bylo by hezké znát křivku předstihu, ale to se od rusáků nikdy asi nedozvíme :roll: snad se mění křivka? ;)
To prece neni problem, ne? Trochu prace s namalovanim rysek na setrvak, stroboskop a otackomer.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

zatim zjisteno, ze to neni cidlem a ze vubec nereaguje na power, kontrolka se nerozsviti. viditelne s tim nic neni. priste bych radeji pred zapalko dal pojistku. posilam fapekovi a uvidime, jestli vyrobce sdeli, v cem byl problem ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od jarda_na »

Davy píše:
jarda_na píše: Bylo by hezké znát křivku předstihu, ale to se od rusáků nikdy asi nedozvíme :roll: snad se mění křivka? ;)
To prece neni problem, ne? Trochu prace s namalovanim rysek na setrvak, stroboskop a otackomer.
njn, bavorák nemá okýnko na setrvák :? Jestli to někdo dokáže, bylo by to zajímavé porovnat?
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od serpico-3 »

Má okénko, ale BMW Sahara, přesně jako Ural , který to opajcl. A Jardo, ty se nestydíš takhle kurvit bavoráka? ;)
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od jarda_na »

serpico-3 píše:Má okénko, ale BMW Sahara, přesně jako Ural , který to opajcl. A Jardo, ty se nestydíš takhle kurvit bavoráka? ;)
ne néééééééé, staré má schované, pod víčkem se mu stejně nekontrolovatelně kvrdlalo kladívko i palec :lol:
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Davy píše:
jarda_na píše: Bylo by hezké znát křivku předstihu, ale to se od rusáků nikdy asi nedozvíme :roll: snad se mění křivka? ;)
To prece neni problem, ne? Trochu prace s namalovanim rysek na setrvak, stroboskop a otackomer.
To není tak jednoduché jak se zda,stroboskop je dobrý tak akorát na základní předstih a kontrolu. To zapalování neznám a mám dotaz-je pro všechny typy stejně nebo je jiné pro spodove motory a jiné pro vrchove? Nemůže se přece montovat zapalování z vrchoveho motoru na spodovy a obrácené. Navíc nikdo nezná mapu předstihu pro ten který motor,alespoň já jsem nikde na nic nenarazil a Pavel Kučera mi řekl,ze se to nikde nedozvim. Je v návodu na to zapalování charakteristika regulace? Je to zapalování programovatelné? Dost jsem tu četl,ze na kladívka to jelo a na bez kontakt ne,není vám to divné? Podle mne není možné jen tak vyměnit zapalování o kterém nic nevíte,je třeba s tím na diagnostiku,tedy osciloskop,predstihomer,otackomer atd.jediné tak se to může pořádně naladit. Pokud je to zapalování programovatelné,tak ten motor s kladivkama,který jede, napojit na tyto přístroje,namalovat graf předstihu,zaznamenat ostatni hodnoty z osciloskopu,vyměnit zapalovani a nastavit na ty hodnoty,pokud to nejde naprogramavat,tak bych asi sahnul po programovatelnem zapalování z Ignitechu,tam si můžete nastavit co chcete včetně omezovace otáček. Jinak je to sazka do loterie,podle toho co jsem zde přečetl,je možné že každý motor je jiný co se týká spalovacích prostoru,a to může byt také problém se kterým si ten bez kontakt neporadi,protože je moc přesný,proto to někomu jede a někomu ne. Je to jen můj názor na věc,nic víc.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

Je to jednoduche. Zamysli se jeste jednou. Napoveda: nemusi tam bejt jen jedna ryska. ;)

Jaky "ostatni hodnoty" z osciloskopu chces "zaznamenavat"? Vis vubec co je to osciloskop?

To neni formule 1, to je kalovy cerpadlo naplacato. To musi mit dostatecne silnou jiskru a rozumne nastavenou pocatecni hodnotu predstihu. To zapalovani ho pak zhruba linearne zveda s otackama. Puvodni odstredivej regulator taky nejni idealni. Tohle proste zhruba napodobuje odstredivou regulaci. A kdyby se ten predstih nezvysoval, tak to nepojede skoro vubec nikomu. To neni dvoutakt.

Programovatelny zapalovani tady ma smysl jen v pripade ze bys mel moznost ten motor odbrzdit.

Pripady kdy to na kladivka jelo a na bezkontakt ne jsou vetsinou zavineny necim jinym. Napr. spatna montaz novyho zapalovani (urazenej snimac, ze ano, modri uz vedi, vlastne zeleni :) ), motor v takovym stavu ze vyzaduje extremni nastaveni atp..
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

:)
pro zajimavost to rozbity cidlo funguje dal ... po zhipikovani pajkou ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

Pokud to zápalko někomu nejde po montáží ,tak z 99,9% je problém mezi motorkou a tou osobou co ho montovala .Že si někdo neumí seřídit karbecy ,dát neodrušené svíčky a fajfky +neumí správně zapojit 3 dráty,tak takovému člověku nepatří motorka do ruky .Já už opravdu nevím jak to mám ještě více laicky vysvětlit jak zapojit 3 dráty a nastavit snímač otáček.Video tady máte ,pokec je taky tady + máte všichni na mne telefon .
Včera jsem testoval 2 zápalka včetně cíveček od dvou rozdílných lidí ,kde reklamovali že to vubec nejede atd.a ejhle ja to namontoval na svou motorku a vše bylo OK.Dnes mě čeká Drumbasové zápalko a zítra Hipíkové (myslím že ho asi opravdu zahipíkoval :lol:) Takže prosím všechny prvně se podívejte na sebe jestli vy máte ten mechanický um a cit a jste schopni si tyhle základní věci nastavit na motorce.
Když někdo chce Ignitech tak at si ho koupí nikomu nic nenutím,ale upozornuji že stojí 3X vice než ten Ukrajinský (mnou nabízený)
Kdybych měl říci kolik desitek neli stovek lidi ma v republice ten bezkontakt ,tak některé laicky ničím nepodložené teoretický příspěvky dané osoby nenapíšou,protože vždy se najde nějaký rýpala co bude něco hanit a přitom to viděl jen na obrázku ,nebo někde něco četl co jedna pani povídala.
Franta tady to už psal jak posunout tu mapu na Dněpru a Hipík taky něco psal myslím a já to myslím taky vysvětluji na tom videu a nemínim se pořád opakovat jak ........ :? A nevím na co by komu byla nějaká mapa , když ten mikroprocesor je HW zamčeny +k tomu potřebujete dalších plno věci ,které jsou v domácích podmínkách nereálne.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Davy »

fapeko, tam zadna "mapa" nebude. Na to ma moc malo vstupu, nema podtlak v sani. Tam bude linearni zavislost nekam ke trem tisicum otacek a pak konstanta. To pro takovejhle motor bohate staci.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od František Buřval »

to zapalování má rozsah 0-25st.na sv motory to stačí ,mt 650 odstř.reg.dává 34st.max takže to zapal.funguje se základním předstihem 14mm před značkou hu,vše vyskoušeno najeto 5tis km
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jura »

Taky jsem s tím dost dlouho točil a jezdil, prostě tak dlouho, až se mi zdálo že to jede nejlip, nevím co jsem našteloval ale jede hezky. Naopak jsem se nikdy nemohl domluvit s kladivkovym zapalovánim, tím ho nechci zatracovat.
MV650
K750
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od jarda_na »

Davy píše:Je to jednoduche. Zamysli se jeste jednou. Napoveda: nemusi tam bejt jen jedna ryska. ;)

Jaky "ostatni hodnoty" z osciloskopu chces "zaznamenavat"? Vis vubec co je to osciloskop?

To neni formule 1, to je kalovy cerpadlo naplacato. To musi mit dostatecne silnou jiskru a rozumne nastavenou pocatecni hodnotu predstihu. To zapalovani ho pak zhruba linearne zveda s otackama. Puvodni odstredivej regulator taky nejni idealni. Tohle proste zhruba napodobuje odstredivou regulaci. A kdyby se ten predstih nezvysoval, tak to nepojede skoro vubec nikomu. To neni dvoutakt.

Programovatelny zapalovani tady ma smysl jen v pripade ze bys mel moznost ten motor odbrzdit.

Pripady kdy to na kladivka jelo a na bezkontakt ne jsou vetsinou zavineny necim jinym. Napr. spatna montaz novyho zapalovani (urazenej snimac, ze ano, modri uz vedi, vlastne zeleni :) ), motor v takovym stavu ze vyzaduje extremni nastaveni atp..
Tenhle člověk dělal zápalka Dněpr/Ural, sám je programoval, je tam i křivka, chtěl jsem to jen porovnat
http://dobijeni.webpark.cz/#zapalovani
Odpovědět