Já bych asi nechtěl klasický wehrmacht, jen bych použil tu barvu, tak jako jsou káčka civilně černý,modrý apod tak já bych ho měl třeba civilně šedivý, ale to ještě opravdu nevím, pokud lak moc nepoškodím, nebo seženu stejný odstín tak zatím lak ne.
Začínám opravovat
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Začínám opravovat
Já jsem měl při nákupu hrozný štěstí já tam mám samý dvojky a pár trojek takže v pohodě
Já bych asi nechtěl klasický wehrmacht, jen bych použil tu barvu, tak jako jsou káčka civilně černý,modrý apod tak já bych ho měl třeba civilně šedivý, ale to ještě opravdu nevím, pokud lak moc nepoškodím, nebo seženu stejný odstín tak zatím lak ne.
Já bych asi nechtěl klasický wehrmacht, jen bych použil tu barvu, tak jako jsou káčka civilně černý,modrý apod tak já bych ho měl třeba civilně šedivý, ale to ještě opravdu nevím, pokud lak moc nepoškodím, nebo seženu stejný odstín tak zatím lak ne.
Re: Začínám opravovat
Myslím, že s civilním provedením za použití rozumné barvy nebude problém s přihlášením. Ale určitě si začni zjišťovat možnosti testování v tvém okolí. Musí to být klub s oprávněním k testaci historických vozidel. Připrav se, že tě to bude stát cca. 4.000,-kč klubová a krajská testace a plus 500,-kč za přidělení SPZ a přihlášení.
A díly je nejlepší shánět od fapeka, protože ti zároveň poradí co a jak, ale to jsi už možná zjistil.
Tak ať se práce daří a hlavně přeji pevné nervy neboť cesta po které jsi se rozhodl vykročit je hodně trnitá a plná nástrah (to platí o nás všech, kteří mají doma miláčka s produkce SSSR).
A díly je nejlepší shánět od fapeka, protože ti zároveň poradí co a jak, ale to jsi už možná zjistil.
Tak ať se práce daří a hlavně přeji pevné nervy neboť cesta po které jsi se rozhodl vykročit je hodně trnitá a plná nástrah (to platí o nás všech, kteří mají doma miláčka s produkce SSSR).
Re: Začínám opravovat
To je docela drahá ta testace, myslel jsem že to bude pár stovek, vždyť nic nedělají. Tímhle bych se chtěl živit. Ještě bych zkusil to přihlásit na bílé značky, muselo by to jít do Polska. To zatím neřeším, nevím kdy to bude jezdit a mohou se změnit zákony. Je spousta lidí co jim vetenoty hrozně leží v žaludku.
Na díly mi vychází nejlépe http://www.sowiet-moto.neostrada.pl, nebo http://alemotor.pl mají asi tak nejlepší ceny. Je to teda Polsko takže to bude na úkor kvality. Fapeko má jen díly s podmínkou a na ty já nedosáhnu, potřeboval bych uložení kyvky a předpokládám že bych to musel koupit i s novým výpletem obou kol. Zatím jsem ve fázi rozebírání. Včera jsem začal sundávat kyvku na sajdě i na motorce a je to hrozné a nejde mi to. Jedno víčko tam je přidrátované a omotané izolepou a lepidlem, jedno vypadá normálně, jedno je tam přivařené a to poslední, nedá se s ním hnout.
Na díly mi vychází nejlépe http://www.sowiet-moto.neostrada.pl, nebo http://alemotor.pl mají asi tak nejlepší ceny. Je to teda Polsko takže to bude na úkor kvality. Fapeko má jen díly s podmínkou a na ty já nedosáhnu, potřeboval bych uložení kyvky a předpokládám že bych to musel koupit i s novým výpletem obou kol. Zatím jsem ve fázi rozebírání. Včera jsem začal sundávat kyvku na sajdě i na motorce a je to hrozné a nejde mi to. Jedno víčko tam je přidrátované a omotané izolepou a lepidlem, jedno vypadá normálně, jedno je tam přivařené a to poslední, nedá se s ním hnout.
Naposledy upravil(a) Michael dne 30 říj 2018, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Začínám opravovat
Potřeboval bych radu od zasvěcených budu rozebírat sajdkáru a ukládat na různých místech a chtěl bych ohodnotit fotky jestli tam něco nechybí nebo nepřebejvá. Jde mi hlavně o rám kdyby tam třeba chyběla nějaká výztuha, nebo to bylo něco zplácaného. Ještě bych chtěl vědět jestli by to byl prohřešek kdybych tam chtěl dát ten starší typ zadního světýlka. Ty co tam jsou tak zabijou jakýkoliv pokus o hezkou motorku. Jinak mám první nabídku na kliku, repasovaná z Bruntálu za 4550,- Zatím ještě váhám jestli by se nenašlo něco levnějšího. Děkuji všem a koukněte na fotky.












Re: Začínám opravovat
Zeptám se možná hloupě-ale přece-k čemu je to omotání provázkem?
Re: Začínám opravovat
Takové dolní uchycení rámu vpředu osobně vidím poprvé, tipl bych to na nějaké vylepšení
.
Re: Začínám opravovat
Omotání rámu je speciální antikorozní úprava anebo proti odlétajícím kaminkům. Přední část rámu v místě uchycení vzpěry je opravdu zajímavá, ať to posoudí zkušenější, jinak zbytek rámu sajdy vypadá celý. Světla určitě můžeš vyměnit, jenom nezapomeň na montáž předního světla (kapky) na blatník od sajdy, které tam nemáš.
Re: Začínám opravovat
-
Boldrik-1945
- Příspěvky: 122
- Registrován: 06 črc 2015, 12:02
- Bydliště: Kardašova Řečice
Re: Začínám opravovat
Čus chlapy,rám je opravdu origo a kapka na sajdě je taky a konopný provaz tam má dva účely1kryje kabel ke světlům za 2 se mě tam líbyl-káčko bylo moje
Yamaha virago xv 750
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
Re: Začínám opravovat
Je to rám na K-750M a z praktického hlediska to bylo proto takové vajco vepředu aby byl lepší manipulační prostor u válce-hlavy
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Začínám opravovat
Děkuji za komentáře, já jsem se toho vůbec nevšiml. Musel jsem prohlédnout spoustu fotek než jsem zjistil jak se liší zadní kyvka u K750 a M72
Teď mám aspoň pocit, že ta moje motorka je v něčem trochu zvláštní. To samé bych pak potřeboval u samotné motorky. Zatím jsem našel chybějící výztuhu a stojánek. Uvědomil jsem si, že až to rozeberu tak vlastně nevím co dál.
Už mám sundaný zavěšení sajdy, ten čep a silentbloky jsou mrtvý a snad půjdou dobře koupit. Zato ten čep co je součástí ramene a ve kterým je zarezlý šroub bude horší. Nevím jak ho vydoluju a to samé ještě jednou na samotné motorce. Děkuji za podporu.

Tohle bude horší, když to nepůjde tak budu shánět kyvku.

Už mám sundaný zavěšení sajdy, ten čep a silentbloky jsou mrtvý a snad půjdou dobře koupit. Zato ten čep co je součástí ramene a ve kterým je zarezlý šroub bude horší. Nevím jak ho vydoluju a to samé ještě jednou na samotné motorce. Děkuji za podporu.

Tohle bude horší, když to nepůjde tak budu shánět kyvku.

Re: Začínám opravovat
Ze zkušenosti, každý ví že rozebírání motorky, která nikdy nebyla rozdělaná, je to nejhorší a nejedno páčidlo popř. část motorky praskne nebo se zlomí. Zvlášť čepy na kyvkách jsou hrozný boj, ale dají se koupit nové a některé části jdou svařit.
Ještě jsem nepochopil, jestli chceš motorku celou do posledního šroubku rozebrat a znovu kompletně nastříkat včetně opískování nebo pouze rozebíráš a opravuješ pohyblivé části? Ptám se, protože barva vypadá celkem zachovale.
Uvědom si, že renovace je dlouhý a nákladný proces. Především ty sám musíš vědět čeho chceš docílit, barva, typ světel, doplňky atd. a potom účel pro který má motorka být určena (výlety, dlouhé cesty). Podle toho se odvíjí celá renovace včetně GO motoru, převodovky, hl. převodu a nezapomeň na přední a zadní tlumiče a asi tisíc dalších věcí, prostě kam se podíváš tam tě čeká výměna a oprava.Jednoduše jak už bylo na fóru mnohokrát napsáno čekají tě stovky hodin v dílně, desítky hodin telefonování a o desetitísíce budeš chudší. Ale na to si zvykneš.
Ještě jsem nepochopil, jestli chceš motorku celou do posledního šroubku rozebrat a znovu kompletně nastříkat včetně opískování nebo pouze rozebíráš a opravuješ pohyblivé části? Ptám se, protože barva vypadá celkem zachovale.
Uvědom si, že renovace je dlouhý a nákladný proces. Především ty sám musíš vědět čeho chceš docílit, barva, typ světel, doplňky atd. a potom účel pro který má motorka být určena (výlety, dlouhé cesty). Podle toho se odvíjí celá renovace včetně GO motoru, převodovky, hl. převodu a nezapomeň na přední a zadní tlumiče a asi tisíc dalších věcí, prostě kam se podíváš tam tě čeká výměna a oprava.Jednoduše jak už bylo na fóru mnohokrát napsáno čekají tě stovky hodin v dílně, desítky hodin telefonování a o desetitísíce budeš chudší. Ale na to si zvykneš.
Re: Začínám opravovat
Já sám na to nedokážu odpovědět. Zámysl byl takový, že koupím kliku a pár drobností a budu jezdit. Sehnat solidní kliku je zatím neřešitelný problém tak jsem začal těmi drobnostmi. Chtěl bych vyměnit vše gumové, bowdeny, rozchodit elektroinstalaci, která vůbec nefungovala. Při rozebírání a podrobné prohlídce jsem našel další věci co chybí, nebo jsou něčím nahrazeny. Co se týká laku tak na sajdě je velký nápis co chci přelakovat a různě několik míst, kde barva je poškozená, nebo už to kolem rezne, hlavně reznou různý spoje štěrbiny, disky kol, několik míst se bude vařit. Tak si říkám co s tím. Když mi někdo bude míchat odstín a lakovat to profík aby seděla barva tak to bude stejně drahé jako když zvolím jinou barvu a vše si udělám. No a ještě si říkám, když to bude komplet rozebraný na lak tak jestli to pořádně neobrousit a udělat to i s se základovkou, četl jsem něco o reaktivní základovce. Zase by to stálo skoro stejně. Je to těžké rozhodnutí. Určitě bych na tom chtěl primárně jezdit, žádné vystavování. To se bude odvíjet od spolehlivosti, spotřeby a celkových nákladů. Mechanice bych se chtěl taky věnovat. To ještě nemám načtený co vše se dělá s kardanem převodovkou a motorem. Blbě se k tomu sháněj materiály a díly jsou v Polštině tak musím laborovat aby mě pak nepřišlo něco jiného. Mám z toho velkou hlavu co řešit a co ne, ani nepoznám co je původní, co je už mimo. Pokud to dokážu opravit tak bych to pak určitě chtěl vyměnit za M72 sólo, nebo MW750 s poháněnou sajdou a co nejstarší.
Re: Začínám opravovat
Je těžké ti poradit, když vlastně sám nemáš jasnou představu. Pokud chceš hlavně jezdit tak bych zatím lak neřešil (včetně míst s mírnou rzí apod), na fotkách vypadá celkem obstojně a ještě několik let vydrží. Místo toho začni řešit podstatné věci, třeba stojánek apod. a hlavně bych se zaměřil na samotnou motorku, sajdu bych oddělal a nechal ji na později. Bohužel se nemůžu nevyhnout stále opakovanému tématu klikovky, u které oprava motoru nekončí, ale začíná. Když máš celý motor rozdělaný tak blok pořádně vyčisti včetně všech mazacích kanálků. Bohužel takhle na dálku ti nikdo moc neporadí, viz. výše a olejové čerpadlo. Když nemáš zkušenosti co je dobré a co se už musí vyměnit nebo opravit, tak to bude stále systém pokus omyl.
No a co se týče otázky možné výměny motorky za MV nebo Emku tak to tě asi zklamu, ale první typ je velkou vzácností a převyšuje finanční rámec Káčka což platí i u emky a navíc většina lidí jde podobným postupem jako ty, začne s káčkem a posléze přejde na emku, takže opět se asi nenajde nikdo kdo by s tebou tento výměnný obchod provedl.
Než jsi koupil tento stroj, měl jsi nastudovat fórum a jiné prameny, srovnat si v hlavě co by si chtěl a potom začít shánět a kupovat. Pokud chceš náhon sajdy a vojenské MV750 měl jsi koupit MT12 a předělat to k obrazu svému, to jsem udělal já, ale taky jsem hned na začátku věděl co chci. Takže tak nějak.
No a co se týče otázky možné výměny motorky za MV nebo Emku tak to tě asi zklamu, ale první typ je velkou vzácností a převyšuje finanční rámec Káčka což platí i u emky a navíc většina lidí jde podobným postupem jako ty, začne s káčkem a posléze přejde na emku, takže opět se asi nenajde nikdo kdo by s tebou tento výměnný obchod provedl.
Než jsi koupil tento stroj, měl jsi nastudovat fórum a jiné prameny, srovnat si v hlavě co by si chtěl a potom začít shánět a kupovat. Pokud chceš náhon sajdy a vojenské MV750 měl jsi koupit MT12 a předělat to k obrazu svému, to jsem udělal já, ale taky jsem hned na začátku věděl co chci. Takže tak nějak.
Re: Začínám opravovat
Já jsem to lakovat nechtěl, ale když to bude celé rozebrané tak už je to jen krůček a zima je dlouhá a než bude motor tak zima může být třeba dva roky. Sajdu už jsem rozebral a je rozstrkaná všude možně abych se vešel a nevím jestli jí tam budu nějak dlouhodobě dávat, nemám kde parkovat. S tím výběrem ti dávám za pravdu, ale já takhle vybíral veterána deset let a pořád jsem nic neměl. Stále koukat přemýšlet a stokrát jinak a čekat až bude lepší a lepší.... nic lepšího není a nebude, veteránů je stále méně. Když jsem konečně něco málo našetřil a rozhodl se, že do toho jdu tak jsem sháněl velký čtyřtakt do roku 1945 s objemem minimálně 350, stav před renovací a komplet. Chtěl jsem něco na naučení, renovaci, ježdění a eventuálně úpravy. Pak jsem v inzerci viděl levnýho Enfielda z roku 1997 a bylo rozhodnuto. Hezký je, práce fůra, jezdí to i kdyby půlka chyběla a ta motorka je tak špatně postavená, že poskytuje nepřeberný možnosti tuningu. Jako bonus absolutní dostupnost každého šroubku kliknutím myši. Nechtěl jsem půl roku jezdit po burzách abych koupil třeba světlo na něco vzácného a to nechci ani teď. Díky ceně Enfielda mi něco zbylo a ani už jsem nic nehledal, ale káčko si mě našlo samo. Vím, že bych koupil jiné, určitě lepší, nebo bych zase deset let vybíral a neměl nic. Káčko, nebo jeho klon jsem chtěl vždycky jako náhražku za BMW, ale vůbec jsem nerozuměl těm typům, co je co a jak vybrat a to jsem to tu měl načtený, včetně historie. Když tu motorku nemáš tak to tu můžeš číst jak chceš, a stejně nebudeš vědět nic. Za ty dva měsíce co to mám vím víc než za ty roky koukání, nebo čtení. Nějak se začít musí.