odpružení torzní tyčí
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: odpružení torzní tyčí
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
Jirka-MT9 píše:Jak to tu pozoruji, tak za chvíli můžeme očekávat konkurenci Uralu v severních Čechách. Když to takhle půjde dál, tak z bastla se stane nový standard a Hipik bude šéf fabriky na Hipry. Podle mne je Hipíkovo stroj prostě kusový originál z odpadků stvořený nějakým kutilem. Lze to používat tak jak to je, nebo to předělat na osvědčené funkční fabrické řešení. Takhle má Hipík nezaměnitelný originál.
me ta torzka az tak neva, spis zmenim odpruzeni sajdy na ty dve gumy, štve me jak to hopsá. Hipr je fajn, akorat rusove to H nemaj v abecede
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
rusove te nemusej zajimat a ukrajinci h maj 
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: odpružení torzní tyčí
Torsky u Tatry byly vyměněny až před 25. ročníkem Dakaru../Mluvím o starém Lopraisovi/A co se týče inženýrů ekonomie, byly to soc. podniky, kde bylo hafo času, , tak se vyráběly poloosy jako melouch /např. poloosy na Jeepa, torsky na Kdf ,apod./ale nakonec ti, co auta neměli jen na ukázku , přecházeli k originálům a platili tehdy /dnes je všeho dost/dost velké peníze za origo, protože to vydrželo. Imitace prostě selhávaly, a ani to není vina inženýrů, prostě se nemohli trefit. A podle schématu té sajdy právě takovou mám, je to sajda, kterou dělali údajně od roku 1943 na M 72 , je to sajda okopírovaná od BMW r12, který ji mimo jiné používal , a Sověti průběžně upravovali výrobu podle techniky svých protivníků, jejich technických učitelů.. 
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
A do ceho se nemohli trefit? Material? Technologie?
Nejaky orig. torzky z kadoura mam a nikdo je nechce. Takze uz se asi nejakej vyrobce replik trefil
Nejaky orig. torzky z kadoura mam a nikdo je nechce. Takze uz se asi nejakej vyrobce replik trefil
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: odpružení torzní tyčí
Paradoxně dnes je toho "dost", lidé to i dnes prodávají. Já kadoura nemám, mnoho věcí jsem prodal, velký zájem nebyl a dnes mi to mrzí..O těch torskách to vím od chlapa, co stavěl KDF /ale to bylo v 70. letech/ a když jsem prodával poloosu na Jeepa,/taky v té době/ kdy mne chlap pomalu obejmul a vyprávěl mi o podobných pokusech s poloosami.
Na téhle torzní sajdě je dobré, že se může zdvihnout jeji světlá výška dle potřeby .Určitě je zde někdo tady na foru, kdo jí má, nebo se pletu?
Na téhle torzní sajdě je dobré, že se může zdvihnout jeji světlá výška dle potřeby .Určitě je zde někdo tady na foru, kdo jí má, nebo se pletu?
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
no ja mam neco takovehoserpico-3 píše:Paradoxně dnes je toho "dost", lidé to i dnes prodávají. Já kadoura nemám, mnoho věcí jsem prodal, velký zájem nebyl a dnes mi to mrzí..O těch torskách to vím od chlapa, co stavěl KDF /ale to bylo v 70. letech/ a když jsem prodával poloosu na Jeepa,/taky v té době/ kdy mne chlap pomalu obejmul a vyprávěl mi o podobných pokusech s poloosami.
Na téhle torzní sajdě je dobré, že se může zdvihnout jeji světlá výška dle potřeby .Určitě je zde někdo tady na foru, kdo jí má, nebo se pletu?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
hipik634-750 píše:Jirka-MT9 píše:Jak to tu pozoruji, tak za chvíli můžeme očekávat konkurenci Uralu v severních Čechách. Když to takhle půjde dál, tak z bastla se stane nový standard a Hipik bude šéf fabriky na Hipry. Podle mne je Hipíkovo stroj prostě kusový originál z odpadků stvořený nějakým kutilem. Lze to používat tak jak to je, nebo to předělat na osvědčené funkční fabrické řešení. Takhle má Hipík nezaměnitelný originál.
No asi to bude nejaky gen Usti n.L., jsem taky z UL
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Nebyl to Ivan, nebo Dany Mackerle? Lidi co staveli kadoury tu moc nebylo.serpico-3 píše:O těch torskách to vím od chlapa, co stavěl KDF /ale to bylo v 70. letech/ a když jsem prodával poloosu na Jeepa,/taky v té době/ kdy mne chlap pomalu obejmul a vyprávěl mi o podobných pokusech s poloosami.
Vono, pokud to nekdo tocil jako melouch z neceho co nasel pod soustruhem ... Ty co mam vypadaj ze jsou valcovany.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: odpružení torzní tyčí
No, já si třeba nechal dělat podložky pod ventily/fiat 128/ a třeba v Kovosvitu byli technologové , inženýři, kteří věděli o co gou, ale přes všechny zkoušky tvrdosti podle Brinnella, nebo Rockewlla, mi je udělali tvrdší než bylo třeba a já měl strach je montovat...A o to je to větší paradox, že tady těchle dílů byly mraky,/na veterány/ ale lidé za ně chtěli velké peníze v domnění, že za hranicemi dostanou miliony, ale poté se nasytil trh a velká cena těchto veteránů už nemá nové kupce, protože ten, kdo to opravdu chtěl a měl peníze, to už má...A tohle je problém všech replik, jelikož cena kvalitního výrobku klesá s počtem vyrobených kusů, tak jsou velice drahé a většinou kvalitě výrobků neodpovídají ani náhodou..Ale v tom je to vlastně poutavé, máš origo špinavý díl na Jawu, ale renovátor si radši koupí "nový" díl z Indie, aby jej nemusel mýt a pak to odejde a on zjistí, že např. hřídel řazení přeřízne pilkou... 
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
jinak diky Jirka-HK (puvodne jsem psal Serpico) za nafoceni stejneho typu sajdy http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMG_4184.jpg
Naposledy upravil(a) hipik634-750 dne 16 úno 2013, 09:54, celkem upraveno 1 x.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: odpružení torzní tyčí
Teda, koukám jako blázen, to je nějaký civil tahle sajda..Nikdy jsem to neviděl.. 
Re: odpružení torzní tyčí
jinak diky Serpico za nafoceni stejneho typu sajdy http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMG_4184.jpg
...ses splet...
...ses splet...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
Jirka-hk píše:jinak diky Serpico za nafoceni stejneho typu sajdy http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMG_4184.jpg
...ses splet...
Tento server se mymi usty omlouva
Naposledy upravil(a) hipik634-750 dne 16 úno 2013, 19:15, celkem upraveno 2 x.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
jestli jsem se v tom dobre zorientoval, tak jsou tohle emkovy sajdy kolem roku 1943, minimalne ten ram. Kadropadne od te me se lisi pouze symbolicky. chybi mi spodni doraz - ten by mohl byt urvanej a mam predelany odpruzeni sajdy. sajda jako takova ma zadek z emkovy sajdy z toho roku, ale predek byl asi nabouranej, tak je spravenej pomoci platu plechu a dotvarovanej do tvaru sajdyserpico-3 píše:Teda, koukám jako blázen, to je nějaký civil tahle sajda..Nikdy jsem to neviděl..
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP