Stalo se tohle někomu....
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Stalo se tohle někomu....
Chlapi neblbněte. Zas takový prasata ti rusáci nejsou, aby to pálilo úplně jindy a vačka rozhodila kliku. Vždyť to najezdilo 1000km.
Don't give in without the fight!
Re: Stalo se tohle někomu....
Budeš řešit v Ahře nějakou reklamaci? Pokud ano, zajímal by mě průběh a výsledek.
Reklamovat nebudu. Jednak je to už přes dva roky, za druhé bych asi těžko dokazoval na demontované klice, že prakticky nic neujela a neublížil jsem jí jinak, za třetí pochopitelně už nemám zakázkový list (s vědomím, že oprava je dokonalá do konce mé životnosti motorkáře, jsem jej s klidným svědomím zahodil; dílem také proto, aby nebyl nalezen manželkou a nenásledoval výslech ....co žes´to koupil za těch pět tisíc a ani ses nepochlubil...?), za čtvrté musím opravovat a ne ztrácet nervy a čas cestováním do Hradce za pofiderním výsledkem.
Tak že tak.
Počkám na kliku od jiného dodavatele a uvidím....
Určitě tu kliku nerozhodila nerovnoměrně "pálící" vačka, ale to kopnutí. Znáte ten pocit - nemusíte vidět, cítit, nahmatat, ale víte, že je zle
. No, a jak mě napadlo to rozdělat? Začal téct olej z převodovky kolem vstupního hřídele, nerovnoměrný neseřiditelný volnoběh, vibrace, nezvyklý pulzující hluk z rozvodových kol.
Ještě sundat válce a vanu a klika bude venku
.
Reklamovat nebudu. Jednak je to už přes dva roky, za druhé bych asi těžko dokazoval na demontované klice, že prakticky nic neujela a neublížil jsem jí jinak, za třetí pochopitelně už nemám zakázkový list (s vědomím, že oprava je dokonalá do konce mé životnosti motorkáře, jsem jej s klidným svědomím zahodil; dílem také proto, aby nebyl nalezen manželkou a nenásledoval výslech ....co žes´to koupil za těch pět tisíc a ani ses nepochlubil...?), za čtvrté musím opravovat a ne ztrácet nervy a čas cestováním do Hradce za pofiderním výsledkem.
Tak že tak.
Počkám na kliku od jiného dodavatele a uvidím....
Určitě tu kliku nerozhodila nerovnoměrně "pálící" vačka, ale to kopnutí. Znáte ten pocit - nemusíte vidět, cítit, nahmatat, ale víte, že je zle
Ještě sundat válce a vanu a klika bude venku
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Stalo se tohle někomu....
Vždyt i na nových motorkách co vyjeli z Irbitu stoji vačka za houby a to je motorka za 370tkč a ne káčko za 30tkč viz citace :Honda Wanderer píše:Chlapi neblbněte. Zas takový prasata ti rusáci nejsou, aby to pálilo úplně jindy a vačka rozhodila kliku. Vždyť to najezdilo 1000km.
5. května 2014 Tak drobný servis se změnil na střední. Museli jsme se nutně podívat na vačku. Při kontrole ventilové vůle se na jednom motoru objevila vůle větší než malá. Je to signál, že něco není v pořádku. Jedna vačka vačkové hřídele nevydržela. Po domluvě s Irbitem vyrazila ještě v noci skupina mechaniků s náhradními díly. V 8 hodin ráno již byli u motocyklu. Vadná vačka bude v Irbitu předána na testy pro zjištění příčiny defektu.
Více na: http://www.motorkari.cz/cestovani/akce- ... 28223.html
Copyright © Motorkari.cz
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Stalo se tohle někomu....
Ad vačka: - Ehm... Stát se to může a stalo se. Pokud vím, je toto jediný případ. Tu samou vačku má třeba Hubert (thetimelessride.com) a nemůže si ji vynachválit...
Re: Stalo se tohle někomu....
Takže - po ujetých asi 3000 km dokončena už celkově třetí kompletní rozborka a sborka motoru (podruhé skrzevá rozhozenou kliku).
Vlastně druhá taková menší GO
- připravena nová klika, zakoupená výměnným způsobem od kolegy "fapeko", + nová ložiska
- pro jistotu demontáž a kontrola vačkového hřídele (zatím nebyl mnou demontován); zjištěno vydření vaček i "oskákaná" zdvihátka, proto
- zakoupena od jistého prodejce v zahraničí nová vačka, podle konzervace a balení na 100% origo (post)sovětská, ovšem drobný problém - zadní čep o cca 1 mm větší, tedy vylisovat a protáhnout zadní pouzdro a znovu nalisovat zpět
- přebroušena zdvihátka a zhotoveny nové seřizovací šrouby a následně zakaleny na cca 130HV (původní roztemované cca 95HV)
- zakoupena od téhož prodejce nová rozvodová kola neznámé provenience, ovšem znovu problém - chyběly značky pro nastavení rozvodu, tedy zhotovení 2 ks pomocných čepů pro přesné přenesení polohy značek podle drážky pro pero
- zakoupeno od výše zmíněného kolegy bezkontaktní zapalování a následně s "hodinářskou" přesností vbastleno pod malý kryt předku motoru vč. zapalovací cívky
- sesazeno, seřízeno a nastartováno, zatím jenom staticky
- dosaženo chodu motoru, jaký nikdy nebyl (pravidelnost, mechanický hluk)
Zda se na výsledku nejvíc podílelo zapalování, nové rozvody, nebo klika, nebo všechno - tak to skutečně nevím. Faktem je, že nejvýraznějším zvukem je nyní lehké skučení rozvodových kol
.
Ještě musím provést jízdní zkoušku a ev. jemné doladění předstihu a karburátorů.
Velmi děkuji kolegovi "fapeko" za velmi rychlou a účinnou spolupráci, jakož i vstřícnost při řešení jedné, ani jedním z nás úmyslně nevyvolané, nepříjemnosti.
Fakt pomoc k nezaplacení, ještě jednou moc děkuji
!!
Vlastně druhá taková menší GO
- připravena nová klika, zakoupená výměnným způsobem od kolegy "fapeko", + nová ložiska
- pro jistotu demontáž a kontrola vačkového hřídele (zatím nebyl mnou demontován); zjištěno vydření vaček i "oskákaná" zdvihátka, proto
- zakoupena od jistého prodejce v zahraničí nová vačka, podle konzervace a balení na 100% origo (post)sovětská, ovšem drobný problém - zadní čep o cca 1 mm větší, tedy vylisovat a protáhnout zadní pouzdro a znovu nalisovat zpět
- přebroušena zdvihátka a zhotoveny nové seřizovací šrouby a následně zakaleny na cca 130HV (původní roztemované cca 95HV)
- zakoupena od téhož prodejce nová rozvodová kola neznámé provenience, ovšem znovu problém - chyběly značky pro nastavení rozvodu, tedy zhotovení 2 ks pomocných čepů pro přesné přenesení polohy značek podle drážky pro pero
- zakoupeno od výše zmíněného kolegy bezkontaktní zapalování a následně s "hodinářskou" přesností vbastleno pod malý kryt předku motoru vč. zapalovací cívky
- sesazeno, seřízeno a nastartováno, zatím jenom staticky
- dosaženo chodu motoru, jaký nikdy nebyl (pravidelnost, mechanický hluk)
Zda se na výsledku nejvíc podílelo zapalování, nové rozvody, nebo klika, nebo všechno - tak to skutečně nevím. Faktem je, že nejvýraznějším zvukem je nyní lehké skučení rozvodových kol
Ještě musím provést jízdní zkoušku a ev. jemné doladění předstihu a karburátorů.
Velmi děkuji kolegovi "fapeko" za velmi rychlou a účinnou spolupráci, jakož i vstřícnost při řešení jedné, ani jedním z nás úmyslně nevyvolané, nepříjemnosti.
Fakt pomoc k nezaplacení, ještě jednou moc děkuji
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Stalo se tohle někomu....
Díky za report a přeji abys psal už jen o množství najetých km.
Don't give in without the fight!
Re: Stalo se tohle někomu....
Host: Tak jsem byl pro nové kliky u toho dědy v PL a říkal mi ,že ta tvá bývalá protočená klika je komplet v prdeli .
Řikal že ten kdo ji skládal pry byl pěkné "prase" protože nebyla vůbec vyvážená a i kdyby jsi ty čepy pry zavařil ,tak by se stejně protočila z důvodů vysokých váhových rozdílů .
Ještě říkal ,že mu připadá jak by to někdo složil z několika různých klik ,protože ty váhové rozdíly byly obrovské.
Řikal že ten kdo ji skládal pry byl pěkné "prase" protože nebyla vůbec vyvážená a i kdyby jsi ty čepy pry zavařil ,tak by se stejně protočila z důvodů vysokých váhových rozdílů .
Ještě říkal ,že mu připadá jak by to někdo složil z několika různých klik ,protože ty váhové rozdíly byly obrovské.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Stalo se tohle někomu....
Teda hlídat si i hmotnosti... hmm složit kliku fakt není žádná sranda...
Don't give in without the fight!
Re: Stalo se tohle někomu....
Zajímavé....
Původ té kliky neznám, koupil jsem ji s motocyklem, který měl původní kořeny v Ivano Frankovské oblasti SSSR. Na motoru byla spáchána "pseudo GO", ze které se ukázal být následně použitelným pouze výbrus - a domníval jsem se, že i ta klika. Podle slov člověka, od kterého jsem to v ČR kupoval, tak "byla dělaná" (ale to ostatně tvrdil i o zbytku motoru
).
Následovalo protočení č. 1 a oprava v Ahře HK a protočení č. 2. Asi tomu ani oni nerozumí (ale zaplatit si to dali královsky).
Tak že tak. Klika od fapeka maká.
Fapeko: píšu Ti ti ještě e-mail, nechci plevelit tady....
Původ té kliky neznám, koupil jsem ji s motocyklem, který měl původní kořeny v Ivano Frankovské oblasti SSSR. Na motoru byla spáchána "pseudo GO", ze které se ukázal být následně použitelným pouze výbrus - a domníval jsem se, že i ta klika. Podle slov člověka, od kterého jsem to v ČR kupoval, tak "byla dělaná" (ale to ostatně tvrdil i o zbytku motoru
Následovalo protočení č. 1 a oprava v Ahře HK a protočení č. 2. Asi tomu ani oni nerozumí (ale zaplatit si to dali královsky).
Tak že tak. Klika od fapeka maká.
Fapeko: píšu Ti ti ještě e-mail, nechci plevelit tady....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Stalo se tohle někomu....
Tady je průser že AHRA to pustila ven, je vidět, že vyvažování není jejich priorita. Taky jsem o tom kdysi uvažoval, ale chce to prostě specializaci. Jelikož nechvátám, bádám už takhle přes 10 let, slyším chválu a zároveń opačné reference. Jelikož mám čím jezdit, tak mne to moc neštve, ale začínám blahořečit své cinkající klice K 750, jak spolehlivě funguje a musím říci, že obdivuji české kutily..., když jsem se ptal známého nástrojaře který povídá, proč furt něco honíš, já si jí udělal sám na dílně a šlape dobře..Ohrnul jsem nos a on pořád jezdí a je na každé akci..I moje cinkající klika je dělána svépomocí bývalým majitelem...A představa, že mi motor kopne a klika se rozhodí, je na palici, to není klika, ale rohlík.A kdo se překopnul nebo se mu zablokovala skříň by musel mluvit o štěstí, že když zastavil smykem, nemusel dělat kliku. Na druhou stranu, namontovat kvalitní kliku je většina úspěchu zaručena..Proto Fapekovo kliku z 50let mám jako mustr a mám ji jako oko v hlavě. Ale představa, že motor z Emky půjde jako hodinky a BMW s repasovanou klikou se posere, ve mě vzbuzuje touhu opět mít v ruce svou zbraň z vojny se sklopkou a číslem 58.... 
Re: Stalo se tohle někomu....
serpico-3: Já měl s pevnou pažbou. Byla o něco málo přesnější 
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Stalo se tohle někomu....
Zdravím, tak já mám snad štěstí když to tak čtu. Mám dle papírů kmz8, zatím bych řekl vše v pořádku. Koupil jsme kdysi shořelej vrak utopenej. Podařilo se mi ho rozchodit, ale svítilo mazání možná to bylo jen čidlo, chtel jsem motor rozhodit a omrknout to, ale při stahování rozvodových kol se jedno rozletělo na X kusů. Tak jsem sjem ho odložil na ND a nahradil jiným z motorky co jsem koupil skrze doklady. Teď jak vidím asi by se hodil funkční motor do rezervy, tak bych ho rád udělal GO. Vyvstává otázka, jak zjistím přesný typ motoru skrze ND a jaké nářadí pořídit. Frézku a soustruh mám ale to asi nebude potřeba. Ale lis? Je nějaké schéma, kde co a jak? Nebo sehnat ještě jeden složený a postupně rozebírat a sepisovat? Díky Ondra
PS: tohle byla původně ta motorka pak ji asi hodily do vody, motor byl plnej vody. https://www.youtube.com/watch?v=UTKSgE6NyaM
A zde po počátečním zprovoznění, ale jak říkám motor je rozhozenej, ale kdybych ho nechal být možná by jezdil do teď. : https://www.youtube.com/watch?v=fwQLKCsUQoQ
PS: tohle byla původně ta motorka pak ji asi hodily do vody, motor byl plnej vody. https://www.youtube.com/watch?v=UTKSgE6NyaM
A zde po počátečním zprovoznění, ale jak říkám motor je rozhozenej, ale kdybych ho nechal být možná by jezdil do teď. : https://www.youtube.com/watch?v=fwQLKCsUQoQ
Re: Stalo se tohle někomu....
A to že Ural je na věky
Takhle vydřene jsem to ještě neviděl


Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Stalo se tohle někomu....
Tak projeté vačky jsem také nikdy neviděl.
Viděl už jsem ale vícekrát motor takhle hrozně zapečený sazema a karbonovýma hrudkama v oleji. Buďto byla hodně přetažená výměna oleje, většinou to ale bylo motorem zralým na generálku - těžce profukující kroužky a/nebo vodítka.
Viděl už jsem ale vícekrát motor takhle hrozně zapečený sazema a karbonovýma hrudkama v oleji. Buďto byla hodně přetažená výměna oleje, většinou to ale bylo motorem zralým na generálku - těžce profukující kroužky a/nebo vodítka.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Stalo se tohle někomu....
A tohle jste taky ještě neviděli
Kolik si myslíte že ten motor ma najeto km?
Jo a vačka je taky na sračky


Kolik si myslíte že ten motor ma najeto km?
Jo a vačka je taky na sračky


Naposledy upravil(a) fapeko dne 01 čer 2016, 06:50, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz