na co si dát pozor při skládání motoru
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
Ave, na ojnice jsem před montáží válců dal písty bez kroužků a vycentroval jsem mezery na krajích pístu nastejno. Dokonce jsem musel pravý válec sundat, protože jsem u montáže prasknul stírací kroužek ( už je vyměněný), ale na válci nebyla známka nějaké zrady. Tolerance výbrusu byla 0,09 mm, což odpovídá průměru válce 78,5 mm. Sehnal jsem "special" a přidávám do něj i 2T podle rad od mistrů na uralforu v poměru 1:100. Kliku jsem měl 100% čistou a pohyblivou. Pracuji v chirurgických rukavičkách, protože jsem hajs (prej uchyl)na ruce
.Mazání jsem zkoušel před namontování válců a olej se hrnul tam, kde měl. Používám olej 15W50. Kluci díky za odpověďe.
MT 12-S
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
No teoreticky ti to pasuje ,ale jaká je výsledná vůle kroužku v zámcích?? Měřil jsi to ?Pokud je menší jak 0,2mm tak je třeba zámek zbrousit aspon na 0,35mm vůli
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
Ave, u zámků jsem měl vůli 0,4 - 0,5. To jsem se bál, že bude velká, protože normálně je 0,2 - 0,35mm, to nás učili před 19 lety. Nedával jsem origoš 4 kroužkové písty, ale lepší 3-kroužkové (první pochromovaný 1,5mm, černý se stírací hrankou 1,5mm a stírací s perem uvnitř 3mm vysoký).
MT 12-S
-
Viki
- Příspěvky: 126
- Registrován: 22 led 2013, 17:43
- Bydliště: Brno, Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
V překladu zhruba toto:
Sborka - složení, skládání
1). navlečeme na píst kroužky. Kroužky firmy Hastings je nutno na píst dávat v tomto pořadí od shora dolů (horní stranu pístu mají zde popsánu jako "dno" a spodní jako "jupku" - což je v překladu sukýnka nebo spodnička, pro nás teda spodek pístu): ocelový chromovaný kroužek, litinový "kompresní kroužek" (po našem těsnící) a na konec stírací ( doslova přeloženo - sběrný, olejostírací kroužek).
Při navlékání kroužků je dobrý si vyrobit pásky s tenkýho plíšku nebo plastiku (z pet flašky a pod.) pomocí nichž kroužky navlékáme (to bychom měli všichni znát že jo
2. Tady je popsáno že píst nahřejeme na cca 100-120 °C horkovzduškou, a pokud je pístní čep pravidelně opracován tak by to tam mělo jít nasunout volně poze silou ruky.
Tak a teď ta dvě šedá okýnka: Vnimanije tj. upozornění, výstraha a pod
Někdy jsou v prodeji komplety, u kterých jsou oba kompresní (tedy zřejmě těsnící), kroužky potaženy tenkou vrstvou chromu (pochromovány) jsou velmi světlého odstínu.
V tomto případě dáváme blíže ke "dnu" (pro nás tedy horní strana) pístu kroužek bez značek (značky) a blíž k "jupce" (tedy spodní straně pístu) dáváme kroužek se značkou (vyraženou tečkou), tento kroužek musí být otočen tečkou k horní straně pístu.
druhý upozornění:
Na "dně" pístu (tedy pro nás na horní straně) je značka ve tvaru šipky, tato značka musí po usazení pístu směřovat ve směru jízdy motocyklu ( tedy jak už tu někdo napsal k výfukovýmu ventilu).
Co se týče toho písmena "A" na pístu tak podle všeho je to třídění pístů podle rozměrů, v tomto případě zřejmě 77,910 - 77,920 mm
Takže jak už taky kdosi napsal pokud tam tu šipku nemáš, tak je asi egál jak to otočíš, pokud je to už jednou používanej píst tak každopádně tak jak tam původně byl.
Každopádně těch osum let ruštiny na základce a v učňáku asi k něčemu bude, ale musím si na tuhle příručku pořídit slovník technický ruštiny
Doufám že jsem to tak zhruba pochopil dobře, některý výrazy mají dost zvláštní význam
Tož privjet padrugy
Sborka - složení, skládání
1). navlečeme na píst kroužky. Kroužky firmy Hastings je nutno na píst dávat v tomto pořadí od shora dolů (horní stranu pístu mají zde popsánu jako "dno" a spodní jako "jupku" - což je v překladu sukýnka nebo spodnička, pro nás teda spodek pístu): ocelový chromovaný kroužek, litinový "kompresní kroužek" (po našem těsnící) a na konec stírací ( doslova přeloženo - sběrný, olejostírací kroužek).
Při navlékání kroužků je dobrý si vyrobit pásky s tenkýho plíšku nebo plastiku (z pet flašky a pod.) pomocí nichž kroužky navlékáme (to bychom měli všichni znát že jo
2. Tady je popsáno že píst nahřejeme na cca 100-120 °C horkovzduškou, a pokud je pístní čep pravidelně opracován tak by to tam mělo jít nasunout volně poze silou ruky.
Tak a teď ta dvě šedá okýnka: Vnimanije tj. upozornění, výstraha a pod
Někdy jsou v prodeji komplety, u kterých jsou oba kompresní (tedy zřejmě těsnící), kroužky potaženy tenkou vrstvou chromu (pochromovány) jsou velmi světlého odstínu.
V tomto případě dáváme blíže ke "dnu" (pro nás tedy horní strana) pístu kroužek bez značek (značky) a blíž k "jupce" (tedy spodní straně pístu) dáváme kroužek se značkou (vyraženou tečkou), tento kroužek musí být otočen tečkou k horní straně pístu.
druhý upozornění:
Na "dně" pístu (tedy pro nás na horní straně) je značka ve tvaru šipky, tato značka musí po usazení pístu směřovat ve směru jízdy motocyklu ( tedy jak už tu někdo napsal k výfukovýmu ventilu).
Co se týče toho písmena "A" na pístu tak podle všeho je to třídění pístů podle rozměrů, v tomto případě zřejmě 77,910 - 77,920 mm
Takže jak už taky kdosi napsal pokud tam tu šipku nemáš, tak je asi egál jak to otočíš, pokud je to už jednou používanej píst tak každopádně tak jak tam původně byl.
Každopádně těch osum let ruštiny na základce a v učňáku asi k něčemu bude, ale musím si na tuhle příručku pořídit slovník technický ruštiny
Doufám že jsem to tak zhruba pochopil dobře, některý výrazy mají dost zvláštní význam
Tož privjet padrugy
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
podle me ti to nemaže, a jak se to ohreje, tak se to kousne. jde tocit, kdyz chcipne ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
Je v tom trochu bordel, co je značka a co ťupka? Vždy se kroužky se značkou/např. TOP, dávaly ke dnu pístu, což je nahoru. / , to je mezinárodní. Jelikož jsem jiné ruské kroužky než do ruských automobilů nemontoval- tam to bylo stejné, /do ruských motorek jsem dával naše/takže ťupka dolů mi moc nedává smysl..Ale třeba východ má svá specifika.. 
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
Však z toho textu vyplívá, že značkou (tečkou) nahoru, tedy k hlavě, dnu pístu atd. Samozřejmě že značení kroužku závisí na jeho výrobci, ale kromě zvyklosti dává smysl mít značku na té straně, která je i po nasazení vidět. Tyto věci vymýšlejí konstruktéři, což ani v Rusku nebývají zrovna blbci.
Ono teda, pokud je kroužek měkký, jako třeba původní Uralí kroužky, tak po 5 tis. km tak už žádná značka vidět není. (a za dalších 5 tis. to už má povážlivě nízký kompresní tlak... což ale zas tak moc nevadí)
Ono teda, pokud je kroužek měkký, jako třeba původní Uralí kroužky, tak po 5 tis. km tak už žádná značka vidět není. (a za dalších 5 tis. to už má povážlivě nízký kompresní tlak... což ale zas tak moc nevadí)
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: na co si dát pozor při skládání motoru
Aha, tak jsem to asi špatně pochopil, vyznělo to tak, že je tam nejen značka, ale i ťupka.. 