Převodovka dnepr 11
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka dnepr 11
Kdysi (asi v roce 2002) byl na Stvořidlech červený Dněpr, který pátý kvalt místo zpátečky udělaný měl. Řadil se nějak "externě", zřejmě upravenou páčkou od zpátečky. Motorku jsem viděl, ale téhle úpravy jsem si nevšiml. Až později mě na ní upozornil kámoš, ale to už byl dotyčný stroj pryč...
A v roce 2007 byl (taktéž na Stvořidlech) poměrně značně překopaný Dněpr (možná i s prodlouženým rámem), který měl mít jiné zadní víko převodovky a dle šuškandy soudruhů měl též disponovat pátou rychlostí...
A v roce 2007 byl (taktéž na Stvořidlech) poměrně značně překopaný Dněpr (možná i s prodlouženým rámem), který měl mít jiné zadní víko převodovky a dle šuškandy soudruhů měl též disponovat pátou rychlostí...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 12 pro 2013, 08:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Převodovka dnepr 11
zde podrobně rozebrané téma
forum.dnepromoto.com/transmissiya/kpp-5-(pyatistupka)/
forum.dnepromoto.com/transmissiya/kpp-5-(pyatistupka)/
Днепр Соло
К-750 с коляской
ВАЗ 21044i
велик Украина)
К-750 с коляской
ВАЗ 21044i
велик Украина)
Re: Převodovka dnepr 11
Zkoušeli jste se na to někdo dívat? Ja už jsem zažádal o překlad kamaráda, ale problém je, že se mi nezobrazují obrázky, tak jsem se zaregistroval..uvidíme, jestli se to po schválení adminem změní..
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
http://www.youtube.com/watch?v=ZJA3BAzCgKg
Jak vydno, tak to asi jde, na tom foru se po registraci zobrazí fotky kde je toho vidět víc, mám však problém s překladem..nechce se tu toho někdo ujmout? Myslím, že by to mohlo pomoct více lidem..?
Jak vydno, tak to asi jde, na tom foru se po registraci zobrazí fotky kde je toho vidět víc, mám však problém s překladem..nechce se tu toho někdo ujmout? Myslím, že by to mohlo pomoct více lidem..?
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Další zajímavé téma, tentokrát rozebraná tovární 5 stupka:
http://forum.dnepromoto.com/transmissiy ... atistupki/
http://forum.dnepromoto.com/transmissiya/5st-kpp-dnepr/
kulisa:
http://forum.dnepromoto.com/transmissiy ... y-kpp-5ki/
http://forum.dnepromoto.com/transmissiy ... atistupki/
http://forum.dnepromoto.com/transmissiya/5st-kpp-dnepr/
kulisa:
http://forum.dnepromoto.com/transmissiy ... y-kpp-5ki/
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Oživím tohle starší téma. Sezónu přečkal stroj i majitel bez nutnosti naléhavých oprav, tedy nastal správný čas pro další experimentování.
Pánové, nezkoušel jste někdo tohle:
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/images/000.522.JPG
Je to 23/23 zubů, tedy převodový poměr i = 1,00. Originál je 20/26, tedy i = 1,3. Strojařsky to tedy není moc echt, spoluzabírající kola by měla mít nestejný počet zubů, ale...
V diskuzi na ruském dneprfóru je popisována 5°převodovka se stávající čtyřkou a navíc s pětkou i = 1,09 tuším, tedy to asi "nějak" pojede; tak jsem se rozhodl to vyzkoušet a objednat. Jezdím sólo, silnici, díra mezi 3/4 je mi jasná, ale krouťák motoru je ukrutný
a snad si poradí.
Tedy - ví někdo, na co se připravit???
Pánové, nezkoušel jste někdo tohle:
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/images/000.522.JPG
Je to 23/23 zubů, tedy převodový poměr i = 1,00. Originál je 20/26, tedy i = 1,3. Strojařsky to tedy není moc echt, spoluzabírající kola by měla mít nestejný počet zubů, ale...
V diskuzi na ruském dneprfóru je popisována 5°převodovka se stávající čtyřkou a navíc s pětkou i = 1,09 tuším, tedy to asi "nějak" pojede; tak jsem se rozhodl to vyzkoušet a objednat. Jezdím sólo, silnici, díra mezi 3/4 je mi jasná, ale krouťák motoru je ukrutný
Tedy - ví někdo, na co se připravit???
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Já na své solo emče to vyřešil rychlým zadním převodem 10 hruškou a zatím si nemůžu stěžovat
S motorkou jsem už jel i přes 120km/h
Jízda 70km/h za Frantou Buřvalem je pro mne utrpení ,když to člověk jen musí trochu "lechtat" za plyn a přitom ona by tak jela ráda více
S motorkou jsem už jel i přes 120km/h
Jízda 70km/h za Frantou Buřvalem je pro mne utrpení ,když to člověk jen musí trochu "lechtat" za plyn a přitom ona by tak jela ráda více
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Převodovka dnepr 11
Já tam mám vzadu "devítkový" převod, tedy už taky dost těžký, a nyní ještě dalších 30% na čtyřce - no, uvidíme. Faktem je, že pocitově je v motoru síly dost a zatím není problém, aby se "sebral" i z 30 km/h a plynule zrychloval až ke 100 km/h. To už mám ale obavy, že se v motoru něco stane. Pochopitelně takhle ale trvale nejezdím.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Zdravím, problém pátého stupně jsem nechal být. Momentálně jezdím vzadu 9 zubů a rychlá čtyřka..na solo je to pořád málo i když jsem byl schopen se dostat i na 130, i víc, ale to už se mu vážně nelíbí. Teď jsem tam stejně hodil sajdku, takže jezdím do max 110 a to díky hydraulickému tlumiči řízení..bez toho sem měl co dělat i v 70km/h. Ideální rychlost je ale stejně do stovky, spíš 90.
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Hoši ,dejte na solovku 10 hrušku a pojede vám to jako blázen ,nemluvě o tom že máte dněpří vrchový motor s desíti koníky navic oproti SV motoru,který reaguje jen do půl plynu
Je jasné ,že na takovou "obrovskou" rychlost
musíte mít rovné nové ráfky cca 1000kč/kshttp://www.motorafky.cz/default_c.htm ,pořádne obutí http://www.pneumoto.cz/mitas-400-19-71p ... -1845.html a dobře seřízené brzdy 
Je jasné ,že na takovou "obrovskou" rychlost
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Převodovka dnepr 11
Tak dnes předevčírem dorazila rychlá čtyřka, tedy nová kola. První dojem +- příznivý; zpracováním (hlavně zubů) nijak příliš nevybočují ze standardu SSSR a s koly do "normální" převodovky se nemohou rovnat. Ale aspoň si budou rozumět se zbytkem. Ozubení je velmi mírně šikmé, sklon jen několik stupňů, sice zřejmě pofiderní snížení hlučnosti
snad nebude vyváženo vznikem nějakých velkých (a dosud převodovce neznámých) axiálních sil. Snad. Materiál tvrdý, pilník nechytá ani náhodou, tvrdost jsem objektivně neměřil. Lícování v intencích původních kol, jen pouzdro volného kola jsem musel nepatrně uvolnit a vnějším průměru. Výrobce neznámý.
Montáž trochu problém - musel se nepatrně odbrousit uvnitř skříně nálitek, do kterého je zalisován čep startovací rohatky, nové kolo na vstupním hřídeli je totiž příliš veliké. Vložení hřídelí do skříně jedině metodou "ježek v kleci" celého kompletu obou hřídelí i spodních dvou vidliček naráz, protože postupné montáži vadí opět velikost čtyřkových kol. Vše je ale už uvnitř, jak má.
Teď ještě čekám na výrobu nových dílů do oblasti axiálního ložiska vypínání spojky, kde jsem se rozhodl pro další rekonstrukci, aby se díly nepohybovaly v hliníkovém odlitku, v pořadí již druhou, více zgruntu. Nová a jiná tyčka, axiální kuličkové ložisko vlastní konstrukce, tlačný pístek, pouzdro do víka skříně, oboustranné utěsnění. Sehnal jsem kousek "supermateriálu" - nástrojovky 19 830 - MAXIMUM SPECIAL, tak uvidíme. Zkouška stejně asi až na jaře.
Jo - a motor mám SV
.
Montáž trochu problém - musel se nepatrně odbrousit uvnitř skříně nálitek, do kterého je zalisován čep startovací rohatky, nové kolo na vstupním hřídeli je totiž příliš veliké. Vložení hřídelí do skříně jedině metodou "ježek v kleci" celého kompletu obou hřídelí i spodních dvou vidliček naráz, protože postupné montáži vadí opět velikost čtyřkových kol. Vše je ale už uvnitř, jak má.
Teď ještě čekám na výrobu nových dílů do oblasti axiálního ložiska vypínání spojky, kde jsem se rozhodl pro další rekonstrukci, aby se díly nepohybovaly v hliníkovém odlitku, v pořadí již druhou, více zgruntu. Nová a jiná tyčka, axiální kuličkové ložisko vlastní konstrukce, tlačný pístek, pouzdro do víka skříně, oboustranné utěsnění. Sehnal jsem kousek "supermateriálu" - nástrojovky 19 830 - MAXIMUM SPECIAL, tak uvidíme. Zkouška stejně asi až na jaře.
Jo - a motor mám SV
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Ještě k tomu (spíš těm) pětikvaltu(ům). Po registraci jsem si prohlédl obrázky na cizím fóru. Jde zřejmě o dvě (tři?) převodovky s úplně odlišnými vnitřnostmi, i když koncepce je stejná - pětka místo zpátečky. To provedení na přiloženém třetím obrázku dole by nemuselo být nezvládnutelné; velmi pravděpodobně se šlo cestou úpravy sériových dílů, aspoň hřídelí, což je rozhodně jednodušší, než provedení druhé - oba hřídele jiné včetně všech kol i kloubu kardanu, úpravy uvnitř skříně. "Jenom" upravit hřídele, nová kola + vyřešit jeho upevnění na vstupní hřídel; kulisa i řadící drápek každopádně, vidlička. Možná by šlo použít něco z vyráběného (kola, vidličky, řadící objímka, ....) a upravit.
Osobně vidím největší problém v té kulise, hlavně drážkách......., a ve vidličce, ty jsou nejspíš kované a následně (minimálně) zušlechtěné. Kola jsou "jenom" kola...
Ta druhá potvora má snad celý vnitřek jinak.
Možná začnu shánět nějakou starou převodovku
.
Osobně vidím největší problém v té kulise, hlavně drážkách......., a ve vidličce, ty jsou nejspíš kované a následně (minimálně) zušlechtěné. Kola jsou "jenom" kola...
Ta druhá potvora má snad celý vnitřek jinak.
Možná začnu shánět nějakou starou převodovku
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Host, koupil sis kolečka 25/21 nebo 23/23 ?
Re: Převodovka dnepr 11
23/23, jak jsem psal výše.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry