p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf
PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Mám katalog z roku 1938 pro řadu R51/66 a R61/71 a zmíněná podložka je na pozici 54 v oddělení Tafel 8..Ta informace o množství podložek byla mylná, spletl jsem si to s motorem R51, takže je to pro oba motory R 71 a M 72 stejné, pouze emka má navíc ten plech za ložisko/já jsem původně chtěl použít zakryté ložisko z kterého jsem chtěl ten kryt směrem ke klice sundat/..I v katalogu podložka vypadá jako "pérová"..
p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf
p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Nebyl by nějaký odkaz na náhradu té podložky? Taky mi schází a nenašel jsem to ani u SKF v katalogu. DíkFrantišek Buřval píše:podložku ocelovou toho rozměru prodávaj v skf,je sice rovná ale jde naohýbat ,ta orig.jde taky tvarovat ,takže material je stejný jak s toho skf,na několik motoru jsem je dal
M-72 r.52 side - černá
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Tuhle pružnou podložku jsem viděl na burze ve Wroclavi. Už si nepamatuju co za ni chtěl (myslím kolem 100-150Kč), ale měl jich tam celej komínek.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
zajdi do prodejny tam ti je obědnaj,oni maj svůj katalog který není na internetu
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
trochu z jiného soudku.
v práci mám na truhlárně 50 let starou německou těžkou frézu určenou původně do nepřetržitého provozu .
jednouho krásného dne došlo k totálnímu kolapsu hřídele dotet nechápu že jsem z toho vyvázl bez zranění.
zavolal jsem servisáka na podobné stroje ten to rozebral a ejhle na obou koncích hřídele mezi ložiskem a domečkem byla stejná "pérovka" jako na rusoj akorát že byly dvě a ve větším provedení . řekl že je to tam k ničemu vyndal je a dal tam nové ložiska .
ale hned po prvním používání stroje jsem zjistil že se domečky hřejou a ložiska šustí. po telefonické domluvě my bylo vysvětleno že je všechno správně že si to sedne"
Tak jsem ze strachu protože uš vím co udělá 30 kylová hřídel s nástrojem v 9000 ot když se jí něco "nelíbý"
zajel jsem do ligmetu v hradci králové dělaly tám frézy už za sociku a pořádný. když jsem je požádal o radu případně pomoc vylezl s kanceláře postarší fousatej strejc ve svetru kterej kousal už od pohledu ukázal my jako bonus výrobní prostory a že se jede na ten stroj podívat že se mu to nezdá protože prý němci byly vždy páni nástrojáři.
vzal si koženou brašnu jednoho cucáka jako pucfleka a jely jsme ke mě do dílny.
rozebraný to měly za chvíly a už to jelo- který prase to opravovalo a co to tam dal ten blbec za ložiska ty mladý už dneska hovno znaj "pérovky" jsem mu akazovat ani nemusel sám od sebe se ptal kde jsou ty pérový podložky doufám že jste je nevyhodily na otázku na co tam jsou jsem dostal 30 minutovou poučnou přednášku.
prý tím že tlačí na ložisko vymezují výrobní nepřesnosti kuličkového ložiska které prý v době vzniku frézy bohužel byly a hlavně při velkém dlouhodobém zatížení vymezují tepelnou roztažnost celé hřídele.
dnes se prý už tento způsob nepoužívá kvůly tomu že je to dražší na výrobu a jsou kvalitnější ložiska.
v práci mám na truhlárně 50 let starou německou těžkou frézu určenou původně do nepřetržitého provozu .
jednouho krásného dne došlo k totálnímu kolapsu hřídele dotet nechápu že jsem z toho vyvázl bez zranění.
zavolal jsem servisáka na podobné stroje ten to rozebral a ejhle na obou koncích hřídele mezi ložiskem a domečkem byla stejná "pérovka" jako na rusoj akorát že byly dvě a ve větším provedení . řekl že je to tam k ničemu vyndal je a dal tam nové ložiska .
ale hned po prvním používání stroje jsem zjistil že se domečky hřejou a ložiska šustí. po telefonické domluvě my bylo vysvětleno že je všechno správně že si to sedne"
Tak jsem ze strachu protože uš vím co udělá 30 kylová hřídel s nástrojem v 9000 ot když se jí něco "nelíbý"
zajel jsem do ligmetu v hradci králové dělaly tám frézy už za sociku a pořádný. když jsem je požádal o radu případně pomoc vylezl s kanceláře postarší fousatej strejc ve svetru kterej kousal už od pohledu ukázal my jako bonus výrobní prostory a že se jede na ten stroj podívat že se mu to nezdá protože prý němci byly vždy páni nástrojáři.
vzal si koženou brašnu jednoho cucáka jako pucfleka a jely jsme ke mě do dílny.
rozebraný to měly za chvíly a už to jelo- který prase to opravovalo a co to tam dal ten blbec za ložiska ty mladý už dneska hovno znaj "pérovky" jsem mu akazovat ani nemusel sám od sebe se ptal kde jsou ty pérový podložky doufám že jste je nevyhodily na otázku na co tam jsou jsem dostal 30 minutovou poučnou přednášku.
prý tím že tlačí na ložisko vymezují výrobní nepřesnosti kuličkového ložiska které prý v době vzniku frézy bohužel byly a hlavně při velkém dlouhodobém zatížení vymezují tepelnou roztažnost celé hřídele.
dnes se prý už tento způsob nepoužívá kvůly tomu že je to dražší na výrobu a jsou kvalitnější ložiska.
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Na vřetench fréz nevím. Ale v elektromotorech je v každém od cca 5 do 1000kg. Vždy tedy jen jedna a to většinou v zadním víku.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Prosím, mě by se libil ten katalog R51 mohl by si ho zkopírovat, nebo je někde ke stažení?serpico-3 píše:Mám katalog z roku 1938 pro řadu R51/66 a R61/71 a zmíněná podložka je na pozici 54 v oddělení Tafel 8..Ta informace o množství podložek byla mylná, spletl jsem si to s motorem R51, takže je to pro oba motory R 71 a M 72 stejné, pouze emka má navíc ten plech za ložisko/já jsem původně chtěl použít zakryté ložisko z kterého jsem chtěl ten kryt směrem ke klice sundat/..I v katalogu podložka vypadá jako "pérová"..
p.s. nafotit stránku mi nejde, jsem špatný fotograf
Jarda
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Jo, už jsem ti odpověděl , že ti jej seženu.
Bonabob-jo fousatý strejcové ve svetrech bývají šmati, protože jsou odkojený pečlivou prací na perfektních strojích a ne na odlehčených sračkách z Číny ..Němci a my jsem byli technický předvoj v Evropě, než to všechno opajcoval východ a začal se do všeho s.át...
Bonabob-jo fousatý strejcové ve svetrech bývají šmati, protože jsou odkojený pečlivou prací na perfektních strojích a ne na odlehčených sračkách z Číny ..Němci a my jsem byli technický předvoj v Evropě, než to všechno opajcoval východ a začal se do všeho s.át...
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Tak problém vyřešen,podložku jsem nikde nesehnal až na konec objednal v Mateze,dodací lhůta 3 týdny a stála 199 kč.
No a už je namontována.Jedná se o motor BMW R12,vlnitá podložka tam patří i dle katalogu.
Podle mne je tam proto že setrvačník je na klice na kuželu a tím není přesně definována mezera mezi ním a ložiskem kliky.Proto je to řešeno pružnou podložkou.
Jinak tyto podložky byly používány i třeba u alternátorů čs výroby vždy pod ložiskem v zadním víku.Zdánlivě tam byly k ničemu,ale měli jsme vypozorováno že když někdo ji při opravě vyhodil tak po nějaké době došlo k vytlučení uložení ložiska v tom zadním víku.
U BMW jsem taky použil simering místo filcu,ale bez nevratného zásahu.Přes labirint setrvačníku nalisován kroužek,no a na motoru je zvlášť víčko s filcovým kroužkem- místo tohoto víčka přesně pasuje simering bez jakého koliv zásahu.
Ten bych si u takového stroje z úcty k jeho konstruktérům nikdy nedovolil!
No a už je namontována.Jedná se o motor BMW R12,vlnitá podložka tam patří i dle katalogu.
Podle mne je tam proto že setrvačník je na klice na kuželu a tím není přesně definována mezera mezi ním a ložiskem kliky.Proto je to řešeno pružnou podložkou.
Jinak tyto podložky byly používány i třeba u alternátorů čs výroby vždy pod ložiskem v zadním víku.Zdánlivě tam byly k ničemu,ale měli jsme vypozorováno že když někdo ji při opravě vyhodil tak po nějaké době došlo k vytlučení uložení ložiska v tom zadním víku.
U BMW jsem taky použil simering místo filcu,ale bez nevratného zásahu.Přes labirint setrvačníku nalisován kroužek,no a na motoru je zvlášť víčko s filcovým kroužkem- místo tohoto víčka přesně pasuje simering bez jakého koliv zásahu.
Ten bych si u takového stroje z úcty k jeho konstruktérům nikdy nedovolil!
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
To je zajímavé, to vyřešení simeringu pod setrvákem.. 
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Podložky se už objevili na Allegru, stojí 10zl/ks
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Na které straně kliky má být ta podložka namontována? Vpředu, vzadu nebo je to jedno? Můžou být dvě? Já ji měl v obou motorech myslím vpředu a tak jsem je tam dal jak byly a zatím žádný problém nepozoruju.
Jinak kdybys něco objednával, tak dvě, tři bych si vzal.
Jinak kdybys něco objednával, tak dvě, tři bych si vzal.
Don't give in without the fight!
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Honda Wanderer :Já jich objednal 20 ks a zůstali mi 2ks a ty si chci nechat jako zálohu.
Tomu prodejci napíši jestli mu ještě nějaké zůstali at mi pošle pro tebe nějaké.
Stojí to 10zl/ks
Pružná podložka na SV motoru se dává vždy ze strany od spojky http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=1242
Tomu prodejci napíši jestli mu ještě nějaké zůstali at mi pošle pro tebe nějaké.
Stojí to 10zl/ks
Pružná podložka na SV motoru se dává vždy ze strany od spojky http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=1242
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Je zajímavé, že u dněpra 650 jsem pružnou podložku na mt-9 měl i s tím plechem před guferem. Jak ale koukám do katalogu na mt-11/16 z roku 1993 tak tam žádný plech, ani pružná podložka prostě není.
A ted otázka pro publikum, když do bloku mt-9 strčím kliku pro mt 11/16 mám tam ty podložky nechat? Dal jsem je tam a mám pocit, že mi způsobují tření mezi ložiskem a setrvákem, která způsobí těžký chod kliky., že já to nepřeměřil před montáží, bude mě to stát gufero na klice, protože motor už mám nastrojený s ojnicema a rozvody
A ted otázka pro publikum, když do bloku mt-9 strčím kliku pro mt 11/16 mám tam ty podložky nechat? Dal jsem je tam a mám pocit, že mi způsobují tření mezi ložiskem a setrvákem, která způsobí těžký chod kliky., že já to nepřeměřil před montáží, bude mě to stát gufero na klice, protože motor už mám nastrojený s ojnicema a rozvody
Re: PODLOŽKA POD SETRVAČNÍK
Pro lidi jako já, pokud dáte kliku mt11/16 do staršího bloku, ta velká plechová podložka před gufero nesmí přijít. Alespon vím, proč není v katalogu. Je tam malinko jiná délka čepu (kuželu), po dotažení setrvačníku plechová podložka-clona dře o ložisko.
Když tam není jde klika krásně lehce
Když tam není jde klika krásně lehce