kardan

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: kardan

Nový příspěvek od Jura »

Jo, mám ho objednanej od listopadu, bohužel stále není.
Tak nic, asi počkám až bude, díky
MV650
K750
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: kardan

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak to je ovšem jiná...

Tady máš obrázek z manuálu: 3mm jsou správně...

http://ural.cz/download/manualy/manual% ... e00044.htm
romiště
Příspěvky: 5
Registrován: 04 led 2012, 06:47
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: kardan

Nový příspěvek od romiště »

Zdravim, mám taky s kardanem, potažmo s vidličkou u převodovky samý trápení. Když jsem si před lety přivezl dněpra, tak při celkovém repasu jsem zjistil, že vidlička náhonu kardanu u převodovky má vůli v drážkách. Byla tam našroubovaná klasická matice, ani nešla pořádně dotáhnout. Tak jsem ve dně vidličky udělal plochu a proti udělal novou matici. Bohužel po pár km jsem zjistil, že je vidlička opět povolená. Dle výkresu tam má být korunková matice se závlačkou, ale v hřídeli pro ni chybí otvor, asi ho tam zapomněli vyvrtat. Dovrtat mi nešel, zdá se, že je konec zakalený (hlavně ta koule pro centrování kardanu). Nakonec jsem vytvořil takovou podložku z klíče a myslel si že mám matici zajištěnou.
Kardan byl samozřejmě proti kouli rozpěchovaný (podobně jako v úvodu tohohle vlákna). Tak jsem tento konec zarovnal na soustruhu, prodloužil dno pro kouli, přidělal drážku pro posunutí ve vidličce o zkrácenou délku a celé znovu složil a nastavil. Vypadalo všechno v pohodě, ale po 4000 km jsem píchnul, a když už jsem měl venku kolo, tak jsem rovnou vyhodil kardan a zkouknul, jestli je všechno v pořádku..., no nebylo:
http://romiste2.rajce.idnes.cz/dnepr_kardan_vidlicka
Drážky na vidličce téměř zmizely, matice byla povolená (protočila se o 1 polohu), v kardanu přidělávaná drážka úplně vyrvaná a pojistný kroužek roztrhnutý. Otvor v čele kardanu opět vyběhán téměř skrz stěnu, takže jsem na to přišel za 5 minut 12.
Už sháním nové díly, ale můj dotaz zní, máte někdo problém se zajištěním vidličky v převodovce? A máte ji všichni jištěnou tou korunkovou maticí se závlačkou nebo to máte řešeno i jinak?
Díky
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: kardan

Nový příspěvek od Dneprstein »

Zajištěnou závlačkou jí nemam. Díra tam sice je, ale matici mam tak utopenou, že tam závlačku prostě nelze dostat. Dával jsem tam samojistící matku a lepidlo na závity. Zatim to funguje (už nějakou dobu)...
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: kardan

Nový příspěvek od Jura »

Matku mám zajištěnou závlačkou, ale vidlička se povolí vždycky, dle mého je na vině opět kvalitní materiál. Vidlička se povolí protože se vymačká podložka pod matkou, a to velmi rychle. Vidlička má zpravidla na výstupní hřídeli vůli, jediným řešením je těsnější sesazení hřídele a vidličky, tudíž nemožné. Vidličku mám taky volnou, ale na stav vnitřního tisicihranu to nemá vliv.
MV650
K750
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: kardan

Nový příspěvek od Jura »

Všiml jsem si,že díra do vidličky je vyvrtaná mimo osu , o dost. Když kardan nasadím do vidle a na kuličku, tlačí hodně na jednu stranu, což je špatně. Jsou takové všechny vidle, nebo existují souosé, normální?
Přílohy
image.jpg
MV650
K750
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: kardan

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Jura píše:Všiml jsem si,že díra do vidličky je vyvrtaná mimo osu , o dost. Když kardan nasadím do vidle a na kuličku, tlačí hodně na jednu stranu, což je špatně. Jsou takové všechny vidle, nebo existují souosé, normální?
priklanim se k duvodu - ozraly urajinec
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Odpovědět