M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od arno77 »

Tak z jistých změn na motorce vysledovat opravdu něco lze, ovšem kolika majiteli a rukama kutilů a "renovátorů" nebo spíš "kovářů" :lol: stroj prošel a tak dostal různé součástky z různých dob je věc jiná, naproti tomu i v rusku mohli smontovat kde co.
Jinak co se týče ráfků, nevím jak to mají ty s kytkama, ale na hladké bubny patří ráfky s pěti příčnými prolisy (jest to německý patent, který rusové převzali na starých emkách, slouží proti pootočení duše). Jinak špice na těch kytkových kolech jsou hrubší. Vnitřek uložení kol je též jiné.
Ten difer z odkazu, není z emky je to novodobá reprodukce, nedal bych zato moc, že je to z té čínské CJ 750.
Na starou (poválečnou) emku patří difer s kluzákem s jedním žebrem (ne se dvěmi jako v odkaze). Ten by ale ostatně měl být na motorce co majitel kytek chce předělat na hladké bubny. Mělo by sedět ostatně z difru vše včetně kardanu, jen jedna věc je potřeba vyměnit a tou je hliníková skříň dirfu. Jen ještě jedna věc mne napadla a tou je ložiskové uložení unašeče v difru. Tam bude asi rozdíl, poněvadž starší emky používají uvnitř kluzné ložisko, novější by tam měly mít už valivé a sice jehličkové ložisko, ovšem nevím, zda to není už záležitost káček. S tím by měli poradit majitelé novějších Emek.
Takže tohle chce na motorce ještě zkontrolovat. Ale předělat to lze.

Proto není třeba tak utratit deset tis. za komplet novoý nepůvodní a neemkový diferák. Jen koupit starou hliníkovou část, pak do přední vidle štít starého typu a na pravý spodek kluzáku přivařit učko jako záchyt reakce. pak dát dohromady kola s hladkými bubny, namontovat. (Pakny by dle mě měly být taky jiné kytky/kulaté bubny, novější by měly být širší, nemýlím-li se)
Toť vše, netřeba nic víc.

jinak Honzo, přidal jsem tě na seznam zdejších emkařů, s tebou nás je již 22 ;)
M-72
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já jsem z toho trochu jelen, M 72 s kyvnou vidlicí? Já jí původně měl na mém K 750 a ihned jsem ji prodal, nebudu jezdit na "mopedu.".A co se týče jehel na diferáku místo pouzdra, vůbec mne nenapadlo,/asi to bude omyl/ že by to mohla mít, neboť to nemá ani moje Káčko..Ale je pravda, že jakékoliv díly, kde byly květáky jsem odmítal, takže ani nevím, jak píše Arno 77, že má květák jiný ráfek bez prohlubní...Spíše by mne zajímalo, kdy rusové přešli z kuželů na hřídelích z převodovky/vývod na unašeč kardanu/na drážkové a kdy původní zap.kontakty /malé/změnili na ty větší, sovětské...Samozřejmě posuzuji BMW 71 s první M 72..
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od arno77 »

Je to tak poslední Emky stejně jako první káčka měly přední vidlici s krátkými kyvnými raménky, jak na stadionu :)
Jak kdosi tu už psal to jehlové ložisko v unašeči diferáku mají i M-72 pozdější typy.
jinak sepico-3 cos myslel těmi zap. kontakty, jak píšeš že přešli z malých na větší..?
jinak už se nedržíme tématu tohoto vlákna.. Rozdílů mezi bmw a emkou je mraky, chtělo by to založit samostatné vlákno. Tady se řeší půlbubny, ať v tom není zbytečně bordel ;)
M-72
Jan Tupý
Příspěvky: 11
Registrován: 29 led 2013, 15:52
Bydliště: Rumbursko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Jan Tupý »

Diky chlapi za odpovedi, diky za predani mezi eMkare :) Ja tu uz druhy den zkousim dat fotky,ale nebere mi to server,ze prej je prekrocena kapacita nebo co. Jinak nemohli by jste mi chlapi z toho Ural zenter webu naklikat vsechny odkazy veci,co budu muset poridit,at tomam ucelene i s obrazkem? A jasno v cene? Diky
M72(1957)
Harley Davidson XL1200 USA(2005)
Jawa 250 (1960)
Stadion 2 x
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

arno77 píše:Jak kdosi tu už psal to jehlové ložisko v unašeči diferáku mají i M-72 pozdější typy.
To jsem tu psal já. Měl jsem komentář k uvedené přestavbě, ale pak jsem to radši smazal, abych zbytečně nepopouzel.
Rozvodovky na Emku jsem viděl rozebrané tři a každá měla jehličky. Z toho usuzuji, že na Emce to nebude moc neobvyklého.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od arno77 »

Honda Wanderer píše:
arno77 píše:Jak kdosi tu už psal to jehlové ložisko v unašeči diferáku mají i M-72 pozdější typy.
To jsem tu psal já. Měl jsem komentář k uvedené přestavbě, ale pak jsem to radši smazal, abych zbytečně nepopouzel.
Rozvodovky na Emku jsem viděl rozebrané tři a každá měla jehličky. Z toho usuzuji, že na Emce to nebude moc neobvyklého.

Já vím, žes to tady psal Honzo ty, a taky vím jaký máš názor na různé přestavby, více méně se s tím taky ztotožňuji, i když si občas říkám, že tyhle motorky jsou jako Harley Davidson - každý je svým způsobem originál.. :-)
Nadruhou stranu Ať si každý se svým strojem dělá co chce, i když se to někomu líbit nemusí, neudělá s tím nic. Já sám jsem měl stejné myšlenkové pochody, tak si říkám, že si tím možná každý musí projít..

Jinak, vraťme se k tématu: dle tebe, jak říkáš to asi tak bude, že novější emky mají valivé ložisko v té rozvodovce. Já měl rozebrané asi tři nebo čtyři rozvodovky (ale všechny byly na kulaté bubny )a všude zas byly kluzné ložiska. Tak si říkám, že s tímhle soudruzi asi udělali změnu, někdy zhuba v roce 55 s typem M-72M, kdy se "oficiálně" opravdu v uvozovkách...měnily kulaté bubny za kytky, jiné štíty, špice, pakny atd atd.. stejně jako v rozvodovce, vyměnili i ložisko vačkové hřídele v motoru - kluzné za valivé..
M-72
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Ono je klidně možné, že to co tam mám já je z nějakého pozdějšího modelu.
Don't give in without the fight!
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já jelikož pátrám a kupuji pouze věci na emky a u věcí na K se vůbec nezastavuji, tak jsem náhodou koupil 2 zadní převody , ale ořízlé kolem dokola, které někdo použil na nějakou stavbu a koukal jsem na jehly jako puk..Dodnes nevím, z čeho přesně jsou..A je mi trochu dívné, zda zrovna s tímhle jsou největší problémy..Před 12 lety jsem zadek opravoval a /jelikož chcal , kudy mohl/ tak jsem zahodil šrouby na regály, kterými byl sešroubován, opravil závity, natočil štefty, seřídil vůli hrušky, nalil olej a od té doby mám převod jen zaprášený.., až mne to překvapilo....arno 77-asi melu kraviny, ale pořád posuzuji emku podle bavoráka a ten měl malé kontakty, tak jsem měl za to, že první emka je měla taky..Ale patrně Rusové již najeli tehdy na ty svoje větší, které dělali celou dobu. Jen tak mimochodem, sháněl jsem ty malé do BMW, tak jsem šel k prodejci dílů a podle reálného katalogu vybral ty odpovídající a po dodávce dílu jsem zjistil, že dotyčné kontakty byly jako náhradní díl na Porsche 911 asi z 60. tých let.... :)
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
koukám zrovna do originální příručky na M 72 a je zde psáno:Od roku 1954 jsou montována zesílená kola nové konstrukce.
Pak je popis jak květák vypadá,výkres starého i nového provedení a návod co upravit aby se daly dát nová kola místo starých.Tak by to mělo být s datumem jasné.
A mimochodem - o tandemových sedlech píšou:Do roku 1954 je na motocyklech M 72 montováno zadní sedlo se dvěma pružinami.Na motocyklech vyrobených od roku 1954 je montováno sedlo vzájemně zamenitelné s předním,shodné konstrukce.
Příručka je vydána Armádním vydavatelstvím ministerstva obrany SSSR,Moskva 1956.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Jo a teď ještě studuji zadní reduktor - je tam pouze to provedení s ložiskem kluzným,o jehlách ani zmínka.
Jan Tupý
Příspěvky: 11
Registrován: 29 led 2013, 15:52
Bydliště: Rumbursko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Jan Tupý »

Nemohl bys mi tu prirucku poslat na mail, byl bych ti moc vdecny
M72(1957)
Harley Davidson XL1200 USA(2005)
Jawa 250 (1960)
Stadion 2 x
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

To je ta běžně známá příručka nebo je to ještě nějakej další špek?
Don't give in without the fight!
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
myslím že to není všeobecně známá příručka,zkoušel jsem něco z ní nafotit a umístit zde a le nedaří se....
Jan Tupý
Příspěvky: 11
Registrován: 29 led 2013, 15:52
Bydliště: Rumbursko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od Jan Tupý »

Tak posli na mail Jan.Tupy@seznam.cz
M72(1957)
Harley Davidson XL1200 USA(2005)
Jawa 250 (1960)
Stadion 2 x
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 Staré středy kol (bez "květáku")

Nový příspěvek od arno77 »

KOVROVEC5 píše:Ahoj,
myslím že to není všeobecně známá příručka,zkoušel jsem něco z ní nafotit a umístit zde a le nedaří se....
Ahoj,
Myslíš, že by šla ta tvoje příručka oskenovat?
Shromažďuju tak nějak veškeré info o emkce a Tu tvou verzi příručky jaksi nemám :)
M-72
Odpovědět