Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
Radek J.
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Vzkaz pro Brudra:
Ahoj tady je Radek od Prostějova. Dokáži upravit dynamo z trabanta tak, že na bloku motoru se nemusí dělat žádné úpravy. Pokud máš zájem tak dej vědět na email: radek.metle@seznam.cz nebo na tel. 776164081.
Ahoj tady je Radek od Prostějova. Dokáži upravit dynamo z trabanta tak, že na bloku motoru se nemusí dělat žádné úpravy. Pokud máš zájem tak dej vědět na email: radek.metle@seznam.cz nebo na tel. 776164081.
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
http://allegro.pl/pradnica-fiat-126p-do ... 97007.html
tady je z fiata a pry pasuje do sv bloku bez nutnosti přizpusobeni
mate někdo skušenosti
kolik to dava atd
tady je z fiata a pry pasuje do sv bloku bez nutnosti přizpusobeni
mate někdo skušenosti
kolik to dava atd
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
myslis, ze by tam ten jejich alternator sel, neprijde mi podobnej
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
mira-MT - zkus na to spojeni pouzit 4 prevodovy stupen z jawy, je přímý a je to staveny na dlouhodobou zatez, myslim, ze by to mohlo fungovat, kdyz jednou za cas kapnes olej, nebo udelas lazen 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Je to DYNAMO z malucha ,které je stočené na průměru+tam je vytočený exentrický kroužek aby to vlezlo do bloku.hipik634-750 píše:myslis, ze by tam ten jejich alternator sel, neprijde mi podobnej
Já mám doma kompletní plány +dynamo a návod jak to vše předělat ,ale pořád se nemohu k tomu nějak dostat
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
http://www.fiat500ricambi.com/fiat500/D ... ter/DS1037#
našel sem eště jedno ale ma hřidel i na druhou stranu
dle meho ten z allegra je to same ale po upravě kde je upichnuta jedna strana
cena noveho je psycho ale na šrotplace se určitě něco najde za kačku
našel sem eště jedno ale ma hřidel i na druhou stranu
dle meho ten z allegra je to same ale po upravě kde je upichnuta jedna strana
cena noveho je psycho ale na šrotplace se určitě něco najde za kačku
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
radek: umel bys udelat jeste vymezovaci podlozku na puvodni drzaky dynama? mam trochu problem to pevne uchytit
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Chlapi tak z malucha tam dynamo bez upravy bloku nebo dynama nepasuje má moc velký průměr musí se upravit a to už je jedno jestli upravujete z malucha bo z traboša vkaždým případě je z traboša spolehlivější. 
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Nazdarek hipiku pokud budeš mit aspon nepatrnou vuli na pastorku dynama a nebude ti to běhat natvrdo jak jsem videl v Litoměřicích tak stavající držáky jsou naprosto dostačující mě to už naběhalo 15 000km a žádny problém nic ve zlém jen to musíš dotáhnout vše až do konce.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
nic ve zlem
ale uz jsem zkousel tech poloh vicero a nejak to moc nema vliv. nejsem si prave moc jistej, jak to tam dat. jak mas vypodlozeny to dynamo na drzacich? kus plechu, tycka ? atp? nemas foto zprava ? mam foto jen zleva
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Tyhle motorky mají jednu neocenitelnou výhodu a to je spolehlivost a jednoduchost..A modernizace těchto strojů tohle odstraňuje..Když odejde dynamo, většinou dojdou uhlíky, popř. ložiska, což si opraví téměř každý doma..Alternátor je semeniště závad a i motor K 750, vycházející z BMW 71 k tomu nebyl konstruován..Kolikrát si říkám, proč i veteránisté si raději nekoupí nějakou čínskou kopii, než například dají na péráka zapalování Vape nebo podobné výdobytky na staré stroje..Starý stroj a jízda na něm přeci s sebou nese i tyto problémy, že se musí seřizovat, kontrolovat kontakty, převíjet cívky apod. Ale samozřejmě proti gustu..ale podle mne už i pohledově je alternátor na tomto motoru nechci říci co.. 
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Hm, zachování originálu je hezké, ale pokud s tím chceš více jezdit tak se některým úpravám nevyhneš. Původně jsem také měl dobrou vůli zachovat a udržet při životě původní dynamo. Po několikáté výměně rotoru jsem vypočítal průměrnou životnost dynama na 1000 km a rozhodl jsem se pro řešení s alternátorem. Problém je v tom, že v době kdy byly tyto stroje konstruovány neexistovalo denní svícení a v noci se toho moc nenajezdilo, takže ty dynama nebyly neustále zatížené na 100% a vydržely. Když vezmu hlavní světlonet 25W (je to bludička), osvětlení side, tachometru a zadní světlo 15W, k tomu cca 15W zapalování tak jsem na 55W trvalého odběru. V okamžiku kdy zabrzdíš, pustíš blinkry tak je odběr vyšší, než výkon dynama - dorovná to akumulátor, který je třeba následně dobít. Takže suma sumárum při denním svícení pracuje dynamo trvale na 100% výkonu. Při delší cestě dojde k přehřátí a rotor odchází jako na běžícím pásu. Po přestavbě na alternátor mám dostatečnou rezervu ve výkonu alternátoru a nezaznamenal jsem žádný problém, přestože v hlavním světle mám halogenovou žárovku a v zimě na delší cesty používám i elektrické ohřívání osádky
. Prostě jsem zvolil variantu modernizace a zvýšení spolehlivosti za cenu ztráty originality. Každý se prostě musí rozhodnout, co má pro něho vyšší prioritu.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
ja jsem uvazoval, ze bych tam namontoval vape - s meziprevodem a krytem ... bylo by to hezky kompaktni
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V
Milý Hipiku, nech si od někoho šikovného namontovat to upravené dynamo od Radka a budeš mít klid. Radkovi to maká spolehlivě a to dynamo od něho má i dostatečný výkon. Jediný problém bude v rozumné montáži a když to nezvládáš, tak to svěř někomu s větším citem pro techniku.