Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Radek J.

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Radek J. »

Vzkaz pro Brudra:
Ahoj tady je Radek od Prostějova. Dokáži upravit dynamo z trabanta tak, že na bloku motoru se nemusí dělat žádné úpravy. Pokud máš zájem tak dej vědět na email: radek.metle@seznam.cz nebo na tel. 776164081.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D :lol: :P Jé Radku vítej na fóru!!! To ti to trvalo než jsi se přidal. :twisted:
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od drumbas »

http://allegro.pl/pradnica-fiat-126p-do ... 97007.html
tady je z fiata a pry pasuje do sv bloku bez nutnosti přizpusobeni
mate někdo skušenosti
kolik to dava atd
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

myslis, ze by tam ten jejich alternator sel, neprijde mi podobnej
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

mira-MT - zkus na to spojeni pouzit 4 prevodovy stupen z jawy, je přímý a je to staveny na dlouhodobou zatez, myslim, ze by to mohlo fungovat, kdyz jednou za cas kapnes olej, nebo udelas lazen :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

hipik634-750 píše:myslis, ze by tam ten jejich alternator sel, neprijde mi podobnej
Je to DYNAMO z malucha ,které je stočené na průměru+tam je vytočený exentrický kroužek aby to vlezlo do bloku.
Já mám doma kompletní plány +dynamo a návod jak to vše předělat ,ale pořád se nemohu k tomu nějak dostat :(
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od drumbas »

http://www.fiat500ricambi.com/fiat500/D ... ter/DS1037#
našel sem eště jedno ale ma hřidel i na druhou stranu
dle meho ten z allegra je to same ale po upravě kde je upichnuta jedna strana
cena noveho je psycho ale na šrotplace se určitě něco najde za kačku
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

radek: umel bys udelat jeste vymezovaci podlozku na puvodni drzaky dynama? mam trochu problem to pevne uchytit
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Tom
Příspěvky: 48
Registrován: 23 led 2011, 16:15

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Tom »

Chlapi tak z malucha tam dynamo bez upravy bloku nebo dynama nepasuje má moc velký průměr musí se upravit a to už je jedno jestli upravujete z malucha bo z traboša vkaždým případě je z traboša spolehlivější. ;)
Radek
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2012, 22:10

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Radek »

Nazdarek hipiku pokud budeš mit aspon nepatrnou vuli na pastorku dynama a nebude ti to běhat natvrdo jak jsem videl v Litoměřicích tak stavající držáky jsou naprosto dostačující mě to už naběhalo 15 000km a žádny problém nic ve zlém jen to musíš dotáhnout vše až do konce.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

nic ve zlem :) ale uz jsem zkousel tech poloh vicero a nejak to moc nema vliv. nejsem si prave moc jistej, jak to tam dat. jak mas vypodlozeny to dynamo na drzacich? kus plechu, tycka ? atp? nemas foto zprava ? mam foto jen zleva
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od serpico-3 »

Tyhle motorky mají jednu neocenitelnou výhodu a to je spolehlivost a jednoduchost..A modernizace těchto strojů tohle odstraňuje..Když odejde dynamo, většinou dojdou uhlíky, popř. ložiska, což si opraví téměř každý doma..Alternátor je semeniště závad a i motor K 750, vycházející z BMW 71 k tomu nebyl konstruován..Kolikrát si říkám, proč i veteránisté si raději nekoupí nějakou čínskou kopii, než například dají na péráka zapalování Vape nebo podobné výdobytky na staré stroje..Starý stroj a jízda na něm přeci s sebou nese i tyto problémy, že se musí seřizovat, kontrolovat kontakty, převíjet cívky apod. Ale samozřejmě proti gustu..ale podle mne už i pohledově je alternátor na tomto motoru nechci říci co.. :)
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Hm, zachování originálu je hezké, ale pokud s tím chceš více jezdit tak se některým úpravám nevyhneš. Původně jsem také měl dobrou vůli zachovat a udržet při životě původní dynamo. Po několikáté výměně rotoru jsem vypočítal průměrnou životnost dynama na 1000 km a rozhodl jsem se pro řešení s alternátorem. Problém je v tom, že v době kdy byly tyto stroje konstruovány neexistovalo denní svícení a v noci se toho moc nenajezdilo, takže ty dynama nebyly neustále zatížené na 100% a vydržely. Když vezmu hlavní světlonet 25W (je to bludička), osvětlení side, tachometru a zadní světlo 15W, k tomu cca 15W zapalování tak jsem na 55W trvalého odběru. V okamžiku kdy zabrzdíš, pustíš blinkry tak je odběr vyšší, než výkon dynama - dorovná to akumulátor, který je třeba následně dobít. Takže suma sumárum při denním svícení pracuje dynamo trvale na 100% výkonu. Při delší cestě dojde k přehřátí a rotor odchází jako na běžícím pásu. Po přestavbě na alternátor mám dostatečnou rezervu ve výkonu alternátoru a nezaznamenal jsem žádný problém, přestože v hlavním světle mám halogenovou žárovku a v zimě na delší cesty používám i elektrické ohřívání osádky :P . Prostě jsem zvolil variantu modernizace a zvýšení spolehlivosti za cenu ztráty originality. Každý se prostě musí rozhodnout, co má pro něho vyšší prioritu.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

ja jsem uvazoval, ze bych tam namontoval vape - s meziprevodem a krytem ... bylo by to hezky kompaktni
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Milý Hipiku, nech si od někoho šikovného namontovat to upravené dynamo od Radka a budeš mít klid. Radkovi to maká spolehlivě a to dynamo od něho má i dostatečný výkon. Jediný problém bude v rozumné montáži a když to nezvládáš, tak to svěř někomu s větším citem pro techniku.
Odpovědět