Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidecarem
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidecarem
Chtěl jsem se zeptat jak moc je u vás běžné, že vám praskají špice zadního kola? Já jak se do toho v zatáčkách víc opřu, tak jednu dvě musím většinou vyměnit. Ale teď po "bitevní" akci, s příjezdem a odjezdem po ose to byly i 4 (což je zatím rekord). Někdy dokonce přesně vím moment kdy to ruplo (pravá zatáčka, většinou s nějakou nerovností). Praskají mi pouze na zadním kole, ty dlouhé (tj. na levé vnější straně kola) a uloupne se to vždycky dole v místě ohybu, kde začíná ta hlavička. Zkoušel jsem ještě aplikovat napínáky z K-750, ale vypadá to, že bez úspěchu. Zkoušel jsem kolo i přecentrovat, aby všechny špice byly dotaženy rovnoměrně, výsledek tentýž. Podotýkám, že se jedná o Emku s bubny typu kytička. Jediná výhoda je, že na těchto kolech je možné špici vyměnit bez rozebírání čehokoliv dalšího. Skoro bych řekl, že věděli, proč to tak vyráběli.
Zajímaly by mě vaše zkušenosti.
Zajímaly by mě vaše zkušenosti.
Don't give in without the fight!
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Řekl bych, že kytky zavedli hlavně kvůli problémům drhnutí drátů kol o krytku kardanu. Stačí trocha nepřesnosti při výrobě drátů nebo opotřebení ložisek kol a už to drhne.
Jinak bych to hádal na nekvalitní dráty ....
Jinak bych to hádal na nekvalitní dráty ....
M-72, 1952
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Ave, když mi začali hodně praskat dráty, tak jsem si sehnal origoš dráty a vyměnil jsem je. Protože jsem to nemohl dovycentrovat, tak jsem to dal odborníkovy. Ten mi poradil, že příště ať tam nedávám origoš, že nevydrží.
MT 12-S
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Hoši, na motorkároch.cz niekto písal, že narezal špice z klincov a vraj mu to už nepraská. Možno je registrovaný aj tu.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Tak už jsem na to asi přišel. Povolily nýty, kterými je snýtovaný střed kola s bubnem. Je tam malá možnost pohybu (pootočení), roukou se to ani nehne. Takže při záběru kola se kroutící moment přenášel pouze přes ty delší dráty. Nevíte, zda se ty nýty nýtují za tepla nebo za studena? Musím je dotáhnout.
Don't give in without the fight!
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Ahoj, za tepla se nýtuje zhruba od 10 mm výš 
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
a kde shanis novy draty ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
a jak je to s temi rozperkami? je to zasadni prinos? chapu, ze na jedno kolo jich mam dat 10 ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
davaji se po jedne strane nebo napreskacku?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Rozpěry se dávaj na střed. Jak ráfku, tak bubnu...
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
videl jsem tohle, http://allegro.pl/kolo-z-rozpierakami-k ... 67611.html ,tak mi to nebylo jasny
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
Trochu se tu přifařim,po velké slávě,kdy jsem to přivezl domu,se mi začíná projevovat generálka barvou,povolují se mi dráty v kolech,co s tím?Vždycky ho utáhnu,ale za chvíli abych nechal vycentrovat kolo.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Praskající dráty (špice) zadního kola při jízdě se sidec
draty v kolech nepraskaji a nepovoluji se jen v pripade, ze jsou vsechny radne utazeny, tzn. ze vsechny jsou plus minus stejne napnuty. nejlip vzit sroubovak a cinkat. kterej cinkne min nebo vic je potreba utahnout povolit. neres hazeni do strany, ale spis ovalitu a roznomerny napnuti. kdyz je mas spravne naply, tak obvykle nepraskaj, novy draty muze dodat fapeko 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP