Dynamo G11A nebo G414

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Lukas
Příspěvky: 38
Registrován: 14 kvě 2012, 10:01

Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Lukas »

Zdravím.
Chtěl by se zeptat, které dynamo je vhodnější požít na motocykl M72 se sajdou. Jestli G11A, nebo G414 (dlouhé) ?
Dočetl jsem se že dynamo G414 dává 10A, G11A dáva 7A. To je už docela velký rozdíl.
Na druhou stranu jsem slyšel, že dynamo G11A se docela rychle spálí.

Děkuji za rady.
M 72
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Vici »

Většinou se krátké (G11) 45W nahrazuje dlouhým (G414) 60W. Protože těch 45W je proklatě málo.
Patří tam ale to krátké, takže jsem dával dohromady to. Na zkušenosti je ale brzy, mám prd naježděno.
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Lukas
Příspěvky: 38
Registrován: 14 kvě 2012, 10:01

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Lukas »

Ano, původně tam patří dynamo G11A.
Právě bych potřeboval vědět, jestli v praxi výkonější 65W dynamo G414 nedělá problémy.
Jako například přetěžování spotřebičů v obvodu, popřípadě spálení, el. regulátoru, nebo žárovek.
M 72
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, někde jsem četl, že G414 dává 45W, ale i tak přebytečná energie by měla jít přes relé do kostry, takže by neměly trpět ostatní spotřebiče. Doufám. Letos měním teprve druhé dynamo. Hihi.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Až tam budeš dávat třetí či čtvrtý kus dynama a relátka, tak nebudeš řešit, jestli je krátký nebo dlouhý. Prostě tam bude to, které zrovna funguje. :D
Don't give in without the fight!
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Vici »

Podle mne při kombinaci dynama 65W a regulátoru 45W budeš mít stejně maximální výkon 45W.
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Vici píše:Podle mne při kombinaci dynama 65W a regulátoru 45W budeš mít stejně maximální výkon 45W.
Souhlasím s tebou. Na dynamu je udávaný výkon, který by to mělo snést a regulátor má dvě funkce - udržuje výstupní napětí ve správné toleranci (tuším do max. 7,2V) a omezuje maximální výstupní proud dle požadovaného výkonu (v případě 65W by to mělo být max. 10A). Problém je v tom, že pokud dynamo pracuje na maximální výkon, tak se samo dost ohřívá. Motor jej také ohřeje a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Při delší jízdě se začne tavit cín na komutátoru a opouštět jej, čímž dochází ke zvětšení přechodového odporu mezi vinutím a komutátorem no a tím pádem se začne v tomto místě ještě více ohřívat. Výsledek snad všichni známe. Takže pro ty co chtějí provozovat originál dynamo, bych viděl jako ideální kombinaci dynyma 65W a regulátoru 45W. Bude sice k dispozici pouze 45W výkonu, ale mělo by se to příznivě projevit na životnosti dynama. Další možnost je namontovat světlo pro denní svícení, aby dynamo nebylo tak zatěžované (denní svícení je prvotní příčina nízké životnosti dynam, protože s tím nikdo dříve nepočítal - je rozdíl nějakých 10W na zapalování, nebo 10+(3x5)+35W na svícení a zapalování). Já osobně jsem rezignoval a osadil jsem alternátor s dostatečným výkonem a mohu si dovolit i hledáček. :D
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, takhle to vysvětlovali i mně elektrikáři a doporučili mi minimalizovat spotřebu elektriky, proto jsem si udělal do obrysovek a na brzdovky diodové žárovky. Dají se koupit jenom 12v, takže jsem je vymlátil a kluci mi vypočítali odpor, kterej jsem naletoval na vysocesvítivou diodu do objímky. Červená vysocesvítivá dioda je super. Ta bílá je dost nepřirozená, ale ušetřil jsem. Počas jízdy většinou svítím jenom obrysovkama.
MT 12-S
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od arno77 »

Souhlasím s vámi,
ale přece jenom..
Já chci aby motrka vypadala originál a nechci cpát do SV motoru ani žádný alternátor, ba ani dlouhé 65W dynamo.
Chci se zaměřit spíše na to, jak to udělat tak, abych spotřeboval proudu méně.
Otázkou je kolik bych ušetřil proudu použitím takovýchto diod, místo žárovek parkovaček (počímám se side jsou 4, nebo 5 s kontrolku v lampě k dobíjení). - má to někdo namontované? Rád bych věděl jestli je rozdíl ve svítivosti, nějaký razantní rozdíl v barvě, atd..
Za druhé:
Použití elektronického relé zabudovaného do origo krabičky.
Co vy na to?
Takto by se podle mě dalo docela uspořit energie ;)
Přílohy
001.682.jpg
M-72
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, gratuluji k sehnání diodové žárovky na 6v, mně se to nepovedlo. Do přístrojovky jsem diodovou žárovku nedával, kvůli buzení dynama. Červená diodovka vypadá naprosto stejně jako normální žárovka v červeném krytu. Ta bílá je nepřirozeně bílá a nezmění to ani zajetý kryt. Elektronické relátko se do původního krytu vejde. Bavili jsme se tady o typu VAPE R81. Dokonce schéma najdeš na Uralforu.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Lukas
Příspěvky: 38
Registrován: 14 kvě 2012, 10:01

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Lukas »

Kde kupujete elektronické rele na výkon 45W a 65W ?

Byla jedna firma ve Zlíně, ale její stránky už nefungujou.
M 72
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od arno77 »

To relé ze Zlína jsem měl, když jsem zapojoval Jawu 250, ale buď to byl zmetek, a nebo jsem to špatně zapojil. Nakonec jsem ale sehnal kontakt na chlápka co se zabývá seřizováním původních regulátorů do Jaw a tak tam je to původní a běhá jak od novoti a nemám problém s dobíjením při jízdě se světly pořád i ve dne. Krásně to šlape a vše je původní, paráda :-) Toť ke kývačce.
Jinak tady dávám jedny užitečné stránky, určo si tam vybere každý kdo co potřebuje :-)
http://dobijeni.webpark.cz/
M-72
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Ještě taky lze přes den odpojovat osvětlení sajdy. Dalších pár W k dobru.

regulátor - tento údajně nemá ochranu proti přebíjení, ale já na něj jezdím s úspěchem čtvrtou sezónu:
http://www.evv.cz/zbozi/mr7vplus-regulator-6v-/
tento je kvalitnější i s ochranou proti přebíjení ale mají ukostření pouze na -
http://www.aev.cz/produkty.html
diodové žárovky
http://www.oldtimergarage.eu/store/prod ... ts_id=2463
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
máchal
Příspěvky: 28
Registrován: 11 lis 2011, 18:16

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od máchal »

Nějaké diodové žárovky jsou tady http://www.usporneosvetleni.eu/ pár jich mají i na 6V.
Uživatelský avatar
Lukas
Příspěvky: 38
Registrován: 14 kvě 2012, 10:01

Re: Dynamo G11A nebo G414

Nový příspěvek od Lukas »

Neznáte někdo, nějakou firmu co dělá oplétání vodičů v okolí Brna ?

Jedna je v Praze, ale to je trochu z ruky. Nemáte někdo zkušenosti s touto firmou ?
Přílohy
4_dratek_1.jpg
4_dratek_1.jpg (41.84 KiB) Zobrazeno 9275 x
M 72
Odpovědět