Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Naposled »

Jirka-MT9 píše:Souhlasím s Michalem že Dněpří alternátor není žádná výhra. Já osobně jsem zvolil alternátor ze Suzuki Swift. Vypadá hodně podobně jako nové altíky Denso co se dávají do nových Uralů. Získal jsem jej za 500,- z vrakoviště. Svým výkonem 500W by měl být elektricky téměř nesmrtelný při provozu v Dněpru. V zimě jsem používal elektrické vyhřívání osádky (topné dečky do auta), osvětlení, hledáček a stále jsem se nedostal přes 50% zatížení. Regulátor má zabudovaný v sobě - funguje luxusně, takže pohoda. Jediný problém co jsem zaznamenal, bylo mé řešení spojení hřídele a altíku. Řešil jsem to přes ořech gola a to se neukázalo jako ideální. Nenašel jsem nikde dokonale soustředný ořech a proto časem odchází matka. Teď to předělávám na spojku se silonem, tak snad to bude lepší. když bude zájem, tak to mohu nějak nafotit. Dněprům zdar! :P
Ahoj, zájem by určitě byl. Mám v zásobě ještě 2 dynama a jedno relátko. Po nečekaném odchodu elektrických věcí do křemíkového nebe mám v plánu to zkusit předělat na 12V. Díky.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Benďa »

Když už tu někdo připomněl ten Dněpří alťas, mám ho přeložiskovaný, vyčištěný, s vůlí v ozubení jsem si taky hrál, vyzkoušeny snad všechny polohy. Ve finále mi známý poradil ať zkusím shodit zadní deklík a přes vrtulku jsem to ladil a výsledek? Pořád skučí jako při posledním tažení. Nemáte někdo nějaký nápad jak by se dalo tomu kvílení zamezit, popř. snížit na únosnou mez? Byl celý rozdělaný, ložiska jsou nové, dokonce dvouřadé oproti originálním, hřídel prohlá není, nic nechytá. Ložiska byly v uložení na fest ale i tak jsme je pro jistotu přilepili ale on pořád kvílí a kvílí :roll:
M72 1952
K-750 1959
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

Njn jenže do SV motoru nenarvu alternátor ze Suzuki Swift aniž bych musel navařovat blok atd. :cry:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Naposled »

Takže otázka by spíše měla znít, jestli nemá někdo zkušenost s výměnou dynama za alternátor, kterej by tam pasoval bez úpravy (u SV motoru), jak říkají v TopGearu za Rozumnou cenu??
MT 12-S
jean
Příspěvky: 33
Registrován: 01 říj 2011, 20:17

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od jean »

Aký je vlastne priemer origo dynama?
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

jean píše:Aký je vlastne priemer origo dynama?
Myslím že 80mm
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Naposled »

Tady je jemný náčrt :
Přílohy
P1120164.JPG
MT 12-S
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Tak soudruzi, abych nezabíral prostor na serveru fóra, tak jsem nahrál nějaké fotky na rajče.
http://jirka-mt-9.rajce.idnes.cz/Dnepr_alternator/
Nejsem si jistý zda by šlo na 750SV použít stejné řešení, ale až se na nějakou podívám zblízka tak uvidím. Nicméně předpokládám, že pokud šlo nahradit stejné dynamo v naší MT-9 tak by se to mohlo při troše dobré vůle dopasovat i do 750SV. No zkuste, tohle berte jen jako možnou inspiraci. Já jsem ten jeden výčnělek držící dynamo ač nerad vyměnil za 500w výkonu oproti původním 65W :lol: .
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od drumbas »

na těch činskych strankach je origoš altik do těch jejich kopii k 750 a m72 a oni maji elektroinstalaci 12v takže alternator musi bit taky 12v
a neni třeba nic řešit ,upravovat jen koupit
ikdyž to bude asi fuška ....z činy
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

drumbas píše:na těch činskych strankach je origoš altik do těch jejich kopii k 750 a m72 a oni maji elektroinstalaci 12v takže alternator musi bit taky 12v
a neni třeba nic řešit ,upravovat jen koupit
ikdyž to bude asi fuška ....z činy
Z Číny to není problém koupit a doprava je levnější než z Polska ,akorát se musí platit clo a dan.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Tak jsem dnes porovnával místo u motoru MT-9 650OHV a K750 SV. Výsledek je ten, že je to tak nastejno. Tudíž stejné řešení dobíjení s altíkem ze Suzuki Swift by šlo aplikovat i na motor SV 750. Jediná nutná úprava bloku je odříznutí zadního podpěrného výstupku na dynamo, což nepovažuji za nic tragického a náročného. ;)
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Naposled »

drumbas píše:na těch činskych strankach je origoš altik do těch jejich kopii k 750 a m72 a oni maji elektroinstalaci 12v takže alternator musi bit taky 12v
a neni třeba nic řešit ,upravovat jen koupit
ikdyž to bude asi fuška ....z činy
Ahoj, hledal jsem odkaz na ty čínské stránky, ale nějak to nemůžu najít. Ho Či Min je pěkně zašifroval.
MT 12-S
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od fapeko »

Naposled píše:
drumbas píše:na těch činskych strankach je origoš altik do těch jejich kopii k 750 a m72 a oni maji elektroinstalaci 12v takže alternator musi bit taky 12v
a neni třeba nic řešit ,upravovat jen koupit
ikdyž to bude asi fuška ....z činy
Ahoj, hledal jsem odkaz na ty čínské stránky, ale nějak to nemůžu najít. Ho Či Min je pěkně zašifroval.
Tady máš http://www.changjiang750sidecar.com/ a hod si to do překladače na google pokud neumíš anglicky(mě učili jen pa rusky) :lol:
Naposledy upravil(a) fapeko dne 19 dub 2012, 20:16, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Naposled »

Díky za adresu, velice inspirující stránky.
MT 12-S
Uživatelský avatar
máchal
Příspěvky: 28
Registrován: 11 lis 2011, 18:16

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od máchal »

Ty stránky jsou opravdu zajímavý a nejlepší je ten překladač vzpomněl jsem si na školu, když nám učitelka při angličtině říkala, že mluvíme jak opice v lese :lol: :D Nicméně mě zaujalo to olejové čerpadlo s "větším průtokem" jestli by to mělo pozitivní vliv na životnost agregátu?
Odpovědět