Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Ahoj,
Po letech zas jeden dotaz. Někdy zhruba před dvěma, nebo třema rokama jsem propálil u Dněpra píst. Nechal jsem si poslat nový z Kyjeva, přehonoval válce, namontoval a zadřel úplně brutálně pár metrů od garáže. Pak to rok, nebo dva stálo (ženatý se závazky ). Nedávno, tzn. asi před rokem jsem koupil replikový písty od Pavla Kučery, znova přehonoval válce, namontoval a jede to. Začal jsem zabíhat na bohatou směs, tzn. letos na jaře jsem ujel asi 50 km. To se nedalo. Tak jsem ochudil a když mi to manželka zas jednou dovolila, tak jsem začátkem léta ujel dalších asi 30 km. To už šlo. Včera jsem pod záminkou že jedu na nákup ujel zas pár desítek km a už to zas nešlo. No a moc nevim co s tim. Svíčky nový 15YC, zapalování seřízený, karburátory čistý, směs lehce bohatší, ale spíš už normál. V kopcích ve Středohoří nahoru a dolů na dvojku a trojku, z kopce brždění čtyřkou a jede celkem normálně. Ve vyšších otáčkách střílí, ale to možná bude chtít ještě trochu poladit směs na horko. Zato na rovině (podél Labe z Ústí do Lovosic) to bylo peklo. Za městem se rozjede normálně, nasadim cestovní osumdesátku až devadesátku (šel až zhruba na sto), po chvíli zvadne a musim na trojku a max. sedumdesát, spíš šedesát. Ale motor těsnej neni, nepřidírá se to, když vyřadim, tak normálně drží volnoběh, nechá se vytočit. Neni to jako přehřátí při záběhu. Prostě ztratí výkon. Pokud ho donutim se rozběhnout vyloženě násilim, tak zrychluje jakoby cukavě. Skoro to neni znát, ale akcelerace prostě neni plynulá. A je divně hlučnej. Podezřívám zapalování, ale co by tohle mohlo dělat? Že bych na tu bohatou směs během těch pár desítek km zničil nový svíčky? Neptal bych se a laboroval, stejně mě to čeká. Ale času je málo a chtěl bych stihnout aspoň konec sezóny. Tak doufám, že se třeba najde někdo s podobnou zkušeností.
Po letech zas jeden dotaz. Někdy zhruba před dvěma, nebo třema rokama jsem propálil u Dněpra píst. Nechal jsem si poslat nový z Kyjeva, přehonoval válce, namontoval a zadřel úplně brutálně pár metrů od garáže. Pak to rok, nebo dva stálo (ženatý se závazky ). Nedávno, tzn. asi před rokem jsem koupil replikový písty od Pavla Kučery, znova přehonoval válce, namontoval a jede to. Začal jsem zabíhat na bohatou směs, tzn. letos na jaře jsem ujel asi 50 km. To se nedalo. Tak jsem ochudil a když mi to manželka zas jednou dovolila, tak jsem začátkem léta ujel dalších asi 30 km. To už šlo. Včera jsem pod záminkou že jedu na nákup ujel zas pár desítek km a už to zas nešlo. No a moc nevim co s tim. Svíčky nový 15YC, zapalování seřízený, karburátory čistý, směs lehce bohatší, ale spíš už normál. V kopcích ve Středohoří nahoru a dolů na dvojku a trojku, z kopce brždění čtyřkou a jede celkem normálně. Ve vyšších otáčkách střílí, ale to možná bude chtít ještě trochu poladit směs na horko. Zato na rovině (podél Labe z Ústí do Lovosic) to bylo peklo. Za městem se rozjede normálně, nasadim cestovní osumdesátku až devadesátku (šel až zhruba na sto), po chvíli zvadne a musim na trojku a max. sedumdesát, spíš šedesát. Ale motor těsnej neni, nepřidírá se to, když vyřadim, tak normálně drží volnoběh, nechá se vytočit. Neni to jako přehřátí při záběhu. Prostě ztratí výkon. Pokud ho donutim se rozběhnout vyloženě násilim, tak zrychluje jakoby cukavě. Skoro to neni znát, ale akcelerace prostě neni plynulá. A je divně hlučnej. Podezřívám zapalování, ale co by tohle mohlo dělat? Že bych na tu bohatou směs během těch pár desítek km zničil nový svíčky? Neptal bych se a laboroval, stejně mě to čeká. Ale času je málo a chtěl bych stihnout aspoň konec sezóny. Tak doufám, že se třeba najde někdo s podobnou zkušeností.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Dave, nepěkně hovoříš o Dněpříkovi..... takový dotaz má mít nadpis a začínat nějak jako: ..... kolegové, mám před sebou takovou hezkou technickou výzvu ..... a potom teprve zdrženivě popsat některé - patrně zřídkavé symptomy, které tento stroj vykazuje..
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Ahoj Dave, zkusil bych sundat kryt zapalování, aby se zapalování lépe chladilo (předpokládám, že máš elektronické) a poté jinou cívku. Přeji hodně zdaru. Jo a ještě mne napadá, jaké jsi použil pístní kroužky? Zkus změřit kompresi až to nepotáhne. Já jsem měl kroužky, které postrádaly správnou pružnost a chovalo se to obdobně. Pak jsem si nechal v Buzuluku vyrobit nové a od té doby jezdím.
Jirka
Jirka
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Ahoj, Kdepak, mam tam furt kladívka. Kovářova kobyla chodí bosa. O víkend jsem se v tom vrtal a asi jsem opravdu za těch pár km zrakvil svíčky, s novejma je to lepší. Nicméně dobrý to furt neni. S těma kroužkama jsi mě teda trochu vyděsil. Měřit kompresi na horkym motoru se mi moc nechce. Najdu svářečský rukavice a zkusim.
Když se to s novejma svíčkama trochu rozjelo, tak jsem laboroval s karburátorama a vychází mi úplně nesmyslný nastavení (Pekary K68). Jehly úplně dole a když nastavim směs aby byl rozumnej přechod, tak mam vysokej volnoběh a nejde nastavit. Prostě jsem na dorazu a potřeboval bych dál. Takže asi dvě sady trysek .... To bude vopruz. Je to úplně jinej motor s těma novejma pístama. Nebo se na to vyseru. Na vožení dětí přes město na zmrzlinu to stačí takhle.
Když se to s novejma svíčkama trochu rozjelo, tak jsem laboroval s karburátorama a vychází mi úplně nesmyslný nastavení (Pekary K68). Jehly úplně dole a když nastavim směs aby byl rozumnej přechod, tak mam vysokej volnoběh a nejde nastavit. Prostě jsem na dorazu a potřeboval bych dál. Takže asi dvě sady trysek .... To bude vopruz. Je to úplně jinej motor s těma novejma pístama. Nebo se na to vyseru. Na vožení dětí přes město na zmrzlinu to stačí takhle.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Ahoj Dave, pokud máš kladívka, tak zkus přidat druhý kondenzátor paralelně k tomu prvnímu, nebo dej nový o správné kapacitě. Starý mohl snížit kapacitu a to by odpovídalo tomu chování. V nízkých otáčkách dobré, ve vyšších blbne.
Jirka
Jirka
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Tak jsem laboroval a laboroval až jsem utavil píst. Jelo to hezky, tak jsem to roztáh co to dá s rukou na spojce, kdyby se to hryzlo. Dalo to nějakejch 110, pohoda. Pak jsem zvolnil za osobákem na 80, chvíli jsem jel a ztráta výkonu, musel jsem na 3 a roztočit to, aby to jelo. Doma levej válec bez komprese, zapečenej horní kroužek, kus pístu utavenej. Tak zas přehonovat, letos už potřetí .... Najednou je to zas ve střednim pásmu vlevo chudý. Původní majitel levej píst propálil jednou, já už podruhý. On měl jiný karburátory, takže Pekarama to nebude. Asi z toho udělám dětem prolejzačku.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Vzdávají se jen slabé kusy, což ty doufám nejsi. Zkontroluj, zda ti někde nepřisává vzduch.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Já už jsem starej, slabej a opotřebovanej, ale hlavně ženatý se závazky
Připajdal jsem se s tim domů, změřil jsem teploty hlav, vlevo cca 140 C, vpravo zhruba 120 C. Svíčky vlevo bílá, vpravo černá. Obojí ale může bejt důsledek jízdy se závadou. Komprese vpravo dobrý, vlevo skoro nic. Ventilový vůle v pořádku. Dotažení hlavy zhruba v pořádku. Plovákovka čistá, tryska čistá, příruba karburátoru rovná, dotažená, těsnení v pořádku. Těsnění pod hlavou zmáčknutý jak má bejt beze stopy po podfukování. Ventily po očištění od kapiček hliníku dobrý. Předstih jsem ještě nekontroloval, ale nemyslim že bude ujetej. Tak kde to kurva je?
Můžu to složit, dát jehlu o zářez vejš a zkusit. Ale obávám se, že to dopadne stejně. Dřív jsem měl vlevo vyřazenej píst z Michalova Dněpra. Kvrdlal se v tom válci, kompresi to nemělo, jezdilo to na pekelně bohatou směs, ale jezdilo to leta letoucí bez problémů.
Připajdal jsem se s tim domů, změřil jsem teploty hlav, vlevo cca 140 C, vpravo zhruba 120 C. Svíčky vlevo bílá, vpravo černá. Obojí ale může bejt důsledek jízdy se závadou. Komprese vpravo dobrý, vlevo skoro nic. Ventilový vůle v pořádku. Dotažení hlavy zhruba v pořádku. Plovákovka čistá, tryska čistá, příruba karburátoru rovná, dotažená, těsnení v pořádku. Těsnění pod hlavou zmáčknutý jak má bejt beze stopy po podfukování. Ventily po očištění od kapiček hliníku dobrý. Předstih jsem ještě nekontroloval, ale nemyslim že bude ujetej. Tak kde to kurva je?
Můžu to složit, dát jehlu o zářez vejš a zkusit. Ale obávám se, že to dopadne stejně. Dřív jsem měl vlevo vyřazenej píst z Michalova Dněpra. Kvrdlal se v tom válci, kompresi to nemělo, jezdilo to na pekelně bohatou směs, ale jezdilo to leta letoucí bez problémů.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Tak už to zas vrčí. Ale pěkně jsem si naběh s kondenzátorem. Dal jsem novej ze SovMotCentra s tim, že Pavel Kučera má určitě nějakej spolehlivej zdroj kvalitních kondenzátorů. No, nemá. Stejnej šmejd jako všechny replikový kondenzátory co se u nás daj sehnat. Zapalovalo to jen na volnoběh a ještě blbě, je tam zas originál. Rozkuchal jsem ho, nějakej svitek tam byl, ale už od pohledu malej. Taková titěrnost prostě nemůže mít správný parametry. Bohužel dneska už nemá smysl obíhat vrakáče a tahat kondenzátory se stodvacítek, protože už tam žádný stodvacítky nemaj. A já už nemam zásoby :/
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Nemůže být rozdílný předstih mezi válci? Dněpr má dvouhrbou vačku na vačkové hřídeli.
Můžu ti dát laditelné zapalování Ignitech na hraní. To jezdí hezky v otáčkách ale zase funguje úplně na hovno na nízký volnoběh a při startování, kde si to očividně neporadí s příliš dlouhou dobou otáčky a sem tam to zapálí v půlce zdvihu.
Já jsem ho po roce hraní si s ním odpojil a vrátil se ke kladívku, než si seženu nebo vyrobím nějaký lépe fungující bezkontakt. Jediná výhoda toho ignitechu je aplikace pro PC/Windows (bohužel ne pro Android) kde se ten předstih velmi snadno nastavuje. Takže dobrá hračka.
Můžu ti dát laditelné zapalování Ignitech na hraní. To jezdí hezky v otáčkách ale zase funguje úplně na hovno na nízký volnoběh a při startování, kde si to očividně neporadí s příliš dlouhou dobou otáčky a sem tam to zapálí v půlce zdvihu.
Já jsem ho po roce hraní si s ním odpojil a vrátil se ke kladívku, než si seženu nebo vyrobím nějaký lépe fungující bezkontakt. Jediná výhoda toho ignitechu je aplikace pro PC/Windows (bohužel ne pro Android) kde se ten předstih velmi snadno nastavuje. Takže dobrá hračka.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dněpr bouchá, kouří, netáhne
Dobrej tip, dik, vacek par mam, zkusim promerit a pripadne prohazet.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz