Zdravím vás... na podzim jsem si koupil k 750v hezkém stavu již na v.dokladech od pána z Prahy,který na něm dorazil.... při první delší jízdě mi problikavala kontrolka dobíjení,tak jsem nechal u nás v Tp repásnout dynamo (relé jsem vyčistil,ale to vypadalo skoro nové),ale ta kontrolka teď svítí naplno..... otravoval jsem šikulu z Ostravy,který tam ma i video postupu nabuzení dynama,ale
když jsem měřil dynamo,tak nevyrábí a nechápe to ani pán,co ho repasoval.... vyrábí pouze s obráceným směrem otáčení a ve správném směru dává jen asi cca 4,9v.... (mínus mám na kostře) a kontrolka samozdřejmě svítí naplno... zkoušel jsem to přímo v motorce s relátkem,kde jsem ťuknul bez klíčku kotvičkou k nabuzení a taky bez relé.... fakt už nevím.... budu rád za každou pomoc.... díky.... 608 434143 .... pokud by někdo chtěl přijet to rozhýbat,rád mu to zaplatím....
K 750- nedobijí mi repasované 6v dynamo
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: K 750- nedobijí mi repasované 6v dynamo
To je divné. Pokud si to dobře pamatuji, dynamo by při obráceném směru otáčení nemělo dávat nic, protože se samo odbuzuje - generované napětí působí v budící cívce proud v opačném směru potlačující magnetický tok. Pro změnu směru otáčení je potřeba přepólovat buďto pouze budící cívku nebo pouze rotor. Ne oboje jako při změně celkové polarity dynama.
Možná pán při repasi prohodil dráty od budící cívky, nebo navinul novou v opačném směru.
Možná pán při repasi prohodil dráty od budící cívky, nebo navinul novou v opačném směru.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: K 750- nedobijí mi repasované 6v dynamo
Moc diky za pomoc.... já ten váš nápad poslal tomu pánovi a takhle.mi odepsal,tak uvidìme..... osobně si taky myslím,že to bude nějaká finta v tom,jak to dynamo nabudit.... už mě taky napadlo tam dát později těch 12v z polska .... takhle mi pán odepsal: Zdravím, kotvu jsem previnul, úplně na jinou stranu než je v originále. Pustím dynamo přidám buzení a dává mi to 11 volt do minusu. Když otočím kabliky na cívce tak mi dává 5 volt do plusu. Dobrý poznatek je ten ze zkusím prebudit cívku statoru s odpojenou kotvou. 