Rozladění motoru 650
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Rozladění motoru 650
Zdravím,
před nedávnem jsem měnil na levém válci těsnění pod hlavou, jinak jsem se hrabal jen v altíku a zadním převodu. Motor jsem měl jakštakž vyštelovanej, ale v nádrži jsem měl jen na dně benzínu. Zajel jsem si pro benzín do kanystru a po nalití se motor celej rozšteloval, nešel do otaček, dusil se a hlavně ze spojů výfuku začal téct benzín. Sání utěsněno jak jen to na těchto strojích jde, karbeci čínský K-68, zapalování původní, motor OHV 650. Začalo téct i pod druhým těsněním hlavy, tak jsem to sundal a na levým pístu byl velkej nános bordelu. Shodil jsem válce a na stranách pístu u čepu je to očouzený, nezdá se mi to OK, ale nejsem zas takovej odborník. Celý sem to rozhodil, přetěsnil a složil.. A teď se to bojím nastartovat. Taky se mi zdálo, že po vypuštění oleje byl cítit benzínem.
Budu rád za jakékoliv rady a tipy, děkuji
Viz foto:
[attachment=7]DSC_1013.JPG[/attachment]
[attachment=6]DSC_1014.JPG[/attachment]
[attachment=5]DSC_1015.JPG[/attachment]
[attachment=4]DSC_1016.JPG[/attachment]
[attachment=3]DSC_1017.JPG[/attachment]
[attachment=2]DSC_1018.JPG[/attachment]
[attachment=1]DSC_1019.JPG[/attachment]
[attachment=0]DSC_1021.JPG[/attachment]
před nedávnem jsem měnil na levém válci těsnění pod hlavou, jinak jsem se hrabal jen v altíku a zadním převodu. Motor jsem měl jakštakž vyštelovanej, ale v nádrži jsem měl jen na dně benzínu. Zajel jsem si pro benzín do kanystru a po nalití se motor celej rozšteloval, nešel do otaček, dusil se a hlavně ze spojů výfuku začal téct benzín. Sání utěsněno jak jen to na těchto strojích jde, karbeci čínský K-68, zapalování původní, motor OHV 650. Začalo téct i pod druhým těsněním hlavy, tak jsem to sundal a na levým pístu byl velkej nános bordelu. Shodil jsem válce a na stranách pístu u čepu je to očouzený, nezdá se mi to OK, ale nejsem zas takovej odborník. Celý sem to rozhodil, přetěsnil a složil.. A teď se to bojím nastartovat. Taky se mi zdálo, že po vypuštění oleje byl cítit benzínem.
Budu rád za jakékoliv rady a tipy, děkuji
Viz foto:
[attachment=7]DSC_1013.JPG[/attachment]
[attachment=6]DSC_1014.JPG[/attachment]
[attachment=5]DSC_1015.JPG[/attachment]
[attachment=4]DSC_1016.JPG[/attachment]
[attachment=3]DSC_1017.JPG[/attachment]
[attachment=2]DSC_1018.JPG[/attachment]
[attachment=1]DSC_1019.JPG[/attachment]
[attachment=0]DSC_1021.JPG[/attachment]
Dněpr MT 11
Re: Rozladění motoru 650
Podle fotek to me napadaji tyto problemy:
1) Tvorba smesi, je to proste bohaty. Proto mas benzin v oleji (krouzky to neudrzi) a taky tece do vyfuku atd.
2) Pak me napada jeste problem se zapalovanim - dava ti jiskru svicka i pod tlakem a obecne jestli zapalko funguje jak ma. Casto je to ve svikach
navic pokud mas Brisk, to je risk 
3) Tesnost pistnich krouzku, mas velky profuky do karteru a nemas dostatecnej tlak ve valci k zapaleni smesi - mimochodem ten valec uz nevypada moc pekne a honovani by urcite ocenil
4) Tesnost ventilu - nalij technicky benzin do saciho/vyfukovyho kanalu a koukni jak ventil rosi/tece - kdyztak jen rozperuj a pak zabrus sedlo pastou na ventily
Muj tip je bod 2... pac je divny ze bys mel problem s obema karburatorama, psal jsi ze se to projevilo i na druhym valci, ale u techto stroju clovek nikdy nevi. Hlavne nezmatkovat a nedelat nekolik veci najednou, ale pekne krok po kroku.
1) Tvorba smesi, je to proste bohaty. Proto mas benzin v oleji (krouzky to neudrzi) a taky tece do vyfuku atd.
2) Pak me napada jeste problem se zapalovanim - dava ti jiskru svicka i pod tlakem a obecne jestli zapalko funguje jak ma. Casto je to ve svikach
3) Tesnost pistnich krouzku, mas velky profuky do karteru a nemas dostatecnej tlak ve valci k zapaleni smesi - mimochodem ten valec uz nevypada moc pekne a honovani by urcite ocenil
4) Tesnost ventilu - nalij technicky benzin do saciho/vyfukovyho kanalu a koukni jak ventil rosi/tece - kdyztak jen rozperuj a pak zabrus sedlo pastou na ventily
Muj tip je bod 2... pac je divny ze bys mel problem s obema karburatorama, psal jsi ze se to projevilo i na druhym valci, ale u techto stroju clovek nikdy nevi. Hlavne nezmatkovat a nedelat nekolik veci najednou, ale pekne krok po kroku.
-
krovak.xixao
- Příspěvky: 45
- Registrován: 01 bře 2015, 12:28
Re: Rozladění motoru 650
Ahoj,
podle toho co vidím to vypadá spíš tak, že jsi umýval motorku (asi wapkou) a pak jí jen nechal oschnout a zatlačil někam pod střechu. Taky jsme několikrát mudrovali jak je to možné, že máme takhle vyrezlé válce a oba zrovna dole. Pak nám došlo, že ve chvíli, kdy se tam dostane voda při mytí motorky a pak se motorka nechá uschnout, uschne to i ve válci a začne to pomalu papat válec. Od toho se potom samozřejmě odvíjí další problémy, protože pístní kroužky nezvládnou utěsnit nerovný povrch, tak ti začne jít olej do spalovacího prostoru a také směs se dostane pod píst. Pak to samozřejmě nedělá dobře ani oleji, ani svíčce a celkově to jde pomalu ale jistě do kopru. Od doby kdy po umytí motorku vždy nastartujem a necháme chvíli vrčet s tím už problémy nejsou.
Zkontroluj těsnost ventilů a oprav válce (zalapovat nebo výbrus, když to bude moc) a problémy by měli ustat. Jinak když měníš těsnění pod hlavou tak ho vyžíhej a dej si pozor na rovnost ploch (škrábance a rýhy), jinak se tomu moc těsnit nechce.
Přeji hodně zdaru
Lukáš ze Šumavy
podle toho co vidím to vypadá spíš tak, že jsi umýval motorku (asi wapkou) a pak jí jen nechal oschnout a zatlačil někam pod střechu. Taky jsme několikrát mudrovali jak je to možné, že máme takhle vyrezlé válce a oba zrovna dole. Pak nám došlo, že ve chvíli, kdy se tam dostane voda při mytí motorky a pak se motorka nechá uschnout, uschne to i ve válci a začne to pomalu papat válec. Od toho se potom samozřejmě odvíjí další problémy, protože pístní kroužky nezvládnou utěsnit nerovný povrch, tak ti začne jít olej do spalovacího prostoru a také směs se dostane pod píst. Pak to samozřejmě nedělá dobře ani oleji, ani svíčce a celkově to jde pomalu ale jistě do kopru. Od doby kdy po umytí motorku vždy nastartujem a necháme chvíli vrčet s tím už problémy nejsou.
Zkontroluj těsnost ventilů a oprav válce (zalapovat nebo výbrus, když to bude moc) a problémy by měli ustat. Jinak když měníš těsnění pod hlavou tak ho vyžíhej a dej si pozor na rovnost ploch (škrábance a rýhy), jinak se tomu moc těsnit nechce.
Přeji hodně zdaru
Lukáš ze Šumavy
Re: Rozladění motoru 650
Ahoj,co vzít v úvahu to,že před tankováním ti to běželo,po už to blblo. Třeba jsi měl smůlu a natankoval jsi nějakou sra--u.Kouknul bych na karbce a pak teprv dělal rozborku motoru...
Re: Rozladění motoru 650
Natankování - zvýšení hladiny paliva v nádrži - větší tlak na jehlové ventilky, které začaly protékat a pouštět více paliva do motoru.
Rozhodně není normální, aby tekl benzin z výfuku...
Rozhodně není normální, aby tekl benzin z výfuku...
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Rozladění motoru 650
Vypadá to na problém se svíčkou nebo se zapalováním - jeden válec asi nepálil a benzin přez něj protékal...
M-72 r.52 side - černá
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
Re: Rozladění motoru 650
Děkuji všem za rady, sehnal jsem stary svíčky PAL N14 a vyměnil benzin a nastartoval na prvni drc. Ještě se chci zeptat na jednu věc. Z pravyho valce jde kouř černej jak bota, zatímco z levýho krásnej do šeda.. Bohatost směsi? Jak prosím pořešit? Utáhnout/povolit?
Děkuji
Děkuji
Dněpr MT 11
Re: Rozladění motoru 650
Ave Mistře,
u mně to samé provedlo pouze povolené sedlo proti jehle v karburátoru.
u mně to samé provedlo pouze povolené sedlo proti jehle v karburátoru.
MT 12-S