Benzín 100 oktanů
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Benzín 100 oktanů
Máte někdo zkušenosti ze 100 oktanovým benzínem (mají ho na Benzině) nejsou v něm příměsi (ta zelená sračka co vše zasviní) v motocyklovkách ho doporučují hlavně na zimu a jarní start. Ale pro novější stroje, vydrži to motor dněpr? (propálení pístu a pod???)
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín 100 oktanů
já ho dávám na zimu do všech strojů co mám sekačka- čzty jawy a ruský spodák . Od té doby nemám problém na jaře cokoliv nastartovat a o čištění karbcu ani nemluvím. Ale dávám vždy tak čtvrt nádrže na zimu a najaře to projedu a natankuju do plna naturalem . Ale co to udělá po dlouhodobém používání čistě na 100 oktanů ti nepovím protože to nevím . Nemám vyzkoušeno a zkoušet nebudu bo sv motor má co dělat aby využil klasiku natož 100 oktan 
Re: Benzín 100 oktanů
Dík za odpověd, na zimu už budu dávat vždy, já mám ohv rok 97 vyjíždím jen občas, tak by to pro mne bylo řešení na něj jezdit furt _ nic by se nezasíralo, ale jak píšeš, aby to vydržel jsou tam pak větší teploty a tlaky...
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Benzín 100 oktanů
Co to je za bláboly - stooktanový benzín, větší tlaky, větší teploty, proto propálené písty....
Oktanové číslo s výše citovaným NEMÁ VŮBEC co dělat!!
Oktanové číslo zjednodušeně řešeno určuje POUZE větší či menší odolnost proti samozápalům, resp. tzv. detonačnímu spalování/zážehu. S ničím jiným (pro praktického motoristu důležitým) to nesouvisí.
To, že na nějaký druh/značku paliva motor jde lépe/hůře je dáno pouze jeho složením, resp. obsahem různých sajrajtů/aditiv. S OČ to nemá vůbec nic společného, pokud ovšem jeho hodnota odpovídá min. potřebě motoru (jízda na technický benzín tuto podmínku u čtyřdobého motoru obvykle nesplňuje, zatímco doutakt starého typu jej spaluje se stejnou grácií, jako tu opěvovanou a obávanou Vervu (pročpak asi, víme???), a dokonce jede i do kopce, přestože má jářku pouze nějakých 60 oktanů a neměl by tedy mít "tlaky" a "teploty" skoro žádné
)!
Jakž takž bychom se ještě mohli v jistém vztahu k OČ bavit o průtahové době paliva, která by ev. MOHLA (!!) způsobovat vyšší namáhání výfukových ventilů, ale to je tak všechno (kromě té odolnosti proti samozápalům, samozřejmě).
Doporučuji nastudovat o problematice něco z hodnověrných (papírových převážně) podkladů. Fóra internetová či z provozoven RaJ nižších cenových skupin k nim povětšinou nepatří, bohužel
Oktanové číslo s výše citovaným NEMÁ VŮBEC co dělat!!
Oktanové číslo zjednodušeně řešeno určuje POUZE větší či menší odolnost proti samozápalům, resp. tzv. detonačnímu spalování/zážehu. S ničím jiným (pro praktického motoristu důležitým) to nesouvisí.
To, že na nějaký druh/značku paliva motor jde lépe/hůře je dáno pouze jeho složením, resp. obsahem různých sajrajtů/aditiv. S OČ to nemá vůbec nic společného, pokud ovšem jeho hodnota odpovídá min. potřebě motoru (jízda na technický benzín tuto podmínku u čtyřdobého motoru obvykle nesplňuje, zatímco doutakt starého typu jej spaluje se stejnou grácií, jako tu opěvovanou a obávanou Vervu (pročpak asi, víme???), a dokonce jede i do kopce, přestože má jářku pouze nějakých 60 oktanů a neměl by tedy mít "tlaky" a "teploty" skoro žádné
Jakž takž bychom se ještě mohli v jistém vztahu k OČ bavit o průtahové době paliva, která by ev. MOHLA (!!) způsobovat vyšší namáhání výfukových ventilů, ale to je tak všechno (kromě té odolnosti proti samozápalům, samozřejmě).
Doporučuji nastudovat o problematice něco z hodnověrných (papírových převážně) podkladů. Fóra internetová či z provozoven RaJ nižších cenových skupin k nim povětšinou nepatří, bohužel
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
-
jjj
Re: Benzín 100 oktanů
Benzina neprodává 100 oktanový benzín -Verva 100 má 98 oktanů. Na menší spotřebu, nižší tření, vyšší výkon a podobné nevěřím (resp. nepoznám to). Víceoktanové palivo nevyužiju. Pro mě je důležité toto (viz web Benziny): "VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi." Nemám problém se zalepeným karburátorem, na jaře nemusím ředit čerstvým benzínem, nastartuju i po delší době (např. když vynechám sezónu). Vyšší cenu vzhledem k malému nájezdu neřeším. Pokud bych ročně najížděl desetitísíce km, pak je zbytečné tankovat Vervu. A než se rozhoří diskuse o zbytečnosti tankování Vervy tak rovnou přiznám, že s normálním benzínem by to asi taky takhle fungovalo, ale nechce se mi to zkoušet:-)