K-750 spotreba 12l na 100km

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Ahoj, prosim o radu, co mam blbe...
Jeste musim dodat ze jsem uralackej zacatecnik, drive jsem mel (teda jeste mam) jawy ;)
Loni se mi podarilo kompletne zprovoznit K-750, chyta paradne za studena i tepla, tahne do cela dobre, akorat na ctyrku jede tak od 60 km/h do cca 75 km/h a pak je uplne mrtvej a nezrychluje. Navic zere pri 50-60km/h 12l na 100km.
Karburatory mam K-302 ( Made in CCCP) a premyslel jsem tedy i o tech cinskych K37 (PZ28). Svicky maji krasnou cerveno-hnedou barvu. Ani valce se nijak nehadaji, prijde mi ze je to vcelku vklidu. Da se to nejak rozumne naladit aby to bralo treba do 8 l na 100? A na rovince bych rad jel i 80 km/h :D Jak je to treba s nastavenim predstihu? Da se s tim trochu laborovat? Zapalko tam je puvodni... Taky jsem si jeste vsiml, ze levej vyfuk je rozpalenej a pravej mnohem studenejsi, predpokladam ze ten rozpalenej je moc chuda smes a ten chladnej bude bohatsi smes.
Dale se mi zda, ze zadni diferak je po 20km dost rozpalenej vcetne bubnu na kole. Je to normalni a mam byt v klidu nebo je taky neco spatne (vymezeni vuli soukoli, pridreny loziska apod.). Olej tam mam novej dle navodu 0,18 litru.
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od bobanbob »

mé káčko se chovalo stejně :D kup od fapeka bezkontakt a karbce a budeš čumět jak to frčí a nechlastá 8-)
ten zadní převod se hodně hřeje hlavně kvůli brždění . vyzkoušej těch 20 km ujet jen na přední brzdu . pak se uvidí .
Boldrik-1945
Příspěvky: 122
Registrován: 06 črc 2015, 12:02
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od Boldrik-1945 »

tak tak,dej tam karbece a bezkontakt od fapeka,já mám taky káčko,ale s původním zapalováním a karbecema-plně naložený až přetížený mě to žralo do 8 litrů.Budeš asi dlouho laborovat s karbecama než to seřídíš,ale stojí to zato.A jak si na tom z dobíjením?
Yamaha virago xv 750
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

DIky za rady... Nejak jsem to predpokladal ze budu objednavat karbece :) S tim zapalkem pockam na druhy kolo, rozhejbu to s novyma PZ28, udelam testovaci jizdu a uvidim zda pujdu i do bezkontaktu...
Dobijeni asi v poho (krome obcas se zasekavajiciho puvodniho relatka, ktery poklepem zprovoznim), na volnobeh po startu a vetsinou i bezne na volnobeh kontrolka sviti, po pridani plynu zhasne, svetla sviti v poho a baterka taky je nabita (kdyz nedobijelo tak po par km byla vytlucena).
A zaroven zkusim tedy jet i bez brzdeni zadni brzdou, jestli se ten diferak bude tak prehrivat. ;)
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Prvni poznatky co se tyka prehrivani diferaku vzadu - kdyz nebrzdim zadni brzdou (popr. jen v nouzi, pac predni brzdi taky na hovno jako ta zadni), tak to neni tak rozpaleny. Ale i tak to hreje, ma to tak 40-50°C, ruka se na tom dlouho udrzet neda... Mate to tak stejne nebo je to normalni? Jasny ze to nebude studeny, ale tipoval jsem jen lehce zahraty - aby se na tom udrzela ruka dyl. No a samozrejme cim teplejsi, tim vic z toho tece olej... Ale to poresim novym tesnenim.
Karburatory PZ28 Cina vcera dorazili, takze mam zabavu na vikend :D
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

ten diferák je hlavně o soukolí a jeho nastavení zuby musí zabírat na střed jak hrušky tak kola to je potřeba nastavit a dále velmi důležitá věc musí mít alespoň minimální vůli. to znamená, že jestli máš ruské soukolí a ne na zakázku dělané tak musíš najít otáčením kde to má nejmenší vůli a na tu to sesadit = buď hrušku posunout ke kolu nebo když vůle není tak od kola nebo naopak. ovšem musí být zachováno to že zuby jdou na střed. při přesnosti výroby bude v jednom místě vůle jako prase a naproti např. bude ta minimální vůle kterou jsi nastavil. pozor nejde to nastavit na jedné otáčce protože hruška má 8 zubů a kolo 35 takže to není dělitelné beze zbytku. jednoduše otáčej a otáčej a nastavuj podložkama vůle. až se ti to povede tak ujedeš 200 kiláků a na diferáku udržíš ruku. pokud to samozřejmě nerozpálíš brzdama. a taky se hned mrkni na ten nový olej co jsi tam nalil pokud tam budou okuje tak se šmelcujou kola a nastavit to budeš muset hned aby jsi nezničil kola. tohle chce trochu citu. já jsem dal do mašiny kola na zakázku mám je tam už 1200km a olej bez známek zbytků ocele z kol. a ještě jsem dával zátku s magnetem aby se případné ocelové okuje zachytili na magnetu.
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

No jelikoz jsem to privezl z Ruska, tak je na tom stroji ruska vyroba vsechno :) Takze myslim ze postupem casu budu stale vychytavat neduhy ruske vyroby, tak jak budou jizdou prichazet ;)
No kazdopadne me ted ceka prezouvani zpuchrelych pneu 3,75-19 take ruske vyroby a pri ty priloezitosti zkounu ten diferak. Zatku s magnetem tam mam, tak se schvalne mrknu kolik zeleznyho srotu tam na ni je.
Jeste k ty vuli a vymezeni podlozkama, jsou to nejaky specialni podlozky? Abych si je kdyztak poridil... Pokud se daji pouzit nejaky standardni popr. je mozna uprava brousenim, tak to zvladnu svepomoci v dilne.
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Karburatory PZ28 jsem namontoval a dle navodu fapeka jsem nastavil do zakladu... Chytlo to na druhy naslapnuti, volnobeh drzelo. Za jizdy to nebylo ono, pri vyssich otackach to kaslalo a vynechavalo. Ale je pravda ze mnohem lip to reaguje na pridavani plynu. Pak trochu jsem ubral na bohatosti povolovanim toho sroubu bohatosti (podle navodu fapeka jsem pochopil, ze plne utazenej je to nejbohatsi a povolovanim se to ochuzuje), tim se zvedly otacky, ktery jsem snizil soupatkem... No jeste si s tim pohraju, protoze se mi zda ze mam stale levej valec teplejsi nez pravej. Dale bych rad aby se mi valce "nehadali" a jeli stenomerne.
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Zdravim vsechny a prosim zase o radu... Asi 2 hodiny jsem se snazil naladit karburatory. Delal jsem to dle fapeka, ale nejak to na moje kacko nezabira... Po pridani plynu to ma diry jak kdyz to vynechava.
Jehla uplne nahore, sroub bohatosti jsem zkpusel i uplne utahnout, pak zase postupne povolovat a nemuzu se zy diry po pridani plynu zbavit. Nejhorsi pro motor je prudky pridani, pokud pridavam pozvolna tak docela uz v pohode. Aktualne mam nastaveno tedy jehlu uplne nahore a sroub bohatosti na 1 otacku z pozice utazeni. Volnobeh jsem snizil tak aby mi prosvecovalo dobijeni. Za tepla chytne, za studena taky a vlaznej motor taky chyta.
Zapalkem to nebude, ty puvodni karburatory takovyhle diry nemely, prislo to az s novyma PZ28, navic ta dira jde karburatorem ovlivnit.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od host »

Ty karburátory jsou přesně na tenhle motor! Jaký máte nastavený základní předstih, resp. je palec na vačce ve správné poloze? Nebo neubírá trvale ten ruční korektor? Pro plný výkon musí být vždy nadoraz v poloze "pozdněje" a pro start ubírat. Na tyhle karbce ten motor prostě jít musí.
Pokud výrazně nekope při nášlapu, aniž ručně uberete předstih, má málo. Ale při tom kopání bacha na kliku.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Palec je ve spravne poloze, desticka v zapalovani jede podle rucniho nastaveni predstihu spravne az na dorazy. To jsem kontroloval. Odtrh je na jedne vacce 0,5 a na druhy vacce hodne z tuha vsunu merku 0,55 - to se mi zda taky v poho.
Pri startu kdyz neuberu predstih tak to vetsinou kopne, tudiz na start vetsinou uberu a chytne v klidu. Ono to teda chytne i kdyz predstih neuberu.
Ja uz i podezrival pumpu ze maj nejakej blbej benzin, ale auto s motorem 1,8TSI to zere v poho, tak to rusky motorka musi sezrat taky...
Vzduchovej filtr jsem taky rozebral a vypral v bezinu ty dratenky a zkontroloval hladinu oleje v tom fitru...
Ventilovy vule jsem delal v zime (oba ventily jsem nastavil na 0,2) a pak skoro nejezdil.
Jo a predtim jsem zapomel dodat, ze stale mam levou stranu mnohem teplejsi nez pravou, staci si dat ruce za vyfuk a je to krasne cejtit.
Co jehla? mam ji uplne nahore, nezkousel jste nekdo laborovat i s vyskou jehly? nebo je to utopie ji davat nize?
Beowulf
Příspěvky: 17
Registrován: 14 zář 2016, 14:33

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od Beowulf »

Tak to nevím. Já ne těch karbecech udělal základní nastavení dle fapeka a šlape to nádherně. Jen jsem stáhl volnoběch. Na bohatost jsem nemusel sáhnout. Svíčky jsou šedočené. Ale mám bezkontakt.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od host »

Díra při rychlém přidání plynu je obvykle příznakem chudé směsi, málo benzínu. Jde o to, jak je velká....
I můj motor malou dírku má, když za jízdy třeba 50 km rychlostí dám naráz plnej, tak motor na zlomeček sekundy zaváhá. Ale jinak ne. Tohle chování se zhoršuje se spouštěním jehly dolů, tedy s ochuzováním směsi.
Nezkoušel jste za chodu motor přeplavit (aspoň na jednom válci), jestli se to nezlepší??
Jinak 1 otáčka šroubů bohatosti je i skoro moc, si myslím. To je dost chudé nastavení....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od lenoch »

Me to taky prijde ze to je chudy, ale tahle chuda smes pri pridani prudsim plynu se projevuje spise blbe nastavenou jehlou, ale ja ji mam uplne nahore...
Tamten sroub bohatosti ma spise vliv na castecny rezimy... Mozna se zda ta 1 otacka moc chuda, ale tam se mi to chovalo nejlip a opravdu dira je tak 1 vterinu a pak se to chytne a frci. Jeste jsem teda nezkousel dat plnej a hnat to na trojku do kopce, treba se jeste budu divit jak to nepojede. Taky je zajimavy, ze na volnobeh kdyz obohacuju sroubem, tak otacky klesaji (ulejva se to) a kdyz povoluju tak rostou a tak na 3-4 otackach sroubu prestanou rust a dale se to pak zhorsuje a opet kolabuje i volnobeh. Bohuzel ve vsech techto rezimech tam zustava dira...
No a ze vyfukjovy plyny jsou na levym horky a na pravym studeny, to taky neni dobre. Ale nepodarilo se mi ten levej nastaveni ochladit a pravej zase nastavenim oteplit :(
Jeste me napadlo zvetsit hlavni trysku, prehled der v tryskach tu je na foru, tak bych to zkusil. Kdyz by se to uplne podelalo, tak ji zakapnu cinem a vyvrtam na puvodni prumer a tvar.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: K-750 spotreba 12l na 100km

Nový příspěvek od fapeko »

Doporučuji přečíst 10X a jak to nepomůže tak vypít 1L vodky a znova číst když ani to nepomůže ,tak požádat někoho kdo má ten mechanický um http://dneprmoto.cz/unnamed/rady-jak-na ... k-37-pz-28
Když se nikdo nenajde kdo má ten mechanický um ,tak motorku určitě neházet do Modřanské rokle (tam by ji hned vytáhli Davy z Michalem) ,protože problém je v "pazurach" daného mechanika a ne v karburátorech
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Odpovědět