Záhadné chování motoru

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od host »

Motor SV, nové karburátory PZ28 s vyměněnými plováky za mosazné (stejných rozměrů, jako původní plast), zapalování bezkontakt (od kolegy fapeko), červené kabely s měděným jádrem, odrušené bakelitové (nové) botky. Karburátory nastaveny na cca 3/4 otáčky šroubu bohatosti a přiměřený volnoběh. Pod karburátory izolační podložky, faleš nesaje.
V podstatě z ničeho nic se začal motor chovat naprosto divně. Start zastudena OK, jízda prvních pár km také. Volnoběh drží, reakce na plyn přiměřené. Po zahřátí tak 4 km jízdy jemné doladění volnoběhu, motor reaguje citlivě a očekávaně na oba šroubky. Potud vše dobré, ALE.
Po delší době jízdy, pravděpodobně poté, kdy se rozpálí celý motor a nejen válce, se občas začnou dít věci tohoto typu:
- motor absolutně nelze nastartovat (s plynem, bez plynu, po přelití, prostě nijak), maximálně jednou za 20 šlápnutí střelí do sání či kopne (jiskra na vyšroubované svičce je); nebo
- volnoběh se stane nepravidleným, trhaným a je třeba pomáhat plynem, pokud nevystihnu správný okamžik, motor rázem zdechne, jak když se vypne elektrika; poté následuje chování popsané výše; motor v tomto stavu skoro vůbec nereaguje na snahu o seřízení karburátoru, na šroub bohatosti vůbec; nebo
- motor volnoběh jakž takž drží bez pomoci, najednou se otáčky samovolně skokově sníži, že motor sebou jen škube (jak když někdo odpojí jeden válec) a po několika sekundách samovolně zdechne; nebo
- po i velice jemném přidání plynu z toho trhavého volnoběhu (např. snaha o rozjezd) motor okamžitě rázem zdechne, natočit nelze....; nebo
- odstavím teplý stroj (pumpa. obchod atd) - a už nenatočím ani za Boha; nebo
- při zpomalení jízdy např. při odbočování, výjezdu z kruháku, nízké otáčky, snaha o akceleraci, po přidání plynu motor okamžitě zdechá, nepomůže ubrat, podřadit, prostě už nechytne, natočit nelze.

Pod plynem se chová zcela normálně. Po vychladnutí, pokud karburace ve snaze napravit chování výše úplně nerozhodím, je vše normální - natočím, doladím co jsem o den dřív rozházel, jedu a pokud jedu někam dál, skončím jak popsáno. Můj věk mi bohužel už nedovoluje častější a delší vycházky nad kilometr, spojené s tlačením takto těžkého motocyklu při návratu domů....
Karburace několkrát venku, detailně vyčištěny, dány zpět, seřízeny - a znova.
Docela začínám mít podezření na zapalování, že jak se rozpálí, nejde; demontovat ho zatím nechci...
Už jsem nějaký motor ve svém životě viděl, ale tohle jsem fakt nezažil. Začátek toho všeho "z ničeho nic" po odzimování.

Nemá někdo nějaký nápad....? :idea:
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od lenoch »

Podle popisu znam podobne chovani na aute... Problem byl na ventilech - ztrata komprese. Zkus zmerit kompresi za tepla a za studena. Komprese by se na valcich nemeli moc lisit. Ani neni tak dulezita (i kdyz samozrejme taky je) maximalni hodnota jako rozdil mezi valci. Netusim kolik nameris na K-750, ale na autech se hybe kolem 14-17 bar, kdyz je to vcajku a rozdily mezi valcema byvaji do 1,5 bar.

Zkus treba jeste zkouknout vuli ventilu, ta se za tepla vymezi a pokud mas malou, ventil zustava otevreny - nejen ze to nejede a dela takovyhle kraviny, hrozi zaroven i podpaleni ventilu.
Boldrik-1945
Příspěvky: 122
Registrován: 06 črc 2015, 12:02
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od Boldrik-1945 »

kabely ke svíčkám včetně fajek neodrušené,a co se týče toho motoru mě napadá dobíjení.Taky sem s tím měl problémy.Zapalování mám bezkontakt od fapeka a dobíjení vyřešeno baterkou z auta 12V-77AH,Baterka v sajdě za sedačkou,přes vypinač natvrdo do bezkontaktu a vše super.Dokonce to jede podstetně líp,než na 6V.
Yamaha virago xv 750
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od host »

Mechanickou příčinu vylučuji, komprese jest dostatečná za všech okolností, dobíjení též OK. Tady se nezměnilo nic od stavu, kdy vše fungovalo, jak má.
Zastávám heslo "zázraky se nedějí", ale tady už skoro jo.....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
lenoch
Příspěvky: 81
Registrován: 14 kvě 2017, 18:38
Bydliště: Kosmonosy

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od lenoch »

Ja bych asi mechanickou zavadu nevylucoval... Pokud hazi jiskru pravidelne a mas tam bezkontakt, tak tam zakopanej pes nebude... Kerbece mas novy, predpokladam ze neucpany bordelem ;) a sestelovany, tam taky problem nebude. Ale podle toho co pises to vidim na ztratu komprese. Co treba jeste tesneni pod hlavou a pod valcem? Zkus dotahnout ty matice co drzi valec u bloku motoru, me se obcas povolovaly a poznal jsem to tak ze to strilelo jako prase... I prasklej krouzek muze delat takovyhle potize a fouka ti to do karteru...;
Kazdopadne ti to nezavidim, tyhle opravy jsou naprd, kdyz to obcas jede a za chvili vubec (jako treba fichtl nebo trabant - tam se to stava bezne).
Drzim palce s analyzou a pak dej vedet co to bylo, at vime i ostatni jak pripadne resit :D
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od fapeko »

Napoj bezkontakt na tvrdo na baterku a vše přestane .Problém máš v elektrice (dobíjení,spínačka,dynamo, kabely)
Ještě bych dal nové svíčky Brisk N17YC ,taky mě už hodně potrápily ,když byli přehřáte
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od Jirka-hk »

...úplně stejně se projevuje přehřátá cívka od zapalování- zkus jí vyndat ven z pod deklu...
třebas jí ještě neupek...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od host »

Díky za postřehy.
I já se čím dál víc kloním k té cívce a její ztrátě funkčnosti po ohřátí. Něco podobného, jako cívky třeba ČZ150 a podobných derivátů magnetových zapalování. Cívka je originál od toho zapalování od kolegy fapeka, skutečně je pod krytem. Ale řadě z vás tam přece funguje bez problémů??
Dobíjení, spínačku (nyní vyměněna za úplně novou, ale bez vlivu na danou věc), stejně jako povšechný mechanický stav motoru na 99,9% jako příčinu vylučuju.
Navíc - jednou jsem problém vyléčil demontáží staré odrušené fajfky a přímým napojením kabelu na svíčku, stačilo na jednu. Přes fajfku 10kOhm jiskra ani ťuk, napřímo na kabel okamžitě šla. Myslel jsem, že je v háji ta fajfka, zahodil jsem ji a dal obě úplně nové....
Neporadil by prosím někdo (kol. fapeko?), kde co možná rychle sehnat novou dvouvývodovou ověřenou cívku k bezkontaktu....? Ještě jednou díky!
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od fapeko »

S těma cívkami pod víkem nejsou žádné problémy oproti těm z ignitechu a za ty roky snad na ně nebylá žádná reklamace krom mechanického poškození .Cívku novou ti můžu poslat hned zítra jestli chceš ,ale jak jsem psal napojil bych ten bezkontakt zvlášt na baterku mimo okruh elektroinstalace dynama atd. a dal tam ty svíčky Brisky N17YC včetně neodrušených fajfek a musí to jet!!
Ten bezkontakt začíná blbnout v létě kdy jsou vysoké teploty a není pod něj daná ta termoizolační podložka,ale to se projevilo až po ujetí 200km kdy ten motor byl opravdu nažhavený a stačilo počkat 15 min.až to vychladne a motorka jela zase jak za mlada.Taky záleží jak ti to pálí ,pokud ty svíčky jsou světlé ,tak ti nepomůže nic
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od host »

OK. Půjdu znova od začátku a od jednoduchého ke složitějšímu. Znova napojení zapalování přímo od baterie, seřízení karburací, jízda. Nové svíčky, napřímo bez odporových fajfek. Podložka pod tělesem zapalování je. A uvidí se a dám vědět.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

U Dněpra se mi podobně projevovalo: A) - umírající originální cívka, B) - vadná jednotka bezkontaktního zapalování (chyba byla kdesi "uvnitř", neb na proměření se jevila zcela zdráva - závadu se podařilo najít až díky osciloskopu)...
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od hipik634-750 »

covece, uplne stejne se to ted chova me. u me je to vysperkovane semtam tim, ze mi vyleti klinek a pootoci se rozvody, protoze mi chybi spravny dil na jeho zachyceni v drazce, asi budu vytáčet :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od hipik634-750 »

dělá mi to od ucpání kolem setrvačníku - bohuzel jsem pri tom menil i 12 sroubovy dekl co drzi kliku, tak to zatim svadim na to, ze si to cely nejak sedá.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od host »

Tak že! Pečlivě vše znova nastaveno. Karburátory 1/2 otáčky na bohatosti, 2 otáčky na dorazu šoupátek. Natažen (a posléze násilím v průběhu jízdy na zkoušku zase odstraněn) paralelní drát baterie - napájení zapalování. Na zapalování jsem ubral nepatrně základní předstih, tak 3 mm na upevňovacích šroubech. Při tom jsem zjistil, že jedna svorka, pod kterou je na cívce nasazené očko a i s tím očkem je roznýtována do postranního plastu cívky, se volně otáčí. Tedy kontakt mezi ní a tím očkem nemusel být úplně OK. Pro jistotu jsem vše propájel k sobě. Vyhodil jsem botky, na konce kabelů naletoval očka jako za starých časů a upevnil na svíčky maticí. Svíčky vyměněny za jiné, předepsané tepelné hodnoty.
Stalo se očekávané - po přeplavení 3x naprázdno bez plynu a 3x s plynem prošlápnuto, motor chytil na první otočení. Volnoběh pravidelný 750 /min, měřeno na vačce příložným mechanickým otáčkoměrem (375/ min).
Následovala jízda 26 km, asi v její půlce jsem přeštípnul bez vypnutí motoru ten pomocný drát a uháněl dál. Celkem střelbu, 80 - 90 převážná část, občas zbrždění a akcelerace z nízkých otáček. A nic. Dojel jsem k pumpě asi 300 m od domu, zastavil, vypnul, šel si koupit 2 zasloužená piva, opět našlápnul bez dotyku plynu na první a doje domů.
Zkontroloval svíčky - levý bych těl trochu obohatit asi, natočil bez plynu na první, ale při pokusu o přitažení šroubku při sebemenším pohybu reagoval motor nevolí, tedy nechávám tak. Zítra vyrážím na stroji do práce, uvidím, jestli nebudu mít áčko. Zatím spokojenost.
Díky všem za rady.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Záhadné chování motoru

Nový příspěvek od hipik634-750 »

https://goo.gl/photos/DeoQAD12xgizgdVN7 zase ulitnul klinek, a tentokrat ho olej asi odplavil nekam dovnitr :) to je v @#$%^#& takze musim nejakej vyrobit nebo tenhle nekde najit ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Odpovědět