seřízení dněpra
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
seřízení dněpra
dobrý den,
jsem zde nováček a potřeboval bych od zkušených radu.
nedaří se mi seřídit chod motoru.
stav
karburace K68 pekar
sání starý filtr s drátěnkama
sací trubka která jde z držáku na převodovce bez přívěry vzduchu
motor co se týká tlaků OK a ventilové vedení nové
takže přisávání falešného vzduchu jsem vyloučil
motor jede po rovině bez problémů, ale do kopce když jde na čtverku do tahu tak jako kdyby byl přiškcený. povolím trochu plyn a začne zrychlovat a zase jede normlně, když ovšem zase přidám tak se jako by zahltí nebo přiškrtí.
potřeboval bych poradit zda řešit tu přívěru vzduchu na té trubce nebo jestli je to něčím jiným?
zkrátka nevím co s tím. už jsem vyzkoušel všechny polohy jehel šroub vzduchu na karburátorech od jedné do čtyř otáček povolený a pořád se to chová víceméně stejně. jo ještě jedna věc začalo to po výměně ubastleného filtru s papírovou vložkou za originál otevřený naplněný tím silonem. A ještě jedna indicie trochu zmodraly kolena to by zase naznačovalo chudou směs tak už opravdu nevím.
díky za každou radu
jsem zde nováček a potřeboval bych od zkušených radu.
nedaří se mi seřídit chod motoru.
stav
karburace K68 pekar
sání starý filtr s drátěnkama
sací trubka která jde z držáku na převodovce bez přívěry vzduchu
motor co se týká tlaků OK a ventilové vedení nové
takže přisávání falešného vzduchu jsem vyloučil
motor jede po rovině bez problémů, ale do kopce když jde na čtverku do tahu tak jako kdyby byl přiškcený. povolím trochu plyn a začne zrychlovat a zase jede normlně, když ovšem zase přidám tak se jako by zahltí nebo přiškrtí.
potřeboval bych poradit zda řešit tu přívěru vzduchu na té trubce nebo jestli je to něčím jiným?
zkrátka nevím co s tím. už jsem vyzkoušel všechny polohy jehel šroub vzduchu na karburátorech od jedné do čtyř otáček povolený a pořád se to chová víceméně stejně. jo ještě jedna věc začalo to po výměně ubastleného filtru s papírovou vložkou za originál otevřený naplněný tím silonem. A ještě jedna indicie trochu zmodraly kolena to by zase naznačovalo chudou směs tak už opravdu nevím.
díky za každou radu
Re: seřízení dněpra
hej byku co to maš za motor si nenapsal to za prve
karburatory ulož na nahradni dily šrobky a tak to za druhe oslov fapeka a z největši pravděpodobnosti obědnej karburatory pz 28 jsou sice z činy ale ja osobně jsem je před cca 4lety kupil a todle se mě nestava a to jsem už laboroval s několika karbcema
asi tak
karburatory ulož na nahradni dily šrobky a tak to za druhe oslov fapeka a z největši pravděpodobnosti obědnej karburatory pz 28 jsou sice z činy ale ja osobně jsem je před cca 4lety kupil a todle se mě nestava a to jsem už laboroval s několika karbcema
asi tak
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení dněpra
Pekary jsou dobrý karburátory a to co popisuješ není závada, ale vlastnost. Musíš si uvědomit že tam nemáš rovnotlaký karburátory, ale jen obyčejný šoupátkový. Musíš si najít takovou polohu plynu při který to ještě táhne. Tahle motorka neumí reagovat na "dám tam plnej a ono si to poradí".
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: seřízení dněpra
tak jo tak se trap ze staryma šuntama
-
MOTOCENTRUM CB
- Příspěvky: 27
- Registrován: 22 bře 2015, 12:25
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení dněpra
- karburátor reguluje množství směsi do motoru - jestli chci zrychlovat nebo zpomalovat
- karburátor vyrábí stechiometrickou směs pro každý režim
když dám plnej tak musí táhnout až do roztrhnutí motoru a né něco hledat plynem, myslím že má malou trysku,teplou svíčku, malý předstih..
leda že je hluchý a má motor podtočený a i tak musí táhnout.
MG
- karburátor vyrábí stechiometrickou směs pro každý režim
když dám plnej tak musí táhnout až do roztrhnutí motoru a né něco hledat plynem, myslím že má malou trysku,teplou svíčku, malý předstih..
leda že je hluchý a má motor podtočený a i tak musí táhnout.
MG
opravy sovětské techniky se zaměřením na Dněpr, Ural, T34-55M
Re: seřízení dněpra
To platí jen když je karburátor malý pro daný motor a ještě jen do určité míry.
Pokud v nízkých otáčkách otevřete šoupě naplno, u vhodně velkého karburátoru má difuzor takový průřez, že sání motoru vytvoří příliš malý podtlak, takže to saje málo benzínu, ať je tryska skoro jakákoliv. Podobný je to u aut, kdo si pamatujete Škodu 100, poslední s jednoduchým karburátorem, víte co se stalo, pokud jste podrželi plný plyn v nedostatečných otáčkách.
Protože někteří uživatelé s tím měli problém, už před 40 lety se začaly používat karburátory rovnotlaké, kde šoupátko zvedá memrána podtlakem pod ním tak aby tam nějaký rozumný furt byl. Pokud je karburátor velký akorát, aby neomezoval výkon malým difuzorem, tak to otevře šoupě naplno až zhruba v polovině rozsahu otáček. U aut vymysleli jiné řešení, třeba dvojitý karburátor, kde jedna půlka se otvírala lankem od pedálu, druhá podtlakem.
Vstřikování paliva nepotřebuje podtlak k tomu, aby to do sání nacpalo dostatečné množství paliva, přesto novější varianty s elektricky ovládanou klapkou ji v nízkých otáčkách neotevřou naplno.
Pokud v nízkých otáčkách otevřete šoupě naplno, u vhodně velkého karburátoru má difuzor takový průřez, že sání motoru vytvoří příliš malý podtlak, takže to saje málo benzínu, ať je tryska skoro jakákoliv. Podobný je to u aut, kdo si pamatujete Škodu 100, poslední s jednoduchým karburátorem, víte co se stalo, pokud jste podrželi plný plyn v nedostatečných otáčkách.
Protože někteří uživatelé s tím měli problém, už před 40 lety se začaly používat karburátory rovnotlaké, kde šoupátko zvedá memrána podtlakem pod ním tak aby tam nějaký rozumný furt byl. Pokud je karburátor velký akorát, aby neomezoval výkon malým difuzorem, tak to otevře šoupě naplno až zhruba v polovině rozsahu otáček. U aut vymysleli jiné řešení, třeba dvojitý karburátor, kde jedna půlka se otvírala lankem od pedálu, druhá podtlakem.
Vstřikování paliva nepotřebuje podtlak k tomu, aby to do sání nacpalo dostatečné množství paliva, přesto novější varianty s elektricky ovládanou klapkou ji v nízkých otáčkách neotevřou naplno.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
MOTOCENTRUM CB
- Příspěvky: 27
- Registrován: 22 bře 2015, 12:25
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení dněpra
Neřeším a nechci popisovat obecnou konstrukci palivových soustav, ale Dněpra. Membránové karburátory asi nejvíce zavedli japonci, protože kdo někdy z vás jel na "nemembránovém" 4 a více válci, ví že potřebuje mít ocelové zápěstí a ta synchronizace je problematická.
U motocyklových karburátoru je to jinak než u auta,zrovna ten Jikov 32 BS má odlišnou konstrukci a prudká akcelerace byla řešena akcelerační pumpičkou a bypassem.Pří správně nastaveném množství a nástřiku na spodní hranu rozprašovače v difuseru táhla docela plynule.
Pokud myslíte klasické klepání podtočených škodovek(klepání ventilů - což je asi lidová blbost), způsobené kmitáním detonačně hořící směsi, tak i přesto motor táhl a to je ta možnost jak jsem napsal že je hluchej.Myslím, že tahle výrobní vada škodovek moc u rusů neplatí.
moto karburátor:
- volnoběh = volnoběžná tryska + šroub bohatosti volnoběhu
- přechod = úkos šoupěte + tvar a poloha jehly
- plný plyn = hlavní tryska
vše se prolíná a nastaví do pravidelného tahu, ten boxer táhne plynule až do svého maxima
MG
U motocyklových karburátoru je to jinak než u auta,zrovna ten Jikov 32 BS má odlišnou konstrukci a prudká akcelerace byla řešena akcelerační pumpičkou a bypassem.Pří správně nastaveném množství a nástřiku na spodní hranu rozprašovače v difuseru táhla docela plynule.
Pokud myslíte klasické klepání podtočených škodovek(klepání ventilů - což je asi lidová blbost), způsobené kmitáním detonačně hořící směsi, tak i přesto motor táhl a to je ta možnost jak jsem napsal že je hluchej.Myslím, že tahle výrobní vada škodovek moc u rusů neplatí.
moto karburátor:
- volnoběh = volnoběžná tryska + šroub bohatosti volnoběhu
- přechod = úkos šoupěte + tvar a poloha jehly
- plný plyn = hlavní tryska
vše se prolíná a nastaví do pravidelného tahu, ten boxer táhne plynule až do svého maxima
MG
opravy sovětské techniky se zaměřením na Dněpr, Ural, T34-55M
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení dněpra
Aby soupatkovej karburator daval stechiometrickou smes ve vsech rezimech je fyzikalne nemozny. Pri plnym zdvihu a nizkejch otackach se smes ochudi. To je prave to vadnuti motoru v kopci. Zakladni fyzikalni popis funkce karburatoru na zaklade Bernouliho rovnice tenhle efekt nepostihne. Je potreba uvazovat aerodynamicky jevy souvisejici se stlacitelnosti vzduchu. Teoreticky by se tomu asi dalo predejit tak ze se nastavi celkove bohatsi smes. Proto asi pan MOTOCENTRUM tvrdi ze je mozny ty karby nastavit aby se tenhle efekt neprojevil. Pak to nejspis vic zere.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: seřízení dněpra
Dobrý den pánové,
pod nickem Dnipro zde vystupoval můj syn a chtěl v mé nepřítomnosti doma seřídit rusa, i volal Fapekovi.
a výsledek je jednoznačný.
jak říkal Fapeko přívěra vzduchu s tím nemá co dělat jsou tam sytiče = vyhodit a zaslepit zase o místo míň kde to může sát falešněj vzduch. celý problém je v odporu nasávaného vzduchu u starého filtru nacpaného silonem prakticky 0 u papírových vložek přijatelný odpor nasávaného vzduchu. po nabastlení filtru s papírovou vložkou se choval rus jako za mlada. a táhne a táhne bez prodlev a bez hluchých míst nebo bez prodlev a ubírání plynu. to jak psal Davy že je potřeba hledat kdy to jede a nebo nejede s tím zásadně nesouhlasím. Jezdím naloženej na plno a nic nehledám a na pekary nedám dopustit leda pak keihiny z nových uralů ale nic pod pekary bych na motorku nedal. takže rusek fičí jako ďábel a to mám jehlu na druhém zářezu od vrchu a bohatost cca 1 otáčku svíčky pěkně černošedý takže není co řešit.
děkujeme všem co se problémem zaobírali a hlavně FAPEKOVI a stejně jsou to dobrý stroje no ne??

pod nickem Dnipro zde vystupoval můj syn a chtěl v mé nepřítomnosti doma seřídit rusa, i volal Fapekovi.
a výsledek je jednoznačný.
jak říkal Fapeko přívěra vzduchu s tím nemá co dělat jsou tam sytiče = vyhodit a zaslepit zase o místo míň kde to může sát falešněj vzduch. celý problém je v odporu nasávaného vzduchu u starého filtru nacpaného silonem prakticky 0 u papírových vložek přijatelný odpor nasávaného vzduchu. po nabastlení filtru s papírovou vložkou se choval rus jako za mlada. a táhne a táhne bez prodlev a bez hluchých míst nebo bez prodlev a ubírání plynu. to jak psal Davy že je potřeba hledat kdy to jede a nebo nejede s tím zásadně nesouhlasím. Jezdím naloženej na plno a nic nehledám a na pekary nedám dopustit leda pak keihiny z nových uralů ale nic pod pekary bych na motorku nedal. takže rusek fičí jako ďábel a to mám jehlu na druhém zářezu od vrchu a bohatost cca 1 otáčku svíčky pěkně černošedý takže není co řešit.
děkujeme všem co se problémem zaobírali a hlavně FAPEKOVI a stejně jsou to dobrý stroje no ne??
-
MOTOCENTRUM CB
- Příspěvky: 27
- Registrován: 22 bře 2015, 12:25
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení dněpra
používám filtrační "molitan" a trysku o 5-8 větší
это очень хорошиe машины
MG
это очень хорошиe машины
MG
opravy sovětské techniky se zaměřením na Dněpr, Ural, T34-55M
Re: seřízení dněpra
Problém je v tom ,že dokud jsme nechávali na těch motorkách staré mechanické zapalování a karbecy kdy výkon motoru byl žalostný a spotřeba benzínu vysoká motorka byla blbuvzdorná na jákekoliv úpravy a seřízení prostě vždy nějak jela ,ale jakmile jsme tam dali new karbecy a elektroniku ,tak ta motorka dostala vysoký výkon a malou spotřebu a stím i neduhy v přesném nastavení směsi ,teplotně odolných svíček,atd. no a celkově musí byt motor v dobrém stavu jinak je problém .Tyhle moderní věcičky jsou už vyšší level a jákekoliv úpravy by se měli dělat s obezřetností viz "dnepr MT9" a jeho úprava vzduch. filtru
Prostě ty karbecy jak Pekary tak PZ 28 jsou citlivé na seřízení a odporu sání a proto každého upozornuji než začne "štelovat" karbecy jestli má utěsněné sání do filtru
dněpr MT9: tvému synovi jsem říkal ,že má problém v sání ,nebo v přívodu paliva(pal. kohout,plovák atd.)zdal se mi že je rozumný
Prostě ty karbecy jak Pekary tak PZ 28 jsou citlivé na seřízení a odporu sání a proto každého upozornuji než začne "štelovat" karbecy jestli má utěsněné sání do filtru
dněpr MT9: tvému synovi jsem říkal ,že má problém v sání ,nebo v přívodu paliva(pal. kohout,plovák atd.)zdal se mi že je rozumný
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: seřízení dněpra
nemůžu než plně souhlasit s fapekem jakákoliv změna na motorce k lepšímu je vždy vykoupena větší přesností lepším utěsněním atd, jen co jsem se naje...l s utěsněním karburátorů na hlavy díry v hlavách vyvrtané podle množství vodky vůbec odlitek hlav katastrofa atd.takže pokud to jede a ujede to sezonu bez nutnosti větších oprav tak je to zázrak ale věřím že s klikou BMW, karburací keihin, ostřejší vačkou a zapalováním ignitech se spousta neduhů vyřeší. teď už mně nezlobí nic jiného než právě motor, zadní převod jsem přebastlil na zakázková kolo s hruškou , převodovku jsem složil z nových přebraných dílů takže tam mám jízdou ověřený pokoj. no uvidíme ale jak jsem psal jsou to ku va mašiny
ještě jednou díky všem
ještě jednou díky všem