Životnost soukolí hlavního převodu?

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj pánové takže Vás zklamu dnes jsem obdržel odpověď cena jednoho soukolí je 380 dolarů což je při dnešním kurzu 25,6 Kč za dolar 9728 Kč a to tam nejsou manipulační poplatky a doprava, a ještě by se muselo vysolit na jedno soukolí 150 dolarů do předu takže jsem mu to zamítl, dle mého odhadu by se jedno soukolí vyšplhalo na 11 litrů. to je docela ranec.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Nicméně tahle raketa mně přivedla na myšlenku zkusit sehnat náhradu z japonce nebo němce uvidím třeba se mi povede jako ta klika z BMW
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj všem,dovoluji si přidat zkušenost s životností komponentů motocyklu Dněpr 12 z roku 1973.u motocyklu jsem dělal repasi všech agregátů v zimě 2008/2009,majitel s tím od té doby najel 37 000 km,nejvíc v prvním roce přes 10 000 km.
Stroj jsem celou dobu udržoval,majitel si dělal jen výměny oleje a základní seřizování.Je ročník 1946,zkušený a ke stroji ohleduplná řidič.Nyní již ze zdravotních( svých i zminěného stroje ) s ježděním končí a tak jsem od něj stroj odkoupil
a agregáty rozebral.
Vezmu po řadě jednotlivé agregáty:
Motor- při repasi byla dána nová klika,všechny ložiska,nové válce s písty ,kroužky a ventily.Kroužky byly použité jiné,dobré kvality a montovány jen tři,bez toho stíracího pod pístím čepem.Během provozu byly ventily při 12 000 km zabrušovány,při 25 000 km frézovana sedla,ventily rovnány na brusce.Nyní jsou již na výměnu,sedla půjdou ještě přefrézovat.Kroužky byly(opět lepší kvality)měněny při 25 000 km,nyní by chtěly zase nové,ale válce jsou pořád v kondici,
určitě by ještě jedny kroužky odjely.
Klika už má patrnou vůli na ojničních ložiskách i na pístních čepech,ale určitě by minimálně 5 000 km ještě odjela.
Všechna ložiska(při repasi použita nová SKF)jsou dobrá,mimo zadního pouzdra na vačku.Rozvodová kola původní,nebyla měněna ani při repasi motoru.
Největším problémem bylo dynamo,na stroji se vystřídaly tři již během prvního roku.Vždy odešla kotva.Pomohlo až převinutí od odborníka,od té doby dynamo funguje.Při 25 000 bylo preventivně rozebráno,dána nová ložiska,uhlíky a kolečko náhonu.
Zatím ahoj,pokračování příště.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Pokračování.
Ještě k motoru - v prvním roce shořely kontakty v rozdělovači vlivem kondenzátoru,ten dám nový ještě výroby ČSSR,
kotakty znovu měněny v 25 000 km,palec taky.Karburátory první rok odjeto se starými K 302,problémy s nastavením
atd.Pak jsem sehnal nové K302,z původní výroby 60tá léta.Pak již funkce celkem uspokojivá až do teď.
Jinak olej celou dobu M7ADS s přísadou na zvýšení viskozity,měněn po 2000 km.
Zadní utěsnění setrvačníku předěláno na simering,měněn při 25 000 km,nyní zase tekl,stejně jako pod rozdělovačem.
Převodovka :(se zpátečkou)
Při repasi 2008/2009 měněny jen simeringy a ložiska.Ty již zase tečou,ale jinak je převodovka v absolutní kondici a nabyl s ní v provozu jediný problém,jezdila na olej PP90,měněn při každé třetí výměně motor.oleje.
Reduktor side:
V něm byly při původní repasi měněny jen simeringy,a i nyní nic jiného nepotřebuje.Plná kondice!
Jinak křížky kardanu všechny měněny při první repasi a potom znovu při 12 a 25 000 km.Nyní je špatný křížek kardanu z převodovky a ten z diferenciálu k side má volná oka pro křížek.Jinak kardany přirepasi nové,ale nyní již všechny drážky vymačkané.Hardy spojka měněna při 12,13,25 a 35 000 km.
Olej v reduktoru PP 44,měněn při každé druhé výměně oleje v motoru.
Jinak na podvozku nyní všechny tlumiče po smrti,ani přední vidlice není nic moc.Majiteli to v provouźu moc nevadilo,nejezdil nikdy rychle,při první repasi se snimi taky nic nedělalo.Pokračování příště.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

No zbývá dodat proč nyní stroj dojel - diferenciál:
Při repasi 2008/2009 nová ložiska,simeringy,soukolí.V provozu byl průběžně vyměněn jen velký simerig u kola,i když tam byl napasován nornální místo původního(na to jsem u reduktoru side zapoměl,tam napasován taky).
No a teď se stalo že se na talíři vylomil zub a skončilo to i prasklým prostředním dílem skříně.
Při demontáži zjištěno silné opotřebení zubů na talíři,s vydrolením kousků materiálu.Pastorek kupodivu opotřeben minimálně.Dále jsou vymačkané drážky na unašeči pro kolo a šíleně opotřebené válečky v jeho uložení,i ty jehly jsou dost ojeté.
Olej (PP44)měněn společně s reduktorem.
No a to je asi všechno.Motorku dám zase dohromady a doufám že opět pár kilometrů poslouží.Doufám že se mi podaří sehnat vše potřebné do toho diferenciálu.
Myslím si že životnost stroje zase není tak špatná a že vydat se na delší cestu není problém.Hodně taky záleží jak
kvalitně vyrobené se sejdou díly.Na cesty se vyplatí vozit hardy spojku.Spolehlivost taky není špatná,mimo poslední jízdy vždy a všude dojel,majitel jezdil i v zimě do lesa a k rybníku.
Takže se nikdo nebojte Dněpra s motorem SV 750.Diferenciál se vyplatí cca po 25 000 km rozebrat a zrevidovat.
Ahoj,Michal
PS - nemáte někdo něco do toho diferenciálu?Děkuji.
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od Viki »

Tož mě to odešlo na podzimním srazu u Pavla v Rozhraní cca po 25 000 km. Rozdělaný to ještě nemám tak ještě netuším co všechno tam šlo do kopru. Jinak kamarádovi co jezdí na BMW GS 1200 odešel hl. převod cca po 40 000 km a oprava ho přišla zhruba na 8000,- To jen tak pro srovnání.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Hledal jsem hledal a i našel jak z japonce tak z němce ale bez citelných úprav nebo dokonce bez odlití nového obalu diferáku to asi nepůjde = nechal jsem si spočítat a navrhnout kola stejných rozměrů jen změnit geometrii zubů a navrhnout materiál a tepelné zpracování aby přenesly výkon cca 90kilowat což je skoro třikrát víc než dají ti naši soudruzi. ještě to není hotové ale jak bude tak zkusím poptat a uvidím jak se pohnu dál, nemám moc času tak jak bude dám vědět mám v úmyslu nechat zkreslit i kola 7/36 což by bylo hrubým odhadem o cca 25%pomalejší než 8/37, nebo i rychlejší klasiku 9/35
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Životnost soukolí hlavního převodu?

Nový příspěvek od jarda_na »

Viki píše:Tož mě to odešlo na podzimním srazu u Pavla v Rozhraní cca po 25 000 km. Rozdělaný to ještě nemám tak ještě netuším co všechno tam šlo do kopru. Jinak kamarádovi co jezdí na BMW GS 1200 odešel hl. převod cca po 40 000 km a oprava ho přišla zhruba na 8000,- To jen tak pro srovnání.
U novějších BMW to není o soukolí, ale o životnosti velkého ložiska.
Odpovědět