oprava klikové hřídele
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: oprava klikové hřídele
pokračování předělávky motoru, teď vana a filtr, vana je z plechu 4mm a je hluboká65mm aby se vlezl filtr, hloubka je sice velká ale ten plech by měl snést nějaké sklouznutí po kameni a o bahně nemluvím tam si prostě cestu udělá, hlavně že se vlezl filtr a bude celé mazání v motoru, takže nehrozí utržení trubky od oleje někde v lese, ještě uvidím jak mi vleze čerpadlo a kdyby ne tak půjde taky do vany do prostoru před filtrem a umístěné co nejvýš to půjde. uvidím jak udělám uložení kliky kde se vejde. Zatím je to kovařina ale až dostane kabát bude vypadat jak z fabriky
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: oprava klikové hřídele
to jsem zvedavy, jak tohle dopadne
ja uvazoval maximalne o tom, ze si postavim filtrovaci zarizeni mimo motorku, ze ten vyjetak budu cerpadlem tocit pres filtr, aby se mi pročistil ..
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: oprava klikové hřídele
Ahoj, no jak by to mohlo dopadnout, dopadne to dobře, protože nedělám nic co bych neměl odzkoušené, v současném motoru mám plnoprůtokový filtr z auta ale olej je veden ven z motoru. v této verzi nechám olej včetně filtru v motoru takže ani jízda terénem nebude problém. zrovna se hrabu v dněpru a mám venku motor tak ho zítra vyfotím jak to je udělané a v tématu "mazání dněpr" je čerpadlo které mám v současném dněpru. Olej měním po 8-10 ti tisích Km
Re: oprava klikové hřídele
Zdarec, hele ten držák filtru máš samo domo nebo to je z něčeho? náhodou dekl sundávat nebudeš že bys vyfotil i vnitřek? Díky
L.
L.
Dněpr MT10-36 side r.v.1979
Honda NTV 650
ČZ 175/477 +pav40
JAWA 90 roadster
PIonyr 50/21, 50/23
nejvíc peklo Babetta
Honda NTV 650
ČZ 175/477 +pav40
JAWA 90 roadster
PIonyr 50/21, 50/23
nejvíc peklo Babetta
Re: oprava klikové hřídele
držák filtru je samo domo a o pár odpovědí výš je napsané že čerpadlo a vnitřek je taky tady ale v sekci "mazání dněpr"
Re: oprava klikové hřídele
tak jsem si dnes udělal chvíli čas a udělal jsem alespon držák filtru a vylovil docela rozumný čerpadlo z kterýho pujdou použít kola obal udělám po novym roce jak mi přijde odměřování na frézku at ho pořádně odzkouším:-)Filtr požiju hilfo motorkovej... jediný co zatím nemám vymyšlený je ventil ale to by se mohle zejtra změnit:-)
k750side,jawa 559side
Re: oprava klikové hřídele
Ahoj Všem,
ventil je jednoduchá záležitost, odbočka za čerpadlem a trubka s kuličkou a pérem, já jsem dělal štelovací tzn. uzavřený zadek pružiny a to trubka do trubky na závit a kontramatice. tím se seřídí síla pružiny a nastavil jsem na 5,5 atmosféry je to sice dost ale zase to maže i ve 40ti stupňovým vedru. odzkoušený to mám cca 10000km a bez problémů
ventil je jednoduchá záležitost, odbočka za čerpadlem a trubka s kuličkou a pérem, já jsem dělal štelovací tzn. uzavřený zadek pružiny a to trubka do trubky na závit a kontramatice. tím se seřídí síla pružiny a nastavil jsem na 5,5 atmosféry je to sice dost ale zase to maže i ve 40ti stupňovým vedru. odzkoušený to mám cca 10000km a bez problémů
Re: oprava klikové hřídele
dnepr mt9: tak nějak si to představuju jen ho udělám v ocelovym těle díru vybrousím na kameníčkovi fortunou a externě nastavím..tlak 5,5 by měl bejt v pohodě film by se ještě trhat neměl a šály to snad taky nevyfoukne .
Do čela kliky udělal zápichy a dal vitonový O kroužky takže tam by taky tlak mizet neměl a vzhledem k tomu že zmizela ta pitomá odstředivka tak tutově dodělám přimazávání vahadel..
Do čela kliky udělal zápichy a dal vitonový O kroužky takže tam by taky tlak mizet neměl a vzhledem k tomu že zmizela ta pitomá odstředivka tak tutově dodělám přimazávání vahadel..
k750side,jawa 559side
Re: oprava klikové hřídele
Ahoj,
do kliky bych nedělal žádný zápich protože každé zeslabení toho ruskýho pokusu o kliku je na škodu a = zkrácení životnosti. a olej který odchází z kliky maže všechno okolo, včetně vahadel. a proto jsem taky dával čerpadlo z auta aby šel olej ve větší míře a díky tomu všemu jsem neřešil ani přimazávání vahadel, měl jsem to teď rozdělaný a po 10000km bez známek opotřebení a zvětšení vůlí. po proměření taktéž bezez změn. takže se mi povedlo trefit nastavení jak průtoku tak tlaku. uvidím jak se konečně dostanu k řešení té klikovky z BMW do Dněpru. to jak se povede tak zapomenu, že je nějaká klika v motorce, terén neterén. zátěž nezátěž. a pak bude komplexně vyřešená motorka
do kliky bych nedělal žádný zápich protože každé zeslabení toho ruskýho pokusu o kliku je na škodu a = zkrácení životnosti. a olej který odchází z kliky maže všechno okolo, včetně vahadel. a proto jsem taky dával čerpadlo z auta aby šel olej ve větší míře a díky tomu všemu jsem neřešil ani přimazávání vahadel, měl jsem to teď rozdělaný a po 10000km bez známek opotřebení a zvětšení vůlí. po proměření taktéž bezez změn. takže se mi povedlo trefit nastavení jak průtoku tak tlaku. uvidím jak se konečně dostanu k řešení té klikovky z BMW do Dněpru. to jak se povede tak zapomenu, že je nějaká klika v motorce, terén neterén. zátěž nezátěž. a pak bude komplexně vyřešená motorka
Re: oprava klikové hřídele
jo a ještě k tomu přepoušťáku, tělo jsem dělal z hliníku tak jak je na všech autech a zadek na opěru pružiny jsem udělal z mosazi, včetně matice na aretaci, nic jsem nevymýšlel protože to už někdo udělal předemnou, takže osvědčená klasika až na to seřizování tlaku to je nástavba
Re: oprava klikové hřídele
dněpr:ty zápichy jsem nedělal v klice ale v čele kliky kde vede mazací kanál do kliky aby mi nemizel olej zbytečně okolo a myslim že to dost pomuže a přitom nic složitýho nabrousit tvarovej nůž chytit za díru na ložisko a vycentrovat podle díry na čep kliky..
k750side,jawa 559side
Re: oprava klikové hřídele
jj tak to bude v pohodě a olej na ložisko se dostane stejnoměrně jak na zadní tak na přední. to musí fungovat.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava klikové hřídele
Dněpr MT9- jak pokračuješ v zástavbě té BMW klikovky do Dněpra? Je něco nového, nebo jsi to zatím odložil?
Re: oprava klikové hřídele
Ahoj všem,
tak odložil a neodložil dělám na tom jak mám čas, mám hotové zadní uložení včetně osazení na mazání kliky. teď cca ta dva týdny to půjde na frézu ofrézovat prakticky všechny plochy co jsou nutné k uložení kliky abych to dostal do bloku jak to bude dám sem fotky. další co je potřeba udělat bude nová spojka . Proč? to uvidíte až dám fotky, no a pak přední uložení + čerpadlo podle zadku to už bude hračka. tak ještě vydržte až bude nějaký celek tak pofotím. jen pro zajímavost měřil jsem kliku BMW a dněpr, tak házivost BMW na uložení 0,004, což není ani půl setiny a dněpr rádoby nová klika předek 0,06 a zadek 0,04 a kužel na spojku dokonce 0,12mm, to se nebavím o vyůhlování nebo váze jednotlivých ojnic a vůbec o celkové vyváženosti kliky, jestli se povede zavřít "němce " do "rusa" tak bude od klikovky klid a němec bude makat minimálně 100 000Km bez toho abych řešil jestli rupne nebo ne
tak odložil a neodložil dělám na tom jak mám čas, mám hotové zadní uložení včetně osazení na mazání kliky. teď cca ta dva týdny to půjde na frézu ofrézovat prakticky všechny plochy co jsou nutné k uložení kliky abych to dostal do bloku jak to bude dám sem fotky. další co je potřeba udělat bude nová spojka . Proč? to uvidíte až dám fotky, no a pak přední uložení + čerpadlo podle zadku to už bude hračka. tak ještě vydržte až bude nějaký celek tak pofotím. jen pro zajímavost měřil jsem kliku BMW a dněpr, tak házivost BMW na uložení 0,004, což není ani půl setiny a dněpr rádoby nová klika předek 0,06 a zadek 0,04 a kužel na spojku dokonce 0,12mm, to se nebavím o vyůhlování nebo váze jednotlivých ojnic a vůbec o celkové vyváženosti kliky, jestli se povede zavřít "němce " do "rusa" tak bude od klikovky klid a němec bude makat minimálně 100 000Km bez toho abych řešil jestli rupne nebo ne