Výplet kola

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Saša
Příspěvky: 41
Registrován: 28 led 2011, 06:49
Bydliště: Plzeňsko

Výplet kola

Nový příspěvek od Saša »

Добрый день товарищи
jaro se blíží a tak jsem se pustil do GO kol. Tj. rozplést, opískovat omlácené chromové ráfky, nastříkat spolu s niply a dráty. Samozřejmě zbývá maličkost je zaplést zpět.
Máte někdo s touto činností nějaké zkušenosti, rady fígle?
Jedná se o ráfky 18 a "nové" hliníkové středy. Stav před rozborkou mám změřen, ale... nejvíce mne zarazilo že střed není zapleten na střed (ve svislé ose odchylka o 5mm na jednu stranu)
CO SI MYSLÍTE? ZAPLÉST STŘED ROVNĚ PODLE OSY NEBO DODRŽET PŮVODNÍ UMÍSTĚNÍ? :evil: :?

ps: až to bude tak doplním postup a fotdok.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Dneprstein »

Já vyplétal tak, že jsem kolo upnul do přední vidlice, na kluzáky přilepil papír s výřezem na okraje ráfku a vyplétal a centroval tak dlouho, až to neházelo (respektive házelo co nejmíň). Nezabýval jsem se tím, jestli je to vypletené vůči bubnu na střed, nebo bokem, ale tím, aby kolo bylo vprostřed vidlice. - Ovšem to je u Dněpra, který má všechny kola stejný...
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Davy »

Ja vyplejtam zhruba aby to sedelo podle toho co jsem nameril na puvodnim kole. Pak vycentruju, pricemz na pozici rafku vuci naboji uz nekoukam, obcas to vyjde posunuty. A nakonec to primo ve vidlici posunu na vypletu (jednu stranu povolim, druhou utahnu) kam je potreba, pokud je potreba.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Když to budeš měřit i s brzdovým štítem jako celek, tak ti to bude vycházet na střed. Jelikož měříš jen samotné kolo, tak se to jeví jako vyosené. Já to dělám vždy jako komplet kolo i s brzdovým štítem, aby to vycházelo do středu vidlice. Jinak už jsem tě dlouho nepotkal na žádném srazu. Doufám že se letos polepšíš. :D
Saša
Příspěvky: 41
Registrován: 28 led 2011, 06:49
Bydliště: Plzeňsko

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Saša »

No moc nerozumim smyslu měřit to společně se štítem, jelikož jsou kola zaměnitelná a nevěřím tomu že je každej štít stejnej.. :cry: i z důvodu nesení váhy vypletu středy na střed.

Jinak letos doufam že se už někde na srazu potkáme, nebylo moc času, stavba, rodina.. Chudák Ural stál pod plachtou obalenej prachem, zaházenej bordelem. A jelikož je to letos 10 let co jsem si ho přivezl od Pavla ze salonu tak jsem si řekl že je potřeba navrátit mu jeho původní slávu a lesk :-) A letos se na srazu určitě uvidíme ;)
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Dneprstein »

...Tak jo, vezmu stroboskop, kdyby ses v tom zase chtěl vrtat... :-)
Saša
Příspěvky: 41
Registrován: 28 led 2011, 06:49
Bydliště: Plzeňsko

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Saša »

Stroboskop... koukám že někteří lidé mají dost dobrou pamět.... :roll:
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

já vyplétám kola a centruju už asi 20 let a na žádné mašině jsem neřešil jestli je posun štítem tam či onam. vždycky dělám kolo na střed bubnu, u dněpra se sajdou je jen výhodou když se zadní kolo vyosí směrem ven teda od sajdy. Ale vzhledem k tomu, že jsou kola zaměnitelná tak vyplétám na střed. pokud používáte původní ráfky tak srovnat to pod 1mm je někdy těžká kovářská práce a na průměru už jsem řešil i naříznutí a svaření zpět protože ten ráfek vypadal spíš jako kapka ne jako kolo. Takže moje rada vždy středem a se vztyčenou hlavou :D
Beowulf
Příspěvky: 17
Registrován: 14 zář 2016, 14:33

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Beowulf »

Dobrý den
Chtěl bych se zeptat, jestli jsou různé druhy a způsoby výpletů. Konkrétně na káčku. Některé dráty výpletu jsou klasické a jiné jsou bubnem protažené a oba konce jsou v ráfku.(viz. foto) Jednoduché špice jsou 4,5mm a ta zdvojená je 5mm. Je to tak normální? Díky Jan
Přílohy
K750M.jpg
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od fapeko »

Dráty jsou vždy klasicky vypletené to co tam máš ty(protažené) je nějaké samodomo :D :lol:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Beowulf
Příspěvky: 17
Registrován: 14 zář 2016, 14:33

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Beowulf »

Díky. myslel jsem si to.
Uživatelský avatar
Peterka
Příspěvky: 76
Registrován: 08 úno 2015, 14:17
Bydliště: Plumlov a Hanušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výplet kola

Nový příspěvek od Peterka »

;) Ale táke zajímavá varianta . :D
Dněpr 12 - r.v. 1983
Jawa 175 Special - r.v. 1938
Yamaha WR 450 F- r.v. 2008
Suzuki Intruder M1800 R2 - r.v. 2009
Aprilia Dorsoduro 1200 - r.v. 2011
Odpovědět