pístní kroužky
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
mirda
pístní kroužky
Zdarec chlapáci!
Mám Dněpra 650ohv,pro kontrolu jsem sundal válce.Všechny součásti jsou ve slušném stavu,až na pístní kroužky. Jsou opotřebované z vrchu i z boku.Přechodová část ve válci
je jen velmi mírná.Výbrus by byl ideál, ale chci tam zatím dát nové kroužky a proto,
se Vás ptám,jaké mám koupit.Jestly průměrově ty samé,nebo o stupeň větší a do brousit je tak aby tam šli s předepsanou mezerou.
Díky za radu.
Mám Dněpra 650ohv,pro kontrolu jsem sundal válce.Všechny součásti jsou ve slušném stavu,až na pístní kroužky. Jsou opotřebované z vrchu i z boku.Přechodová část ve válci
je jen velmi mírná.Výbrus by byl ideál, ale chci tam zatím dát nové kroužky a proto,
se Vás ptám,jaké mám koupit.Jestly průměrově ty samé,nebo o stupeň větší a do brousit je tak aby tam šli s předepsanou mezerou.
Díky za radu.
Re: pístní kroužky
Rozhodně pro stejný výbrus. Válec je vyběhaný značně nerovnoměrně. Obvykle nejvíce v první třetině, nejméně úplně vespod. Po ubroušení (asi o milimetr) tak, aby měly předepsanou mezeru i dole, by jste se stejně dostal na standardní velikost kroužku co tam patří.
Mimochodem ta netěsnost způsobená mezerou kroužku má naprosto zanedbatelný vliv v porovnání s netěsností plochy (kroužek není gumový) a netěsností jeho uložení v pístu. Zejména u takového objemu to nemá moc vliv.
Pokud kroužek bude moc velký v některé části válce, strháte ho (přidřete). Často se ale jen přehřeje a popraská na malé kousky. Aniž byste něco postřehnul, jezdíte dál až do zničení drážky v pístu.
Mimochodem ta netěsnost způsobená mezerou kroužku má naprosto zanedbatelný vliv v porovnání s netěsností plochy (kroužek není gumový) a netěsností jeho uložení v pístu. Zejména u takového objemu to nemá moc vliv.
Pokud kroužek bude moc velký v některé části válce, strháte ho (přidřete). Často se ale jen přehřeje a popraská na malé kousky. Aniž byste něco postřehnul, jezdíte dál až do zničení drážky v pístu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: pístní kroužky
Doporučil bych přeměření na ovalitu, někým zkušeným. V případě velké ovality je možné, že ve výsledku bude situace s kompresním tlakem, při použití nových kroužků horší než se starými. V případě rozumné ovality dejte válce do brusírny pouze přehonovat( maximálně tak 0.05mm ) a budete mít válec jako po výbrusu. Ještě záleží na tom jakou mají pístní kroužky vůli v drážkách. Pokud je větší než povoluje výrobce motoru, nepomůže ani přehonovani. Tam by pomohlo použití vyšších kroužků s úpravou drážky v pístu. Nedoporučuji, ale honováni honovacimi brousky co se upínají do vrtačky, to nemá s honovacimi hlavicemi na válce motoru nic společného.
-
mirda
Re: pístní kroužky
I Vám Jirko děkuji za reakci.Věc se má tak,že kroužky jsou opotřebeny oboustranně.Celkem o 0,3mm.Při samotném jejich vložení do válce,tvoří v jakékoliv poloze mezeru asi 0,8mm,což by nijak nevadilo.Chtěl jsem to zas dát vše dohromady,ale to boční opotřebení mě zastavilo,tak jsem již objednal kroužky,na stávající výbrus,s tím, že po zaběhu to bude v pořádku.Kostky jsou již vrženy...
Re: pístní kroužky
Nekupovat ruské, na foto po 2000km, ty se kloudně nezaběhnou ani po 5000
Velmi netěsné
Velmi netěsné
MV650
K750
K750
-
mirda
Re: pístní kroužky
V tomhle spolehám na pana Kučeru.Měním také ventily,které jsem kdysi koupil na burze.
Je na nich punc AM3,tak doufám, že budou dlouho..... spolupracovat!
Je na nich punc AM3,tak doufám, že budou dlouho..... spolupracovat!
Re: pístní kroužky
A co klikovka v jakém je stavu???
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: pístní kroužky
Jak viš že je OK ty jsi ji měl rozebranou ?
Co ty hlavy v jakem jsou stavu co jsi na nich dělal?
Co ty hlavy v jakem jsou stavu co jsi na nich dělal?
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
mirda
Re: pístní kroužky
Kliku jsem rozebranou neměl, ale když se tam nic nemele a do teď to jezdilo,tak spoleham,že to zas pojede.
Ve hlavách jsem vyměnil a vystružil vodítka.Na sedlách jsem ofrezoval všechny tři úhly a zabrousil s novými ventily.
Nedělal jsem to poprvé a jako dlouholetý soustružník vyučen fuškama mám k tomuhle blízko.
Ve hlavách jsem vyměnil a vystružil vodítka.Na sedlách jsem ofrezoval všechny tři úhly a zabrousil s novými ventily.
Nedělal jsem to poprvé a jako dlouholetý soustružník vyučen fuškama mám k tomuhle blízko.
Re: pístní kroužky
Kliku musíš vytáhnout ,vyčistit, proměřit a popřípadě přebrousit .Ta klika od výroby je už špatně nabroušena a vyůhlovaná.
Takových jako ty už tady bylo co říkali klika je v pohodě proč bych ji měl tahat ven .Ale klidně ji tam nech a po ujetí několika stovek km si to zopákneš vše znovu ,ale v podstatně dražší verzi Jako soustružník víš co je pasametr a měl bys ho určitě používat
Ohledně strkání nových pístních kroužku do vydřeného,křívého,ovalitého,kuželového válce si myslím že je to prasárna na ruský způsob GO motoru kdy to bude ještě horší než ty původní kroužka.Ty válce jsou taky od výroby křivé zmetky kde je potřeba udělat výbrus a dodat tam kvalitní pístní sadu z Allmontu za cca 1200kč/2ks kde je zajištěna kvalita a ne nějaké předražené ruskomadarské zmetky kde tě vyjde sada na 2500kč
Ale jak píšeš neděláš to poprve a máš s tím zkušenosti ,tak ber moje rady jako irelevantní
Takových jako ty už tady bylo co říkali klika je v pohodě proč bych ji měl tahat ven .Ale klidně ji tam nech a po ujetí několika stovek km si to zopákneš vše znovu ,ale v podstatně dražší verzi Jako soustružník víš co je pasametr a měl bys ho určitě používat
Ohledně strkání nových pístních kroužku do vydřeného,křívého,ovalitého,kuželového válce si myslím že je to prasárna na ruský způsob GO motoru kdy to bude ještě horší než ty původní kroužka.Ty válce jsou taky od výroby křivé zmetky kde je potřeba udělat výbrus a dodat tam kvalitní pístní sadu z Allmontu za cca 1200kč/2ks kde je zajištěna kvalita a ne nějaké předražené ruskomadarské zmetky kde tě vyjde sada na 2500kč
Ale jak píšeš neděláš to poprve a máš s tím zkušenosti ,tak ber moje rady jako irelevantní
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
mirda
Re: pístní kroužky
Já jsem rád za každou dobrou radu a protože do jara je času dost,tak
ještě zvážím tu tvou.Ale pro dnešek už končím...
ještě zvážím tu tvou.Ale pro dnešek už končím...
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: pístní kroužky
Fapeko, kdo je Allmont? Neznám, mohu vědět zda je to výrobce nebo dodavatel? Cena za tu pístní sadu je více než dobrá, pokud ty písty mají vše jak má být.. Děkuji za odpověď.
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: pístní kroužky
http://www.almet.cz/ jestly nemyslí hradecký almet