Motor K-750

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
buchtic
Příspěvky: 73
Registrován: 17 čer 2014, 22:02
Bydliště: Dobrovice

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od buchtic »

nemáte někdo zkušenosti s ohýbáním nerez trubek? potřebuju naohejbat kolena..k dispozici mám hydraulickou ohejbačku i autogen ..takže předpokládám že budu muset trubku napěchovat jemnym pískem (to mě napadlo zavařit jedno dnou a do druhý se šroubem s veklkou podložkou na dopěchování písku..)ohřejvat,neohřejvat?
k750side,jawa 559side
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

jestli ji mas dost, tak to na kousku zkus, zavaril bych obe strany. neohrejval bych to, aby to nezmodralo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Mirek
Příspěvky: 40
Registrován: 21 čer 2012, 09:11

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od Mirek »

Trubky se zatloukají dřevěným kolíkem, nejdříve z jedné strany a po sklepání písku ze strany druhé.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od Ivo »

Pokud budeš ohýbat za tepla, tak pozor ať je písek opravdu suchý.
A ohřívat nebo neohřívat? To záleží na tom, Jaká trubka to je.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od fapeko »

V minulém zaměstnání jsme měli tuhle(podobnou) ohýbačku https://www.youtube.com/watch?v=idrzRvK-gu8 a bylo to vždy supr ohnuté. Hodně záleží na tom vnitřním trnu a přesném žlábku v rolce aby se to nevrásnilo v tom ohybu .
Ti kluci co na tom dělali byli maximálně vytíženi pořád jak jsme jim tam nosili fušky aby nám naohýbali tenkostěné nerezky :D
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
buchtic
Příspěvky: 73
Registrován: 17 čer 2014, 22:02
Bydliště: Dobrovice

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od buchtic »

P1110375.JPG
hlásím že kolena jsou naohejbaný:-) nerez stěna 1,5mm už to jenom doladím až bude motor v rámu ..
k750side,jawa 559side
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od Davy »

tak jeste prozrad jak jsi to udelal
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
buchtic
Příspěvky: 73
Registrován: 17 čer 2014, 22:02
Bydliště: Dobrovice

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od buchtic »

vytočil jsem ucpácky se šroubem na konci závitu konus kterym roztahuju kuličku která se opře o stěnu v trubce..jednoduchá šablona (okopírovanej radius kolena) trubku naplnit pískem sklepat,ucpat..a asi na 8x nahřát ve víhni,hrozně rychle to chladne jak bere ten písek teplo ale jde to..
mám ty kolena starý dost zhuntovaný a nevím pořádně jak to má bej ještě vyhnutý z osy..to doladím jak dám motor do rámu..každopádně ted mě čeká udělat zbytek vejfuků:-)
k750side,jawa 559side
kambucha500ohc

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od kambucha500ohc »

buchtič.....pěkná práce ty kolena v nerezu, vzhledem k tomu že to byl pokus omyl, tak je to pěknej výsledek.
Jenom jak jsi říkal žes to prohnal výhní tak se ti může stát že to bude "jakoby reznout" následkem toho že jsi z toho vypálil legury které dělají nerez nerezem. Možná by stálo za to je přemořit pastou na nerez aby se přepasivovaly a byly o chlup odolnější. Co to bylo za materiál?
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od Vici »

Za studena to ohnout nešlo?
A netuší někdo jak na takové nerez trubce udělat hrdlo? Tzn. posledních cca 30-40mm zvětšit vnitřní průměr trubky na vnější průměr?
Jinak ještě jedna věc. Na výfuky se používá většinou nerez AISI 304 nebo pak ještě jeden lepší, nevím z hlavy značení, ale ten není běžně ke koupení protože je drahý jako svině. A ten používá například Akrapovic a podobní renomovaní výrobci výfuků...
M-72, 1952
buchtic
Příspěvky: 73
Registrován: 17 čer 2014, 22:02
Bydliště: Dobrovice

Re: Motor K-750

Nový příspěvek od buchtic »

vici:to hrdlo by mohlo jít udělat podbnym způsobem jako se dělá na měděnejch trubkách .
nebo přes nařízlou silnější trubku jí chytit v soustruhu do uviverzálky aby se to nezbortilo mezi paknama .místo nože nějakej přípravek s radiusem nebo ložisko na kulatině a musí to jít pomalu vyválcovat.nic složitýho a vylítanej soustruh na takovýhle kraviny má kdejakej jezedák:-)

ty kolena dělal bez jakýkoliv ohejbačky jen s kopytem z pásoviny a kopíroval jsem vnitřní tvar kolena..
k750side,jawa 559side
Odpovědět