Převodovka se zpátečkou do K-750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Převodovka se zpátečkou do K-750
Zdravím.Před časem jsem tu psal jestli nemáte někdo fígl na montáž hardyny do káčka.Ale problém byl v tom,že tam je jiná převodovka a to z MT-10 se zpátečkou.Ta je jak tu někdo psal o něco delší a to byl ten problém.Včera jsem poprvé vyjel se sajdou na zahradu a musím říct,že bez zpátečky si to neumím představit.Špatný je to,že mi škrtá hardy o kyvku a rám a dělalo to i před koupí.Nevíte někdo jestli mělo káčko nějakou původní převodovku se zpátečkou nebo jakou převodovkou která jí má a není tak dlouhá by to šlo nahradit?Díky.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Na život bez zpátečky si zvykneš
Já s tím jezdil takhle několik let
Pokud vím, tak originál K-750 nikdy zpátečku neměla. Pokud ti hardyna škrtá o kyvku, nevím teda kde, tak je možné že máš špatné vymezovací podložky na motoru. Jsou na dvou šroubech co drží motor. Zkus si ty přehodit tak, abys vymezil to škrtání...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Já Káčko se zpátečkou mám. A jsou dva druhy rámů. Jeden "krátký" pro převodovku bez a "dlouhý" pro převodovku se zpátečkou.
PS: případně můžu oměřit dlouhý rám
PS: případně můžu oměřit dlouhý rám
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
On dlouhý a krátký rám je jen taková legenda
Ale vlastně se jedná už o novější rám tuším MT-9 nebo tak něco... Již jsem se s podobným strojem s původními papíry setkal. Byl k němu i návod k použití. Bylo tam jen pár rozdílů. Jako jiné světlo, nebo nádrž a ona převodovka se zpátečkou. Ale potvrzené to taky nemám. Takže je to možné. Ale spousta lidí dává pryč ošklivou nádrž a dává si tam kapku
Dokonce i model MT-13 má SV motor a hranatou nádrž a k tomu i zpátečku. Takže pouhým vyměněním nádrže a asi dvou dalších detailů z toho udělám K-750 s hnanou sajdou, který určitě pak můžu vydávat za MV-750 a spousta lidí mi to uvěří a klidně i zaplatí větší částku... Takových podvodníků je hlavně v polsku spousta...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
-
rusák
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
zdrar,odkud jsi,mám k 750 a tento problém jsem vyřešil,je krátký a dlouhý rám,na dlouhým rámu nemusíš řešit vůbec nic,tam je to dané,u krátkého rámu musíš u hary spojky udělat ůkos,zkrátit kardan a ty vymezovací podložky dát tak jak mají být,motocykl bez zpátečky je o ničem,nedovedu si to bez ní už ani představit,nehledě na ten efekt když někam přijedete a najednou jsou všichni v údivu že motocykl couvá,jinak mám k míním úplně novou nepoužitou převodovku se zpátečkou a prodávám ji za 2.500kč,jestli někdo chcete tel mám na foru černý trh,mohu sehnat i jiné věci.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Čau všem.Omlouvám se,ale nějak nic nestíhám.No nevím jak přesně je to s těma rámama,ale jestli jsou dva tak mám ten kratší.Ty podložky na vyosení motoru tam mám,ale:motor potřebuju spíš doprava protože mě škrtá kardan o gumu.Jenže když to posunu tak se to škrtání hardyny o rám a kyvku ještě zhorší.Když jsem to koupil tak už byl kus ubroušenej a jak tak ta hardy chce dozadu tak to pokračuje.Jinak jsem z Vrchlabí.O víkendu to nafotím a dám to sem.Kdyby si měl fotky toho jak si to upravil ty tak bych byl moc rád.Mějte se a díky všem.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Zdarec, řeším ten samý problém, mám staré Káčko,s převodovkou bez zpátečky, mám sehnanou převodovku se zpátečkou ale zjistil jsem že je o něco delší (asi o 2 cm) a mám neblahej pocit že mám ten krátkej rám. Má někdo s tím předěláváním zkušenosti? Moc díky 
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Je to velmi prosté, stačí koupit dlouhej rám ,možná kardanku a přemontovat
MV650
K750
K750
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Zase tak prosté to není, rám už mám částečně nastrojený,opískovaný a nastříkaný.Do výměny rámu se mi už nechce.
Spíš se mi jednalo o úpravu co se psala u hardy spojky udělat ůkos,zkrátit kardan a podobně, jestli tady je někdo kdo s tím má zkušenosti.
Spíš se mi jednalo o úpravu co se psala u hardy spojky udělat ůkos,zkrátit kardan a podobně, jestli tady je někdo kdo s tím má zkušenosti.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Neumím Polsky, ale ta převodovka na fotkách je Uralí, ne Dněpří. Dněpří převodovka je o 1,5cm delší, protože má zpátečku udělanou jako nezávislé 5. soukolí, zatímco Ural to má jako propojení přes dva různé kvalty. Ostatně i ten motor na fotkách je Ural.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Souhlasím,ale tady šlo spíš o úpravu vidličky a hardyspojky a mě to pomohlo.Když je krátký rám a převodovka se zpátečkou tak je to tam celkem na knop.Jde hlavně o tu předposlední fotku.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
zdar a silu.mam kratky ram na kacku a prevodovku se zpateckou.nevyhoda je ze kdyz ti odejde hardyspojka,musis posunout cely motor abys ji vymenil.tak tam hned dej poradnou.mam uralackou,je tam 35000km a v poho.na vidlicce udelej ukosy a vymezeni nastav vpredu jak ma byt.kardan na kulicku.vzadu ti ty vymezovaci krouzky nevyjdou,kardan urez,nastav si jej do spravne polohy,oznac,a jako vymezeni zadni provrtej pred zadni unasec skrz kardan otvor prumer 4mm a jako kolicek ten vrtak 4mm.samozrejme patricne zkraceny.a zalepit na loctite.osvedcena uprava dle pana Matouska.v zadnem pripade kardan nesvaruj,vim o cem mluvim.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
já mám Urala M66 a krátký rám. Udělal jsem upravy viz předchozí odkaz, ale stejně se tam dněpří převodovka nevejde.. chybi cca 5mm,aby prošla vidlička kardanu
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Zdar a sílu.Díky za rady
Tak jsem teda udělal úkosy na unašeči,zkrátil kardan a zajistil kolíkem.Ale mezera mezi tím unašečem a kyvkou se mi zdá ještě pořád malá (je tam něco mezi 3-4mm).Nevím už jak víc tomu pomoci.Ještě jedině odfrézovat z obou unašečů po milimetru na dosedacích plochách k hardy spojce?Nebo udělat větší ty úkosy? Mám strach že to moc zeslabím. Jako vůle 3 mm tam je ale nevím jak se to bude chovat za jízdy.Když s tím kardanem zatočím tak to nikde nedrhne.Nějaké nápady? Díky 