kladívka dněpr 650 OHV

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Dneprstein »

Vačku jsem měl šišatou taky, ale když byly kladívka přebroušený, tak to jelo bez problémů. - Osobně bych sázel na ty špatně zbroušený kladívka, když jsem tam měl pecky, tak se to chovalo dost podobně (nedalo se s tím jet víc jak 70, neb to pak začalo kuckat a přestalo táhnout)...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 26 úno 2015, 08:56, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Boo
Příspěvky: 115
Registrován: 29 led 2011, 17:05
Bydliště: Ivančice
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Boo »

díky, zkusím a dám vědět, jen nevím kdy protože není čas :(
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Tak jsem po čase navštívil forum a nestacim se divit- aneb jak třeba seridit zapalování. Kvalitně ho bez zkušenosti a nebo přístrojů neseridite,nejde jen o seřízení ale také o diagnostiku závad,viz třeba rozdíly ve vrcholech vacky-neni divu ze kladívka odskakuji. Někdy s určitou vačkou to neseridite nikdy. Zda je Vacka dobra se da zjistit na pristroji, ktery meri uhel sepnutí kontaktu,není to nic složitého. Tah pružin odstrediveho regulátorů nelze jen tak měnit,je třeba znát charakteristiku regulace a podle ni nastavit tah pružin. Už jednou jsem zde na fóru psal, ze je třeba připojit motor na osciloskop-tedy paltest, a podle něj serizovat (byl jsem za to pěkně sepsut), pro seřizování kladivkovych zapalování je osciloskop nenahraditelny-tedy pro toho kdo to s nim umi. Co se týče kladivek, nám fungovaly i při deseti tisících otáčkách a to prosím primo na klice(moped Stadion) . Takze nejakych tri tisice ot.na motoru je prd.Je jasné,ze bez kontakt je lepší, ale kontaktní zapalko je snadněji opravitelne.S kontaktem když je problémový jediné na paltest a zkoušet a zkoušet. Omlouvam se za chyby píšu to na tabletu.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Davy »

Kladivkovy zapalovani, ostatne jako prakticky vsechno, je z konstrukterskyho hlediska kompromis. Pozadavky na nej jsou napr.:
-mechanicky musi udrzet nastavene parametry pry pomerne znacnym dynamickym namahani
-musi fungovat v celem rozsahu otacek motoru
-dostatecne syceni civky (co nejvetsi uhel sepnuti) v celem rozsahu otacek
-co nejrychlejsi rozepnuti a vzdaleni kontaktu
-zivotnost
-prikon
-cena
-vyrobitelnost
atd.
Kdyz se nad tim clovek zamysli tak si uvedomi ze ty pozadavky jdou proti sobe. Dostatecne syceni civky a rychle rozepnuti znamena ostrou vacku, to vede k odskakovani ramenka, to znamena silnejsi pruzinu, to vede k rychlejsimu opotrebeni.... Takze nema smysl psat ze konstrukter vedel co dela, protoze to je jasne, vedel, ale delal kompromisni reseni pro hromadnou vyrobu na kterem je hodne co zlepsovat. Rovnez nema smysl psat do diskuze o zapalovani z 650 ccm ctyrkatu, ze Stadik toci s kladivkama 10 000 rpm, protoze stadionacky zapalovani je uz z principu uplne jine nez dnepri.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Proč by to nemělo mít smysl,jednalo se o bateriovy systém,magneto tam vůbec nebylo. Tem kladivkum je úplně jedno zda odskakuji na Dněpru nebo někde jinde.odstředivá regulace s tím nemá nic společného.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Michal »

Těm kladívkům je to jedno až na to že tím odskakováním se nadměrně opotřebovává pertinaxové zdvihátko a vačka, která je pak hrbatá.
Vysokootáčkový motor má vačku s mírnějším zdvihem. Díky tomu kladívko může fungovat ve vyšších otáčkách, ale v těch nízkých se rozpíná moc pomalu, mezi kontakty se prorazí oblouk, což oslabí/zmaří jiskru, protože napětí roste rychleji než se zvětšuje mezera. U malého motoru je to jedno, ten nemá nízké otáčky ani na volnoběh.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Ale přece záleží na tvaru vačky,zrovna tak jako u ventilů když je špatně navržená tak se vytloukají sedla, vodítka i vačka atd.Dobrá vačka v poměru k hmotnosti a síle pružiny nemůže způsobovat odskakování kladívka a o tom to je.Jestliže mám s tímhle problém je třeba se na to zaměřit,zrovna tak na to zda hřídel nemá vůli nebo nehází.Dobré je porovnat vačky navzájem nebo z nějakého jiného podobného motoru a zkoušet a zkoušet,vačka musí být také dobře zakalená a mazaná,záleží na tuhosti základní desky,kolmosti osy kladívka atd.U těchhle motorů má zapalko max.tři tisíce otáček, to přece není žádný problém.
Uvedením příkladu se Stadionem jsem chtěl jen poukázat na to, že kladívka dokážou fungovat i při těchto otáčkách.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Davy »

Jirko, neni kladivko jako kladivko. Samozrejme ze i dnepri kladivko by mohlo fungovat pri deseti tisicich bez problemu. Muselo by mit ale tvrdsi pruzinku cimz by se snizila zivotnost. To je ostatne napr. bezna uprava u Peraka, peracky kladivko je docela dobrej omezovac.
Kladivkum vubec neni jedno jestli odskakujou. Pojem "syceni civky" ti nic nerika?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Ale já vím Dave,to odskakování v mém příspěvku mělo být v uvozovkách.
Tak jak píšeš s tím,že tvůj Dněpr by se točil až bůhví kam,tak i ten náš, nevím co je problém se zapalováním, chytá i jede dobře.Je otázka co kdo od toho motocyklu chce,BMW z toho nikdy nebude.Jen jsem chtěl poukázat na to že chyba není v konstrukci( i když taky),ale když to funguje jinde musí to fungovat i každému,jen je třeba nalézt proč to nejde.Je známá pravda že každý motor je jiný i když je stejný,za své praxe jsem se setkal s mnoha případy, že vymontovaný rozdělovač na jednom motoru v pohodě-tak na druhém prostě zapalování katastrofa i když rozvoďák byl v pohodě.
Jenda
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: kladívka dněpr 650 OHV

Nový příspěvek od Jenda »

Nevíte prosím někdo, zdali je použitelné kladívko z lady? Dneška se mi rozpadlo a rad bych v pondělí jezdil..
Odpovědět