klika
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: klika
Jako letecký konstruktér mohu potvrdit, že základem prevence je co nejhladší a vyleštěný povrch, rádiusy a minimalizace vrubového napětí. Ale nejsem si jist, jestli navaření je ten ideální postup.
Don't give in without the fight!
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: klika
To by chtelo nejakyho technologa. Ale i tak se obavam ze odpoved by byla dost nejednoznacna. Neco ve stylu "mozna...., ale chtelo by to zkusit". Coz o to, zkusit by to slo, to bych zaridit tady v ustavu umel. Ale cena by nebyla uplne lidova.
Mozna sehnat z Kyjeva nejaky polotovary. Ovsem netusim jak.
Mozna sehnat z Kyjeva nejaky polotovary. Ovsem netusim jak.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: klika
Jako neletecký konstruktér potvrzuji též. S jakýmkoliv tepelným zásahem bych byl velmi, velmi opatrný.Honda Wanderer píše:Jako letecký konstruktér mohu potvrdit, že základem prevence je co nejhladší a vyleštěný povrch, rádiusy a minimalizace vrubového napětí. Ale nejsem si jist, jestli navaření je ten ideální postup.
Pečlivé opracování povrchu polotovaru - rozhodně ano!
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: klika
jako hipík bych vzal flexu a svářečku a ....
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: klika
teda nevim jestly by to fakt nefungovalo
když se dodrži kolmost osy tak teoreticky by to vydržet mělo
když jsem byl na učnaku na svařečsky kurz dělaly jme lomove zkoušky
a i zkoužky tahem a věřte že to prasklo mnohdy i za svarem
někdo muže namitat že tim svarem se oslabyl nebo vyžihal material za tim ale to fakt nevim
když se dodrži kolmost osy tak teoreticky by to vydržet mělo
když jsem byl na učnaku na svařečsky kurz dělaly jme lomove zkoušky
a i zkoužky tahem a věřte že to prasklo mnohdy i za svarem
někdo muže namitat že tim svarem se oslabyl nebo vyžihal material za tim ale to fakt nevim
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: klika
Tak ony se ty ojnice nekovají z jednoho kusu a bez narušení "vláken" materiálu jen tak ze srandy, že? 
Don't give in without the fight!
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: klika
To navarovani materialu na cepy kliky a nasledny zuslechteni a prebrouseni se dela jako bezna oprava soudkovitosti atp. cepu, kdyz uz neni kam brousit. To neni zadna fantazie. Problem u nas je jen v tom ze ta klika je na hrane a jestli se tim varenim nedostane za hranu.
A co tu kliku vysochat ze spalku. Je tam problem jen cena, nebo jeste neco jineho?
A co tu kliku vysochat ze spalku. Je tam problem jen cena, nebo jeste neco jineho?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: klika
Zdravím mechaniky ,
a jen tak pro zajímavost - jaký je průměr ojničního čepu Dněpr který se občas zlomí?
Já s tímto motorem nemám zkušenosti,ale mám Zundapp KS 600,tam je motor 600 cm OHV,výkon 28 ks,klika také vcelku a průměr čepu je 42 mm.Ve své činnosti kolem těchto moto(a máme jich s kamarády v provozu min.8 kusů)
se nikdo z nás se zlomenou klikou nesetkal.
Jinak já mám v současnosti najeto 54 000 km,klika.ojnice původní,původní ventily a jejich vodítka,písty,kroužky.Žádný výbrus potřeba nebyl.Byly měněny jen simeringy a hlavní kliková ložiska,motor vyčištěn a přetěsněn,ventily zabroušeny.
a jen tak pro zajímavost - jaký je průměr ojničního čepu Dněpr který se občas zlomí?
Já s tímto motorem nemám zkušenosti,ale mám Zundapp KS 600,tam je motor 600 cm OHV,výkon 28 ks,klika také vcelku a průměr čepu je 42 mm.Ve své činnosti kolem těchto moto(a máme jich s kamarády v provozu min.8 kusů)
se nikdo z nás se zlomenou klikou nesetkal.
Jinak já mám v současnosti najeto 54 000 km,klika.ojnice původní,původní ventily a jejich vodítka,písty,kroužky.Žádný výbrus potřeba nebyl.Byly měněny jen simeringy a hlavní kliková ložiska,motor vyčištěn a přetěsněn,ventily zabroušeny.
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: klika
průměr je 48mm problém je že tam není radius,vojenská klika ho má 2mm,mám doma dvě nový a ty ho maj,pak je tam díra na mazání 20mm a ještě šikmo vrtaná
Re: klika
Souhlasím s p. Frantou ,že všechny nové vojenské kliky co jsem dodával měli už rádius na čepu 
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: klika
Ahoj,mám zrovna jednu kliku Zundapp vyndanou.
Ojniční čep je osově provrtán průměrem 18 mm,hloubka otvoru je až do poloviny protějšího ramene kliky.Uprostřed
čepu je kolmý mazací kanálek 3 mm v průměru.Ramena kliky mají tloušťku krajní 16mm,prostřední 14 mm.
A teď to nejlepší - žádný radius tam není!
Ojniční čep je osově provrtán průměrem 18 mm,hloubka otvoru je až do poloviny protějšího ramene kliky.Uprostřed
čepu je kolmý mazací kanálek 3 mm v průměru.Ramena kliky mají tloušťku krajní 16mm,prostřední 14 mm.
A teď to nejlepší - žádný radius tam není!
-
František Buřval
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11 úno 2013, 18:39
Re: klika
ta klika je kovaná nebo litá