elektronické zapalování Ural 650

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od matbiker »

František Buřval píše:na dněpru 650 doporučuji základí nastavení udělat o pruměr díry před h.u.
Franto, jak to myslíš s tou dírou před HU? Já jsem to na ohv udělal podle videonávodu od Fapeka. Sice to jelo, ale výkon byl malý a zdálo se mi, že jedu na detonační spalování, tak jsem to kousek pootočil, aby pálil později a je to lepší. Ale nevím, jestli to mám pootočit ještě....
Jinak zapalko se zdá v pohodě, po namontování fachá bez problému. Jen Fapeko by se při objednávání měl ptát na typ originálního zapalka a ne typ motoru :lol: . Já mám totiž asi úplně první generaci Dněpra s ohv, protože vše ostatní, včetně zapalka a konce hřídele pro palec je káčkový..... Tudíž jsem si musel přechodku vyrobit sám. Hrozné, asi 15 minut na soustruhu a 10 na vrtačce :lol: :lol:
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od drumbas »

hipik634-750 píše:právě bylo u mě experimentálně ověřeno, že zapalko/motor běží v kombinaci - 6V baterka, 12V ignitech cívka IC-TCI-D
a prosim tě kolik tě stala ta civka
kupoval od p.kučery nebo z ignitechu
taky mam jedno zapalko od fapeka zamluvene a chci tam dat tu malou civku z ignitechu a le nevěděl sem typ a cenu
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

Ještě je otázka jestli to vydrží ty teploty pod tím víkem motoru ,protože Hipík ji má strčenou pod nádrži a já mám akorát zkušenosti s těma malýma cívečkama (dodávane k tomu zápalku),že těm nevadí to horko pod tím víkem.
Takže pokud někdo máte tu cívku z Ignitechu(viz foto) pod krytem zápalka tak napište jak jste s ni spokojeni
http://shop.ural.cz/elektricka-zarizeni ... ?ItemIdx=5
Obrázek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Mám ji tam už asi 2 roky přestože to Pavel nedoporučuje a zatím žádný problém. :)
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

od pavla a z ignitechu je to ta samá, part number z initechu jsem tam dal. bral jsem ji nakonec z ignitechu. Jirko udelas foto, kam se vlezla a jak si ji prichytil? jinak co se zapalka tyce, radeji poradne utesnete privody kabelu proti desti. nemuselo by mit vodu moc rádo
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

matbiker píše: Franto, jak to myslíš s tou dírou před HU? Já jsem to na ohv udělal podle videonávodu od Fapeka. Sice to jelo, ale výkon byl malý a zdálo se mi, že jedu na detonační spalování, tak jsem to kousek pootočil, aby pálil později a je to lepší. Ale nevím, jestli to mám pootočit ještě....
to si dolad podle sebe, ja to nakonec ladil na bezicim motoru. idealni je tesne za detonacnim spalovanim. tj tak, aby motor uz sel lehce. testoval jsem to na velikanskym kopci, kdyz se zaclo ozyvat klepani po zatezi, tak jsem posunul proti smeru hodin o 5 stp a udelal tu samou trasu znova.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od František Buřval »

jestli jezdíte na special tak to seřizujte na h.u.na naturál to mám 3 st. před h.u.jeto na setrváku asi 12mm ,na káčku to chce sundat hlavu ,jinak je seřízaní napřesný ,zapalkem stačí hnout kousek a motor netahne
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já spoléhám na dobrého starého Bosche a mám takovou páčku nalevo na řídítku a to když posunu, tak si předstih zmenšuji nebo zvětšuji..Ale vlastně to nepotřebuji, co tam naleji, na to to jede..
Jinak mi volal známý, že u něho zastavili Němci z BMW z roku 1936, kravila ae jim jiskra a on zjistil, že magnetku tam má jen jako atrapu a uvnitř el. zapalko neznámého typu, tak nějakou dobu hledali, zkoušeli a pak si Němec zavolal vlek. Věděl jen , že tam má "nějakou" elektroniku..Urazil bych mu ruce, takového veterána totálně zkurvit..Ale jinak proti el. zapalování nic nemám... :) .
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od drumbas »

Mam obednanou od pavla kucery ale momentalne neni skladem
Jinac od nej vyjde levněji než z ignitechu
Sam sem zvědav jak se osvědčí
I když jsem zastance klasického zapalka
Přesto me laka elektronicke zapalko
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

ja klasicky vozim v dílech sebou kdyby neco, je tam za 10 minut
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od drumbas »

mam kačko s ukostřenym +polem
chci tam namontovat to elektronicke zapalko od fapeka s tou civkou od pavla kučery z ignitechu
a ted otazka mužu to zapojit tak že budu mit nadale ukostřen +pol nebo musim přebudit dynamo a ukostřit -pol
tchan děla do eletriky a řikal že je to jedno ta civka pry musi pracovat na oba zpusoby
ptam se předem abych něco nespalil a nepok......
diky všem předem
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od Soptík »

Na ukostřený plus pol a elektronické zapalko zapoměň. To bys musel to zapalování odizolovat od bloku motoru. Bere si mínus z kostry. pokud mu otočíš polaritu s největší pravděpodobností ho pošleš do věčných lovišť. Nejschůdnější cesta je otočit polaritu dynama. Jen otočíš baterku a přebudíš.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
pete
Příspěvky: 66
Registrován: 17 led 2013, 12:51

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od pete »

Ahoj,

tak jsem konečně provedl montáž bezkontaktního zapalování ( od fapeka) a cívky (koupená u p. Kučery) na Káčko. Obojí se vešlo pod víko bez nutnosti brousit blok. Pouze jsem musel zápalko otočit snímačem nahoru (jak radil fapeko ve videu). Pro montáž jsem pouze vyvrtal pravou (z pohledu na foto) díru ze závitem pro uchycení zápalka a dále dvě díry pro uchycení objímky cívky (všechny díry jsem udělal průměr 5 mm). Spodní šroub objímky je schovaný pod snímačem zápalka takže není vidět, ale nebrání natáčení zápalka pro štelování předstihu.
Pokud se někdo rozhoduje o montáži bez kontaktu a neví jakou cívku tak doporučuji od p. Kučery z důvodu snadné montáže. Sice je dražší, ale nechtěl jsem riskovat probroušení bloku.
Tímto příspěvkem zároveň děkuji fapekovi za rady a instruktážní video.

Fotografie0799.jpg
Přílohy
Fotografie0798.jpg
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od host »

Zdravím. Po jisté době chci potvrdit velmi dobrou zkušenost s elektronickým zapalováním, které je zde prezentování (díky, fapeko!). Od montáže jsem najel skoro 1000 km a "nevím o něm". Super.
V této souvislosti mě napadlo, jak je to s vlhko- (vodě)odolností tohoto zařízení. Je pod originálním krytem na předku motoru i s ruskou zapalovací cívkou. O "těsnosti" krytu netřeba polemizovat; podle mě se pod něj dostane voda při trochu větším dešti. A co se stane potom? Konec do vyschnutí, nebo konec totální? Nebo něco jiného?
Nemá někdo zkušenost, poznatek??
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: elektronické zapalování Ural 650

Nový příspěvek od hipik634-750 »

no ja jsem se bal podobne , urcite provedu nejake zatesneni, aby tam voda nestýkala po kabelech. ono je tam relativne teplo, takze se to rychle odpari ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Odpovědět