Ahoj,
dík za informaci, takže minimálně 6 plechovek na dvě vrstvy. Taky nejsem žádný lakýrník snad dvě vrstvy budou stačit, v nejhorším ještě objednám.
ruská kamuflážní barva
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: ruská kamuflážní barva
Zdravím všechny, zajímá mě váš názor na zinkování dněpra před barvou- blatníky, rám,sajda. Nebo celyho dněpra, bez dalších úprav . Prostě jako finální vrstvu, za pár let zešedne, a je to.
MV650
K750
K750
Re: ruská kamuflážní barva
Nápad dobrý ,ale technologicky nejdou tak velké díly galvanicky pozinkovat .
Zavolej jsi někde do zinkovny at ti vysvětlí všechny záludností galvanického zinkování tak velkých dílů a hlavně at ti řeknou cenu co by to stálo všechno.
Jedině žárový zinek ,ale to by ty díly dopadli hrozně(plechy zkroucené,na hranách velké kapky ze zinku+zalité všechny malé otvory zinkem atd.) jak by to vytahli z té lázně
Zavolej jsi někde do zinkovny at ti vysvětlí všechny záludností galvanického zinkování tak velkých dílů a hlavně at ti řeknou cenu co by to stálo všechno.
Jedině žárový zinek ,ale to by ty díly dopadli hrozně(plechy zkroucené,na hranách velké kapky ze zinku+zalité všechny malé otvory zinkem atd.) jak by to vytahli z té lázně
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: ruská kamuflážní barva
Můžeš to nechat ošopovat zinkem. Na Dněpru není nikde žádná velká rovná plocha (možná tak bok sajdy) kde by hrozilo nebezpečí, že ti plech vytáhnou tlakem při "nástřiku" (nebudu teď rozebírat technologii, jak se šopování dělá). Problém je, že to nemůžeš nechat jen tak a to z několika důvodů:
1) Povrch je hrubý jako cca 120-ka smirk (podle toho jakým tlakem, možstvím, atd. to v zinkovně dělají) a jakákoli špína co na něm ulpí, tak už jí nikdy nedostaneš dolu...
2) Celkem rychle to "oleze", zešedne a udělá mapy, pokud to přijde do styku s vodou (oxiduje to řádově rychleji, než galvanicky, nebo žárově zinkovaný povrch)...
3) I technologicky by se to nemělo používat jako finální vrstva. V podstatě jde o nástřik mikrokapek zinku, mezi kterými mohou zůstat miniaturní póry. Když ty póry zaleje barva (a že zaleje, neb když uděláš první nástřik na šopovaný povrch, tak se barva do zinku vpije a můžeš stříkat znovu), tak je to v pořádku...
Výhoda je, že na takhle zinkovanym povrchu naprosto bez problémů drží JAKÁKOLI barva a to hned a nemusíš používat speciální barvy na zinek, nebo povrch nějak, třeba čpavkovou vodou, upravovat. Tu drsnost povrchu můžeš zmenšit jemným přebroušením smirkem před barvou, ale pokud budeš dělat nástřik plničem, nebo dávat větší tloušťku barvy, tak to klidně můžeš nechat, jak to je a brousit až daší vrstvu...
Sám dávám na šopování skoro všechno co jde ode mě z dílny a je to určený ven...
1) Povrch je hrubý jako cca 120-ka smirk (podle toho jakým tlakem, možstvím, atd. to v zinkovně dělají) a jakákoli špína co na něm ulpí, tak už jí nikdy nedostaneš dolu...
2) Celkem rychle to "oleze", zešedne a udělá mapy, pokud to přijde do styku s vodou (oxiduje to řádově rychleji, než galvanicky, nebo žárově zinkovaný povrch)...
3) I technologicky by se to nemělo používat jako finální vrstva. V podstatě jde o nástřik mikrokapek zinku, mezi kterými mohou zůstat miniaturní póry. Když ty póry zaleje barva (a že zaleje, neb když uděláš první nástřik na šopovaný povrch, tak se barva do zinku vpije a můžeš stříkat znovu), tak je to v pořádku...
Výhoda je, že na takhle zinkovanym povrchu naprosto bez problémů drží JAKÁKOLI barva a to hned a nemusíš používat speciální barvy na zinek, nebo povrch nějak, třeba čpavkovou vodou, upravovat. Tu drsnost povrchu můžeš zmenšit jemným přebroušením smirkem před barvou, ale pokud budeš dělat nástřik plničem, nebo dávat větší tloušťku barvy, tak to klidně můžeš nechat, jak to je a brousit až daší vrstvu...
Sám dávám na šopování skoro všechno co jde ode mě z dílny a je to určený ven...