další M72

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
kunak
Příspěvky: 32
Registrován: 22 dub 2013, 11:08

další M72

Nový příspěvek od kunak »

Zdravím všechny, tohle je moje Žába :-) r.v. 1953
Prosím o veškeré rady co se týká rámu hlavně jeho rovnaní ( protože každý kolo u motorky jde na jinou stranu) a moto se i při pomalé jízdě třepe jak osika. Popřípadě někdo z Brna, Kuřimi, Blanska kdo už je přece jen dále než já a měl by chuť poradit a dovolil mi se podívat jak to má vypadat dle originálu a ne bastleno jak u mě :-)
Díky Kuňák
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: další M72

Nový příspěvek od hipik634-750 »

me prijde celkem ok
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: další M72

Nový příspěvek od serpico-3 »

Taky bych řekl, že je O.K., ale nemohu si zvyknout na emku, která má takové př. tlumiče.. ;)
Znám jen ty starší..
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: další M72

Nový příspěvek od arno77 »

Zdravím nového emkaře,
No já si popravdě tím předkem krom řídítek nejsem vůbec jistej, že jde o Emku, včetně blatníku, světla.. a že jde o rok 53, to tam je naklepáno na štítku na rámu? Jako těch věcí by se tam našlo určitě více co na ročník 53 nepatří, krom toho již zmiňovaného "předku".
Jinak rovnání rámu by se mělo jednak dít na stolici a to třepání také může ovlivňovat chod motoru. Když jsem svojí moto v předrenovačním stavu nastartoval, klepala se na stojanu ze strany na stranu..
Je to dobrý základ k renovaci, či kompletaci stroje jak má být, pokud je to v plánu majitele ovšem ;)
Jinak jsem tě přidal na seznam zdejších emkařů, již nás je zde 24, teda o kom vím :)
M-72
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: další M72

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já přesně nevím, kdy emky končily, ale kolikrát jsem udiven, co se za emku vydává..Ale opravdu nechci nikomu křivdit, třeba "péráka" s komponenty z novějších modelů opravdu označovaly za M 72. :)
Přitom díly na emku už je problém sehnat..Doba pokročila a je to vidět.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: další M72

Nový příspěvek od fapeko »

Dle mého názoru jsou vidle ,kryty vidlic(je tam díra na blinkr),světlo(mimo rámeček),zadní světlo,výfuky z pozdějšího káčka.No a ten blatník přední :?: :?:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: další M72

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko:jo, vypada to tak. muj tip je na vymenu puvodnich vidli za kackove za ucelem zlepseni perovani nebo nahrada za ohnuty vidle, blatnik vyrobenej doma
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
kunak
Příspěvky: 32
Registrován: 22 dub 2013, 11:08

Re: další M72

Nový příspěvek od kunak »

Přední vidle - kryty, přední blatník, světlo a vejfuky jsou špatný o tom vím a už se pracuje na jejich výmeně, díry na masce nejsou po blinkrech, ale po plexi štítu, je k motorce i k sajdě, na štítku byl rok 1953, ale soudruh z UK si ho nechal u sebe :-(
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: další M72

Nový příspěvek od arno77 »

ještě bych dodal pár věcí co na emce nemají být, přední blatník je jasný, přední vidlice je celá komplet z jiné motorky, přední světlo se mi taky nelíbí, ani hrnec ani zbytek - rámeček je též nějaký divný.. dále na nádrži kolenní opěrky - jsou z pozdějšího typu - káčka a novější.., to samé platí i o převodovce, relé by mělo být určitě plechové ne bakelitové, zadní světlo taky plech nikoliv plast, výfuky jsou jasné..
jinak dle mého názoru by skutečný ročník 53 měl mít ještě stále hladké bubny, nikoliv kytky ty přišly později.

ale chtělo by to více foto, něco by se ještě možná našlo ;)

Arno.
M-72
miru01
Příspěvky: 46
Registrován: 16 dub 2013, 12:18
Bydliště: Tábor

Re: další M72

Nový příspěvek od miru01 »

Co ložiska v krku řízení, nejsou K.O.? To by mohlo taky způsobovat "třepání" za jízdy...
KMZ 8.157-01 Dněpr Solo
Uživatelský avatar
bert
Příspěvky: 63
Registrován: 28 bře 2011, 17:06
Bydliště: Jižní Morava

Re: další M72

Nový příspěvek od bert »

Nechci zakládat nové vlákno, ale chci se zeptat na nátěr jestli by mě na testaci veterána vyhodil jak je na Emce za variaci černý rám a zbytek zelená? Jestli se to zakládá na historickém základu nebo jen lidová tvořivost, pár jsem takových motorek viděl a celkem se mě to líbí než jen celo zelená nebo celo černá.
K-750M
stavba M72
Mirek
Příspěvky: 40
Registrován: 21 čer 2012, 09:11

Re: další M72

Nový příspěvek od Mirek »

Ahoj, k veteránům patří i tzv. dobové úpravy. A o ty v Rusku není nouze. A kdyby komisař měl nějaké pindy, stačí doložit např. fotkou z netu, že takhle někde jezdí v Rusku podobná. Kdyby jsi byl někde z okolí Jilemnice testujeme a jsme nejlacinější. JJJJ
kunak
Příspěvky: 32
Registrován: 22 dub 2013, 11:08

Re: další M72

Nový příspěvek od kunak »

arno77 píše:ještě bych dodal pár věcí co na emce nemají být, přední blatník je jasný, přední vidlice je celá komplet z jiné motorky, přední světlo se mi taky nelíbí, ani hrnec ani zbytek - rámeček je též nějaký divný.. dále na nádrži kolenní opěrky - jsou z pozdějšího typu - káčka a novější.., to samé platí i o převodovce, relé by mělo být určitě plechové ne bakelitové, zadní světlo taky plech nikoliv plast, výfuky jsou jasné..
jinak dle mého názoru by skutečný ročník 53 měl mít ještě stále hladké bubny, nikoliv kytky ty přišly později.

ale chtělo by to více foto, něco by se ještě možná našlo ;)

Arno.
no tzv. květáky jsem viděl už i na roku 1952, vejfuky a zadní plast. světla jdou čau taky, ale nevím jakej je rozdíl v převodovce
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: další M72

Nový příspěvek od serpico-3 »

Zajímalo by mne, jak kdo určuje, z kterého roku je ta nebo ona emka.. Nevím, v kterém roce u nás vyřazovaly emky z výzbroje armády a kdy je rušily LM, ale s květáky jsem je viděl u nás až po revoluci..Ale třeba jsem se špatně díval. Jinak kompletní emka v origo stavu je asi sen..Od doby jejich výroby je kompletovali a opravovali patrně z toho, co zrovna bylo po ruce..
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: další M72

Nový příspěvek od arno77 »

ne, květáky na roku 52 je nesmysl, stejně tak rok 53. Už to prostě před tebou někdo zmodernizoval. To v případě ruských motorek je bohužel velice časté.
taky jsem viděl na stejném ročníku 52 převodovku se zpátečkou a je to ten samý případ -prostě předělávka. Ta tvá řevodovka má jinou řadící páku a její ovládací segment je již zapouzdřen v takovém hliníkovém krytu, který je součástí převodovky, u té starší je deklo jiného tvaru a to vyvedeno venkem, uvnitř jsou jiné střeva, které jsou už modernější, proto je tato pčevodovka na emkách často k vidění, prý se s ní lépe řadí.
Jinak jisté díly se vyráběly takové do určitého roku a poté trochu v pozměněné podobě, takže asi tak k tomu určování.
M-72
Odpovědět