Tentokrát Ural
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Tentokrát Ural
Hlásím, že jsem se stal včera, po dlouhém čekání, šťastným majitelem Urala. A dnes i majitelem platné registrační značky. Mám tourista 750 z roku 2001, bohužel bez náhonu, ale i tak velká radost. Jestli se umoudří o výkendu počasí, tak se s tím začnu učit jezdit. Doufám že mi nadšení vydrží.
Ural Turist 750
Ural Vlk
Ural Vlk
Re: Tentokrát Ural
ahoj, gratulanda a ať slouží.
náhonu škoda, v zimě je s ním celkem zábava, ale na druhou stranu...co jsem viděl Iva na zimním srazu, tak průjezdnost s vhodným obutím (špalky uralshina)+jezdecký um měl lepší, než my s heidenau K37 a 2WD
náhonu škoda, v zimě je s ním celkem zábava, ale na druhou stranu...co jsem viděl Iva na zimním srazu, tak průjezdnost s vhodným obutím (špalky uralshina)+jezdecký um měl lepší, než my s heidenau K37 a 2WD
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Tentokrát Ural
No joo, každej se potřebuje někde potrápit, aby přišel na to, jak je to lepší
P.S.: Dneska jsem v práci málem zapadl i s BVP, ale na svou obranu musím říct, že se snažím někdy projet místa, kam jezdí většinou jen pomatenci jako já

P.S.: Dneska jsem v práci málem zapadl i s BVP, ale na svou obranu musím říct, že se snažím někdy projet místa, kam jezdí většinou jen pomatenci jako já
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Tentokrát Ural
Tak mám najeto prvních 70 km. Zatím převážně spokojenost, z pravých zatáček mám stále respekt, ale po rovině jsem dnes vyvinul i 80km/h. V zhledem k tomu, že jsem si prvních asi 10 km vystačil s trojkou, považuji to celkem za úspěch. Jediné z čeho jsem poněkud na rozpacích je převodovka. Vým že ta uralí není nic moc a taky jsem z veteránů na leda cos zvyklí, ale tohle mi připadá trochu moc. Když řadím ze dvojky na trojku, tak se mi ještě nepodařilo zařadit bez toho, abych nespočítal zuby. Ať řadím citovka, rázně, vymáčknu spojku a chvíli počkám, prostě nic. A to mi i párkrát vyskočila do jakého si neutrálu mezi 3 a 4 . Stejný problém se stává i když řadím ze 3 na 2. Objeví se tam nějaký neutrál a pak už zase zuby, než tam dostanu za 2. Jinak to splňuje to, co jsem od toho čekal.
P.S. Dnes jsem měl prvního pasažéra v sidecaru.
P.S. Dnes jsem měl prvního pasažéra v sidecaru.
Ural Turist 750
Ural Vlk
Ural Vlk
Re: Tentokrát Ural
S tou převodovkou to není vada, to je konstrukční vlastnost. Řazení to chce vychytat. Nahoru řadit patou, rychle a důrazně, ne však dupat. Občas se to bez choupání zubů i tak neobejde. Také jsem se u ničeho jiného s tak hrozně řadící převodovkou nesetkal. Nejsnadnější řešení je si na to zvyknout.
Někdo zde psal, že převodovka od Herzogu je na tom lépe, někdo jiný že ani ta nic moc. Vzhledem k ceně těch kol a hřídelí o ní stejně nelze moc uvažovat. Až mi někdy odejde, pokusím se do Urala naimplantovat celou Dněpří převodovku, ta řadí vysloveně krásně. Je ale asi o centimetr a půl delší, takže montáž určitě nebude snadná.
Někdo zde psal, že převodovka od Herzogu je na tom lépe, někdo jiný že ani ta nic moc. Vzhledem k ceně těch kol a hřídelí o ní stejně nelze moc uvažovat. Až mi někdy odejde, pokusím se do Urala naimplantovat celou Dněpří převodovku, ta řadí vysloveně krásně. Je ale asi o centimetr a půl delší, takže montáž určitě nebude snadná.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Tentokrát Ural
No tak uvidíme. Vzhled k tomu, že to má najeto 10000, tak pokud by to byla vada z výroby, tak už by se snad projevyla tím že by něco v tý převodovce odešlo na dobro. Jediné na co jsem myslel, bylo to,že uralý převodovka má mýt možnost jakého si ladění. Ovšem sám bych se v tom rozhodně nevratl, obzvláště když nevým, k čemu to bylo dobré. Nějaké výrazné výdaje výdaje teď rozhodně nepřicházejí v úvahu. Obhajuji teď v rodiném rozpočtu koupi kanistru. Mám tam držák, ale kanistr není a vypadá to bez něj tak nejak divně. K mé smůle tam klasický 10l nepasuje a tak budu muset kouit originál hliníkoý. Jo a taky ho budu muset obout. Zatím řeším dilem jestli koupit Mitasky a nebo si připlatit za Uralshiny. Jaké máte zkušenosti?
Ural Turist 750
Ural Vlk
Ural Vlk
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Tentokrát Ural
Uralí převodovka má na zadním víku, tuším, dva štefty s kontramatkami, kterými se seřizují právě dorazy pro řezení jednotlivých kvaltů. Ale jak se to dělá to nevim, bo můj Vepř, nic takového nemá...
Re: Tentokrát Ural
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Re: Tentokrát Ural
Já mám nejlepší zkušenost s Heidenau. Má velký km výkon a asi i nejlepší jízdní vlastnosti,co jsem zatím na sajdě měl.Dají se sehnat různě.Má je i SovMot centrála...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Tentokrát Ural
no ja ted přezul na uralšiny a zatim dobry jen nevim jak to mam nafoukat
zadni mam 2,2 předek 2,0 a sajdu tež ale se mi zda že to plavalo asi jen dojem
zadni mam 2,2 předek 2,0 a sajdu tež ale se mi zda že to plavalo asi jen dojem
Re: Tentokrát Ural
Je to trochu mimo téma, ale třeba nám Zamosti promine. Že? Normálně to nafouknu, kolem 2 ampér, posadím souseda na moto a moju do side a z boku to rozhoupu a dívám se, jak se pneu žujou a buď připustím, nebo "odpustím"....
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Re: Tentokrát Ural
Heidenau už se tu řešily někde - ty nájezdy vzhledem k váze motorky a toho, co se s těma gumama děje, mi přijdou celkem slušný - do hladka mi to trvalo cca 10tis km.
Silniční uralshiny mě vlastně ani nenapadlo kupovat, protože ty Heidenau K37 se chovaj na silnici k mý naprostý spokojenosti, tak ani nebyl důvod zkoušet něco jinýho.
ad foukání - u našich 750 uralů máme v příručce -
"předek 0,2 Mpa
zadek 0,28 Mpa
sidecar 0,25 Mpa
Při velkém zatížení motocyklu nebo při dlouhé jízdě po dálnici doporučujeme zvýšit tlak v pneumatikách o 0,02 "
zatáčky máš jedno - mě vyhodila levotočivá, Iva(nebo Ivoše? nick tady má "stopl") vynesla pravotočivá na protijedoucí auto. když jsem já volal Pavlovi, že jsem trefil značku, tak mě uklidňoval, že jinej člověk zrušil rám, takže jsem byl hned klidnější
mně hodně pomohlo letiště, máme ho za rohem - tam jsem si zkoušel limity tý motorky, pak už člověku v provozu nějaký to přizvednutí sajdy nevadí. co je asi nejhorší, tak zatáčky, který se najednou utáhnou, to pak je celkem zábava vejít se do svýho pruhu..
převodovka Herzog mi přijde ok, je slyšet cvakání rychlostí, ale přes zuby ne. spíš dělá problém spojka, kterou mám zkroucenou, takže úplně nevypne - v zimě když se někde zahrabu a potřebuju častěji řadit, tak pak už mi nejde řadit vůbec. následuje teda vypnutí motoru a řadím s vyplým. to samý stání na křižovatce, kdy to motorku posunuje dopředu. Pavel mi nechtěl věřit, že mi tam na místě nejde neutrál, nakonec to taky vzdal vypnul motor a zařadil neutrál tak
Bohužel bez znalosti, jak ta spojka vypadá, jsem ji zkraje dvakrát nebo třikrát potrápil, takže se to na ní asi podepsalo, tahání 170kg přívěsu to samý.
ad cena gum - Pavel nejlevnější není, ale doteď jsem kupoval u něj i s vědomím, že je dražší. Přeci jen od něj mám motorku, staral se v záruce solidně, tak se snažím nakupovat u něj, olej to samý. Majitelé bazarovek to mají jednoduchý - ty asi kupujou kde to vyjde levněji
Silniční uralshiny mě vlastně ani nenapadlo kupovat, protože ty Heidenau K37 se chovaj na silnici k mý naprostý spokojenosti, tak ani nebyl důvod zkoušet něco jinýho.
ad foukání - u našich 750 uralů máme v příručce -
"předek 0,2 Mpa
zadek 0,28 Mpa
sidecar 0,25 Mpa
Při velkém zatížení motocyklu nebo při dlouhé jízdě po dálnici doporučujeme zvýšit tlak v pneumatikách o 0,02 "
zatáčky máš jedno - mě vyhodila levotočivá, Iva(nebo Ivoše? nick tady má "stopl") vynesla pravotočivá na protijedoucí auto. když jsem já volal Pavlovi, že jsem trefil značku, tak mě uklidňoval, že jinej člověk zrušil rám, takže jsem byl hned klidnější
mně hodně pomohlo letiště, máme ho za rohem - tam jsem si zkoušel limity tý motorky, pak už člověku v provozu nějaký to přizvednutí sajdy nevadí. co je asi nejhorší, tak zatáčky, který se najednou utáhnou, to pak je celkem zábava vejít se do svýho pruhu..
převodovka Herzog mi přijde ok, je slyšet cvakání rychlostí, ale přes zuby ne. spíš dělá problém spojka, kterou mám zkroucenou, takže úplně nevypne - v zimě když se někde zahrabu a potřebuju častěji řadit, tak pak už mi nejde řadit vůbec. následuje teda vypnutí motoru a řadím s vyplým. to samý stání na křižovatce, kdy to motorku posunuje dopředu. Pavel mi nechtěl věřit, že mi tam na místě nejde neutrál, nakonec to taky vzdal vypnul motor a zařadil neutrál tak
ad cena gum - Pavel nejlevnější není, ale doteď jsem kupoval u něj i s vědomím, že je dražší. Přeci jen od něj mám motorku, staral se v záruce solidně, tak se snažím nakupovat u něj, olej to samý. Majitelé bazarovek to mají jednoduchý - ty asi kupujou kde to vyjde levněji
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Tentokrát Ural
Zdarec, k tý převodovce: mám (vlastně teď už moje pani má) Ural 8.103.40 neboli Tourist De luxe r.v. 1999 a převodovka je naprosto katastrofální. Dneprstein má pravdu v tom, že se dá šrouby zezadu naladit dořazování kvaltů, ale pozor, jde pouze o to, aby to při řazení či podřazování nepřeskakovalo do neutrálu nebo nedej bože do dalšího kvaltu (např. při řazení z 2 na 3 by to skočilo až na 4). S počítáním zubů to nemá nic společného. Tomu se nechá odpomoci pouze výměnou převodovky za povedenější kus, nebo ignorováním nelibých zvuků, což vyjde jednoznačně levněji. Osobně mám již jinou převodovku, která snad bude lepší (mimochodem po otevření obou převodovek má ta nová evidentně hůř opracované zuby). S počítáním zubů mám najeto už cca 3000km bez jakékoli známky zhoršení. Staří praktici tvrdí, že je třeba jezdit bez ohledu na zvuky a v případě úmrtí převodovky ji vyměnit za jinou. Co se týče gum, obouvám na léto mitas H02 a na zimu plochodrážky, které výborně brzdí na ledu a ve sněhu taky obstojně berou. Jinak mám pohon 2WD s difem bez uzávěrky.
Re: Tentokrát Ural
Převodovku tedy zatím řešit nebudu a nechám se překvapit. No a v létě bych se stejně rád kouknul ke Kučerovy, tak bych se ho poptal na jeho názor.Pneumatiky jsem nakonec koupil Heidenau, tak doufám že na nich něco najedu. Pravdou je že předpokládám provoz převážně po asfaltu.
Chci se vás zeptat na zkušenosti s ural zentrale de. Chtěl bych tam koupit rám k sidecaru. Cena je dobrá, doprava by taky neměla stát svět, ale nevým jak je to s daní, platbou na dobírku a tak. Zkrátka kolik doopravdy zaplatím a jestli v Kč nebo Euro. Nějak si neumím představit že mi to zásilková služba doveze domů a bude po mě chtít Euro. Prosím napište mi vaše zkušenosti.
Chci se vás zeptat na zkušenosti s ural zentrale de. Chtěl bych tam koupit rám k sidecaru. Cena je dobrá, doprava by taky neměla stát svět, ale nevým jak je to s daní, platbou na dobírku a tak. Zkrátka kolik doopravdy zaplatím a jestli v Kč nebo Euro. Nějak si neumím představit že mi to zásilková služba doveze domů a bude po mě chtít Euro. Prosím napište mi vaše zkušenosti.
Ural Turist 750
Ural Vlk
Ural Vlk
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Tentokrát Ural
A co se zeptat u Pavla, jestli by rám neměl?