M72 1952 ČSA

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
udernik
Příspěvky: 2
Registrován: 20 zář 2019, 07:28

M72 1952 ČSA

Nový příspěvek od udernik »

Zdarvím všechny milovníky těchto jedinečných strojů. Po docela nezralé úvaze a pouze srdcem jsem dnes učilil životní rozhodnutí a posunul jsem se od boxera rv. 2015 k boxeru z roku 1952. Neznalost mi byla pravděpodobně podporou, protože stroj, který jsem zakoupil jistě mnozí z Vás budou považovat za kousek nehezký. A pravda, v mnoha aspektech to tak určitě je. Pořídil jsem stroj, který stál posledních 14 let v malém soukromém muzeu, kde ho kdysy jeho majitel odstavil.

Co mě na stroji zaujalo byl jeho pravděpodobný původ. Zkřížené meče na rámu a motoru mě utvrdili v tom, že se nejedná o stroj poskládaný z několika motocyklů ze zahraničí, ale že jeho historie je jasně spjata s naší domovinou. Co mě však mate, je rok přejímky rámu, kde je uvedeno A1 meče 50. Motor a dodávka však měla probíhat v roce 1952. Najde se tu někdo, kdo toto dokáže vysvětlit? Výrobní číslo rámu je 45892, číslo motoru je 48057.Bohužel výrobní štítek se na rámu nenachází.

Pokud by se tu našel někdo, kdo by měl navíc mně chybějící díly (koncovky výfuků, kohout nádrže atd.) budu moc rád za pomoc/nabídky.

https://udernik.rajce.idnes.cz/M72_-_1952/#

Ať vám stroje jezdí!
Jirka
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: M72 1952 ČSA

Nový příspěvek od fapeko »

Dobrý den, gratuluji ke koupi stroje.Čísla na rámu a motoru jsou OK akorát ,že někdo dal do rámu z roku 50 motor z 52 . Ja bych to asi neřešil a nechal tak.
V čem vidím větší problém ,že ta motorka je dost velká skládanka z "něčeho" . Přední blatník vůbec rozměrově ,radiusy atd. nepasuje na tuto motorku (převařený perák?).Celé přední světlo taky z něčeho +držáky světla upravované,Zadní světla asi perák. Zadni sedlo NSU,Ariel ??
Řiditka kompletně taky z ??.Kolena výfuků jsou ,taky nějaké samodomo a vubec napasují designově .Klakson JAWA?
Ten zadní blatník je nějaký "čudný"
Pokud to budete chtít dát do původního stavu , tak si připravte 25-30 tis.
Puvodní majitel z toho Slovenska ji prodával velmi dlouho a ze začátku za ni chtěl 150tis.
Přeji mnoho zdaru
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 1952 ČSA

Nový příspěvek od arno77 »

Zdravím dalšího Emkaře!
Motorka je to pěkná, ale chce to svoje, aby byla vypadala jako kdysi.
Mám taky jednu z roku 52 na které pracuji. Jinak jak jsem na to tak zběžně koukl..
Rám, motor, převodovka zadní rozvod je tak jak má být. Jak už bylo řečeno kolegou na nade mnou s díly co uvedl že nejsou originál souhlasím, jen bych doplnil že ani přední stojan se mi nezdá. Zadní blatník - zda jde o originál jde z těchto fotek špatně určit ale držadlo blatníku originál je akorát je deformované, odrazka bych tipoval že na stroji také chybí, držáky řídítek bych otočil o 180 stupňů zpět. Špatný - upravený přepínač světel/tlačítko klaksonu, spodní brýle vidlice jsou z novějšího typu, na horních brýlích nevidím nálitek na zámek - je tam? jde to špatně vidět. Cívka novodobější typ. Levá horní krytka kluzáku s lemem je z novodobější emky, Víčko nádrže má být plechové, řadící ruční páka naopak hliníková, o kohoutu nádrže již byla řeč, chybí krytka kříže kardanu, o přední lampě byla již řeč - tam je všechno špatně včetně tachometru,
Nevím zda motorka je na bílých číslech či bez papírů ani kolik stála, ale jde z toho udělat pěkný kousek, pěkný základ tam je, jen dodělat tyhle věci, pokud vám na originalitě záleží.
Pravda bude to stát spoustu času a i peněz ale bude pak stát za to.
Emkám zdar!

Arno
M-72
udernik
Příspěvky: 2
Registrován: 20 zář 2019, 07:28

Re: M72 1952 ČSA

Nový příspěvek od udernik »

Pánové,

oběma děkuji za velice užitečné postřehy, které mi jistě pomohou s rozhodováním, jak dál. Předchozí majitel ze Slovenska motocykl opravil do současné podoby v roce 2001 kdy jej taky na Slovensku testoval jako veterána. Od roku 2006 motocykl stál v malém muzeu, ze kterého jsem ho zakoupil. Bílé značky tedy nemá.

Špatně tedy jsou
1) Kohout nádrže (též závit nádrže je upraven)
2) Přední blatník
3) Řiditka s páčkou předstihu
4) Světlomet
5) Zadní světla
6) Klakson
7) Kolena a výfuky
8) Spodní brýle vidlice z novějšího typu
9) Víčko nádrže
10) Řadící ruční páka
11) Sedlo spolujezdce
12) úplně chybí zadní odrazka, držák SPZ a krytka kardanu.

Rád bych postupně motocykl uvedl do původní podoby, nebo alespoň získal díly pro jejich pozdější montáž. V současné době zvažuji různé varianty rekostrukce, ať již částečné výměny některých nepůvodních dílů, přes opravu hlavních částí až po celkové GO včetně nového laku. Každopádně vím, že s investicemi a časem musím počítat. Pokud byste narazili na jakékoliv mně chybějící díly, budu rád za jakoukoliv nabídku.

Podařilo se mi sehnat několik světel, ale dle chybějícího průchodu pro ovládání světel (krom nenabarveného) si nejsem jist, že patří na Mku. https://udernik.rajce.idnes.cz/Svetlo_M72/ .

Hekzý den,
Jirka
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M72 1952 ČSA

Nový příspěvek od arno77 »

Ještě mě při pohledu na motorku napadá,
že ten kdo tam montoval karburátory je přišrouboval opačně tak, že zaměnil levý za pravý. Karburátory mají mít plovákové komory schované - blíže ke karteru motoru a né ven.
M-72
Odpovědět