Nový adept a Ural 650

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Zula
Příspěvky: 5
Registrován: 10 led 2017, 20:17

Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Zula »

Ahoj,

chystám se rozšířit Vaše řady, a tak bych Vás chtěl požádat o několik rad do začátku. Při hledání ideální motorky na vandry jsem před několika měsíci narazil na Uraly a Dněpry a sovětské sidecary si mě okamžitě získaly. Od té doby jsem prostudoval, co se dalo - zdejší fórum, zahraniční fóra(sovietsteeds.com a russianiron.com), youtube atd. a vybaven získanými poznatky jsem se začal poohlížet po konkrétních strojích. Vzhledem k tomu, že mám aktuálně limitovaný rozpočet, ale zároveň nechci odkládat pořízení mašiny na pozdější dobu, rozhodl jsem se pro 650 z 90. let s tím, že budu následně investovat do větších úprav - výhledové ambice jsou expediční. Příští týden se jedu podívat do Německa na tyto 2 stroje:

https://www.autoscout24.cz/offers/ural- ... -299562821

https://www.mobile.de/cz/Mal%C3%BD-moto ... 46527.html

Rád bych znal Váš názor (můj favorit je ta první, z Berlína) a na co se případně při prohlídce zaměřit.

Další můj dotaz se týká servisu - jsem z Teplic a všiml jsem si, že několik zdejších členů je taky ze severu - je tady v okolí mechanik, na koho se obrátit?

Předem díky za Vaše odpovědi!
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od host »

Gratuluji ke správnému životnímu rozhodnutí! Hlavním mechanikem je vždy majitel :mrgreen: .
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

U Urala s motorem 650 se musíš zaměřit prakticky na vše :D Lepší jsou novější typy s motorem 750. Pravděpodobně budeš muset dělat stejně GO, která nebude zrovna levná. Nebylo by tedy lepší si rovnou připlatit a pořídit si Urala s motorem 750? Myslím, že to je 2005 a výš.
Chápu, že cena je lákavá, ale aby to potom nestálo ještě víc ;)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Michal »

Uraly 750 se vyrábějí od konce roku 2000 do dnes. Jsou provozně vyrázně bezproblémovější než 650.
První ročníky se dají koupit (v Německu, u nás se prodávají dva za rok a ještě za přepálenou cenu) bez náhonu od 4000 eur, vyjímečně i levněji. S náhonem sajdy spíše od 5000 eur, za 4000 jen když jsou orezlé nebo mají nějaký nedostatek.

K rozdílům mezi jednotlivými ročníky:
1. Asi do 2002 nebo 2003 se montoval ruský 35A alternátor typ 14.3771 zvaný ruční granát. Tu přezdívku získal protože mu někdy praskne hřídel s ozubeným kolem, které spadne do rozvodových kol a rozláme motor. Elektricky je ten alternátor spolehlivý. Následně se montoval japonský alternátor Denso, který je zcela bezproblémový. Občas ho lze vidět dodatečně namontovaný na starších strojích. Rozeznat jdou na první pohled - ruční granát je namontovaný přímo na motor, příruba je součástí jeho těla. Denso je alternátor z auta, proto je namontován přes adaptér.
2. Ročník 2002 má jiné hlavy a ventily než ostatní ročníky (2001 a 2003 až 2007 mají stejné), může být problém na to sehnat náhradní.
3. Na některý ročník, nevím zda 2002, 3 nebo 4) se montovalo ruské zapalování typ IV, které není nejspolehlivější, jeho elektronika uvnitř motoru trpí teplem. Předchozí typ III (také celý schovaný uvnitř motoru) a následující typ V (stejný jako IV, ale s elektronikou v kulatém kovovém pouzdře před motorem) jsou spolehlivé.
4. Ruské tlumiče montované na ročníky 2005 a 2006 (možná i 2004) jsou tvrdé jak šutr, jsou nerozebiratelné a nejdou opravit. Starší tlumiče sice fungují tak rok, než z nich vyteče olej, ale jdou rozebrat a přetěsnit (opět tak na rok). Od 2007 (nebo 8?) se používají bezproblémové tlumiče Sachs.
5. Do roku 2006 jsou všechna ozubená kola ruská, od 2007 jsou rozvodová kola a kola v převodovce německá. Ta ruská hrozně vijou, zejména ta rozvodová a mají omezenou životnost. Rozvodová kola je doporučeno vyměnit za Německá (asi 5000Kč). Velká část starších strojů je už vyměněná má.
6. Od roku 2008 jsou jiné hlavy s ventily, sedly a vodítky západní výroby. Není je již potřeba pravidelně zabrušovat, vodítka není třeba měnit vodítka.

Změny na novějších strojích neznám, ty ale nejsou v rozpočtových možnostech běžného člověka.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

Já se nechci úplně hádat, ale Urala s motorem 750 a se sajdou jsem pod 5500 eur hodně dlouho neviděl. Ale třeba se pletu. A když ano, tak to byl fakt totální střep sežranej korozí.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Zula
Příspěvky: 5
Registrován: 10 led 2017, 20:17

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Zula »

Díky za Vaše reakce. Obecné argumenty ve prospěch 750 samozřejmě už znám, nicméně vycházím z praktické situace podmíněné nejen rozpočtem, ale i trhem. Sleduji 4 hlavní inzertní servery v Německu poslední 3 měsíce a pokud se zde nějaká 750 z druhé ruky objeví, je to nad 8.000 €. Nechci pořízení mašiny odkládat s nejistým výhledem jednoduššího řešení v budoucnu, proto mi jako nejlepší přide rozhodnutí pořídit 650 jako základ a v průběhu do ní investovat i s vědomím, že to nakonec bude stát víc peněz. Tzn. když 650 bude mít Denso alternátor, Herzog převodovku, kotouč vepředu, Sachs tlumiče, zapalování atd. měla by se jeho "bezproblémovost" výrazně zlepšit, ne?
Jenda
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Jenda »

Když "nového" Urala proč ne toto?
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=13&t=1989
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

Zula píše:Díky za Vaše reakce. Obecné argumenty ve prospěch 750 samozřejmě už znám, nicméně vycházím z praktické situace podmíněné nejen rozpočtem, ale i trhem. Sleduji 4 hlavní inzertní servery v Německu poslední 3 měsíce a pokud se zde nějaká 750 z druhé ruky objeví, je to nad 8.000 €. Nechci pořízení mašiny odkládat s nejistým výhledem jednoduššího řešení v budoucnu, proto mi jako nejlepší přide rozhodnutí pořídit 650 jako základ a v průběhu do ní investovat i s vědomím, že to nakonec bude stát víc peněz. Tzn. když 650 bude mít Denso alternátor, Herzog převodovku, kotouč vepředu, Sachs tlumiče, zapalování atd. měla by se jeho "bezproblémovost" výrazně zlepšit, ne?
Pokud bude mít 650 výše uvedené věci, je to samozřejmě lepší. Ale u 650 byl a vždy bude problém s praskáním kliky apod. Je tam toho víc, co prostě nejde vyřešit...
Doufal jsem, že ti odpoví někdo jiný, abych nevypadal zaujatě ;)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od fapeko »

Ivo, oni se tady baví celou dobu o Uralech 650 vs 750 a pokud jsem dobře četl nikde není zmínka o Dněpru 650 , ale možná jsem taky zaujatý a neumím číst mezi řádky:D :lol: :P
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

fapeko píše:Ivo, oni se tady baví celou dobu o Uralech 650 vs 750 a pokud jsem dobře četl nikde není zmínka o Dněpru 650 , ale možná jsem taky zaujatý a neumím číst mezi řádky:D :lol: :P
Ale on je Ural 650 prakticky to stejné. Pamatuji si moc dobře, co Pavlovi Suchému řekli v irbitu, když se ptal, co má dělat, aby mu u Urala 650 solo nepraskala klika ;) Jen to, že časem prostě praskne. Jak se mu v té době už jednou stalo :D I mě na Uralu 650 praskla před par lety ;)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Dneprstein »

Sucháčovi praskla, tušim, dvakrát...
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

A co nový adept? Stal se majitelem nového stroje???
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Zula
Příspěvky: 5
Registrován: 10 led 2017, 20:17

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Zula »

Vzdor všem dobře míněným radám jsem se dnes stal hrdým majitelem Uralu IMZ 8.103-10 r.v. 1995 :)

Obrázek


Akorát jsem jí složil z vleku a uložil, jdu si dát panáka na oslavu.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Nový adept a Ural 650

Nový příspěvek od Ivo »

Tak ať to jezdí ;)
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Odpovědět